Iżu pisze:Ja tak z ciekawości zapytam, co niby ma dać zamocowanie takiego błonnika?
Iżu.. patrzysz tak prostolinijnie..
Powietrze prowadzone pod nadkolem wprowadzane jest w ruch wirowy , a efekt żyroskopowy wywołany przez dodatkową masę powietrza powoduje stabilizację toru jazdy, pomaga np. prostować motocykl przy wyjściu z zakrętu. Wyrzut powietrza z nadkola ukierunkowanego w tył, działa także jak dodatkowa turbina , generując dodatkową siłę znaczenie polepszającą przyśpieszenie. Oczywiście nie możemy zapomnieć o roli dodatkowej powłoki aerodynamicznej nadkola - zmniejszającej opory powietrza - więc przy badaniach laboratoryjnych zanotowano znaczny spadek zużycia paliwa dochodzący do 0,0013 l/100 km.
Dodatkowo ma wiele innych zalet jak :
- ruch wirowy powoduje lepsze odbieranie temperatury opon przez co mniej się one zużywają gdy temperatura otoczenia przekracza 62 st.C,
- przy prędkości powyżej 130 km/godz, nadkole zaczyna spełniać rolę dodatkowego spojlera dociskającego koło do podłoża co polepsza przyczepność.
- przy parkowaniu pod górkę, można pomiędzy koło a błotnik włożyć np. ściągnięty polar, zadziała on jako hamulec postojowy
- przy rozsypaniu się łożysk tylnego koła strumień wirującego powietrza nie pozwala kołu wpaść w turbulencję - powodując jego prostoliniową pracę, umożliwiając dojazd do warsztatu odległego do 200 km.
- Nastolatki uwielbiają błotniki tylnego koła więc mając taki błotnik zawsze trzeba wozić drugi kask..
Podsumowując - taki błotnik to "+ 100" do zajebistości motocykla i dodatkowy szacun na dzielni
ps.Chyba sam sobie wlepię bana za taki off
One po prostu ładnie wyglądają
Tak jak i koła przedniego