UWAGA UWAGA UWAGA

Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni


Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej

topic7406.html

Czyszczenie zacisków hamulcowych - przód - DL 1000 AL6

Wszystko co jest związane z mechaniką motocykla
Awatar użytkownika
Grzechu (Kobyłka)
A+B+C+D
Posty: 2059
Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
Lokalizacja: Opole

Czyszczenie zacisków hamulcowych - przód - DL 1000 AL6

Post autor: Grzechu (Kobyłka) »

Wyjazd w Alpy tuż, tuż, więc trzeba wszystko sprawdzić,żeby nie było niespodzianek na trasie.
Po kontroli płynów i elektryki przyszła kolej na hamulce.

Przebieg 19 300 km.

Zakładałem wymianę klocków hamulcowych z przodu, ale podczas czyszczenia podjąłem decyzję, że jeszcze max 4 - 5 kkm w Alpach dadzą radę, więc popełniłem tylko czyszczenie.

Oto krótki manual; może komuś się przyda.

1. Zaciski w DL 1000 AL6 odkręcamy kluczem 12.
IMG_20180623_163611.jpg
Po wykręceniu śrub, delikatnie wysuwamy zacisk z tarczy. Robimy to ostrożnie, żeby nie uszkodzić tarczy.

Tak wyglądał mój zacisk po 19 kkm.
IMG_20180623_114413.jpg
Żeby wyciągnąć klocki, musimy wykręcić dwie śruby imbusem 5. Trzeba użyć trochę siły, bo są mocno wkręcone.
IMG_20180623_114513.jpg
Jak widać na zdjęciu, jest dużo osadu/pyłu z klocków.
IMG_20180623_114721.jpg
IMG_20180623_114711.jpg
Teraz w ruch idzie płyn do czyszczenia hamulców i szczoteczka do zębów.
IMG_20180623_165951.jpg
Przed czyszczeniem należy lekko nacisnąć klamkę hamulca, żeby wysunąć tłoczki. Tutaj BARDZO uważamy żeby za mocno nie cisnąć, bo można całkowicie wycisnąć tłoczki, i wtedy mamy spory problem.
Psikamy na element, chwilę czekamy i wycieramy szmatką.
Następnie szczoteczką szorujemy każdy zakamarek.
Po wyczyszczeniu tłoczków wciskamy je palcami. Trzeba zwracać uwagę, bo wciskany tłoczek, wypycha trochę pozostałe, więc powoli i po kolei każdy da się wcisnąć na swoje miejsce.


Oto efekt.
IMG_20180623_115635.jpg
IMG_20180622_194831.jpg
IMG_20180622_194712_BURST001_COVER.jpg
Tu widać zużycie względem nowego klocka.
Decyzja - zostają stare.
IMG_20180622_194943.jpg
Teraz zostaje tylko złożyć zaciski. Czynności należy wykonać w odwrotnej kolejności.
Pamiętać należy, aby śruby zacisku posmarować klejem anaerobowym, żeby nie wykręciły się samoczynnie pod wpływem drgań.
IMG_20180623_163041.jpg
IMG_20180623_171202.jpg
Śruby zacisku dokręcać należy kluczem dynamometrycznym z siłą 39 N-m.
Po zakończeniu czyszczenia i składania, kilkanaście razy naciskamy klamkę hamulca, aż wyczujemy charakterystyczny opór.

Ot, i cała filozofia.


Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016
SP6AZE

Tags:

Online
Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4935
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Czyszczenie zacisków hamulcowych - przód - DL 1000 AL6

Post autor: Centrino »

Super poradnik, tylko się zastanawiam czy ten klej potrzebny.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
Grzechu (Kobyłka)
A+B+C+D
Posty: 2059
Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
Lokalizacja: Opole

Re: Czyszczenie zacisków hamulcowych - przód - DL 1000 AL6

Post autor: Grzechu (Kobyłka) »

Fabrycznie też są klejone, czerwonym klejem. Nie wiem czy jest mocniejszy czy słabszy. Ten, który użyłem jest średniej mocy wiązania, więc nie będzie problemu z wykręceniem przy następnym serwisie zacisków.


Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016
SP6AZE

Awatar użytkownika
JARON
A+B+C+D
Posty: 2155
Rejestracja: 04 paź 2016, 14:51
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Czyszczenie zacisków hamulcowych - przód - DL 1000 AL6

Post autor: JARON »

Super prowadnik :-) muszę sobie w końcu nabyć, drogą kupna, jakiś klucz dynamometryczny ;-)


Ogar205>CZ175>MZ250 z koszem>JunakM10>ETZ250>IntruderVL800>IntruderC1500>Vstrom1000 2016>CRS250> IMPERIALE400+RE HIMALAYAN 452
Wszyscy mamy dwa życia. To drugie zaczyna się w chwili,gdy zdamy sobie sprawę,że mamy tylko jedno.

Awatar użytkownika
Valdek_Tychy
A1
Posty: 65
Rejestracja: 02 cze 2018, 18:05
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Czyszczenie zacisków hamulcowych - przód - DL 1000 AL6

Post autor: Valdek_Tychy »

Centrino pisze:Super poradnik, tylko się zastanawiam czy ten klej potrzebny.
Jest potrzebny i lepiej się o tym nie przekonywać kiedy sruby puszczą


Suzuki DL650 V Strom

Online
Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4935
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Czyszczenie zacisków hamulcowych - przód - DL 1000 AL6

Post autor: Centrino »

Valdek_Tychy pisze:
Centrino pisze:Super poradnik, tylko się zastanawiam czy ten klej potrzebny.
Jest potrzebny i lepiej się o tym nie przekonywać kiedy sruby puszczą

Jak są dobrze przykręcone to same się nie odkręcą.
Natomiast pytałem z innego powodu. Interesowało mnie czy producent motocykla zaleca takie postępowanie. Przyklejona i skorodowana śruba zacisku może doprowadzić do braku możliwości jej odkręcenia a finalnie do jej destrukcji. Ale jeżeli producent zaleca takie postępowanie to OK. I tylko o to mi chodziło.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5359
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Czyszczenie zacisków hamulcowych - przód - DL 1000 AL6

Post autor: Struna »

są różne kleje do gwintów, zrywalne, niezrywalne, średnio-zrywalne itd - trzeba użyć odpowiedniego ( na pewno nie niezrywalnego :) )


DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1696
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Czyszczenie zacisków hamulcowych - przód - DL 1000 AL6

Post autor: prebenny »

Nie zapominaj tylko, że zacisk jest poddawany bardzo wysokim temperaturom więc zawsze jest ryzyko dziwnych reakcji chemicznych po prostu ze względu na temperaturę.


null

ODPOWIEDZ

Wróć do „Warsztat mechaniczny”