Strona 1 z 3

Givi airflow do DL1000

: 07 paź 2016, 22:59
autor: Vorenus
Dziś Suzuki wywiązało się obietnicy danej mi podczas sprzedaży motka i dozbroiło DLa w resztę gratów, w tym między innymi w szybę Givi airflow. I tu mam pytanie, bo ku mojemu zaskoczeniu na szybie była naklejka że maksymalna dopuszczalna prędkość to 130 km/h. Jak to wygląda w praktyce? Powiedzmy, że szyba nie jest maksymalnie rozłożona. Czy z Waszego doświadczenia jest jakaś prędkość graniczna powyżej której podróż z tą szybą może być niebezpieczna?

Re: Givi airflow do DL1000

: 07 paź 2016, 23:13
autor: Michko
Nie wiem jak w nowym tysiącu gdzie regulujesz kąt nachylenia, ale w małym DL przy jeździe na krótkich odcinkach nawet 180 km/h, szyba dobrze chroni przed wiatrem i się nie odgina. Naturalnie jazdy z taką prędkością dłuższy czas pewnie mogłaby nie wytrzymać.
Nie zauważyłem żadnych nietypowych objawów przy autostradowych 140

Re: Givi airflow do DL1000

: 07 paź 2016, 23:39
autor: Vorenus
To trochę średnio. Jadąc gdzieś autostradą (oczywiście niemiecką) chciałbym móc spokojnie podróżować z prędkością około 160 km/h bez ryzyka że dostanę szybą w kask ;)

Re: Givi airflow do DL1000

: 09 paź 2016, 15:17
autor: staszek_s
Ja mam mieszane uczucia przy prędkościach autostradowych, ok 130 km/h jest już bardzo głośno i pojawiają się jakby turbulencje, nie w okolicach kasku ale tułowia, głównie ramion. Nie wiem czy to wina szyby czy ogólnie owiewek ale jazda jest na dłuższą metę męcząca. Wolę nawet nie myśleć o 160 czy 180 na godzinę. Nie macie takiego wrażenia z małego DL'a?

Re: Givi airflow do DL1000

: 09 paź 2016, 19:16
autor: Michko
Masz rację, ja też czuję napór powietrza na barki, na kask prawie w ogóle. Ale nie jest to wina Airflowa bo tak samo miałem ze starą szybą, też wyższą od standardowej.

Re: Givi airflow do DL1000

: 09 paź 2016, 19:39
autor: Terminator
Ja mam oryginalną szybę i nawet nie pomyślałem żeby ją zmieniać na akcesoryjną. U mnie z ochroną przed wiatrem na oryginale jest okey...
Uważam że te kasę zamiast na szybę lepiej wydać na inne akcesoria, na przykład na aluminiową osłonę silnika...

Re: Givi airflow do DL1000

: 09 paź 2016, 20:02
autor: Vorenus
staszek_s pisze:Ja mam mieszane uczucia przy prędkościach autostradowych, ok 130 km/h jest już bardzo głośno i pojawiają się jakby turbulencje, nie w okolicach kasku ale tułowia, głównie ramion. Nie wiem czy to wina szyby czy ogólnie owiewek ale jazda jest na dłuższą metę męcząca. Wolę nawet nie myśleć o 160 czy 180 na godzinę. Nie macie takiego wrażenia z małego DL'a?


Na małym DLu na autostradach zdarzało mi się zrobić kilkaset kilometrów z prędkością przelotową 150-160. Szczerze mówiąc nie czułem żadnych turbulencji.

Co do Airflow, myślę że ograniczenie do 130 odnosi się głównie do sytuacji gdy szyba jest wysunięta. Ja jeżdżę na mocno obniżonej. Dziś zrobiłem około 40 km autostradą i przy prędkości około 150 było ok.

Jeszcze mała dygresja, uważam że ochrona przed wiatrem w małym DLu jest lepsza niż w dużym :) Nie chodzi tu o szybę, ale o kształt motocykla.

Re: Givi airflow do DL1000

: 09 paź 2016, 20:10
autor: staszek_s
Ja mam na ogół wysuniętą jakieś 10 cm powyżej minimum, spróbuję jeszcze niżej. Szkoda, że nie da się zmieniać kąta nachylenia. Porównam sobie też jeszcze raz z oryginalną szybą. Ogólnie jestem z AF zadowolony, szybka w kasku jest czysta a z przodu cmentarzysko ale na autostradzie jest słabo wg mnie..

Re: Givi airflow do DL1000

: 09 paź 2016, 20:49
autor: GrzesiekK
Najpewniej wytrzyma bez problemu więcej niż max zalecane , moto może zacząć wężykować przy prędkościach powyżej w zależności od ustawień .
Z kuframi też tak jest . max ładowność bagażnika suzuki to 10 kg , kufra również , mimo że sam kufer waży ze 4 kg . a prędkość max dla kufrów to 120kmh. Nie znam osoby , która do kufra 50litrów ładuje tylko 6kg bagażu
I nie słyszałem o przypadku odpadnięcia na autostradzie

Re: Givi airflow do DL1000

: 09 paź 2016, 21:50
autor: Vorenus
staszek_s pisze: [...] Szkoda, że nie da się zmieniać kąta nachylenia. [...]..


W dużym na szczęście można. Są trzy kąty do wyboru.

Re: Givi airflow do DL1000

: 09 paź 2016, 23:24
autor: biblo
Vorenus pisze:
staszek_s pisze:Jeszcze mała dygresja, uważam że ochrona przed wiatrem w małym DLu jest lepsza niż w dużym :) Nie chodzi tu o szybę, ale o kształt motocykla.


Szczególnie w małym STARYM DL-u - tam była najlepsza :)

Re: Givi airflow do DL1000

: 11 paź 2016, 19:02
autor: QraC
W małym DL z Givi AirFlow niedawno zrobiłem autostradowe 600 km z prędkością w granicach 160-180. Wysunięta mniej niż do połowy. Jakiś wielkich obaw co do wytrzymałości zestawu nie miałem, natomiast zgodzę się, że jazda z takimi prędkościami w małym DLu do bardzo przyjemnych nie należy...

Re: Givi airflow do DL1000

: 13 paź 2016, 12:50
autor: malybidon
To ograniczenie prędkości przy Airflow jest związane z wiatrem który wieje. Jeśli jedziesz 130 i dodasz do tego wiatr (powiedzmy wichurę) ok 100 to napór na szybę masz jak przy 230 a takich prędkości Sztormiak nie uzyskuje. Jeśli jedziesz przy małym wietrze spokojnie możesz jechać sporo szybciej niż te 130.

Re: Givi airflow do DL1000

: 13 paź 2016, 12:58
autor: Janusz W
QraC pisze:W małym DL z Givi AirFlow niedawno zrobiłem autostradowe 600 km z prędkością w granicach 160-180. Wysunięta mniej niż do połowy. Jakiś wielkich obaw co do wytrzymałości zestawu nie miałem, natomiast zgodzę się, że jazda z takimi prędkościami w małym DLu do bardzo przyjemnych nie należy...

Ładnie katujesz MAŁEGO SZTORMIAKA ;)

Re: Givi airflow do DL1000

: 13 paź 2016, 17:39
autor: QraC
No kurde nie ma lekko

Niech wie że nie zawsze będzie łatwo i przyjemnie... ;-)


Z drugiej strony apetyt na paliwo mała bestia wtedy ma: 7.5L łyka...

Re: Givi airflow do DL1000

: 14 paź 2016, 20:06
autor: bzyku
Mój airflow wytrzymał prędkość 185 bez żadnych problemów. Ale jednak drgania były dość spore w pozycji pionowej. Później bardziej pochylilem i 190 się da. Lecz motocykl nie zachowuje się przy tej prędkości stabilnie.

Re: Givi airflow do DL1000

: 14 paź 2016, 22:57
autor: Vorenus
bzyku pisze:Mój airflow wytrzymał prędkość 185 bez żadnych problemów. Ale jednak drgania były dość spore w pozycji pionowej. Później bardziej pochylilem i 190 się da. Lecz motocykl nie zachowuje się przy tej prędkości stabilnie.


Szyba była wysunięta czy raczej schowana?

Re: Givi airflow do DL1000

: 15 paź 2016, 07:44
autor: bzyku
Szyba na śrubach w górnym położeniu. Wysunięty była do ok połowy może trochę bardziej. Lecz przy tej prędkości to żaden komfort. Ta szyba sprawdza się do ok 130km/h wtedy nie wieje w kask

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: Givi airflow do DL1000

: 16 paź 2016, 20:21
autor: Vorenus
Szyba przetestowana, jest ok. W dwa dni zrobiłem ponad 700 km.

Re: Givi airflow do DL1000

: 16 paź 2016, 21:45
autor: staszek_s
Jak oceniasz komfort przy prędkościach 130+ ?