Kask Nolan N70.2 X
: 21 mar 2020, 16:44
Pogoda się zepsuła . W domu trzeba siedzieć Nuda zaczęła łapać to postanowiłem napisać kilka zdań o swoim nowym zakupie.
Dość długo poszukiwałem nowego kasku. Tym razem chciałem aby był to tzw. dual sport, czyli kask z daszkiem. Przejrzałem dużo ofert, sporo kasków mierzyłem. I ostatecznie padło na tego Nolana N70.2 X. Początkowo miał być też inny kolor, ale dostałem odpowiedź że na konkretne malowanie trzeba poczekać ponad miesiąc. A biorąc obecną sytuację pod uwagę to i może się to mocno przeciągnąć. Dlatego też postawiłem na standardowe białe malowanie (a dokładnie biało czarne). Niestety nie udało mi się w nim pojeździć więc przedstawię tylko suche, teoretyczne fakty, a w późniejszym terminie odczucia z jazdy.
OK. Ale do rzeczy
Kask jest dość specyficzny. Bo oprócz daszka, który możemy całkowicie odpiąć, ma też odpinaną szczękę. W związku z tym mamy szeroki wachlarz możliwości kombinacji dla kasku. W sumie jest ich 8.
Poniżej zdjęcie z 4 możliwościami (kolejne 4 są identyczne ale ze ściągniętym wizjerem, gdy np chcemy jeździć w goglach). Wspomniany daszek jest regulowany. W maksymalnie górnej pozycji znika z pola widzenia. Aby go zdemontować wystarczy odkręcić górną śrubkę, a dwie boczne tylko przekręcić. W ten sposób zamieniamy kask w zwykły kask integralny, a po odpięciu szczeki w kask typu jet. Należy przy okazji wspomnieć, że kask ma homologację P/J, czyli na jazdę z zamontowaną i zdemontowaną szczęką. Odpinanie szczęki następuje poprzez wciśnięcie dwóch przycisków i zwolnienie blokady. Szczęka trzyma się kasku bardzo mocno i nie ma wyczuwalnych żadnych luzów. Jak łatwo zauważyć kask ma bardzo duży wizjer z fabrycznie zamontowanym pinlockiem. Pole widzenia przez to jest bardzo szerokie.
Kask wyposażony jest również w blendę przeciwsłoneczną. Jej opuszczanie następuje poprzez przesunięcie suwaka na lewej dolnej krawędzi kasku. Podczas opuszczania wyczuwalne są pewne skoki które blokują blendę w danej pozycji. Tak wiec możemy ją opuszczać w zależności od potrzeb na różną wysokość. Jej podniesie (schowanie) następuje poprzez wciśnięcie przycisku przy suwaku i w ten sposób następuje zwolnienie mechanizmu i automatycznie podniesienie blendy do góry. Wloty powietrza:
Na górze kasku są 3. Każdy oddzielnie otwierany i zamykany, z czego dwa boczne otwierane i zamykane "0/1" (otwarty lub zamknięty). Środkowy, największy, ma 3 pozycje - zamknięty/częściowo otwarty/w pełni otwarty. Wydaje się więc że wentylacją będzie w tym miejscu bardzo dobra. Z tyłu kasku znajdują się otwory wylotowe. Wlot powietrza na szczęce można otworzyć lub zamknąć. Ten główny, najbardziej widoczny, tłoczy powietrze bezpośrednio na wnętrze wizjera. Dwa mniejsze wloty, sprytnie ukryte obok tego dużego pod białymi przetłoczeniami są ciągle otwarte i wtłaczają powietrze bezpośrednio na twarz. Zakładam jednak że ilość powietrza, która przez nie płynie jest symboliczna. Wnętrze kasku zrobione jest z antyalergicznej wyściółki Clima Comfort Top. Wnętrze jest w pełni wyjmowane z możliwością wyprania wyściółki. Kask zaopatrzony jest w dodatkową w pełni wyjmowaną ochronę karku. Dodatkowo zewnętrzna część wyściółki zaopatrzona jest system regulacji umożliwiający ścisłe dopasowanie jej do obwodu szyi i dzięki temu zapobieganiu podwiewaniu powietrza do wnętrza od dołu. Muszę przyznać że po założeniu kask jest dość wygodny. Na pewno dużo wygodniejszy od trochę twardawego AGV Compact, którego używałem do tej pory. Zapięcie typu Microlock, dla mnie najwygodniejsze
Kask przystosowany jest do montażu interkomu. Oczywiście najlepiej pasują te dedykowane N-Comy. Chcąc zaadoptować w kasku swojego Interphone F4M musiałem dokonać małych modyfikacji. Między innymi powiększyć w skorupie nieco otwory na słuchawki (metodą by @Lord ). Musiałem też zrobić przedłużkę dla kabla mikrofonowego aby móc go zamontować w dedykowanym dla niego miejscu (odpowiednie wycięcia w plastiku). Do przeprowadzenia kabla na zewnątrz (do modułu) wykorzystałem fabryczny otwór. A samo mocowanie modułu zostało przyklejone na kasku. W ten sposób udało się, na ile to było możliwe, ukryć kable.
Kask występuje w dwóch rozmiarach skorupy: XXS-M oraz L-XXXL.
Waga dl rozmiaru XL to ok 1750 g w pełnej konfiguracji (z daszkiem i szczęką). Demontując elementy waga spada do ok 1500 g.
W komplecie z kaskiem dostajemy: Pinlock (zamontowany w produkcie, oprócz wersji Special), zaślepki mechanizmu szczęki, zaślepki mechanizmu szyby, Podbródek, pokrowiec na kask.
Cena kasku waha się od ok 1050 zł za podstawowe malowania do ok 1450 zł za malowania specjalne.
Uwagi z jazdy będą w późniejszym terminie, jak uda mi się w końcu nim trochę pojeździć
Dość długo poszukiwałem nowego kasku. Tym razem chciałem aby był to tzw. dual sport, czyli kask z daszkiem. Przejrzałem dużo ofert, sporo kasków mierzyłem. I ostatecznie padło na tego Nolana N70.2 X. Początkowo miał być też inny kolor, ale dostałem odpowiedź że na konkretne malowanie trzeba poczekać ponad miesiąc. A biorąc obecną sytuację pod uwagę to i może się to mocno przeciągnąć. Dlatego też postawiłem na standardowe białe malowanie (a dokładnie biało czarne). Niestety nie udało mi się w nim pojeździć więc przedstawię tylko suche, teoretyczne fakty, a w późniejszym terminie odczucia z jazdy.
OK. Ale do rzeczy
Kask jest dość specyficzny. Bo oprócz daszka, który możemy całkowicie odpiąć, ma też odpinaną szczękę. W związku z tym mamy szeroki wachlarz możliwości kombinacji dla kasku. W sumie jest ich 8.
Poniżej zdjęcie z 4 możliwościami (kolejne 4 są identyczne ale ze ściągniętym wizjerem, gdy np chcemy jeździć w goglach). Wspomniany daszek jest regulowany. W maksymalnie górnej pozycji znika z pola widzenia. Aby go zdemontować wystarczy odkręcić górną śrubkę, a dwie boczne tylko przekręcić. W ten sposób zamieniamy kask w zwykły kask integralny, a po odpięciu szczeki w kask typu jet. Należy przy okazji wspomnieć, że kask ma homologację P/J, czyli na jazdę z zamontowaną i zdemontowaną szczęką. Odpinanie szczęki następuje poprzez wciśnięcie dwóch przycisków i zwolnienie blokady. Szczęka trzyma się kasku bardzo mocno i nie ma wyczuwalnych żadnych luzów. Jak łatwo zauważyć kask ma bardzo duży wizjer z fabrycznie zamontowanym pinlockiem. Pole widzenia przez to jest bardzo szerokie.
Kask wyposażony jest również w blendę przeciwsłoneczną. Jej opuszczanie następuje poprzez przesunięcie suwaka na lewej dolnej krawędzi kasku. Podczas opuszczania wyczuwalne są pewne skoki które blokują blendę w danej pozycji. Tak wiec możemy ją opuszczać w zależności od potrzeb na różną wysokość. Jej podniesie (schowanie) następuje poprzez wciśnięcie przycisku przy suwaku i w ten sposób następuje zwolnienie mechanizmu i automatycznie podniesienie blendy do góry. Wloty powietrza:
Na górze kasku są 3. Każdy oddzielnie otwierany i zamykany, z czego dwa boczne otwierane i zamykane "0/1" (otwarty lub zamknięty). Środkowy, największy, ma 3 pozycje - zamknięty/częściowo otwarty/w pełni otwarty. Wydaje się więc że wentylacją będzie w tym miejscu bardzo dobra. Z tyłu kasku znajdują się otwory wylotowe. Wlot powietrza na szczęce można otworzyć lub zamknąć. Ten główny, najbardziej widoczny, tłoczy powietrze bezpośrednio na wnętrze wizjera. Dwa mniejsze wloty, sprytnie ukryte obok tego dużego pod białymi przetłoczeniami są ciągle otwarte i wtłaczają powietrze bezpośrednio na twarz. Zakładam jednak że ilość powietrza, która przez nie płynie jest symboliczna. Wnętrze kasku zrobione jest z antyalergicznej wyściółki Clima Comfort Top. Wnętrze jest w pełni wyjmowane z możliwością wyprania wyściółki. Kask zaopatrzony jest w dodatkową w pełni wyjmowaną ochronę karku. Dodatkowo zewnętrzna część wyściółki zaopatrzona jest system regulacji umożliwiający ścisłe dopasowanie jej do obwodu szyi i dzięki temu zapobieganiu podwiewaniu powietrza do wnętrza od dołu. Muszę przyznać że po założeniu kask jest dość wygodny. Na pewno dużo wygodniejszy od trochę twardawego AGV Compact, którego używałem do tej pory. Zapięcie typu Microlock, dla mnie najwygodniejsze
Kask przystosowany jest do montażu interkomu. Oczywiście najlepiej pasują te dedykowane N-Comy. Chcąc zaadoptować w kasku swojego Interphone F4M musiałem dokonać małych modyfikacji. Między innymi powiększyć w skorupie nieco otwory na słuchawki (metodą by @Lord ). Musiałem też zrobić przedłużkę dla kabla mikrofonowego aby móc go zamontować w dedykowanym dla niego miejscu (odpowiednie wycięcia w plastiku). Do przeprowadzenia kabla na zewnątrz (do modułu) wykorzystałem fabryczny otwór. A samo mocowanie modułu zostało przyklejone na kasku. W ten sposób udało się, na ile to było możliwe, ukryć kable.
Kask występuje w dwóch rozmiarach skorupy: XXS-M oraz L-XXXL.
Waga dl rozmiaru XL to ok 1750 g w pełnej konfiguracji (z daszkiem i szczęką). Demontując elementy waga spada do ok 1500 g.
W komplecie z kaskiem dostajemy: Pinlock (zamontowany w produkcie, oprócz wersji Special), zaślepki mechanizmu szczęki, zaślepki mechanizmu szyby, Podbródek, pokrowiec na kask.
Cena kasku waha się od ok 1050 zł za podstawowe malowania do ok 1450 zł za malowania specjalne.
Uwagi z jazdy będą w późniejszym terminie, jak uda mi się w końcu nim trochę pojeździć