Prośba o pomoc :
Medycy na ulicy
Pomożecie?

Awaria Bestii, czyli co może pójść nie tak w nowym DL1000

Sie popsuło.. I co teraz?
Awatar użytkownika
raduch85
A2
Posty: 181
Rejestracja: 21 mar 2018, 11:17
Lokalizacja: Oleśnica
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Awaria Bestii, czyli co może pójść nie tak w nowym DL1000

Postautor: raduch85 » 11 wrz 2018, 20:44

Dzień dobry wszystkim, a może raczej dobry wieczór.
Na wprowadzenie powiem jeszcze tym co nie są w temacie, że post powstaje na wskutek awarii powstałej na zlocie .
Dzień wcześniej przejechaliśmy w super trasę i było wszystko ok.
Problem pojawił się dnia następnego kiedy to wszyscy powoli zbieraliśmy się do domów.
Po odpaleniu moto pojawił się błąd FI ( dowiedziałem się później, że związany z układem paliwowy ) oraz C46 (błąd zaworu EVCA).
W dniu dzisiejszym motocykl zabrała laweta i trafił do serwisu.
Niecierpliwy z powodu braku kontaktu po dostarczeniu moto udałem się pod koniec dnia pracy do placówki w celu rozeznania sytuacji.
I tu zaczyna się najlepsze.
- Pytam Pana zajmującego się motocyklami ( nie mechanik - tego wcięło) jak sytuacja, czy coś wiedzą itp.
- Pan mi na to, że podpięli komputer ale nic nie wiedzą.
- To pytam jaki kod błędu wyskoczył
- zrobił oczy, chwila ciszy , ale widzi, że czekam na odpowiedź to mówi P1403
- drążę temat dalej i się dowiaduję, że może to jest błąd czujnika wydechu albo recyrkulacji spalin
Teraz najlepsze : Pan mówi, że oni jeszcze nie wiedzą co się stało bo pierwszy raz popsuł im się taki motocykl, i że to jest nowe moto i oni takiego nie naprawiali. I, że jak diagnozowali to błąd im zniknął, ale pech chciał, że znów się pojawił. Do tego pan powiedział, że może to być problem podłączonych urządzeń do instalacji ( olejarka ), ale jak mu wytłumaczyłem, że zrobił to serwis i info ma w komputerze, to odpowiedział, że pewnie w takim razie tam jest to napisane ( nawet tego nie sprawdzili wcześniej). Później mówił, że więcej urządzeń jest tam podłączonych, ale uświadomiłem chłopa, że to wszystko zakończone jest ładowarką samochodową i używam do tego dedykowanego gniazda wbudowanego przez producenta to zakończył temat.

Coś czuję, że na moim moto uczą się naprawy serwisy w Polsce :)
Mam czekać na info co się zepsuło bo oni to muszą rozkminić bo to nowy motocykl niedawno na rynku i nie wiedzą.
Tak po krótce na dzień dzisiejszy to wszystko wygląda.

Ps. Pan też mi zasugerował, że może serwis w Łodzi źle mi zamontował automatyczną olejarkę :shock:
qwa to kto ma ją montować dobrze jak nie autoryzowany serwis??!!
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2018, 20:44 przez raduch85, łącznie zmieniany 1 raz.
Yamaha Diversion 600--> Yamaha FZS600 --> V-Strom 1000XT AL8

Awatar użytkownika
Remol71
A2
Posty: 282
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Awaria Bestii, czyli co może pójść nie tak w nowym DL1000

Postautor: Remol71 » 11 wrz 2018, 21:22

Niestety liczne doświadczenia pokazują, że musisz się sam nauczyć.
2x 650

Awatar użytkownika
Grzechu (Kobyłka)
A+B+C
Posty: 1083
Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Re: Awaria Bestii, czyli co może pójść nie tak w nowym DL1000

Postautor: Grzechu (Kobyłka) » 11 wrz 2018, 21:26

Fachowcy k#*^a........
Sami do siebie zrażają klientów.
Raduch współczuję, bo jedziesz do ASO, a oni nie wiedzą jak się zabrać za naprawę i strzelają pomysłami z dupy...
Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016

Kobylka -> Tracks for Vagabonds

Awatar użytkownika
raduch85
A2
Posty: 181
Rejestracja: 21 mar 2018, 11:17
Lokalizacja: Oleśnica
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Awaria Bestii, czyli co może pójść nie tak w nowym DL1000

Postautor: raduch85 » 11 wrz 2018, 21:31

Gościu parę razy powtarzał : Bo wie Pan to nowe moto i jeszcze się taki nie popsuł :) masakra
Yamaha Diversion 600--> Yamaha FZS600 --> V-Strom 1000XT AL8

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 1636
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Re: Awaria Bestii, czyli co może pójść nie tak w nowym DL1000

Postautor: Centrino » 11 wrz 2018, 21:52

raduch85 pisze:Gościu parę razy powtarzał : Bo wie Pan to nowe moto i jeszcze się taki nie popsuł :) masakra


Może masz się z tego cieszyć, że jesteś pierwszy?? ;)
JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8

Awatar użytkownika
Remol71
A2
Posty: 282
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Awaria Bestii, czyli co może pójść nie tak w nowym DL1000

Postautor: Remol71 » 11 wrz 2018, 21:57

Rozumiem, że to taki motocyklowy EGR :) Strzelam, że sterowany elektronicznie. Proponuję pomacać wtyczkę, zdjąć, założyć. Jak nie pomoże, to zmierzyć rezystancję cewki zaworu. Po zdiagnozowaniu usterki nauczyć serwis i wystawić f-vat.
2x 650

crimson111
A2
Posty: 290
Rejestracja: 27 wrz 2017, 14:19
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Awaria Bestii, czyli co może pójść nie tak w nowym DL1000

Postautor: crimson111 » 11 wrz 2018, 21:59

raduch85 relacjonuj to, bo wątek jest mega ciekawy

Awatar użytkownika
Iżu
A+B
Posty: 952
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Re: Awaria Bestii, czyli co może pójść nie tak w nowym DL1000

Postautor: Iżu » 11 wrz 2018, 22:02

Ja pierdziele.. współczuję Ci, u nas wprawdzie znają te motocykle, ale obsługa klienta jest beznadziejna, do tego jest drogo, a klienta traktuje się jak zło konieczne, oczywiście jak już kupi moto..
Parę tygodni temu poprosiłem o sprawdzenie dokręcania osi kół i naciągu łańcucha, byłem przekonany że zrobią to gratis, ale podliczyli mnie na 30 zł.
Twój przypadek potwierdza że Suzuki Polska to kupa :oops:
Iżu

Awatar użytkownika
raduch85
A2
Posty: 181
Rejestracja: 21 mar 2018, 11:17
Lokalizacja: Oleśnica
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Awaria Bestii, czyli co może pójść nie tak w nowym DL1000

Postautor: raduch85 » 11 wrz 2018, 22:03

będę na bieżąco informował :) dla was ciekawy dla mnie jak narazie lekutko stresujący :)
Yamaha Diversion 600--> Yamaha FZS600 --> V-Strom 1000XT AL8

Awatar użytkownika
gorghu
A+B
Posty: 514
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów
Otrzymał podziękowań: 13 razy

Re: Awaria Bestii, czyli co może pójść nie tak w nowym DL1000

Postautor: gorghu » 11 wrz 2018, 22:03

Raduch85 przerabiam podobny temat z serwisami ale z autem. Auto stało w 4 serwisach i w każdym nie wiedzą co w aucie jest nie tak, bo komputer nie wywala żadnego błędu i wg niego wszystko jest OK. W każdym odpowiedź "niech Pan z tym jeździ. Albo auto stanie albo się usterka nasili na tyle że komputer wywali błąd". No i weź tu teraz ufaj takim mechanikom, co to teraz nie potrafią naprawić i zdiagnozować prostej usterki w momencie kiedy komputer i program serwisowy nie prowadzi ich za rączkę. Jedyne co im dobrze wychodzi to zwalanie winy na innych. :/
Mam nadzieję, że jednak uda im się w miarę szybko ogarnąć tą twoją awarię.

sowator
A1
Posty: 98
Rejestracja: 12 paź 2016, 13:26
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Awaria Bestii, czyli co może pójść nie tak w nowym DL1000

Postautor: sowator » 11 wrz 2018, 22:29

Serwis Wrocław? Jeżeli tak to też mam średnie zdanie o nich...niestety. A co takiego się zmieniło w AL8 w stosunku do AL4, że serwis zachowuje się jak dziecko we mgle ;) Mam trochę pojazdów małych i dużych i stwierdzam, że praktycznie nie ma już mechaników tylko są wymieniacze. Samemu trzeba rozkminić co i jak, a następnie poinformować jaśnie wielmożnego mechanika co ma zrobić i jeszcze mu za to zapłacić ;)
Jak człowiek ma być spokojny, jeżeli mózg składa się z samych komórek nerwowych :roll:

Awatar użytkownika
Antyks
Administrator
Posty: 1572
Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Otrzymał podziękowań: 40 razy
Kontakt:

Re: Awaria Bestii, czyli co może pójść nie tak w nowym DL1000

Postautor: Antyks » 11 wrz 2018, 22:48

Kupujecie takie potwory z kosmiczną technologią a potem macie pretensje.
Przecież na wymianę świec do Dortmundu trzeba będzie jechać :)
Jerzy
DL 650 AK9

Awatar użytkownika
NIKT
A1
Posty: 84
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Awaria Bestii, czyli co może pójść nie tak w nowym DL1000

Postautor: NIKT » 12 wrz 2018, 00:07

Jezeli mechanik ciapa to tak sie to konczy jak bylo napisane wyzej: brak instrukcji i prowadzenia za raczke to nie wiadomo jak zyc...
Era mechanika z krwi i kosci niestety powoli sie konczy, a swoja droga wszystko robi sie przekombinowane :(

W serwisach samochodowych zazwyczaj masz w "centrali" jakiegos ober majstra co to podobno jest przekozak bo ogarnia wszystkie szkolenia, programy itd., a jesli on nie ogarnia to pisze sie meila do producenta. Producent ma wglad w historie napraw i zdiagnozowanych usterek na wszystkich rynkach i na podstawie tego pisze procedury napraw i diagnozowania.

Wada jedna, ze 3/4 producentow uzywa do tego celu jezyka angielskiego w dodatku technicznego wiec malo ktory rozumie co do niego pisza zeby zrobil... A kolejna ze 90% serwisow sra sie przyznac ze czegos nie wiedza "bo jak to wyglada" i jest tak a nie inaczej.

Pewno przyczyna jest jakas blachostka ale zeby zrobic z siebie bohaterow to wymysla nie wiadomo jaka usterke i potrzymaja moto na placu zeby wyjsc na tych najlepszych.
Pomijajac fakt, ze naprawy gwarancyjne sa dla mechanika nieodplatne/niewliczane do premii, a to moze troszke rzucic swiatlo na zachowanie i podejscie mechanika.

Boso, ale w ostrogach.

Awatar użytkownika
Remol71
A2
Posty: 282
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Awaria Bestii, czyli co może pójść nie tak w nowym DL1000

Postautor: Remol71 » 12 wrz 2018, 14:10

A jaki mechanik to ogarnie ? Niby gdzie ma się tego nauczyć ? Przychodzi motocykl z nowym softem i nowymi czujnikami i kto ma to ogarnąć ? Heniek z Januszem ?
2x 650

Awatar użytkownika
Antyks
Administrator
Posty: 1572
Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Otrzymał podziękowań: 40 razy
Kontakt:

Re: Awaria Bestii, czyli co może pójść nie tak w nowym DL1000

Postautor: Antyks » 12 wrz 2018, 14:28

Chm.. na zlocie przy odczycie błędów pokazało błąd C46 - czyli błąd zaworu EXCVA (Zawór kontrolującego przepływ spalin). Cytowany przez ciebie błąd C64 to o ile pamiętam sonda Lambda..
Literówka czy zmiana błędów?
Jeżeli literówka i problem tkwi w recyrkulacji spalin, to jeżeli sam zawór pracuje poprawnie, serwis może mieć problem ze znalezieniem przyczyny od ręki. To nowe ustrojstwo i serwisancie nie znają wszystkich zależności. To nie jest tak że zawór jest on lub off. Ten zawór zmienia swoje położenie w zależności od wielu czynników w czasie pracy - jeżeli w czasie pracy w określonych warunkach jest coś nie ok - zgłasza problem jak w tym wypadku.
Jerzy
DL 650 AK9

Wąski
A1
Posty: 85
Rejestracja: 18 lip 2017, 07:34
Lokalizacja: Chrzanów
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Awaria Bestii, czyli co może pójść nie tak w nowym DL1000

Postautor: Wąski » 12 wrz 2018, 15:51

Najgorsze w tym wszystkim jest to, że kupił se chłopaczyna nową maszynę za reklamówkę pieniędzy, żeby ograniczyń liczbę ewentualnych usterek do minimum, a tu zmyłka-galopka. Żeby było ciekawiej, w serwisach coraz więcej "ekspertów" z łapanki. Ja niedawno pojechałem do Aso , żeby mi wyłączyli alarm montowany seryjnie w Suzuki, a Pan do mnie, żebym przywiózł ze sobą instrukcję, bo oni nie mają :roll: Aż chyba kupię kamerę szpiegowską, zaczne tych fachurów nagrywać i utworzę kanał na youtu.
dl 2011

Awatar użytkownika
raduch85
A2
Posty: 181
Rejestracja: 21 mar 2018, 11:17
Lokalizacja: Oleśnica
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Awaria Bestii, czyli co może pójść nie tak w nowym DL1000

Postautor: raduch85 » 12 wrz 2018, 16:01

Czeski błąd z tym kodem już poprawiłem.

Kurcze rozpętałem burze.. ehh. Ja tutaj nie szkaluje serwisu ( póki co:),bo myślę, że mechanik robi wszystko żeby moto naprawić. Wszystko też się psuje, choć fajnie by było jak się wydaje te kilkadziesiąt patoli, żeby było inaczej :))

Z pozycji właściciela wygląda to tak, że jak uważają: czujnik może się popsuł - to wymieniać a co. Może coś innego? - wymienić. Wkońcu podobnie się dzieje jak ty masz zapłacić końcową kwotę.
Z pozycji serwisu : trzeba dojść co się popsuło i wtedy wymienić część skoro koszty spadają na nas.
Proste.
I tutaj trzeba być wyrozumiałym w jakimś stopniu. No chyba, że zaczynają lecieć w *uja no to już się robi mniej przyjemnie.
Szkoda tylko, że nie zapewniają pojazdu zastępczego jeżeli awaria leży po stronie Suzuki.
Yamaha Diversion 600--> Yamaha FZS600 --> V-Strom 1000XT AL8

Awatar użytkownika
Lord
A2
Posty: 216
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Awaria Bestii, czyli co może pójść nie tak w nowym DL1000

Postautor: Lord » 12 wrz 2018, 16:22

A jak jest w Asistance tam naprawa chyba powyżej 2 dni należy sie? Musze sprawdzić zapisy w swoim w domu. Korzystałeś z ubezpieczyciela czy Asistance Suzuki?
DL650A L8

Awatar użytkownika
NIKT
A1
Posty: 84
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Awaria Bestii, czyli co może pójść nie tak w nowym DL1000

Postautor: NIKT » 12 wrz 2018, 16:50

Producent jak wypuszcza nowe motocykle/samochody i nowe softy to organizuje szkolenia dla mechaników autoryzowanych serwisów, a oni nie muszą uczyć się drogą analizy i dedukcji ... I tylko kwestia właściciela serwisu czy mechanika na takie szkolenie wyśle czy nie.

Naprawy gwarancyjne z tego co mi wiadomo nie są płatne to dlaczego właściciel pojazdu miałby płacić za nietrafione diagnozy mechanika ?

Ponadto czujniki można zdiagnozować nie na podstawie wymiany na nowy tylko mierzy się np. jego oporność w ściśle określonych warunkach przez producenta.
Np. czujnik temperatury odpowiedzialny za podniesienie obrotów na zimnym silniku po demontażu umieszcza się w cieczy o odpowiedniej temperaturze i mierzy jego oporność w 2ch wartościach temperaturowych (pokojowa 22-26 stopni, i chyba 6 stopni - Yamaha tak miała)

Awatar użytkownika
raduch85
A2
Posty: 181
Rejestracja: 21 mar 2018, 11:17
Lokalizacja: Oleśnica
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Awaria Bestii, czyli co może pójść nie tak w nowym DL1000

Postautor: raduch85 » 12 wrz 2018, 16:56

Chodziło mi o płacenie jak nie masz nowego tylko bez gwarancyjnego sprzęta. Wtedy idą na łatwiznę twoim kosztem

Lord korzystałem z assistance. Laweta. Należy mi się samochód jeżeli naprawa będzie dłuższa niż dwa dni. Czas jaki mogę użytkować pojazd to max dwa dni. tak mi pani przez telefon z assistance powiedziała.

Tak jak pisałem póki co jestem dobrej myśli. Mam nadzieję, że chociaż jutro się odezwą i powiedzą co się dzieje.

Kurcze nie wiedziałem, że w serwisie robią takie testy jak opisuje to NIKT
Yamaha Diversion 600--> Yamaha FZS600 --> V-Strom 1000XT AL8


Wróć do „Usterki i Awarie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość