Strona 1 z 5

Schuberth E1 z interkomem

: 19 sie 2019, 10:46
autor: jg871972
Cześć. Od dwóch lat korzystam z kasku Schuberth E1 z dedykowanym interkomem firmy Cardo model SRC-Pro. W mojej ocenie zarówno kask jak i interkom spisują się rewelacyjnie. To dobry sprzęt do turystyki. Jeżeli korzystacie z tego modelu kasku i interkomu podzielcie się swoimi uwagami. Dzięki.

Re: Schuberth E1 z interkomem

: 19 sie 2019, 11:21
autor: Lord
Od kiedy pojawił się na naszym rynku, chciałem go mieć. I w końcu zaczęły się przymiarki i mierzyłem XL, L i cały czas coś mi nie pasowało, łaziłem godzinami po sklepie przez dwa dni :) i odpuściłem. Wtedy nie widziałem jeszcze testówek tego modelu a ewidentnie mój łeb nie jest Schuberth'a :). Może poszukam gdzieś te stówek teraz bo jak bym miał go kupić a gdzieś by mi cos nie pasowało byłoby szkoda :)

Dlaczego chciałem go mieć, bo ma to wszystko czego nie ma mój Shoei
1. Jest to szczękowiec a takiego jeszcze nie miałem
2. Ma dodatkowy daszek, często w jeździe pod słońce brakuje mi tego gadżetu u mnie (blenda nie wyrabia)
3. Wygląda bardzo estetycznie

Re: Schuberth E1 z interkomem

: 19 sie 2019, 11:35
autor: gorghu
Kask, który jest na czołowych miejscach mojej listy kasków. Podoba mi się i generalnie będę chciał go przymierzyć.
ale pytanko (głownie do @jg871972):
- jak jest z wentylacją w tym kasku (ma dość spory wlot na szczęce, ale jak działa ten górny główny)?
- jak z wyciszeniem i ewentualnymi turbulencjami od daszku?
- no i pytanko o interkom - jak ogólnie to działa? jak jest z parowaniem z innymi modelami intercomów (nie Cardo)?

Re: Schuberth E1 z interkomem

: 19 sie 2019, 12:25
autor: jg871972
Kask ma trzy otwory wentylacyjne. Regulowany górny (w dwóch pozycjach otwarcia), środkowy dający nawiew na okolice nosa i oczu oraz dolny z filtrem siatkowym dający nawiew na okolice ust. Więc wentylacja jest bardzo dobra. Czasami, nawet przy wysokich temperaturach i dynamicznej jeździe zamykam wentylację środkową bo silnie wieje po twarzy. Wyciszenie kasku jest dobre, tzn. nie męczy pęd powietrza, a jednocześnie słychać co dzieje się wokół. Da się również przyjemnie rozmawiać przez interkom lub słuchać radia, czy muzyki z odtwarzacza. Daszek mnie mile zaskoczył. Jest lekki, regulowany i tak wyprofilowany, że turbulencje są minimalne i występują tylko czasami przy wysokich prędkościach lub silnych podmuchach wiatru. Można go łatwo zdemontować i wtedy kask nadaje się także do sportowej jazdy. Trochę sztywno działa mechanizm blokujący szczękę. Aby ją pewnie zapiąć robię to dwoma rękoma. Jeżeli chodzi o interkom to jestem mega zadowolony, głównie przez jego ukrycie w wymiennym kołnierzu w kasku, dobrą jakość dźwięku i oczywiście sterowanie komendami głosowymi. Mój plecaczek ma taki sam zestaw więc z parowaniem nie ma problemów. Fajnie współpracuje z telefonem na Androidzie i nawigacją Garmina, bo taką posiadam. Nie testowałem go jeszcze z interkomami innych producentów niż Cardo. Kłopotliwe są natomiast małe przyciski do sterowanie interkomem na kołnierzu. W rękawicach trudno je wyczuć, ale sprawę załatwiają komendy głosowe. Urządzenie można ustawiać wstępnie poprzez aplikację na telefonie lub program na PC ze strony producenta. To także fajna sprawa dla użytkownika. Swojego czasu było trochę problemów z współdziałaniem aplikacji Spotify z interkomem, ale jedna z ostatnich aktualizacji serwisu muzycznego sprawę pozytywnie załatwiła. Fajny opis i kasku i interkomu jest na polskiej stronie dystrybutora. Ja też go studiowałem przed zakupem, bo kask i interkom nie jest tani. Ale w mojej ocenie wart swojej ceny. Zobaczymy jak będzie spisywał się w kolejnych latach?

Re: Schuberth E1 z interkomem

: 19 sie 2019, 12:30
autor: Lord
Powyżej 120 jestes wstanie rozmawiac przez interkom? Czy hałas za duzy?

Re: Schuberth E1 z interkomem

: 19 sie 2019, 12:34
autor: Old Donkey
Mam E1 ale bez interkomu.

Podstawowa wada tego kasku to waga XL 1845 g +/-50g, moja szyja to odczuwa niestety.

Kupiłem ze względu na to że ma daszek i blendę.
Daszek się sprawdza wyśmienicie jeżeli chodzi o ochronę przed słońcem (jeżdżę z daszkiem w najniższym położeniu)
Sama blenda to za mało, albo słońce razi mnie po oczach albo jak wjeżdżam w np. w zacienioną drogę w lesie to za ciemno, tak że często ją opuszczam/podnoszę.

Przy prędkościach autostradowych daszkiem trochę "ciepie". Dla mnie to 110-130 km/h :lol:

Co do wentylacji - duszę się w kasku więc najczęściej jeżdżę z wizjerem podniesionym na pierwszy klik, tak że powietrze wpada.
Bywało, że przy całkiem opuszczonym wizjerze lekko zaparował.

Na temat hałasu - nie mam porównania z innymi kaskami nie bardzo wiem czy jest dobrze czy źle.

Następny kask też będzie z daszkiem ale będę szukał lżejszego.

Re: Schuberth E1 z interkomem

: 19 sie 2019, 12:50
autor: jg871972
Można rozmawiać, ale trzeba wcześniej ustawić wyższy poziom dźwięku przyciskiem na kołnierzu lub poprzez aplikację na telefonie, czy program na komputerze. Czasami przy silnym wietrze zamykam na chwilę środkowy wlot powietrza. Mówić trzeba wtedy trochę głośniej, ale jest dobrze. Wczoraj wracałem do domu z żoną A4 i gadaliśmy sobie przy 140 km/h. Po spełnieniu ww. warunków było ok. Korzystam ze standardowych głośników i mikrofonu producenta, ale słyszałem, że można zastosować akcesoryjne, bardziej wydajne.

Re: Schuberth E1 z interkomem

: 19 sie 2019, 13:10
autor: jg871972
Jeżeli chodzi o parowanie wnętrza kasku, to zdarza się to przy niskiej temperaturze otoczenia i na początku jazdy. Jak temperatura się wyrówna problem parowania jest minimalny. Dobrze wtedy działa chwilowe otwarcie otworów wentylacyjnych. Szczególnie tego środkowego. Warto też wymienić co jakiś czas pinlocka. Mój ma dwa lata, ale wciąż daje radę. Jak ktoś czuje dyskomfort termiczny radzę spróbować w upalne dni odpiąć elastyczny podbródek. Mi to trochę pomaga. Co do wagi kasku dla mnie jest ok. Korzystam z rozmiaru L. Ale gdyby był lżejszy też by było oczywiście super. To mój pierwszy szczękowiec więc nie mam porównania z innymi kaskami.

Re: Schuberth E1 z interkomem

: 19 sie 2019, 13:29
autor: gorghu
Dzięki za opis. Trzeba będzie mi go przymierzyć. :)

Re: Schuberth E1 z interkomem

: 19 sie 2019, 14:49
autor: pyra
Schubert e1 +Tmax działa przy każdej prędkości. Przy 140 rozmówcy nie wierzą , że jadę motocyklem.
Ciężar mi w ogóle nie przeszkadza , przynajmniej do 600 km dziennie. O zaletach piszą wszędzie.
Wady, zdejmujemy daszek na autostradzie i przy silnym bocznym wietrze. Szczekę trzeba docisnąć oburącz, aby się zablokowała. Pinlok na swoim obwodzie zarysował szybę. Kto ma wiekszą szybę w moto, nie poczuje przewiewu na szczęce - ale to nie wina kasku. I ostatnia dziwna sprawa - po kilku(nastu) godzinach odparzają mi się uszy(!?) Nigdy wcześniej mi sie to nie przydarzyło. Może wyściółka nie jest z nimi kompatybilna. Biorę na wyprawy jeden krem wiecej, bo kask jest baaaardzo dobry.
PS
Podbródek mi w niczym nie pomaga, więc go wogóle nie założyłem.

Re: Schuberth E1 z interkomem

: 19 sie 2019, 15:03
autor: Lord
Równiez dzięki za opis ide szukac testówki bo niestety nie zaryzykuje bez jazdy testowej min 1 dzień :)

Re: Schuberth E1 z interkomem

: 19 sie 2019, 17:58
autor: gorghu
@Lord a to tak można sobie potestować kask? Gdzie tak dają? :)

Re: Schuberth E1 z interkomem

: 19 sie 2019, 19:05
autor: Old Donkey
a tak przy okazji - używacie kominiarek ?

Re: Schuberth E1 z interkomem

: 19 sie 2019, 22:14
autor: Lord
Shoei bez problemu można było przetestować w motoakcesoria np. swojego czasu Arai chyba był w https://akcesoriamotocyklowe.pl/. Trzeba szukać czasami głowni sprzedawcy maja kilka rozmiarówek jako testowe i jazda np na 2h za darmo a za jeden dzień jakaś oplata.

Re: Schuberth E1 z interkomem

: 19 sie 2019, 22:15
autor: Lord
Old Donkey pisze:a tak przy okazji - używacie kominiarek ?
Zawsze wole przepocić kominiarkę i wyprać raz w tygodniu niz wyciągać wkład z kasku :)

Re: Schuberth E1 z interkomem

: 20 sie 2019, 10:54
autor: jg871972
Jeżeli chodzi o jazdę w tym modelu kasku w kominiarce, to w razie niskich temperatur otoczenia, oczywiście tak. Ale w upalne dni z kominiarki nie korzystam i nie polecam. Wentylacja kasku, tak jak pisałem dla mnie jest bardzo wydajna. Wyściółka kasku jest wykonana z bardzo przyjemnego w dotyku materiału, wchłaniającego tyle wilgoci z głowy ile trzeba. Jej wypięcie do wyprania zajmuje kilka sekund. Założenie także nie zajmuje wiele czasu. Ja swój kask co pewien czas traktuję płynem do dezynfekcji i co jakich czas oczywiście piorę ręcznie. Wyściółka po dwóch sezonach wygląda jak nowa i nie ma problemu z przykrymi zapachami.

Re: Schuberth E1 z interkomem

: 20 sie 2019, 12:19
autor: prebenny
Ja wychodzę z założenia, że mniej nieprzyjemne jest założenie mokrej kominiarki niż mokrego kasku (a to się zdarza jak gdzieś dalej jedziesz i trzeba np zatankować albo coś załatwić na mieście).

Re: Schuberth E1 z interkomem

: 20 sie 2019, 13:02
autor: Old Donkey
pyra pisze:po kilku(nastu) godzinach odparzają mi się uszy(!?) ... Może wyściółka nie jest z nimi kompatybilna
jak przeczytałem to co napisał pyra to mi się przypomniało, że jak jeździłem bez kominiarki to miałem podobny problem, choć tylko połowiczny - bolało mnie tylko lewe ucho, widocznie prawe było kompatybilne ;)
teraz jeżdżę w kominiarce niezależnie od pogody, problem lewego ucha zniknął, a w upały celowo ją regularnie moczę bo sama wentylacja kasku mnie nie daje wystarczającego chłodzenia

Re: Schuberth E1 z interkomem

: 20 sie 2019, 13:15
autor: jg871972
Oczywiście. Takie podejście jak wyżej też ma swoje uzasadnienie. Wszystko zależy od naszych indywidualnych preferencji i okoliczności podróży. Moje dotychczasowe doświadczenia z kaskami integralnymi, a teraz z szczękowym spowodowały, że w integralu zawsze jeździłem w kominiarce, a w szczękowcu nie. Ważne by było bezpiecznie, komfortowo i higienicznie, jak się tylko da. Mam także wrażenie, że wentylacja i rodzaj zastosowanego materiału wyściółki kasku sprawiają, że głowa mniej mi się w nim poci, a jeżeli już to kask stosunkowo szybko wysycha, nawet podczas krótkiego postoju w podróży.

Re: Schuberth E1 z interkomem

: 23 sie 2019, 22:27
autor: prebenny
Jakby był kask porównywalny z E1 tylko 'bez szczęki' (w sensie integral) przez co z niższą wagą... Why not. Teraz mam kask ważący 1150g więc przesiadka na 1800 mogła by być bolesna :P