Strona 1 z 3

ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

: 30 sty 2018, 10:29
autor: Mara35
Sie macie ludzie- ostatnio wpadło mi sporo pozytywnych opinii na temat tego oleju- coraz więcej użytkowników moto decyduje się na ten olej. Argumentują po pierwsze niższą ceną, po drugie wg specyfikacji technicznej jest lepszy od popularnego motula 5100, po trzecie wszyscy niemal jednomyślnie stwierdzają cichszą pracę i lepiej wchodzące biegi. Może i Wy macie jakieś doświadczenia związane z tym olejem- jeśli tak to podzielcie sie;)

Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

: 30 sty 2018, 15:50
autor: Remol71
A co takiego jest w Motulu 5100 ? Zwykły olej, tylko reklam więcej i pachnie fiołkami.

Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

: 30 sty 2018, 16:27
autor: JARON
Mnie na pierwszym przeglądzie wlali Castrol i od razu jak wyjechałem z warsztatu, to usłyszałem kilka nowych dźwięków z silnika, które słychać do tej pory. Następny leję Motul 5100 polecany przez wielu forumowiczów.

Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

: 30 sty 2018, 17:58
autor: Struna
no niestety - castrol w całej swej ofercie ma może ze 2-3 dobre oleje

Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

: 30 sty 2018, 18:21
autor: Pepo
Chyba nie będę doświadczał i znów zaleję Motul 10W40 5100. Kiedyś zalałem chiniolka 125 Castrolem 4T zaczęły się problemy z przełączaniem biegów. Zmieniłem na Motul i przeszło, zalałem też tym Stroma. Działa i nie chcę niespodzianek. Ma robić robotę a ja nie chcę się zastanawiać nad wyższością innych. Niech mnie ktoś przekona argumentami że warto zmieniać .....

Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

: 30 sty 2018, 23:35
autor: SimOn!
Mara35 pisze:Sie macie ludzie- ostatnio wpadło mi sporo pozytywnych opinii na temat tego oleju- coraz więcej użytkowników moto decyduje się na ten olej. Argumentują po pierwsze niższą ceną, po drugie wg specyfikacji technicznej jest lepszy od popularnego motula 5100, po trzecie wszyscy niemal jednomyślnie stwierdzają cichszą pracę i lepiej wchodzące biegi. Może i Wy macie jakieś doświadczenia związane z tym olejem- jeśli tak to podzielcie sie;)
Heheh bez urazy, ale brzmi to jak spam reklamowy napisany prze handlowca :lol:
To teraz konkrety:
Mara35 pisze:coraz więcej użytkowników moto decyduje się na ten olej.
Czy ilu konkretnie ?
Niższa cena... hmm no dobra idźmy dalej :lol:
Mara35 pisze:po drugie wg specyfikacji technicznej jest lepszy od popularnego motula 5100
Ale co konkretnie? Bo jak przejżeć suche dane z kart charakterystyki to wychodzi to samo 8-)
Mara35 pisze:po trzecie wszyscy niemal jednomyślnie stwierdzają cichszą pracę i lepiej wchodzące biegi.
Pytanie czy stwierdzili by to samo przy "ślepym" teście czyli nie wiedząc co im nalano? ;) Wtedy by było to obiektywne.

Tak z czystej ciekawości jak pisałem wcześniej zerknąłem na charakterystykę obu olei. Wynik moich dociekiwań jest na obrazku :mrgreen:
Oleje_moto.jpg
Na zielono i niebiesko to co każe lać nam Suzuki do motorów.
Motul jest tylko teoretycznie bardziej wstecznie kompatybilny ze starszymi konstrukcjami silników i to wg. Amerykańców. Wg. Japońskiej klasyfikacji oba oleje są takie same :)
Czyli na papierze wychodzi, że jeden pies :lol:

A czy oszczędność...? Bo ja wiem :?
Motul w Trójmieście w renomowanym sklepie/hurtowni 99 zł 4 litry.
Olren w intenetach na Alle (najtańszy z wysyłką) 82zł za 4 litry.
No czyli, że na filtr nam zostanie ;)

Nie bronię ani Orlenu ani Motula. Chciałem tylko suche fakty przedstawić.
A i z branżą olejową mam tyle wspólnego, że mój ojciec pracuje w pewnej rafinerii :mrgreen: Ale z olejów nie mam tego profitów. :lol: :cry:

Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

: 30 sty 2018, 23:45
autor: SimOn!
Pepo pisze:Chyba nie będę doświadczał i znów zaleję Motul 10W40 5100. Kiedyś zalałem chiniolka 125 Castrolem 4T zaczęły się problemy z przełączaniem biegów. Zmieniłem na Motul i przeszło, zalałem też tym Stroma. Działa i nie chcę niespodzianek. Ma robić robotę a ja nie chcę się zastanawiać nad wyższością innych. Niech mnie ktoś przekona argumentami że warto zmieniać .....
Wiesz co? Ewentualnie to są dwa argumenty przemawiający za innym olejem.
Raz to podrabianie Motula na potęgę. :roll: Jak nie masz dostępu do sprawdzonego źródła to nie wiadomo co kupujesz.
A dwa to jak olej spełnia wymagania producenta silnika to jeden pies co wlejesz. Motul się u nas rozpowszechnił i tyle. Pół ameryki jeździ na Shellowskiej Rotelli... oleju formalnie do diesli :mrgreen:
U nas zawsze oleje to temat rzeka i powód do wojny domowej :lol:

Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

: 31 sty 2018, 16:32
autor: Mara35
Chciałem zapytać o opinie użytkowników a nie wywoływać wojny jak piszesz ale w odpowiedzi warto zerknąć na to
A więc instytut API rozwinął następującą klasyfikacje:

Pierwsza litera za API to zawsze albo S albo C.

S = oleje do silników benzynowych.

C = oleje do silników Diesla.

Druga litera to klasa a w zasadzie jakość oleju. Czym litera jest dalsza w alfabecie, tym wyższa jest jakość oleju. Najwyższe specyfikacje API są właśnie SL-SM/CI-4.

Ale i tak dzięki za wypowiedz. Gdyby się jednak znalazł ktos kto leje ten olej to chętnie wysłucham konkretów .
Pozdrawiam Mara

Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

: 31 sty 2018, 19:06
autor: Pepo
Tak jak już pisałem : Chiniol Zipp-125 przy czerwonym Castrolu 4T potrafił przy redukcji zawisnąć w połowie biegu. Po zalaniu Motulem efekt ustał. W Kawasaki od razu zalałem Motulem i przez sezon nie miałem żadnych problemów i dziwnych dźwięków (pierwsze 6 tysięcy na nowym moto). Oby tak pozostało. Na magnesiku w korku nie ma opiłków. Biegi przełącza bez problemu nawet na pół sprzęgła (tylko redukcja pulsacyjna jak w Kamazie). Jeśli ktoś twierdzi że można lepiej to chętnie poczytam. Mam dostęp do wszystkich olei. Różnica w cenie kilkunastu złotych to nie jest problem.

Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

: 31 sty 2018, 20:08
autor: Mara35
nie chodzi mi o te pare pln tylko o opinię użytkownika- nic więcej

Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

: 31 sty 2018, 21:25
autor: pyra
A ja w XVS 1300 zmieniłem motula na castrola i ucichła klawiatura.

Re: RE: Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

: 31 sty 2018, 21:28
autor: SimOn!
Mara35 pisze:Chciałem zapytać o opinie użytkowników a nie wywoływać wojny jak piszesz ale w odpowiedzi warto zerknąć na to
A więc instytut API rozwinął następującą klasyfikacje:

Pierwsza litera za API to zawsze albo S albo C.

S = oleje do silników benzynowych.

C = oleje do silników Diesla.

Druga litera to klasa a w zasadzie jakość oleju. Czym litera jest dalsza w alfabecie, tym wyższa jest jakość oleju. Najwyższe specyfikacje API są właśnie SL-SM/CI-4.

Ale i tak dzięki za wypowiedz. Gdyby się jednak znalazł ktos kto leje ten olej to chętnie wysłucham konkretów .
Pozdrawiam Mara
Spoko spoko. Ta uwaga o "gwiezdnych wojnach" ;) była taka ogólna absolutnie nie do Ciebie.
Odnośnie klasyfikacji API to zerknij ze właśnie o tym wspomniałem :)

Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

: 31 sty 2018, 21:30
autor: Mara35
no dobra olał podpalił- bez znaczenia -pozdro dla wszyszstkich

Re: RE: Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

: 31 sty 2018, 21:33
autor: SimOn!
Mara35 pisze:no dobra olał podpalił- bez znaczenia -pozdro dla wszyszstkich
Eeee że co? :)

Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

: 03 lut 2018, 20:46
autor: Crass
Co do psioczenia na Castrol (nie nie bronie,sam na nim nie jezdze,ale mnie zainteresowal) ciekawe czy wszystkie silniki tutaj razem wziete maja tyle przejechane ;)
http://www.stromtrooper.com/dl1000-2002 ... strom.html

Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

: 03 lut 2018, 21:47
autor: Pepo
Ożesz... 212 litrów oleju wymienił na 440 tysięcy mil.
Tak jak pisałem .... nie upieram się przy danej marce bo to kilka złotych w tą lub w tą na wymianie. Śmieszna różnica.
Mam dostęp do wszystkich olei. Pytanie który ? Chcę zalać i olać. Ma być dobry dla tego silnika i skrzyni biegów ! Najlepszy !
Kawa ma przejechane 23 tys. km. Mało. Ma 11 lat. 10W40 na pewno.
Który poradzi sensownie ?

Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

: 03 lut 2018, 23:17
autor: Struna
Zalej faktycznego syntetyka ( nie hydrokraka) - będzie najlepszy.

Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

: 04 lut 2018, 12:14
autor: bartini6
U mnie w Freewindzie na castrolu biegi wchodziły jak w motorynce, po wymianie na liqui moly street zaczęły wchodzić bez problemow a i stukanie w silniku ustało. Teraz zastanawiam się nad LQ Offroad do V-stroma jak zaleca strona producenta, ewentualnie bel-ray.

Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

: 11 lut 2018, 16:45
autor: michal frucz
dla mnie tylko SHELL ! nic więcej nie zalewam od 20lat, jeżeli trafił się inny od razu został zweryfikowany i znowu powrót do Shell'a. Ale pewnie to zamiłowanie do muszelki :-))))) Pozdrawiam

Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40

: 11 lut 2018, 16:46
autor: michal frucz
Jak chcecie porównywać oleje popatrzcie na parametry jakie trzymaja przy wysokich temperaturach..... im lepiej trzymają tym lepszy olej. tak w skrócie.