Strona 1 z 2

BMW F900 GS 2024 - konkurent Hondy CRF1100 L Africa Twin

: 25 lut 2024, 15:58
autor: Iżu
19.01.2024 miałem wraz z Markiem możliwość pierwszy raz zobaczyć na żywo nowy model - BMW F900 GS 2024, dziś podzielę się z Wami moimi odczuciami na temat tego motocykla.
Poproszono mnie wcześniej by nie upubliczniać zdjęć ani filmu o tym modelu do 24.02.2024, dlatego dopiero teraz wrzucam na nasze forum te kilka zdjęć 8-)
BMW F900 GS & Iżu.JPG
BMW F900 GS & Iżu.JPG (420.91 KiB) Przejrzano 686 razy
BMW F900 GS & Marek.JPG
BMW F900 GS & Marek.JPG (428.05 KiB) Przejrzano 686 razy
BMW F900 GS to maszyna mająca konkurować choćby z Hondą CRF1100 L Africa Twin, w podstawowej wersji sprzęt kosztuje - 61'900 zł. (luty 2024).
Nowy model mniejszego GS-a napędza znany już od jakiegoś czasu - dwucylindrowy rzędowy silnik DOHC o pojemności - 895 cm3, chłodzony cieczą który generuje maksymalną moc - 105 KM (8'500 obr/min), oraz maksymalny moment obrotowy - 93 Nm (6'750 obr/min).
Motocykl waży - 219 kg. (zalany płynami i paliwem do 90 % objętości) co jest średnią wagą jak na taki sprzęt.
BMW F900 GS (1).JPG
BMW F900 GS (1).JPG (456.18 KiB) Przejrzano 686 razy
BMW F900 GS (2).JPG
BMW F900 GS (2).JPG (429.1 KiB) Przejrzano 686 razy
BMW F900 GS (3).JPG
BMW F900 GS (3).JPG (450.92 KiB) Przejrzano 686 razy
BMW F900 GS (4).jpg
BMW F900 GS (4).jpg (402.42 KiB) Przejrzano 683 razy
BMW F900 GS (5).JPG
BMW F900 GS (5).JPG (371.88 KiB) Przejrzano 681 razy
BMW F900 GS (6).JPG
BMW F900 GS (6).JPG (324.23 KiB) Przejrzano 681 razy
BMW F900 GS (7).JPG
BMW F900 GS (7).JPG (307.37 KiB) Przejrzano 681 razy
BMW zbudowano na stalowej ramie w konstrukcji skorupowej, zawieszenie przednie (lagi 43 mm) typu - upside-down ma skok - 230 mm, jest w pełni regulowane mechanicznie.
Z tyłu mamy - aluminiowy wahacz dwuramienny, centralną kolumnę resorującą z płynną hydrauliczną regulacją napięcia wstępnego sprężyny pokrętłem, oraz regulację odbicia, skok tego zawieszenia wynosi - 215 mm. w tym przypadku jest to zawieszenie firmy ZF.
BMW F900 GS (8).JPG
BMW F900 GS (8).JPG (391.34 KiB) Przejrzano 683 razy
BMW F900 GS (9).JPG
BMW F900 GS (9).JPG (366.75 KiB) Przejrzano 683 razy
BMW F900 GS (11).JPG
BMW F900 GS (11).JPG (302.96 KiB) Przejrzano 683 razy
BMW F900 GS (12).JPG
BMW F900 GS (12).JPG (348.33 KiB) Przejrzano 683 razy
Sety enduro ułatwiają przyczepność w butach terenowych, fajnie że można mimośrodowo wyregulować dźwignię zmiany biegów, natomiast dźwignia hamulca tylnego posiada nakładkę na sprężynie która ułatwia hamowanie podczas jazdy na stojąco
BMW F900 GS (13).JPG
BMW F900 GS (13).JPG (289.56 KiB) Przejrzano 672 razy
Motocykl BMW F900 GS jest relatywnie wysoki, siedzenie kierowcy standardowo ma wysokość - 870 mm, ale można zamówić w opcji - 815/835/890 mm.
W BMW zastosowano niezbyt wielki zbiornik paliwa o pojemności - 14,5 litra, wykonano go z tworzywa sztucznego dla obniżenia masy motocykla.
Hamulce jakby żywcem skopiowano z modelu F850 GS, z przodu mamy dwie tarcze o średnicy - 305 mm i dwa dwu-tłoczkowe zaciski Brembo, z tyłu natomiast jedną tarczę - o średnicy 265 mm i zacisk jedno-tłoczkowy.
Ogólnie konstrukcja wydaje się przemyślana i raczej dostosowana głównie do jazdy na stojąco, widać to choćby po twardości siedzenia czy setów bez gumek, gdy sobie siadłem na tym siedzeniu to już po dziesięciu minutach bolał mnie tyłek.
Natomiast na plus oczywiście znakomity wyświetlacz TFT z polskim menu i bardzo intuicyjną obsługą za pomocą multi-kontrolera i kilku przycisków.
BMW F900 GS (15).JPG
BMW F900 GS (15).JPG (454.9 KiB) Przejrzano 676 razy
Warto także zwrócić uwagę na standardowe handbary wyposażone w mocne stalowe pałąki chroniące klamki przed złamaniem w przypadku paciaka w terenie, tak to powinno wyglądać we wszystkich motocyklach o terenowych aspiracjach.
BMW F900 GS (17).JPG
BMW F900 GS (17).JPG (321.73 KiB) Przejrzano 676 razy
BMW F900 GS (18).JPG
BMW F900 GS (18).JPG (380.65 KiB) Przejrzano 676 razy
Oświetlenie to oczywiście Full Led, z tyłu zgodnie z nową filozofią BMW funkcję światła pozycyjnego, stop-u i kierunkowskazów pełnią te ostatnie.
BMW F900 GS (16).JPG
BMW F900 GS (16).JPG (413.57 KiB) Przejrzano 676 razy
BMW F900 GS (19).JPG
BMW F900 GS (19).JPG (246.84 KiB) Przejrzano 676 razy
Cena doposażonego egzemplarza może nieco przerażać bo skonfigurowany na full motocykl zbliża się cenowo do dużego GSa.. w tym przypadku cena wynosi aż - 79'260 zł. ale przedstawiony egzemplarz ma między innymi - tłumik Akrapovica, pakiet Dynamic, quick-shifter, dostęp bez-kluczykowy, pakiet enduro, tempomat, alarm, przygotowanie pod GPS, opony terenowe czy specjalny łańcuch "M Endurance" którego ponoć nie trzeba smarować.

Wersja BMW F900 GS Adventure 2024 z wyglądu niewiele będzie się różnić od BMW F850 GS ADV.
BMW F850 GS.JPG
BMW F850 GS.JPG (571.38 KiB) Przejrzano 676 razy
Oczywiście z chęcią przejadę się taką testówką jak już będzie dostępna w tym sezonie, na pewno nowy F900 GS nie jest motocyklem stricte wyprawowym, głównie ze względu na mały zbiornik paliwa i siedzenie o komforcie deski, a jak Wam podoba się nowość z BMW ?

Re: BMW F900 GS 2024 - konkurent Hondy CRF1100 L Africa Twin

: 25 lut 2024, 19:14
autor: Bip
Podoba mi sie, tylko dla turystyki we dwoje chyba mniej wygodny niz Afryka.

Re: BMW F900 GS 2024 - konkurent Hondy CRF1100 L Africa Twin

: 25 lut 2024, 19:15
autor: lukas76
W sumie będą 3 wersje, ta tutaj to off

Re: BMW F900 GS 2024 - konkurent Hondy CRF1100 L Africa Twin

: 25 lut 2024, 19:22
autor: delirium
No nareszcie mu dali regulowane przednie zawieszenie!

Ale to nie jest komkurencja do Afryki Twin, Afryka jest na poziomie dużego GSa.
i niestety silnik montowany w Chinach ma swoje problemy.

Re: BMW F900 GS 2024 - konkurent Hondy CRF1100 L Africa Twin

: 25 lut 2024, 19:41
autor: Oskar
Na pierwszy rzut oka wygląda zachęcająco do przejażdżki ale ciekawi mnie grupa społeczna która to kupi to już lepiej gsa 1250 no i ten bak mniejszy niż tańsza T700. Ale pewnie akcjonariusze firmy BMW mają najwięcej do powiedzenia ..

Re: BMW F900 GS 2024 - konkurent Hondy CRF1100 L Africa Twin

: 25 lut 2024, 19:48
autor: biblo
Oskar pisze:
25 lut 2024, 19:41
Na pierwszy rzut oka wygląda zachęcająco do przejażdżki ale ciekawi mnie grupa społeczna która to kupi to już lepiej gsa 1250
Na pierwszy rzut oka mniej wagi o ok. 30 kg i mniej kasy też o ok. 30 tysi robi robotę... Nie każdy chce/potrzebuje mastodonta ;)

Re: BMW F900 GS 2024 - konkurent Hondy CRF1100 L Africa Twin

: 26 lut 2024, 11:53
autor: Iżu
Dzień dobry, zapraszam na krótki filmik (10:10) z przymiarki do motocykla - BMW F900 GS 2024, materiał tak jak wspomniałem w poście powyżej nagraliśmy z Markiem w styczniu i dopiero od soboty 24.02.2024 legalnie mógł zostać udostępniony Widzom po oficjalnej premierze w Polsce :)
Miłego oglądania 8-)


Re: BMW F900 GS 2024 - konkurent Hondy CRF1100 L Africa Twin

: 28 lut 2024, 11:00
autor: bojaco
Do turystyki we dwoje nie nadaje się. Brak możliwości zamocowania kufrów bocznych i centralki. Tak powiedziano mi w salonie. Dziwne, bo ma takie dzyndzle po bokach, jak pod kufry. Ale faktycznie tył jest mikry. Że to niby takie coś do upalania poza asfaltem. Tenere 700 górą.

Re: BMW F900 GS 2024 - konkurent Hondy CRF1100 L Africa Twin

: 28 lut 2024, 19:04
autor: Bip
bojaco pisze:
28 lut 2024, 11:00
Do turystyki we dwoje nie nadaje się. Brak możliwości zamocowania kufrów bocznych i centralki. Tak powiedziano mi w salonie. Dziwne, bo ma takie dzyndzle po bokach, jak pod kufry. Ale faktycznie tył jest mikry. Że to niby takie coś do upalania poza asfaltem. Tenere 700 górą.
No wlasnie dla mnie to duzy minus. Ten motor to taki Dziku troche. Trzeba sporo umiec, zeby te moc wykorzystac w terenie. A 'w tym pieniadzu" mozna miec cos bardziej uniwersalnego. Ale stylistycznie, to mi sie podoba.

Re: BMW F900 GS 2024 - konkurent Hondy CRF1100 L Africa Twin

: 28 lut 2024, 19:18
autor: lukas76
trzeba czekać na to

Re: BMW F900 GS 2024 - konkurent Hondy CRF1100 L Africa Twin

: 28 lut 2024, 19:21
autor: MarcinS
lukas76 pisze:trzeba czekać na to
Totalny bezsens. 246 kg vs 237 kg w GS 1300, do tego wyżej środek ciężkości…

Re: BMW F900 GS 2024 - konkurent Hondy CRF1100 L Africa Twin

: 28 lut 2024, 19:33
autor: lukas76
Tak, cena też inna

Re: BMW F900 GS 2024 - konkurent Hondy CRF1100 L Africa Twin

: 28 lut 2024, 19:36
autor: prebenny
Prawie 80k w 'podstawie' to mimo wszystko dużo. Chociaż pytanie ile rabatu by BMW dało.
Dla mnie szkoda, że 21 cali z przodu koło.

Acz nie powiem - wygląd, 23 litry zbiornik i 105 koni kusi...

Re: BMW F900 GS 2024 - konkurent Hondy CRF1100 L Africa Twin

: 28 lut 2024, 20:20
autor: addamlca
Diabli wiedza ile te motocykle dzis waza...niemcy wazyli GSa1300 i wyszlo im 16kg wiecej.
www.tourenfahrer.de/motorradnews/aktuel ... 9ef840cb95

Re: BMW F900 GS 2024 - konkurent Hondy CRF1100 L Africa Twin

: 28 lut 2024, 20:23
autor: MarcinS
Jeżeli w papierach już jest 246 kg, to na pewno realnie mniej nie będzie 900 GS to był duży facelifting 850ki, a 900 GS Adv to tylko kosmetyka

Re: BMW F900 GS 2024 - konkurent Hondy CRF1100 L Africa Twin

: 28 lut 2024, 21:22
autor: delirium
co wy tak z tą wagą sie czepiacie, na siłownie idźcie jak siły brakuje...

Jak beda motocykle za lekkie to potem ramy sie łamia itp nie wspominajac już podczas halnego dramat,

Re: BMW F900 GS 2024 - konkurent Hondy CRF1100 L Africa Twin

: 07 mar 2024, 21:58
autor: delirium
@Iżu - Dobrzański robi Ci konkurencje :)


Re: BMW F900 GS 2024 - konkurent Hondy CRF1100 L Africa Twin

: 08 mar 2024, 13:44
autor: Iżu
addamlca pisze:
28 lut 2024, 20:20
Diabli wiedza ile te motocykle dzis waza...niemcy wazyli GSa1300 i wyszlo im 16kg wiecej.
www.tourenfahrer.de/motorradnews/aktuel ... 9ef840cb95
Siema, właśnie mam zamiar od następnego testu ważyć motocykle w MPO Kraków :D tam mają precyzyjną wagę, swojego mastodonta BMW R1250 GS ADV także zważę z kompletem kufrów i pełnym zbiornikiem paliwa 8-)

Re: BMW F900 GS 2024 - konkurent Hondy CRF1100 L Africa Twin

: 08 mar 2024, 13:48
autor: Iżu
addamlca pisze:
28 lut 2024, 20:20
Diabli wiedza ile te motocykle dzis waza...niemcy wazyli GSa1300 i wyszlo im 16kg wiecej.
www.tourenfahrer.de/motorradnews/aktuel ... 9ef840cb95
Siema, właśnie mam zamiar od następnego testu ważyć motocykle w MPO Kraków :D tam mają precyzyjną wagę, swojego mastodonta BMW R1250 GS ADV także zważę z kompletem kufrów i pełnym zbiornikiem paliwa 8-)

Re: BMW F900 GS 2024 - konkurent Hondy CRF1100 L Africa Twin

: 08 mar 2024, 13:54
autor: Iżu
Kilka dni temu byłem w salonie M-Cars zobaczyć nowe BMW R12 ale także nowego BMW F900 GS Adventure, kurcze muszę przyznać że poprawiony model 850-tki zrobił na mnie dobre wrażenie, Niemcy przede wszystkim w końcu dodali pełną regulację przednich lag, dzięki temu można przód skompresować co jest tak ważne przy jeździe z większym obciążeniem.
Poprawiono także boczne owiewki, które są teraz szersze ale szybę zostawili małą, kilka zdjęć egzemplarza w ładnej kolorystyce przedstawiam poniżej:
BMW F900 GS Adventure 2024 (1).jpg
BMW F900 GS Adventure 2024 (1).jpg (563.01 KiB) Przejrzano 285 razy
BMW F900 GS Adventure 2024 (2).jpg
BMW F900 GS Adventure 2024 (2).jpg (485.38 KiB) Przejrzano 285 razy
BMW F900 GS Adventure 2024 (3).jpg
BMW F900 GS Adventure 2024 (3).jpg (458.91 KiB) Przejrzano 285 razy
BMW F900 GS Adventure 2024 (4).jpg
BMW F900 GS Adventure 2024 (4).jpg (644.88 KiB) Przejrzano 285 razy