UWAGA UWAGA UWAGA
Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
Czyszczenie zacisków hamulcowych - przód - DL 1000 AL6
- Grzechu (Kobyłka)
- A+B+C+D
- Posty: 2059
- Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
- Lokalizacja: Opole
Czyszczenie zacisków hamulcowych - przód - DL 1000 AL6
Wyjazd w Alpy tuż, tuż, więc trzeba wszystko sprawdzić,żeby nie było niespodzianek na trasie.
Po kontroli płynów i elektryki przyszła kolej na hamulce.
Przebieg 19 300 km.
Zakładałem wymianę klocków hamulcowych z przodu, ale podczas czyszczenia podjąłem decyzję, że jeszcze max 4 - 5 kkm w Alpach dadzą radę, więc popełniłem tylko czyszczenie.
Oto krótki manual; może komuś się przyda.
1. Zaciski w DL 1000 AL6 odkręcamy kluczem 12.
Po wykręceniu śrub, delikatnie wysuwamy zacisk z tarczy. Robimy to ostrożnie, żeby nie uszkodzić tarczy.
Tak wyglądał mój zacisk po 19 kkm.
Żeby wyciągnąć klocki, musimy wykręcić dwie śruby imbusem 5. Trzeba użyć trochę siły, bo są mocno wkręcone.
Jak widać na zdjęciu, jest dużo osadu/pyłu z klocków.
Teraz w ruch idzie płyn do czyszczenia hamulców i szczoteczka do zębów.
Przed czyszczeniem należy lekko nacisnąć klamkę hamulca, żeby wysunąć tłoczki. Tutaj BARDZO uważamy żeby za mocno nie cisnąć, bo można całkowicie wycisnąć tłoczki, i wtedy mamy spory problem.
Psikamy na element, chwilę czekamy i wycieramy szmatką.
Następnie szczoteczką szorujemy każdy zakamarek.
Po wyczyszczeniu tłoczków wciskamy je palcami. Trzeba zwracać uwagę, bo wciskany tłoczek, wypycha trochę pozostałe, więc powoli i po kolei każdy da się wcisnąć na swoje miejsce.
Oto efekt.
Tu widać zużycie względem nowego klocka.
Decyzja - zostają stare.
Teraz zostaje tylko złożyć zaciski. Czynności należy wykonać w odwrotnej kolejności.
Pamiętać należy, aby śruby zacisku posmarować klejem anaerobowym, żeby nie wykręciły się samoczynnie pod wpływem drgań.
Śruby zacisku dokręcać należy kluczem dynamometrycznym z siłą 39 N-m.
Po zakończeniu czyszczenia i składania, kilkanaście razy naciskamy klamkę hamulca, aż wyczujemy charakterystyczny opór.
Ot, i cała filozofia.
Po kontroli płynów i elektryki przyszła kolej na hamulce.
Przebieg 19 300 km.
Zakładałem wymianę klocków hamulcowych z przodu, ale podczas czyszczenia podjąłem decyzję, że jeszcze max 4 - 5 kkm w Alpach dadzą radę, więc popełniłem tylko czyszczenie.
Oto krótki manual; może komuś się przyda.
1. Zaciski w DL 1000 AL6 odkręcamy kluczem 12.
Po wykręceniu śrub, delikatnie wysuwamy zacisk z tarczy. Robimy to ostrożnie, żeby nie uszkodzić tarczy.
Tak wyglądał mój zacisk po 19 kkm.
Żeby wyciągnąć klocki, musimy wykręcić dwie śruby imbusem 5. Trzeba użyć trochę siły, bo są mocno wkręcone.
Jak widać na zdjęciu, jest dużo osadu/pyłu z klocków.
Teraz w ruch idzie płyn do czyszczenia hamulców i szczoteczka do zębów.
Przed czyszczeniem należy lekko nacisnąć klamkę hamulca, żeby wysunąć tłoczki. Tutaj BARDZO uważamy żeby za mocno nie cisnąć, bo można całkowicie wycisnąć tłoczki, i wtedy mamy spory problem.
Psikamy na element, chwilę czekamy i wycieramy szmatką.
Następnie szczoteczką szorujemy każdy zakamarek.
Po wyczyszczeniu tłoczków wciskamy je palcami. Trzeba zwracać uwagę, bo wciskany tłoczek, wypycha trochę pozostałe, więc powoli i po kolei każdy da się wcisnąć na swoje miejsce.
Oto efekt.
Tu widać zużycie względem nowego klocka.
Decyzja - zostają stare.
Teraz zostaje tylko złożyć zaciski. Czynności należy wykonać w odwrotnej kolejności.
Pamiętać należy, aby śruby zacisku posmarować klejem anaerobowym, żeby nie wykręciły się samoczynnie pod wpływem drgań.
Śruby zacisku dokręcać należy kluczem dynamometrycznym z siłą 39 N-m.
Po zakończeniu czyszczenia i składania, kilkanaście razy naciskamy klamkę hamulca, aż wyczujemy charakterystyczny opór.
Ot, i cała filozofia.
Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016
SP6AZE
SP6AZE
Tags:
Online
Re: Czyszczenie zacisków hamulcowych - przód - DL 1000 AL6
Super poradnik, tylko się zastanawiam czy ten klej potrzebny.
- Grzechu (Kobyłka)
- A+B+C+D
- Posty: 2059
- Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
- Lokalizacja: Opole
Re: Czyszczenie zacisków hamulcowych - przód - DL 1000 AL6
Fabrycznie też są klejone, czerwonym klejem. Nie wiem czy jest mocniejszy czy słabszy. Ten, który użyłem jest średniej mocy wiązania, więc nie będzie problemu z wykręceniem przy następnym serwisie zacisków.
Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016
SP6AZE
SP6AZE
Re: Czyszczenie zacisków hamulcowych - przód - DL 1000 AL6
Super prowadnik
muszę sobie w końcu nabyć, drogą kupna, jakiś klucz dynamometryczny 


Ogar205>CZ175>MZ250 z koszem>JunakM10>ETZ250>IntruderVL800>IntruderC1500>Vstrom1000 2016>CRS250> IMPERIALE400+RE HIMALAYAN 452
Wszyscy mamy dwa życia. To drugie zaczyna się w chwili,gdy zdamy sobie sprawę,że mamy tylko jedno.
Wszyscy mamy dwa życia. To drugie zaczyna się w chwili,gdy zdamy sobie sprawę,że mamy tylko jedno.
- Valdek_Tychy
- A1
- Posty: 65
- Rejestracja: 02 cze 2018, 18:05
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Czyszczenie zacisków hamulcowych - przód - DL 1000 AL6
Jest potrzebny i lepiej się o tym nie przekonywać kiedy sruby puszcząCentrino pisze:Super poradnik, tylko się zastanawiam czy ten klej potrzebny.
Suzuki DL650 V Strom
Online
Jak są dobrze przykręcone to same się nie odkręcą.
Natomiast pytałem z innego powodu. Interesowało mnie czy producent motocykla zaleca takie postępowanie. Przyklejona i skorodowana śruba zacisku może doprowadzić do braku możliwości jej odkręcenia a finalnie do jej destrukcji. Ale jeżeli producent zaleca takie postępowanie to OK. I tylko o to mi chodziło.
Re: Czyszczenie zacisków hamulcowych - przód - DL 1000 AL6
Valdek_Tychy pisze:Jest potrzebny i lepiej się o tym nie przekonywać kiedy sruby puszcząCentrino pisze:Super poradnik, tylko się zastanawiam czy ten klej potrzebny.
Jak są dobrze przykręcone to same się nie odkręcą.
Natomiast pytałem z innego powodu. Interesowało mnie czy producent motocykla zaleca takie postępowanie. Przyklejona i skorodowana śruba zacisku może doprowadzić do braku możliwości jej odkręcenia a finalnie do jej destrukcji. Ale jeżeli producent zaleca takie postępowanie to OK. I tylko o to mi chodziło.
Re: Czyszczenie zacisków hamulcowych - przód - DL 1000 AL6
są różne kleje do gwintów, zrywalne, niezrywalne, średnio-zrywalne itd - trzeba użyć odpowiedniego ( na pewno nie niezrywalnego
)

DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Online
Re: Czyszczenie zacisków hamulcowych - przód - DL 1000 AL6
Nie zapominaj tylko, że zacisk jest poddawany bardzo wysokim temperaturom więc zawsze jest ryzyko dziwnych reakcji chemicznych po prostu ze względu na temperaturę.
null