Testowałem dziś najnowszego Tracera 900 GT+ jako potencjalny nastenny nabytek ale cholera nie zrobił na mnie wrażenia zupełnie...
motocykl napakowany elektroniką, wygodny, quick shifter działą dobrze, prowadzi sie OK oraz wystarczająco dużo mocy, ale.
Silnik tak trochę rzęzi zanim sie wkręci na wyższe obroty, momentu w dole jak dla mnie za mało. Szyba o wiele za niska w najwyższym ustawieniu,
ogólnie motocykl ciut za niski i za mały jak dla mnie. Nie spodobały mi się również tkzw łączone hamulce. Wyświetlacz za duży IMO, jakbym przed tabletem siedział. Całość nie sprawia wrażenia że to warte tyle pieniędzy, ale moto dość ładnie sie prezentuje. Ja szukam dalej, tracer nie dla mnie.
1696595272896.jpg (2.07 MiB) Przejrzano 3026 razy
1696595272886.jpg (2.16 MiB) Przejrzano 3026 razy
1696595272855.jpg (1.7 MiB) Przejrzano 3026 razy
Re: test Yamaha Tracer 900 GT+
: 06 paź 2023, 16:40
autor: Arturm
Jak jeździłem pierwszym wypustem Tracera9 to też nie zrobił na mnie wrażenia, wręcz miałem podobne wrażenia mimo że tutaj niby to wszystko poprawili. W dużym skrócie: to taki naked z owiewkami.
Re: test Yamaha Tracer 900 GT+
: 06 paź 2023, 16:51
autor: addamlca
Tracer to jak moja CBFa-dobry sprzet dla ludzi max 180cm-z dwie godziny w siodle i wyzszych kolana napierdzielaja.I oczywiscie wylacznie szosowy.Poza tym...fajny-jego popularnosc nie jest przypadkowa.
Tracer to jak moja CBFa-dobry sprzet dla ludzi max 180cm-z dwie godziny w siodle i wyzszych kolana napierdzielaja.I oczywiscie wylacznie szosowy.Poza tym...fajny-jego popularnosc nie jest przypadkowa.
no dokładnie, ja mam 185cm i sie czułem za duży do niego
Natomiast w trybie Sport, jak wejdzie na obroty to rakieta, lekki ruch manetka i staje na kole
Jednak generalnie jakoś 3 cylindrowe silniki mi nie leżą, tak samo się czułem w Tigerze 800.
Tracer był popularny ale jak kosztował 50k z pełnym wyposażeniem i kuframi bocznymi, teraz 78k wersja GT+
wiec chyba straci na popularności.
[...]
Silnik tak trochę rzęzi zanim sie wkręci na wyższe obroty, momentu w dole jak dla mnie za mało.
[...]
Nie spodobały mi się również tkzw łączone hamulce. Wyświetlacz za duży IMO, jakbym przed tabletem siedział.
Przy jakich obrotach to występowało i na którym biegu? To nie jest silnik w układzie V, gdzie od wolnych obrotów można go obciążać jak silnik S1 do omłotów.
Co z tymi hamulcami nie tak? Nie działają czy działają niezgodnie z oczekiwaniami? Docieram właśnie taki egzemplarz i po pierwszych 500 km nie mam się do czego przyczepić oprócz strategii firmy, której zależy na jak największym wydojeniu klienta przy sprzedaży akcesoriów. A jest to mój kolejny Tracer.
[...]
Silnik tak trochę rzęzi zanim sie wkręci na wyższe obroty, momentu w dole jak dla mnie za mało.
[...]
Nie spodobały mi się również tkzw łączone hamulce. Wyświetlacz za duży IMO, jakbym przed tabletem siedział.
Przy jakich obrotach to występowało i na którym biegu? To nie jest silnik w układzie V, gdzie od wolnych obrotów można go obciążać jak silnik S1 do omłotów.
Co z tymi hamulcami nie tak? Nie działają czy działają niezgodnie z oczekiwaniami? Docieram właśnie taki egzemplarz i po pierwszych 500 km nie mam się do czego przyczepić oprócz strategii firmy, której zależy na jak największym wydojeniu klienta przy sprzedaży akcesoriów. A jest to mój kolejny Tracer.
zaraz przy ruszaniu, do 2-3k rpm z jedynki, dwójki o ile pamietam. Od trójki juz elegancko. Osobiście nie mam doświadczenia z tym silnikiem, może mu za dużo po prostu dałem do pieca przy zbieraniu się
Nie żeby było z haulcami nie tak, działaja dobrze ale czasami przy ostrzejszym hamowaniu przodu z tyłem czułem jak mi sammoczynnie odpuszczał przód
Jak wspomniałem, nie lubię wynalazków typu linked brakes, podobnie miała Super Tenera.
Re: test Yamaha Tracer 900 GT+
: 07 paź 2023, 14:41
autor: pbird
Może to być po prostu efekt "zajeżdżonej testówki". W egzemplarzu który wypożyczyłem ktoś dojechał sprzęgło w taki sposób, że ruszało się z wyraźny szarpaniem. W kupionym przeze mnie z kolei ruszanie przebiega gładko, równo i bez szarpnięć niezależnie od obrotów. Można ruszyć tak nawet z 2 biegu. Co do hamulców, to pamiętam wypowiedzi sprzed dekad o systemie ABS.
- Paaaaaaaaanie! Toż to się zabić można! Ja hamuję a ABS odpuszcza?! Tak nie może być. Zawsze od razu wyciągam bezpiecznik od ABSu.
Trzeba się do tego przyzwyczaić i nauczyć z tym jeździć. Tym bardziej że ten układ inaczej hamuje na prostej, inaczej w zakręcie i jeszcze inaczej z górki.
Może to być po prostu efekt "zajeżdżonej testówki". W egzemplarzu który wypożyczyłem ktoś dojechał sprzęgło w taki sposób, że ruszało się z wyraźny szarpaniem. W kupionym przeze mnie z kolei ruszanie przebiega gładko, równo i bez szarpnięć niezależnie od obrotów. Można ruszyć tak nawet z 2 biegu.
nie, nie to nie sprzęgło - silnik tak rząził jakby śrubki w nim sie przesypywały zanim wsedł na obroty.
Co do hamulców to dziekuje za takie wynalazki, poproszę zwykłe dobre hamulce, najlepiej brembo i nawet abs nie konieczny.
Re: test Yamaha Tracer 900 GT+
: 08 paź 2023, 14:20
autor: Robert.BB
Tracker 900 GT moim zdaniem mało wygodny silnik narwany . Miałem GT i sprzedałem po 2 sezonach kupiłem dużego dl -a . Jak yamaha do turystyki to FJR
Silnik tak trochę rzęzi zanim sie wkręci na wyższe obroty, momentu w dole jak dla mnie za mało.
Jestem ciekaw w którym momencie ten silnik rzęzi zanim się na obroty wkręci. Nurtuje mnie to od tygodnia.
Za każdym razem ruszam i nic nie rzęzi i tak aż do czerwonego pola na obrotomierzu. Każdy silnik (1, 2, 3, 4 cylindry) ma swoją specyfikę, ale żeby lansować jakąś tezę za wszelką cenę i dopisywać do tego legendę... Nie podoba mi się motocykl z trzycylindrowym silnikiem - nie kupuję motocykla z trzycylindrowym silnikiem. Ale też nie biegam po forach i nie udowadniam że trzycylindrowe silniki są do bani.
Re: test Yamaha Tracer 900 GT+
: 16 paź 2023, 09:59
autor: QraC
Mó brat kupił niedawno Tracera 9GT i zrobił w tym roku na nim jakieś 12kkm. Jest bardzo zadowolony, chwali silnik za dynamikę i za pracę. Szyba zamieniona na wysoką turystyczną. Jedyne co mu przeszkadza to twarda kanapa, którą na pewno musi zmienić aby komfortowo robić długie przeloty.
Re: test Yamaha Tracer 900 GT+
: 16 paź 2023, 18:44
autor: pbird
GT+ ma inną kanapę i moim zdaniem wygodniejszą. Więcej będę mógł powiedzieć w następnym sezonie, bo zrobiłem tylko 1000 km do pierwszego przeglądu przed zimą, ale jak czytam że silnik CP3 to lipa, to witki opadają. Na razie przyzwyczajam się do działania hamulców i nie przeszkadza mi to przenoszenie siły hamowania z tyłu na przód, tym bardziej że dzieje się to dosyć łagodnie. W większości hamuję silnikiem, co w połączeniu z nowym QS jest po prostu przyjemne. Jako że miałem w garażu Tracera 900 GT przez trzy sezony i wielokrotnie przyszło mi przy nim dłubać, rozbierać etc., przyznaję że 9 to nowa konstrukcja. Inne plastiki, system ich mocowania, inaczej poprowadzone przewody, rama, system mocowania kufrów i wiele innych modyfikacji. To, co od razu jest odczuwalne to to, że na nierównościach plastiki się nie tłuką, co było cechą Tracera 900 (były właściciel mojego egzemplarza z tego powodu się do niego zniechęcił). Również kufry boczne są teraz jakby nieobecne. Niestety położenie sondy lambda to jakiś żart, szukam jakiejś osłony u Chińczyka. Nie daruję też Japończykom świateł, które teraz bardziej przypominają te ze skutera niż z rasowej szosowej maszyny. O ile światła drogowe są OK, to światła mijania... Jakoś dostał tę homologację, ale przy światłach z Tracera 900 to wygląda jak dzieło księgowych a nie inżynierów. Nic to, niedługo montuję chińskie LEDy i będzie ok. Wrzucam zdjęcie jak powinien wyglądać w nocy dobrze widoczny motocykl. Zdjęcie przesłał mi zachwycony nowy właściciel mojego Tracera 900.
Za każdym razem ruszam i nic nie rzęzi i tak aż do czerwonego pola na obrotomierzu. Każdy silnik (1, 2, 3, 4 cylindry) ma swoją specyfikę, ale żeby lansować jakąś tezę za wszelką cenę i dopisywać do tego legendę... Nie podoba mi się motocykl z trzycylindrowym silnikiem - nie kupuję motocykla z trzycylindrowym silnikiem. Ale też nie biegam po forach i nie udowadniam że trzycylindrowe silniki są do bani.
kolego ile ty masz lat 15? skrytykowali twoja zabawke i sie złoscisz?
nikt tu nic nie lansuje i nie biega po forach tylko opisałem swoje odczucia z testu, mam nadzieje ze mogę?
a characteru silników 3 cylindrowych nie lubie i takiego nie kupię. Podoba ci sie o to sobie zachwalaj w soim poście.
co za dzieciaki na tych forach...
Re: test Yamaha Tracer 900 GT+
: 17 paź 2023, 07:19
autor: pbird
Mam wystarczający wiek by ocenić, że brniesz dalej w te swoje chore teorie, niczym nie poparte. Myślałem że dasz jakiś dowód, ale jak zwykle (jak dzieciak) zaczynasz robić personalne wycieczki. Mam cię zablokowanego i odsłoniłem wątek mając nadzieję że napiszesz coś ciekawego. A skoro nadal zachowujesz się jak człowiek z przerostem ego to obiecuję już nigdy nie ulec ciekawości. Nie pozdrawiam.
Re: test Yamaha Tracer 900 GT+
: 09 gru 2023, 21:45
autor: Iżu
Cześć, zapraszam na filmik z pierwszych wrażeń z jazdy motocyklem - Yamaha Tracer 9 GT 2023, która odbyła się 23.05.2023 roku w okolicach Katowic, miłego oglądania
Re: test Yamaha Tracer 900 GT+
: 09 gru 2023, 22:29
autor: lukas76
Fajna maszyna, ale coś mi mówi że Suzi gsx1000gx zje go na śniadanie
Fajna maszyna, ale coś mi mówi że Suzi gsx1000gx zje go na śniadanie
Powiem Ci że też tak myślę, dlatego na wiosnę jak tylko będzie możliwość biorę Suzuki GSX-S1000 GX na dwudniowy test i chętnie go porównam z Tracerem 9 GT
Re: test Yamaha Tracer 900 GT+
: 10 gru 2023, 02:22
autor: pbird
Porównanie może być ciekawe, bo z jednej strony rzędowa trójka a z drugiej czwórka. Każdy z tych silników ma (jak to mówią w kabaretach) zady i walety. No i Suzuki napakowało jeszcze więcej elektroniki. Wyścig na trzy i czteroliterowe systemy wspomagające trwa.