Michelin Road 5

Wszystkie tematy związane z ogumieniem i kołami. Testy, opinie, uwagi, ostrzeżenia.
Sebastian G
AM
Posty: 14
Rejestracja: 26 kwie 2019, 21:18
Lokalizacja: Tilburg/Ostrów Wielkopolski
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Michelin Road 5

Postautor: Sebastian G » 13 lut 2020, 23:39

Cześć Wszystkim.
Szykuje się do zmiany przedniej opony w swoim tysiącu. Jeżdżę praktycznie tylko po asfalcie więc pomyślałem o michelin road 5, co myślicie? Może ktoś je posiada i ma jakieś doświadczenie jak się sprawują? Do tej pory miałem brigstone bw 501. Nie powiem bo przebieg na chwilę obecną to 23 tysiace i bieżnik czuje ze do 30 tysi by wytrzymał, tyle ze opona jest wyząbkowana i jestem zmuszony zmienic ;) pozdrawiam



Awatar użytkownika
Voyager
A
Posty: 392
Rejestracja: 13 lis 2018, 11:57
Lokalizacja: Polska południowa
Otrzymał podziękowań: 53 razy

Re: Michelin Road 5

Postautor: Voyager » 14 lut 2020, 01:35

No cóż. Bridgestone Battle Wing BW-501 już coś koło 2015 roku została zastąpiona oponą Batlax A40. W tym czasie dominowała opinia, że BW-501 swój czas ma zdecydowanie za sobą i wyraźnie odstaje od konkurencji. O ile pamiętam (szkoda, że nie masz tej informacji w stopce swoich postów), masz 1000 XT z 2018 lub 2019 roku. Trudno mi zrozumieć przyczynę, dla której tysiąc z tego roku ma jeszcze fabrycznie założone te dosyć już archaiczne opony. Jak nie wiadomo o co chodzi, to pewnie chodzi o kasę. Tym bardziej, że ja mam małego DL XT z 2018 roku i już mam A40. W związku z tym, że jeździłem i BW-501 i teraz na A40 to mogę powiedzieć, że te BW wyraźnie są gorsze. Bardziej plastikowe, twarde, dają gorsze trzymanie, zwłaszcza w pochyleniu. Na mokrym odstają od A40 jeszcze bardziej. Trochę taniec pingwina na szkle, oczywiście w porównaniu do A40. Mam wrażenie, że również przy hamowaniu wymuszają częstszą interwencję ABS. Przy czym porównanie odnosi się do 2-3 letnich BW-501 i nowych prawie A40. Czyli nie dziwi, że BW-501 będą trwałe, bo pewno są po prostu twardsze.
Tak więc, w mojej opinii, jak kupisz nowe konstrukcyjnie opony dobrej marki przeznaczone do użycia szosowego lub szosowe do adwenczura to będziesz bardzo pozytywnie zaskoczony jak trzymają asfaltu w porównaniu do BW-501.
Mam A40, 17 kkm przebiegu i też zaczynam przednią oponę podejrzewać o wyząbkowanie, chociaż twardych dowodów jeszcze na to nie mam, jedynie podejrzenia słuchowe.
W rodzinie jest jakieś szosowe BMW z typoszeregu F650. Na nim są Michelin Road 4 z przodu i Road 5 z tyłu. Często nim ujeżdżam. Według mnie na asfalt są to bardzo dobre opony. Szybko się rozgrzewają, bardzo dobrze trzymają na winklach i podczas hamowania. Pod tym względem pozwalam sobie na tym sprzęcie na dużo więcej niż na moich A40. Fajnie hamują, i to mimo starego ABS. Zero dziwnych uślizgów, na wprost bez shimmi i to pow. 150. Ciche, wyraźnie cichsze niż A40. Zdecydowanie lepiej też reagują na mokrą nawierzchnię. Powiedziałbym nawet, że na mokrym są po prostu świetne. Tak więc są zdecydowanie lepsze na asfalcie niż moje A40. Ale uwaga! Zjazd z asfaltu powoduje, że mój DL na A40 idzie pełnym ogniem a bema tańczy jak szalona. Wystarczy szuter, żwir, a Michelinka wywiesza białą flagę. A na trawie to tylko w stylu listonosza. Za to A40 pozwala jeszcze się toczyć bez przebierania nóżkami.

Uważam, że jeśli wyłącznie na asfalt, to MR5 będą bardzo dobrym wyborem. Jeśli zaś od czasu do czasu zjeżdżasz z asfaltu no to wracamy do never ending story czyli wybór opony do adwenczura (oczywiście w uproszczeniu kwalifikując nasze motocykle do tej kategorii).
Romet Kadet -> Romet Ogar 200 -> Junak 901 -> Honda Varadero 125 -> Suzuki V-Strom 650XAL8

Sebastian G
AM
Posty: 14
Rejestracja: 26 kwie 2019, 21:18
Lokalizacja: Tilburg/Ostrów Wielkopolski
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Michelin Road 5

Postautor: Sebastian G » 14 lut 2020, 05:35

Powiem Ci ze to po prostu model może jest stary. Mój v strom jest z 2019 a na oponach jest 4918 (więc 49 tydzień 2018 rok). A dlaczego takie były założone skoro już wtedy były A 41, nie mam pojęcia. Po prostu może chcieli jak najwięcej ich wydać. Wiesz kupić ich nikt nie kupi skoro wyszły już nowe modele, a na nowe maszyny założą i wyjścia nie ma, musisz wziąść :)
Jeżeli chodzi o wrażenia no to rzeczywiście jest ona niepewna, szczególnie na mokrej nawierzchni.
Co do opon, michelin road kusi, opisem wyglądem itd więc wszystko wyjdzie w praniu. Tylko trochę martwi mnie przebieg. Opisują że gdzieś około 10, 12 tysi. Chociaż znalazłem też na zagranicznych stronach że ktoś ma zrobione już 23 na przedniej. Więc jest dylemacik.. :D

staszek_s
A+B+C
Posty: 1534
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk
Otrzymał podziękowań: 53 razy

Re: Michelin Road 5

Postautor: staszek_s » 14 lut 2020, 09:17

Miałem Piloty 4, świetnie trzymały na asfalcie ale coś za coś, guma miękka to szybciej się ściera, zwłaszcza tylna mi się wypłaszczyła szybko. Piątki nie widziałem ale raczej na asfalt można spokojnie brać, sezon wytrzymają :)
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9

Smerfciamajda
A+B
Posty: 920
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Michelin Road 5

Postautor: Smerfciamajda » 14 lut 2020, 09:35

Miałem w Versysie pilot sport i świetnie kleily na suchym ale na deszczu padaka.
Złożylem Pilot Road 4 i różnica ogromna przede wszystkim na deszczu.
Bardzo fajne opony.
Piątki pewnie lepsze jeszcze

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C
Posty: 1852
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał podziękowań: 81 razy

Re: Michelin Road 5

Postautor: Lord » 14 lut 2020, 10:16

No to może Pirelli Scorpion Trail 2, ja na Batlax A40 zrobiłem jakieś 23 -24 tyś. I niestety przednia się wyząbkowała. Mięsa jeszcze było ale zmieniłem od razu obie na Scorpion Trail 2. Zmiana na + niesamowita szczególnie na mokrym. Obecnie mam na nich zrobione jakies 21 tyś wiec też nie mało, tylna jest już mocno wypłaszczona ale to bardzie ze względu na okres zimowy, gdzie raczej nie ma odwagi przy tych temperaturach kłaść się mocniej. Przednia już powoli podejrzewam o ząbkowanie ale jeszcze pewności nie mam.
DL650A L8

Awatar użytkownika
Voyager
A
Posty: 392
Rejestracja: 13 lis 2018, 11:57
Lokalizacja: Polska południowa
Otrzymał podziękowań: 53 razy

Re: Michelin Road 5

Postautor: Voyager » 14 lut 2020, 23:35

Sebastian G pisze:Powiem Ci ze to po prostu model może jest stary. Mój v strom jest z 2019 a na oponach jest 4918 (więc 49 tydzień 2018 rok). A dlaczego takie były założone skoro już wtedy były A 41, nie mam pojęcia. Po prostu może chcieli jak najwięcej ich wydać. Wiesz kupić ich nikt nie kupi skoro wyszły już nowe modele, a na nowe maszyny założą i wyjścia nie ma, musisz wziąść :)

Właśnie o to mi chodziło, że model opony archaiczny, a nie że opona stara. Pretensje do Suzuki, że tak strasznie na tych oponach do 1000 oszczędzają.
Romet Kadet -> Romet Ogar 200 -> Junak 901 -> Honda Varadero 125 -> Suzuki V-Strom 650XAL8

Awatar użytkownika
matt28
A2
Posty: 165
Rejestracja: 27 sie 2018, 21:50
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Michelin Road 5

Postautor: matt28 » 15 lut 2020, 17:52

Widocznie w magazynach zostało sporo A40, w moim Crossrunnerze z 2019 roku też mam założone A40 jako opony fabryczne.
Po około 7 tysiącach km z przodu pozostało jeszcze ok 2mm bieżnika, z tylu ok 2.5 ~3 mm.
Kupiłem Metzelery 01 na wymianę, mam nadzieję że do 10kkm dociągnę jeszcze na A40.
Old, grumpy man na Hondzie VFR1200X Crossrunner 2019

Awatar użytkownika
Colto
A2
Posty: 285
Rejestracja: 25 lip 2019, 11:15
Lokalizacja: Wa-wa
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Re: Michelin Road 5

Postautor: Colto » 17 lut 2020, 18:32

Po głebokiej analizie, zamówiłem dzisiaj Michelin Road 5 Trail do swojego DL.

Stwierdziłem, że nie warto oszczedzać na życiu - fabrycznie mam Bridgestony BW 501/502 w nowym motocyklu... o zgrozo.

Zrobiłem na nich 2 500km i nie leżą mi.

Wahałem sie pomiedzy Pirelli Scorpion Trail II, a Michelinem Road 5 Trail.
Poczytałem opinie, że Pirelki sa śliskie na łączeniach asfaltu, a Michały miałem w nieslusznym moto (Yamaha Fazer) i były mega.


Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam,

Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)

Awatar użytkownika
Oskar
A+B
Posty: 503
Rejestracja: 23 wrz 2019, 20:22
Otrzymał podziękowań: 47 razy

Re: Michelin Road 5

Postautor: Oskar » 17 lut 2020, 20:35

Typowo szosowe może 70\szosa 30teren
Michelin anake Adwenture
Lub
Michelin anake 2
Lub
Metezeler turance
Wzioles madein produkcja
gdzie to ważne
Identyczna opona produkcja Tajwan 8 tysia wytrzyma
Germany z 18 tysia wytrzyma przerabiałem to ..
Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu

Awatar użytkownika
Oskar
A+B
Posty: 503
Rejestracja: 23 wrz 2019, 20:22
Otrzymał podziękowań: 47 razy

Re: Michelin Road 5

Postautor: Oskar » 17 lut 2020, 20:56

przepraszam że na dwa razy przypomniałem o jeszcze jednych które miałem w Hondzie
Metezeler turance next
jeździłem na wszystkich jak i na tych 3 o ktorych wcześniej pisałem ,
Mamm jeszcze Michelin Anake Wild coś dla Voyagera jego logo
Dużo by pisać o tych oponach każde z tych 3 wcześniejszych są podobne ale pierwsza liga jak dla mnie Michelin anake adventure delikatnie hałasują na początku na winklach przechylając się.
Anake dwojka na mokrym są chyba najlepszymi oponami jakie człowiek wyprodukował przejechałem dwa komplety ale zabkuja z przodu
Metelzery na mokrym masakra
Na szosę bym wziol poraz drugi
Metelzery turance
Ale każdy kupuje co chce i to jest wolność wyboru
A co do nowych opon w salonie myślę że księgowi też mają coś do powiedzenia w każdej stajni motocyklowej.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu

Awatar użytkownika
Colto
A2
Posty: 285
Rejestracja: 25 lip 2019, 11:15
Lokalizacja: Wa-wa
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Re: Michelin Road 5

Postautor: Colto » 17 lut 2020, 22:17

Oskar,

Dopiero za trzecim podejściem zrozumiałem Twoje posty.

Nie szukałem opon 70/30 gdyż nie jeżdżę poza asfalt.
Szukałem opon typowo szosowych, z super przyczepnością na suchym i w deszczu.

Nie lubię opon, które hałasuja, przekonałem się o tym jak jeździłem przez dzień Yamahą XT660R na oponach typu kostka.

Lubię podróżować po drogach asfaltowych, cicho, bezpiecznie i wygodnie, a mój DL'ek mi to zapewnia.
Dlatego też wybór padł na typowo szosowe opony.

Gdzie je wyprodukowano - dowiem się już jutro.
Ostatnie Michaly Road 5 w Fazerze były z fabryki z Hiszpanii.

Co ciekawe Bridgestony BW 501/502 w moim DL'u mają DOT 0819, wiec swieżyzna

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam,

Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)

Awatar użytkownika
Voyager
A
Posty: 392
Rejestracja: 13 lis 2018, 11:57
Lokalizacja: Polska południowa
Otrzymał podziękowań: 53 razy

Re: Michelin Road 5

Postautor: Voyager » 18 lut 2020, 01:09

Tak, niestety księgowi mają coraz więcej do powiedzenia. Stąd też wartość informacji, które można pozyskać na forum.
Jako ciekawostkę podam, że w czasie kiedy kupowałem swojego DL650 XT tj. w 2018 roku, wersja A miała opony Bridgestone BW, a wersja XT już A40. Oczywiście, profesjonalny sprzedawca zwrócił uwagę na tą różnicę, zachęcając do kupna XT. Pamiętam, że zwróciłem uwagę, że nowy DL1000 miał założone opony BW. Oczywiście na rynku opon już w pełni królowały najnowsze opony do motocykli adventures marki Bridgestone tj. A41. Przy czym A40 są rewolucją w porównaniu do BW, a A41 wersją rozwojową A40. Myślę, że Bridgestone początkowo nie docenił mody na motocykle adventures i nie przykładał się do rozwoju opon BW. Jak konkurencja uciekła, zwłaszcza Pirelli i Michelin z swoimi oponami trail, to szybko ratowali się A40 i później A41.
Colto zaskoczyłeś mnie, że jeszcze końcem 2019 Bridgestone produkuje BW a Suzuki je zakłada.
Nie mam doświadczenia z Michelin Road 5 w wersji Trail. Natomiast jak wcześniej pisałem, z tyłu w turystycznej beemce ujeżdżałem zwykłe Michelin Road 5. Ich najważniejsza cecha to 2 generacja zróżnicowanej twardości mieszanki z jakiej pierdyknęli bieżnik, czyli CT+. Poprzednia wersja CT to twarda mieszanka na środku i miękkie mieszanki po boku. W tylnej Road 5 z CT+ po bokach miękka jest tylko wierzchnia warstwa, a podbudowa jest twarda jak sam środek. Działa to po prostu super na zakrętach. Ciekawostka, zestaw z którego korzystam, czyli Road 4 z przodu i Road 5 z tyłu nie jest optymalny, albowiem Road 4 z przodu mają skłonność do wywoływania wibracji na kierownicy o bardzo dużej częstotliwości z uwagi na poprzeczny bieżnik. Może to wywołać mrowienie w rękach, chociaż przy tym sprzęcie na którym jeżdżę nie jest to problemem. Przednie Road 5 nie dają już tego efektu. Na razie dobry efekt Road 5 to brak wypłaszczenia opony mimo kilku tysięcy kilometrów na autostradzie. Twardy środek robi robotę.
Przyznam, że czekam na spostrzeżenia z eksploatacji Road 5 w wersji Trail. Zwłaszcza, że testów tej wersji nie znalazłem w internetach.
A tak nawiasem pisząc, to bardzo ciekawe, że od ponad 10 lat producenci opon samochodowych i motocyklowych nie potrafią sobie poradzić z problemem wyząbkowania opon w pojazdach z nowoczesnym zawieszeniem nastawionym na optymalny kompromis między komfortem a stabilnością prowadzenia. Problem w zasadzie nie występuje w pojazdach z zawieszeniem typowo sportowym czy typowo komfortowym. I takie wyząbkowanie świadczy o tym, że... zawieszenie pracuje prawidłowo. Pełna ajronia.
Co to rozumienia szanownego Oskara za trzecim razem. Taki dowcip, który opowiadają sobie kobitki: mężczyźni dojrzewają dopiero po 50, ale na niektórych warto poczekać. Więc uważam, że warto w tym przypadku czytać kilka razy.
Poza tym jesteśmy jacy jesteśmy i pewien wiek daje ten przywilej, że wszelkie oczekiwania, że się zmienimy można mieć głęboko w 4 literach.
Romet Kadet -> Romet Ogar 200 -> Junak 901 -> Honda Varadero 125 -> Suzuki V-Strom 650XAL8

Awatar użytkownika
Oskar
A+B
Posty: 503
Rejestracja: 23 wrz 2019, 20:22
Otrzymał podziękowań: 47 razy

Re: Michelin Road 5

Postautor: Oskar » 18 lut 2020, 07:46

Colto i świetnie że wybrałeś to co chciałeś.
Ale jak byś kiedyś chciał zjechać z czarnego i zobaczyć Polskę z innej strony ,piękniejszej Spokojniejszej , możesz, śmiało wybierać pośród tych grzech opon które opisałem one wcale nie są głośne indeks prędkości do 220 km
LWG pozdro poza czarnym też jest Polska jak klasyk mówił. A to Polska właśnie.
A co do mojego pisania staram się ale i żonka mówi jesteś jakiś inny niż reszta i za to Cię Kocham pozdro na trasie
Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu

Awatar użytkownika
Colto
A2
Posty: 285
Rejestracja: 25 lip 2019, 11:15
Lokalizacja: Wa-wa
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Re: Michelin Road 5

Postautor: Colto » 18 lut 2020, 10:16

Oponki właśnie dotarły.
Produkcja Hiszpania, DOT 3819 i 3919.

Nie widzę różnicy pomiędzy Road 5 i Road 5 Trail.

Jak polatam, to napiszę dwa słowa o nich.

Najważniejsze żebyśmy byli zdrowi i szczęśliwi, reszta to tylko punkt na drodze w naszym życiu.

ObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Pozdrawiam,

Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)

Awatar użytkownika
Tomek 69
A2
Posty: 298
Rejestracja: 09 maja 2019, 21:52
Lokalizacja: Bydgoszcz
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Michelin Road 5

Postautor: Tomek 69 » 18 lut 2020, 11:56

Na asfalt są super, udanego sezonu życzę i szerokości. LWG :P
Romet, Ogar, CZ 175, Suzuki Bandit 400 i obecnie od maja 2018 V-strom Dl 650 k 5 czarny

Awatar użytkownika
Colto
A2
Posty: 285
Rejestracja: 25 lip 2019, 11:15
Lokalizacja: Wa-wa
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Re: Michelin Road 5

Postautor: Colto » 18 lut 2020, 18:18

Znalazłem jakie występują różnice w budowie opony Road 5 i Road 5 Trail.

Może komuś się przyda.

Obrazek

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam,

Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)

Awatar użytkownika
Oskar
A+B
Posty: 503
Rejestracja: 23 wrz 2019, 20:22
Otrzymał podziękowań: 47 razy

Re: Michelin Road 5

Postautor: Oskar » 18 lut 2020, 20:11

Wyglądają jak opony typowo szosowe może nie slim tory ale typowo asfalt
Ale przednia strasznie stożkowo może to tylko tak zdjęcie wyszło ale Colto kłać się na boki żeby kwadratu z tego nie wyszło ocieraj podnóżki bo po bokach będą ranty i będzie prostokątna opona ciekawo jak na mokrym po sezonie zdaj relacje czy kupiłbyś poraz drugi. LWG
Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu

Awatar użytkownika
Colto
A2
Posty: 285
Rejestracja: 25 lip 2019, 11:15
Lokalizacja: Wa-wa
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Re: Michelin Road 5

Postautor: Colto » 18 lut 2020, 20:30

O spłaszczenie opony nie boję się.
Opony mam zawsze pozamykane (wykorzystuje całą oponę).

Dam znać jak się na nich jeździ, mam nadzieję że będzie tak dobrze, jak w poprzednim moim moto (Yamaha Fazer) na Michelin Road 5.

LWG




Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam,

Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)

Sebastian G
AM
Posty: 14
Rejestracja: 26 kwie 2019, 21:18
Lokalizacja: Tilburg/Ostrów Wielkopolski
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Michelin Road 5

Postautor: Sebastian G » 09 kwie 2020, 20:37

Jednak zdecydowałem się na metzeler tourance next. Pierwszy tysiąc przejechany, dużo pewniej w zakrętach niż brigstone, zobaczymy jak będzie na mokrym. Pozdrawiam
Załączniki
IMG_20200327_181504.jpg
IMG_20200327_181504.jpg (2.56 MiB) Przejrzano 610 razy


Wróć do „Koła i opony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości