Strona 1 z 5

ECU hacking by Carry

: 07 mar 2017, 08:20
autor: Carry
Witajcie,

Od 5 lat siedze w temacie hackowania i flashowania fabrycznych sterowników Suzuki Kawasaki i Yamahy. Na różnych forach można znaleźć sporo informacji na temat mojej pracy - jak byłby ktoś zainteresowany to moge podesłać linki lub przekleić.

Obecnie pracuje nad DL i SV status jest taki:

SV 1000 - mogę robić od 2005 w górę
SV 650 i gladiusy - mogę robić od 2003 w górę

DL 650 - mogę robić 2007-2010 - jestem w trakcie weryfikacji definicji

Poszukuję sterowników do zgrania wsadu abym mógł uruchomić pozostałe roczniki DL - z nowszym nie ma problemu bo mam dogadany. Potrzebuje nadal sterownika z rocznika 2003-2006. Sterownik potrzebny jest mi na chwile - musze się podłączyć przez główną kostkę i przegrać pamięć procesora - wtedy mogę zacząć robić definicje do tego modelu i wprowadzać zmiany.

Co to daje?

Można zminić mapy paliwa - np nagrać mapy z PCIII na fabryczną mapę i mieć efekt jak by się zakupiło PC i wgrało predefiniowaną mapę ze strony pod wydech.

Można przestawić odcinkę

Mozna zrobic TRE - czyli czysta podmiana map zaplonowych na biegach bez ingerencji w pozostale mapy modulu

Mozna przestawic otwarcia STP czyli drugich przepustnic ktore w silnikach V2 bardzo mocno ograniczaja doznania szczegolnie na dolnych obrotach

I to najwazniejsze - mozna wystroci motocykl na hamowni, a pozniej gwgrac gotowa wystrojona mape na ECU bez dodatkowych piggi boxow typu PCIII - czysto i na gotowo:)

Fajnie by bylo gdybysmy rozpoczeli dyskusje na ten temat - z checia odpowiem na pytania wszelkiech masci bo zalezy mi zeby kazdy wiedzial co to jest i po co:)

Ponizej modele ktore obsługuje, stroje, przerabiam, wylaczam bledy, robie cuda wianki:)

Suzuki
GSX1300R (Hayabusa) 2002 - 2014
GSX-R 600 2004 - 2014
GSX-R 750 2004 - 2014
GSX-R 1000 2003 - 2014
GSX1300BK (B-King) 2007 - 2012
GSR 750 2011 - 2014
GSR 600 2006 - 2010
SV 1000 2005 - 2008
GSF 1250 (Bandit) 2007 - 2010
GSF 650 (Bandit) 2007 - 2010
M109R 2006 - 2010
SV 650 2007 - 2010
SFV 650 SV 650S (Gladius) 2009 - 2015

Kawasaki
ZX10R 2004 - 2014
ZX14R / ZZR1400 2012 - 2014
ZX14 / ZZR1400 2006 - 2011
ZX6R 2005 - 2014
ZX6RR 2005 - 2006
Z1000 2010 - 2015
Z1000SX / Ninja 1000 2011 - 2015
Z800 2012 - 2014
ER-6n 2006 - 2014
EX650 - Ninja 650 2006 - 2014
EX250R / Ninja 250 2013 - 2014
EX300 - Ninja 300 2013 - 2014
1400 GTR / ZG 1400 / Concours 14 2008 - 2014

Re: ECU hacking by Carry

: 07 mar 2017, 08:39
autor: novy
Napisz skąd jesteś to może łatwiej będzie komuś z okolicy podjechać do Ciebie ze sterownikiem od starszego rocznika DL.Swoja drogą to jestem bardzo ciekaw czy faktycznie takie wgranie nowej mapy do DL coś/dużo poprawi.

Re: ECU hacking by Carry

: 07 mar 2017, 08:58
autor: Centrino
Ciekawy temat, trzeba obserwować

Re: ECU hacking by Carry

: 07 mar 2017, 09:06
autor: Carry
Starszego DL 650 (2003-2006) wczoraj już ogarnąłem - można zrobić testy.

Do tej pory przerobiłem kilkaset sterowników, część po strojeniu na drodze, część na hamowni z pomiarami, część z gotowych map PCIII - różnice są odczuwalne rzecz jasna a na hamowni efekt to około 5% w górnym zakresie, na dole jest zawsze więcej bo tam jest więcej do poprawy.

Jestem ogółem z Warszawy

Re: ECU hacking by Carry

: 07 mar 2017, 09:13
autor: prebenny
A jak to wygląda cenowo u Ciebie?

I dla jasności DL650 od 2012 do 2016 też dasz radę?

Re: ECU hacking by Carry

: 07 mar 2017, 09:22
autor: novy
No to koledzy z Warszawy - kto na ochotnika w ramach królika doświadczalnego podejmie rękawicę ? :D

Re: ECU hacking by Carry

: 07 mar 2017, 09:27
autor: Carry
prebenny pisze:A jak to wygląda cenowo u Ciebie?

I dla jasności DL650 od 2012 do 2016 też dasz radę?


Obecnie jest tak:

DL 650 2003-2006 - moge podejść do zmiany paliwa, zrobienia TRE, przestawienia odcinki i zmiany w STP

DL 650 2007-2011 - Mam gotowe definicje i wprowadzałem już zmiany, musze poprawić definicje dla STP i jest gotowe do roboty

DL 650 2012-2016 - mam umówionego gościa na pożyczenie kompa żebym zgrał z niego wsad i przygotował definicje - temat na kwiecień/maj chyba że z resztą wyrobie się wcześniej.

Ogółem cennik wygląda tak:

W zaleznosci od modelu jest kilka wariantow:

1. 500 zł - zdjecie wszelkich restrykcji z modulu (w tym TRE) oraz nagranie mapy paliwa predefiniowanej z PCIII

2. 750 - to samo tylko nagranie mapy paliwa z strojenia na drodze lub nahamowni ktore sam robilem (sa dokladniejsze)

3. 1000 - strojenie na hamowni pod AFR i wrzucenie wszystkiego na ECU

4. 1250 - strojenie na drodze pod AFR ze wszystkim powyzszym + pomiar na hamowni - w zaleznosci od modelu bo nie wszystkie mozna tak modzic.

Także tak:)

Re: ECU hacking by Carry

: 07 mar 2017, 11:47
autor: sowator
Czy w DL 1000 (ja mam KLV 1000 z 2005 roku ale to to samo) po zdjęciu TRE będzie wyświetliło O/D czyli 6bieg? Bo mam wpiete TRE różnica jest odczuwalna na niskich obrotach ale irytuje mnie brak wyświetlanego O/D.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Re: ECU hacking by Carry

: 07 mar 2017, 12:33
autor: Carry
Witaj, Niestety ale nie posiadam dostępu do wsadu z tego modelu, ale z zasady jeśli masz wpięte zwykłe TRE a nie X-TRE to tak będzie bo sygnał idzie do kompa że jest ciągle zapięty 6 bieg.

Re: ECU hacking by Carry

: 07 mar 2017, 12:35
autor: novy
chyba raczej 5 bieg (TRE pewnie zrobione opornikiem na 5 bieg) skoro nie wyświetla O/D ? Jakby było na 6 bieg to by non stop świeciło O/D

Re: ECU hacking by Carry

: 07 mar 2017, 13:13
autor: Carry
Może tak być, nie znam zamontowanego urządzenia to się nie wypowiem konkretnie:) Zazwyczaj TRE są robione na oporniku 5 biegu z racji na to że na 6 biegu są ograniczniki max obrotów, których na 5 biegu nie ma - więc jednocześnie zdejmuje się blokady prędkości maksymalnej

Re: ECU hacking by Carry

: 07 mar 2017, 14:48
autor: Antyks
No to który pierwszy odważny? Dla pierwszego pewnie @Carry udostępni jakąś zajebistą promocję by przekonać resztę :) Za flachę albo cóś :)
Prawda @Carry? Jak jesteś pewien swojej roboty to taka reklama jest duuużo więcej warta.
Byle to nie był nikt z twoich znajomych :)

Bo tak jak jeszcze na 1000 wierzę że co jest tam trochę do poprawy i podbicia - obawiam sie że na 650 róznice mogą być niezauważalne..

Re: ECU hacking by Carry

: 07 mar 2017, 15:49
autor: Carry
Antyks pisze:No to który pierwszy odważny? Dla pierwszego pewnie @Carry udostępni jakąś zajebistą promocję by przekonać resztę :) Za flachę albo cóś :)
Prawda @Carry? Jak jesteś pewien swojej roboty to taka reklama jest duuużo więcej warta.
Byle to nie był nikt z twoich znajomych :)

Bo tak jak jeszcze na 1000 wierzę że co jest tam trochę do poprawy i podbicia - obawiam sie że na 650 róznice mogą być niezauważalne..


I tak i nie. Często z 600 można więcej wyciągnąć niż z 1000

Temat do rozważenia

Re: ECU hacking by Carry

: 07 mar 2017, 15:50
autor: prebenny
Ja poczekam do maja (bo L2 i tak na razie nie ma w 'ofercie') chociaż z drugiej strony trochę szkoda gwarancji :f

Re: ECU hacking by Carry

: 07 mar 2017, 16:26
autor: Antyks
Carry pisze:
I tak i nie. Często z 600 można więcej wyciągnąć niż z 1000
Temat do rozważenia

Pewnie masz rację, tylko my mówimy o konkretnych silnikach i konkretnych modelach które z tego co wiem zbyt ograniczone fabrycznie nie są...
Rzuciłem luźne hasło na zachętę by może kogoś przekonać. Bo jak mam dać 5 czy 10 stów za niezauważalne dla mnie zmiany których jedynym działaniem będzie lepsze przyśpieszenie spowodowane tym że będę o tysiąca lżejszy :) ... Lub efekt będzie porównywalny z ciachnięciem kabelka przy ECU to ...
I w ten sposób myśli tu pewnie połowa ludzi :)
Stąd pomyśł promocyjnej usługi by się przekonać jakie na prawdę są efekty.
Pozostają oczywiście jałowe dywagacje jakie te zmiany mają wpływ na wytrzymałość i trwałość. Ale tego się nie dowiemy ;)
Więc czekamy na promocję lub pierwszego odważnego ;)

Re: ECU hacking by Carry

: 07 mar 2017, 20:47
autor: Carry
Update:

dokończyłem definicje w modelu po 2007 roku, dla przykładu TRE:

Obrazek

oraz mapa drugich przepustnic:

Obrazek

Warto zauwazyć że mapa STP na 2 i 3 biegu jest zdławiona przy max TPS


Antyks pisze:
Carry pisze:
I tak i nie. Często z 600 można więcej wyciągnąć niż z 1000
Temat do rozważenia

Pewnie masz rację, tylko my mówimy o konkretnych silnikach i konkretnych modelach które z tego co wiem zbyt ograniczone fabrycznie nie są...
Rzuciłem luźne hasło na zachętę by może kogoś przekonać. Bo jak mam dać 5 czy 10 stów za niezauważalne dla mnie zmiany których jedynym działaniem będzie lepsze przyśpieszenie spowodowane tym że będę o tysiąca lżejszy :) ... Lub efekt będzie porównywalny z ciachnięciem kabelka przy ECU to ...
I w ten sposób myśli tu pewnie połowa ludzi :)
Stąd pomyśł promocyjnej usługi by się przekonać jakie na prawdę są efekty.
Pozostają oczywiście jałowe dywagacje jakie te zmiany mają wpływ na wytrzymałość i trwałość. Ale tego się nie dowiemy ;)
Więc czekamy na promocję lub pierwszego odważnego ;)


Ja podchodzę do tematu w sposób prosty - jeśli klient nie jest zadowolony to wgrywam mu to co miał i oddaje kase. To najuczciwsze co mogę zrobić z prostej przyczyny - nie tyle chodzi o brak odczucia zmian co ich charakterystykę. Miałem gościa, który bardzo chciał otworzyć STP w SV1000 - wrócił za pare minut żeby je zamknąć bo nie ogarnia sprzętu (wystraszył się). Z kolei zrobiłem identyczny mod innemu - marudził, że nadal mało narowisty. To zawsze rzecz gustu, więc ja jestem otwarty na poprawki lub reklamacje chociażby z tego powodu.

Co do opinii na temat mojej pracy i mnie jako usługodawcy warto zajrzeć na inne fora na których jestem od lat:) głównie gixxer i gsxr-forum ale też Mojekawasaki, hayka.pl Svforum itd:) Opinii jest mnóstwo, ale jednocześnei wiem że sprzęt to sprzęt i więc warto dowiedzieć się jak konkretnie DL śmiga po modach;) Póki co nagrałem dzisiaj pierwszą SV 650 2003-2006 (nowsze robiłem już od około roku więc to nic nowego). Jeśli potwierdze, że wszystko tam gra to możemy pomysleć nad jakąś promocją do DL - nawet jestem w stanie zakupić komputer na testy po nagraniu:)

Co do żywotności silnika po modach - jak to z gotowcami bywa przy najtańszej opcji nie ma pewności jaki jest ostatecznie AFR bez pomiaru, zakładamy że skoro jest to mapa dedykowana to jest OK (to tak jak kupić PCIII i wgrać gotową mapkę ze strony, a mnóstwo osób tak robi). Ja zawze polecam strojenie, bo stroimy pod AFR a nie pod kunie. Wieć żywotność jest często dłuższa niż przed strojeniem na zmienionym przelotowym wydechu:)

uff się napisałem xD

Re: ECU hacking by Carry

: 08 mar 2017, 16:13
autor: Remol71
To jak zrobię upgrade do 750 to się zgłoszę do mapowania :)

Re: ECU hacking by Carry

: 08 mar 2017, 18:29
autor: Carry
Śmiało;) Obecnie prowadze fajny projekt SV 800 - rozwiert z 650. Dobry ulep na częściach z SV 1000 i SV 650 z metodą wtrysku z Ducata i nowej kawy na wtryskach od CBR ;) Strojenie najpierw na hamowni żeby zoabaczyć ile wogóle paliwa trzeba żeby to ruszyło a potem na drodze poprawki pod AFR z doładowaniem pod obciążeniem faktycznym

Re: ECU hacking by Carry

: 08 mar 2017, 18:42
autor: Remol71
Korba daje radę ?

Re: ECU hacking by Carry

: 08 mar 2017, 19:41
autor: novy
Możemy sobie tak teoretycznie gdybać i przez rok ale dopóki ktoś nie podjedzie i nie wgra mapy oraz nie stwierdzi że to faktycznie sporo daje to chętnych na moda nie będzie.