UWAGA UWAGA UWAGA

Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej

topic7406.html

Wymiana napędu DL650

Wszystko co jest związane z mechaniką motocykla
Graffy
A2
Posty: 219
Rejestracja: 06 gru 2018, 09:33
Lokalizacja: Poznań (okolice)

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: Graffy »

W zeszłym roku dojechałem stary napęd po poprzednim właścicielu, luz ustawiony na początku sezonu nie zmienił się aż do wymiany.
Założyłem nowy zestaw DID 525VX-118 / JTR1792-47 / JTF520-15RB
Luz ustawiony na stopce centralnej ~2,5cm (według instrukcji ma się zawierać 2-3cm)
Już po kilkuset kilometrach znajomy się mnie pyta co mi tak łańcuch wisi, sprawdzam - faktycznie ponad 3,5 cm.
Drobna korekta i jest OK, po jakimś czasie sprawdzam a łańcuch jakoś mocno napięty.
Qrde mój błąd, sprawdziłem naciąg może w dwóch miejscach poprzednio.
Na tą chwilę zestaw ma ~1800km i jest nierówno rozciągnięty.
Ustawiłem "na środku" i w różnych miejscach mam od 2-3,5 cm

Sam już nie wiem czy na początku dałem ciała przy ustawieniu luzu a może łańcuch felerny albo ja jeździć nie umiem?
Często korzystam z hamowania silnikiem, jakoś tak się nauczyłem...

Łańcuch raczej kwalifikuje się do wymiany, do DID-a mam teraz mieszane uczucia.
Co sądzicie o RK 525XSO, cenowo na poziomie DID 525VX.


DL650 AK7

Tags:

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5351
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: Struna »

1800km i do wymiany ? Eeeee - daj mu szansę.


DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Graffy
A2
Posty: 219
Rejestracja: 06 gru 2018, 09:33
Lokalizacja: Poznań (okolice)

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: Graffy »

Wiem, wolałbym wydać tę kasę na paliwo.
Tylko czy jak tak zostawię to nie załatwię zębatek w przyspieszonym tempie?
Jak pisałem wyżej, łańcuch ma w różnych miejscach "zwis" na centralce od 2cm do 3,5cm.
Postawiłem moto i puściłem na pierwszym i drugim biegu i podskakuje co jakiś czas.


DL650 AK7

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5351
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: Struna »

Każdy podskakuje, to żaden wyznacznik.
Jeździj i kontroluj co jakiś czas.


DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

siepak1
AM
Posty: 11
Rejestracja: 24 maja 2020, 19:28

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: siepak1 »

Hej przeczytalem caly temat ale w sumie nie znalazłem odpowiedzi na temat naciągu łańcucha, wedługserwisówki naciągamy na kosie, czybedzie poprawnie gdy naciągne jak motocykl stoi na kołach z kierowcą? I 2 sprawa jaki naciag jest prawidłowy przyjmując że motocykl jest załadowany na max, 2 osoby+bagaż
Ocena: 5.88235%



Awatar użytkownika
goral9000
A2
Posty: 103
Rejestracja: 09 paź 2018, 07:27
Lokalizacja: Chorzów

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: goral9000 »

siepak1 pisze:Hej przeczytalem caly temat ale w sumie nie znalazłem odpowiedzi na temat naciągu łańcucha, wedługserwisówki naciągamy na kosie, czybedzie poprawnie gdy naciągne jak motocykl stoi na kołach z kierowcą? I 2 sprawa jaki naciag jest prawidłowy przyjmując że motocykl jest załadowany na max, 2 osoby+bagaż
Odpowiedź jest w instrukcji czyli naciąg na kosie ma być między 2-3 cm. Ja osobiście naciągam na centralce bo mam nie równo wyciągnięty łańcuch i łatwiej się szuka miejsca wg którego naciągać.
A co do drugiego pytania to też powinno być różnicy w naciągu dla załadowanego moto i też 2-3cm


Yamaha XJ600 Diversion --> Suzuki DL 650

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5351
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: Struna »

No to na centralce powinieneś mieć nieco więcej luzu niż to co w instrukcji.
Uniwersalna prawidłowość to kontrola luzu gdy moto stoi na kołach i siedzi na nim kierowca ( czy tam ktokolwiek inny - generalnie chodzi o jakieś obciążenie, ale nie drobne typu 5 kilo, tylko takie realne użytkowo )


DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Dziadek3H3M
A+B+C
Posty: 1140
Rejestracja: 04 cze 2018, 15:46
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: Dziadek3H3M »

Struna pisze:No to na centralce powinieneś mieć nieco więcej luzu niż to co w instrukcji.
Uniwersalna prawidłowość to kontrola luzu gdy moto stoi na kołach i siedzi na nim kierowca ( czy tam ktokolwiek inny - generalnie chodzi o jakieś obciążenie, ale nie drobne typu 5 kilo, tylko takie realne użytkowo )
Tak to najlepsza metoda, tylko nie zawsze jest ktoś do posadzenia. Ja w DL650 ustawiam luz na centralce i w granicach 3 - 3,5 cm, tak jak piszesz nieco więcej niż instrukcja. Łańcuch ma już 33 tyś i jest jeszcze OK.


LWG



DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5351
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: Struna »

Po dociążeniu luz się zmniejsza, więc jak ktoś na centralce naciągnie na 2 cm, to po dociążeniu będzie za ciasno.


DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
goral9000
A2
Posty: 103
Rejestracja: 09 paź 2018, 07:27
Lokalizacja: Chorzów

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: goral9000 »

Widzę że kolejny temat jest wałkowany jakby nie wiadomo jaka filozofia tam była tak jak w przypadku ciśnienia w oponach.
Dr Vstrom na którym wzoruje sie wiele osób również naciąga łańcuch na centralce. Po to jest tolerancja między 2 a 3 cm aby niwelować to podczas zmiany wagi ładunku. Różnica przy naciągu na centralce i kosie jest pomijalnie mała a jak już czytam że ktoś siada na moto i naciąga łańcuch to masakra.



Yamaha XJ600 Diversion --> Suzuki DL 650

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5351
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: Struna »

A zobacz sobie jaka jest różnica w naciągu jak moto stoi na centralce ( czyli koło "wisi " zupełnie odciążone w max rozciągniętym zawiasie ) a potem jak ktoś usiądzie ( wedle założeń zawieszenie dobrze ustawione powinno się znaleźć mniej więcej w połowie skoku )
A potem pomyśl co się dzieje jak zawieszenie kompresuje jeszcze bardziej, aż do dobicia :)

To właśnie głównie dlatego następuje nierówne rozciągnięcie łańcucha, że np przy dobiciu luz był za mały i zamiast kompensować luzem pracę zawieszenia to ono zadziałało sporą siłą rozciągającą na napięty na max łańcuch.

To są takie niby pierdoły i niuanse, ale to czysta fizyka i tego nie oszukasz. Punkt mocowania wahacza masz w inny miejscu niż zębatka zdawcza i to podczas pracy powoduje iż raz łańcuch się nieco luzuje, a raz naciąga. Luz jest po to aby zezwolić na swobodną pracę zawieszenia bez napięcia łańcucha na beton.


DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3360
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: staszek_s »

Najlepiej chyba zmierzyć sobie różnicę w luzie łańcucha między pozycją na centralce a na bocznej stopce i dodać ją sobie do norm producenta, jeśli się reguluje naciąg na centralce. Czyli jak @dziadekH robi, naciąganie na centralce jest jednak o wiele wygodniejsze. Ja zazwyczaj na koniec kontrolnie stawiam na kosie i mierzę jeszcze raz luz.


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5351
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: Struna »

Ja siadam i patrzę na łańcuch - przecież wystarczy nieco się wychylić i go widać.


DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3360
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: staszek_s »

To już trza mieć oko wyrobione :)


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5351
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: Struna »

Jak siądziesz i widać że nie wisi tylko jest napięty, to raczej oczywiste, że jest za ciasno ;)
Lub z kolei jak wisi i powiewa, to za luźny


DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3498
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: Lord »

To ja tylko powiem co mówi instrukcja obsługi Panoczki:

Aby wyregulować łańcuch napędowy postępuj zgodnie z poniŜszą procedurą:
PRZESTROGA
Gorący tłumik moŜe cię oparzyć. Jeszcze przez pewien czas po wyłączeniu silnika tłumik
będzie na tyle gorący, by oparzyć.
Aby uniknąć oparzeń zaczekaj, aŜ tłumik ostygnie.
1. Motocykl ustawić na nóŜce bocznej.
2. Poluzuj nakrętkę osi (1).
3. Ustaw właściwy luz ( 20 - 30 mm) za pomocą śrub regulacyjnych (2). Podczas regulacji
naciągu łańcucha zębatka zdawcza przy silniku musi być w jednej osi z zębatką tylnego koła. Dla
ułatwienia tego na wahaczu i naciągach łańcucha zrobione są oznaczenia (3), które powinny być
uŜyte jako punkty odniesienia. Obydwie strony muszą zostać ustawione identycznie.
4. Dokręć pewnie nakrętkę tylnej osi (1).
Instrukcja obsługi DL650AL2
83
5. Po skończonej operacji sprawdź ponownie luz łańcucha i w razie potrzeby wyreguluj raz
jeszcze.
Moment dokręcenia nakrętki tylnej osi: [ 100 N-m.; 10 kG-m. ]


DL650A L8

Awatar użytkownika
Dziadek3H3M
A+B+C
Posty: 1140
Rejestracja: 04 cze 2018, 15:46
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: Dziadek3H3M »

Tylko jak to zrobić "zębatka zdawcza przy silniku musi być w jednej osi z zębatką tylnego koła" :D Fajne tłumaczenie.


LWG



DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5351
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: Struna »

No niby jak ustawisz tak samo paski na wahaczu to ma być w osi, ale możesz też wywalić kasę za laserowy przyrząd co to świeci wzdłuż łańcucha i to weryfikuje, a są też takie bardziej "rzemieślnicze" że jest kawałek pręcika idący wzdłuż łańcucha ( to się mocuje na tylną zębatkę ) i jak widzisz, że coraz bardziej odchodzi lub się zbliża do pręta - znaczy się jest krzywo.


DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Maarcel
A+B
Posty: 915
Rejestracja: 14 cze 2018, 23:02
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: Maarcel »

DziadekH pisze:Tylko jak to zrobić "zębatka zdawcza przy silniku musi być w jednej osi z zębatką tylnego koła" :D Fajne tłumaczenie.
mam metalowy przymiar z podziałką (taki kieszonkowy od regulacji gitary - crimson widział) i sprawdzam odległość prostokątnej podkładki osi do krańca wahacza przy regulacji łańcucha

https://pl.aliexpress.com/item/40009065 ... hweb201603_


Suzuki DL 650 V-Strom 2012

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5351
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: Struna »

@Maarcel rozjebałeś system :)
Ocena: 5.88235%


DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Warsztat mechaniczny”