Wolne 3 miejsca na zlot.
Lista w wątku:Zapisy na zlot Zapusta 11-13 wrzesień 2020


Aktualizacja nr III w pierwszym poście dotyczącym zbliżającego się zlotu.
Aktualizacja nr III zlot Zapusta 11-13 wrzesień 2020

BMW F900 XR - nowy model Adventure 2020

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C
Posty: 1656
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Otrzymał podziękowań: 79 razy
Kontakt:

BMW F900 XR - nowy model Adventure 2020

Postautor: Iżu » 13 sty 2020, 22:32

Cześć i czołem, byłem dziś u krakowskiego dealera BMW M-Cars by zobaczyć nowy model motocykla Adventure od tego producenta, czyli BWM F900 XR, a także jego odpowiednik w klasie Roadster, czyli model - BMW F900 R.
Nie ukrywam że bardziej spodobał mi się F900 XR (młodszy brat popularnego - S1000 XR) ze względu na jego turystyczne przeznaczenie, ale "golas" czyli R-ka też wygląda fajnie, obie maszyny miały być odpowiedzią na niezwykle popularną serię Yamahy MT-09 i Tracer 900

BMW F900 XR & F900 R.jpg
BMW F900 XR & F900 R.jpg (1.46 MiB) Przejrzano 1264 razy


BMW F900 XR (1).jpg
BMW F900 XR (1).jpg (1.36 MiB) Przejrzano 1264 razy


BMW F900 XR (2).jpg
BMW F900 XR (2).jpg (1.53 MiB) Przejrzano 1264 razy


Obie maszyny napędza nieco rozwiercony silnik pochodzący z BMW F850 GS, który w F900 XR/R ma pojemność - 895 cm3 o mocy - 105 KM (8'500 obr/min), który generuje maksymalny moment obrotowy - 92 Nm (6'500 obr/min).
Silnik jest oczywiście chłodzony cieczą, to rzędowy Twin DOHC z suchą miską olejową.
Oba motocykle dostały pełne oświetlenie LED, w wersji XR przednie lampy wyglądają kapitalnie, jest światło do jazdy dziennej i po dwie soczewki świateł mijania i drogowych, a także kierunkowskazy i tylna lampa pozycyjna.

BMW F900 XR (5).jpg
BMW F900 XR (5).jpg (1.2 MiB) Przejrzano 1264 razy


BMW F900 XR (8).jpg
BMW F900 XR (8).jpg (795.77 KiB) Przejrzano 1264 razy


BMW F900 XR (9).jpg
BMW F900 XR (9).jpg (749.62 KiB) Przejrzano 1264 razy


Warto dodać że obie maszyny wyposażono w najlepszy na rynku (nie waham się tego powiedzieć) 6,5" kolorowy, matowy wyświetlacz TFT

BMW F900 XR (7).jpg
BMW F900 XR (7).jpg (1.29 MiB) Przejrzano 1264 razy


BMW F900 XR (10).jpg
BMW F900 XR (10).jpg (1.81 MiB) Przejrzano 1264 razy


Motocykl BMW F900 XR zbudowano na ramie stalowej, gotowy do jazdy waży zaledwie - 219 kg. a jego ładowność to także - 219 kg.
Z przodu mamy zawieszenie upside-down o skoku 170 mm. bez możliwości jakiejkolwiek regulacji, natomiast z tyłu znajduje się centralny amortyzator i podwójny wahacz z pełną elektroniczną regulację Dynamic ESA (opcja) o skoku - 172 mm.
Motocykl wyposażono w niezłe hamulce, z przodu mamy dwie tarcze o średnicy - 320 mm. i dwa zaciski cztero-tłoczkowe Brembo, z tyłu jedną tarczę o średnicy - 265 mm. i zacisk jedno-tłoczkowy Brembo, oba koła mają średnicę 17"
Silnik napędza motocykl za pomocą łańcucha poprzez 6-biegową skrzynię biegów, wyposażoną w antyhoppingowe sprzęgło i quickshifter (w tej wersji)

BMW F900 XR (6).jpg
BMW F900 XR (6).jpg (1.47 MiB) Przejrzano 1264 razy


Prezentowany na zdjęciach motocykl F900 XR wyposażono we wszystkie bajery włącznie z elektroniczną regulacją tylnego zawieszenia, tempomat, grzane manetki czy quicshifter, maszyna miała też mocowanie bocznych kufrów.
Gdybyśmy chcieli zakupić komplet oryginalnych trzech kufrów, to zapłacimy za to około 6'000 zł.

Najbardziej rozczarowały mnie w tych motocyklach kanapy, oba siedzenia są okropnie twarde, mój tyłek po 5 minutach miał już dość :o
Kolejna sprawa to mizerna pojemność zbiornika paliwa, w F900 XR wynosi ona 15,5 litrów, a w F900 R zaledwie 13 litrów, mimo dosyć niskiego spalania (4,2 l/100 km - dane producenta) to trochę zbyt mało jak na motocykl o aspiracjach turystycznych.
Podczas dzisiejszej nagrywki materiału na filmik rozbawiła mnie informacja od dealera iż do czasu oficjalnej premiery nie wolno.. uruchomić silnika :mrgreen: a gdyby jakiś klient zakupił jeden z tych modeli już dzisiaj to.. może go fizycznie odebrać dopiero po premierze w lutym tego roku :lol:

Na wiosnę w M-Cars pojawi się testówka BMW F900 XR którą będę oczywiście jeździł, ale będzie też najnowsza wersja - BMW S1000 XR, czyli "ścigacza w skórze Adventure" - maszyny z silnikiem o mocy 165 KM (11'000 obr/min) i 114 Nm (9'250 obr/min), z pełnym oświetleniem LED.

Już się nie mogę doczekać jazd testowych tymi motocyklami 8-)

W tym wątku umieszczę również materiał filmowy z serii "przymiarka" który dzisiaj nagrałem w temacie nowego modelu BMW F900 XR/R :D


Iżu

Gaspar75
A
Posty: 339
Rejestracja: 04 lut 2019, 18:39
Otrzymał podziękowań: 20 razy

Re: BMW F900 XR - nowy model Adventure 2020

Postautor: Gaspar75 » 14 sty 2020, 12:51

Czekamy z niecierpliwością.
Suzuki DL 650 AK 8

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C
Posty: 1656
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Otrzymał podziękowań: 79 razy
Kontakt:

Re: BMW F900 XR - nowy model Adventure 2020

Postautor: Iżu » 19 sty 2020, 16:04

Zapraszam na filmik z serii "przymiarka", w którym przedstawiłem dwa nowe modele motocykli BMW na rok 2020 czyli - F900 R oraz F900 XR:

https://www.youtube.com/watch?v=82S6ahawlIA

Miłego oglądania 8-)
Iżu

Awatar użytkownika
Tomek 69
A2
Posty: 299
Rejestracja: 09 maja 2019, 21:52
Lokalizacja: Bydgoszcz
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: BMW F900 XR - nowy model Adventure 2020

Postautor: Tomek 69 » 19 sty 2020, 20:00

Ten Xr nieźle się prezentuje fajne lampy, ciekawe jak się sprawuje podczas jazdy na dłuższej trasie.Czy wygodnie się siedzi. Czekamy na filmik z jazdy testowej. LWG
Romet, Ogar, CZ 175, Suzuki Bandit 400 i obecnie od maja 2018 V-strom Dl 650 k 5 czarny

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C
Posty: 1656
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Otrzymał podziękowań: 79 razy
Kontakt:

Re: BMW F900 XR - nowy model Adventure 2020

Postautor: Iżu » 19 sty 2020, 22:04

Tomek 69 pisze:Ten Xr nieźle się prezentuje fajne lampy, ciekawe jak się sprawuje podczas jazdy na dłuższej trasie.Czy wygodnie się siedzi. Czekamy na filmik z jazdy testowej. LWG


Cześć, faktycznie BMW F900 XR fajnie wygląda, całkiem niezła jest także pozycja na nim, ale siedzenie..brr jak deska :o
Zobaczymy jak się nim będzie latać, wszak ten sprzęt ma konkurować z Yamaszką Tracer 900 GT, moim nr. 1 póki co 8-) Piona
Iżu

Nuri
A1
Posty: 20
Rejestracja: 20 kwie 2019, 11:22
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: BMW F900 XR - nowy model Adventure 2020

Postautor: Nuri » 20 sty 2020, 22:02

Ma konkurować z Tracerem? Hmm... Poczekajmy na ceny...

polokokt
A2
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2017, 23:00
Lokalizacja: Legionowo
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: BMW F900 XR - nowy model Adventure 2020

Postautor: polokokt » 20 sty 2020, 22:42

Ceny już właściwie są (50300 PLN za podstawkę BMW wersji XR) . Czyli tam gdzie w sumie kończy się najbogatszy Tracer GT tam zaczyna się BMW. Z tym że BMW ma w standardzie amorek skrętu, do tego sprzedawca BMW na FB twierdzi, że ma mapy mapy zapłonu a Yamaha tylko przestawianą reakcję na gaz, czy jakoś tak to tłumaczył. I jakieś tam inne bajery. Także jest to oferta dla zamożnego klienta który patrzy albo na dopasionego Tracera GT albo.... coś od konkurencji. Bo fajnie wyposażony już XR to tak jak Iżu w filmie mówi, okolice 60 tys PLN się robią.
Ja zerkający w stronę podstawowej wersji Tracer900, nie jestem raczej targetem tej oferty :)

Nuri
A1
Posty: 20
Rejestracja: 20 kwie 2019, 11:22
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: BMW F900 XR - nowy model Adventure 2020

Postautor: Nuri » 21 sty 2020, 08:40

Pytanie, ile BMW policzy sobie za dodatki. Tracer 900 GT to ok. 54 tys. U mnie doszedł jeszcze fabryczny większy kufer centralny (50 l), podgrzewana komfortowa kanapa i wyższą szyba Puig. Na gotowo wyszłoby ok 59 tys (brałem używany). Ciekawe, co za podobne pieniądze da BMW. Zwykły Tracer też fajny, tylko to zawieszenie... Tu trzeba pokombinować, by szybciej pojeździć, a powoli się nie da, za duża pokusa ;)

Smerfciamajda
A+B
Posty: 959
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Re: BMW F900 XR - nowy model Adventure 2020

Postautor: Smerfciamajda » 21 sty 2020, 08:45

Gdyby zwykły Tracer miał regulowane zawieszenie z reki jak GT i tempomat to bral bym w ciemno.

polokokt
A2
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2017, 23:00
Lokalizacja: Legionowo
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: BMW F900 XR - nowy model Adventure 2020

Postautor: polokokt » 21 sty 2020, 09:47

Pytanie ile kosztują mody tego zwykłego zawieszenia w Tracer? wiadomo, nie jest to regulacja, ale do zwykłej jazdy pytanie czy potrzebowałbym takiej pełnej regulacji, skoro w DLu wystarcza mi to co jest? :) A z filmów Fabiq'a można tam miedzy wierszami dowiedzieć się że jest jakaś przetarta ściezka modyfikacji zawiasu w MT09/Tracer900

Smerfciamajda
A+B
Posty: 959
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Re: BMW F900 XR - nowy model Adventure 2020

Postautor: Smerfciamajda » 21 sty 2020, 09:56

Wydaje mi sie ze wlasnie DL1000 ma to co Tracer GT.

Zwykły Tracer ma tyl regulowany "z klucza" co jest upierdliwe. Nie da sie podciągnąć na skrzyżowaniu czy na stacji bez dłuższej przerwy.


Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości