SimOn! pisze:Zobacz na Rozdział 3 Światła § 12. tam nawet nie ma dopuszczonych przeciwmgłowych z przodu.
Nigdzie nie masz "dopuszcza się dzienne w motocyklu". A jak jest w reszcie EU...
Mylisz się. $12 ust.1 mówi o obowiązkowych światłach w jakie ma być wyposażony pojazd samochodowy. Natomiast w $12 ust.3 wyliczone jest oświetlenie które jest dopuszczone. I tam masz:
- przeciwmgłowe przednie ($12 ust.3 pkt. 2)
- jazdy dziennej ($12 ust.3 pkt. 7)
- awaryjne motocykla ($12 ust.3 pkt. 11)
- przeciwmgłowe tylne motocykla ($12 ust.3 pkt. 12).
A w myśl całej tej ustawy motocykl tratowany jest jako pojazd samochodowy.
Generalnie chodzi o to, że w pojeździe samochodowym obowiązkowe jest tylne światło przeciwmgłowe (z wyłączeniem motocykla, gdzie jest tylko dopuszczone), natomiast przednie (jak i do jazdy dziennej) nie są obowiązkowe ale są dopuszczone.
Inna sprawa. $13 ust.1 pkt 3 mówi, że
"światła tego samego rodzaju powinny mieć takie same właściwości świetlne i powinny być umieszczone symetrycznie względem podłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu". Takie dodatkowe świecące oświetlenie wraz z głównymi światłami mijania może być odebrane jako niesymetryczne oświetlenie. I chyba o to głównie się rozchodzi. Kwestia interpretacji.
Swoją droga we wrześniu byłem na badaniach technicznych. Mam podłączone dodatkowe halogeny led tak że przy światłach mijania mogę je zapalić i gasić jak chce, a przy światłach drogowych zapalają się automatycznie. Na badaniu gościu sprawdzał oświetlenie i nic nie powiedział.