Strona 1 z 1

Pompa podciśnieniowa do wymiany DOT-4

: 03 mar 2022, 06:59
autor: IronMike
Cześć motórzystki i motórzyści ;)

Przedsezonowa wymian płynu hamulcowego przede mną w DL650 AK8 z ABS
w związku z tym że tutaj układ hamulcowy długi i pompowania pewno byłoby dużo, a jak każdy chciałbym sobie trochę ułatwić.

i tutaj urodził się pomysł zakupu pompki podciśnieniowej do wymiany płynu:

a że jest tego wiele w cenach od 40 do 500 PLN ( i drożej pewno też) to chciałbym podpytać czy ktoś z nas używał takiego "ustrojstwa" i ma jakieś doświadczenie, opinię własną, komentarz etc...

Przykładowe sprzęty:
sprzęt 1

sprzęt 2

sprzęt 3

Pozdrawiam
Mike

Re: Pompa próżniowa do wymiany DOT-4

: 03 mar 2022, 08:11
autor: pbird
Nr 1 nadaje się co najwyżej do odessania płynu ze zbiorniczka. Przynajmniej ja mam takie doświadczenie. Zbyt małą wartość podciśnienia to wytwarza. Nr 3 działa na podobnej zasadzie (eżektor)?



Re: Pompa próżniowa do wymiany DOT-4

: 03 mar 2022, 11:52
autor: macias320
Ja swego czasu nie mogłem odpowietrzyć przodu w hondzie cb500 bez abs.... pompowałem i pompowałem i nic.... założyłem na odpowietrznik wężyk, na niego strzykawkę (taką większą plastikową) i pocieniłem parę razy i wyciągnąłem powietrze,,, ale nie wiem przy abs pewnie trzeba czegoś mocniejszego....

Re: Pompa próżniowa do wymiany DOT-4

: 03 mar 2022, 12:39
autor: Quarius
Może trochę odbiegnę od tematu, ale wydaje mi się że to zakup trochę na wyrost. Wbrew pozorom płynu tak dużo tam nie ma. Pamiętam, że gdy wymieniałem u siebie ostatnio to trwało chyba maksymalnie godzinę i to bez jakiegoś wielkiego kombinowania (a wręcz ze sporą ostrożnością).

Re: Pompa podciśnieniowa do wymiany DOT-4

: 25 kwie 2022, 10:22
autor: IronMike
Cześć

powrót do tematu na szybko.
POMOCY

Przy sobocie wymieniłem płyn hamulcowy.
wszystko wg wytycznych manual'a i zdrowego rozsądku. wymiana bez użycia dodatkowego sprzętu. Z największą starannością i dbałością o przebieg procesu, krok po kroku i bez pośpiechu.

wymiana zakończona sukcesem.
ALE
nie do końca

przód 100% sprawności (nawet lepiej niż było przed wymianą) bez żadnych negatywnych oznak

Tył sprawność licha i "cykanie" ABS-u - domniemam że powietrze w układzie.

Więc operacja powtórzona raz jeszcze w klasyczny sposób - brak poprawy.
i wtedy operacja powtórzona raz jeszcze w klasyczny sposób + jazda i hamowanie na piachu i luźnych nawierzchniach, co by ABS zadziałał + odpowietrzanie - brak poprawy.

Proszę o poradę - jak najszybciej i oczywiście najlepiej wyeliminować ww. przypadłość - da się jeździć, ale wolałbym hamulce mieć sprawne na 100%.

Z góry dzięki

Moto DL650/2008 z ABS

Re: Pompa podciśnieniowa do wymiany DOT-4

: 27 kwie 2022, 20:11
autor: michau
Ile razy powtarzałeś cykl
odpowietrzenie - jazda - hamowanie z włączeniem ABS ?
Trzeba kilkukrotnie. Aż do skutku.

A jak nie da rady to w ASO za 200 zł odpowietrzaja. Stawka z jesieni.