UWAGA UWAGA UWAGA

Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni


Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej

topic7406.html

Wymiana napędu DL650

Wszystko co jest związane z mechaniką motocykla
Awatar użytkownika
novy
A+B
Posty: 606
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:34
Lokalizacja: Busko

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: novy »

Lepiej wymień - i tak długo nie pociągnie już.


DL650 K5 Blue

Tags:

janusz.dabro
A1
Posty: 55
Rejestracja: 28 sie 2017, 21:35
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: janusz.dabro »

Dziękuję za komentarze i cenne uwagi. Wszystko wskazuje, że wymieniam niedługo. Coś życia mu zostało (315mm vs 319mm) w najluźniejszym odcinku więc może na pierwsze krótkie wycieczki zostawię i przed majówką zmienię, bo wtedy planuje się zapuścic dalej. A może ogarnę przed weekendem i z przytupem zacznę sezon :)



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5354
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: Struna »

trochę dziwne, że Ci tak powyjeżdżały oringi - co tam do oliwiarki lejesz ?


DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
NIKT
A+B
Posty: 507
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: NIKT »

O kurteczka !!
Teraz zobaczylem te oringi jak Struna o nich napisal ... drugie zdjecie mialem czarny kwadrat w tapatalku...

Ten lancuch to szrot ....

Dziadzius cale zycie mawial "szkłem du*y sie nie utrze".
Z tego moze byc wiecej szkody niz pozytku..

Boso, ale w ostrogach.



janusz.dabro
A1
Posty: 55
Rejestracja: 28 sie 2017, 21:35
Lokalizacja: Wieliczka

Re: RE: Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: janusz.dabro »

Struna pisze:trochę dziwne, że Ci tak powyjeżdżały oringi - co tam do oliwiarki lejesz ?
Większość czasu był oryginalny niebieski olej, ale z miesiąc była przygoda z Hipolem. Nie winiłbym jednak oleju tylko siebie. Coś mi kapało z dyszy nawet po wyłączeniu silnika i zrezygnowałem bo mnie to wkurzało. Myślałem, że to przez gęstość oleju (hipol jest rzadszy). Później jednak znalazlem przetarcie w wężyku (serwis nie zauważył albo wtedy nie było). Dostawało się lewe powietrze i pewnie stąd wycieki. Przez to smarowanie było nierówne. To był mój pierwszy sezon na dl-u a wcześniej chwilkę 125cm3. Staram się serwisować sam, tylko większy przegląd (kontrola luzów zaworowych) zleciłem serwisowi. Zwrócili mi uwagę na odrobinę za duże napięcie łańcucha i poprawili. Wiem, że to niby proste. Było ustawione wg manuala na stopce bocznej ok. 3cm luzu. Mówią, że luz trzeba mierzyć pod obciążeniem (z riderem).
Może wtedy go załatwiłem (za ciasny i nie równe smarowanie). Przyznam, że nie pamiętam kiedy te oringi tak poleciały i czy wszystkie ogniwa były idealnie luźne jak kupowałem. Teraz wiem więcej i zobaczymy ile wytrzyma nowy napęd.
Kupiłem DID 525VX G&B X-Ring i zębatki Sunstar. Dziś dopiero przeczytałem, że seryjnie montują łańcuch RK a nie DID. Wyboru nie żałuję tylko tzw niespodzianka.



Awatar użytkownika
NIKT
A+B
Posty: 507
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: NIKT »

Moze najzwyczajniej weszla na niego starosc albo poprzedni wlasciciel zaniedbal ? :)

Na innym forum do lancucha z tego co czytam "tylko Hipol" wiec raczej bym go wykluczyl skoro im nic sie nie dzieje z uszczelniaczami. Tylko oni hipol mieszaja z czyms jeszcze zeby taka wodzionka nie byla.

Ja jestem dzieckiem spraya wiec sie nie wypowiem :)
Raz mi koledzy na zlocie lancuch wysmarowali Hipolem to nie moglem doprac spodni i sakwa cala usyfiona.. Ale w drugim moto nie mam oslonietego lancucha od gory dlatego rozchlapalo wszedzie...

DID dobra firma przewaznie wybierana przez motocyklistow wiec bym sie nie martwil :)

Boso, ale w ostrogach.



prebenny
A+B+C
Posty: 1695
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: prebenny »

Tak w sumie jestem ciekawy jak masz zmierzyć luz łańcucha siedząc na motku hm :D


null

janusz.dabro
A1
Posty: 55
Rejestracja: 28 sie 2017, 21:35
Lokalizacja: Wieliczka

Re: RE: Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: janusz.dabro »

prebenny pisze:Tak w sumie jestem ciekawy jak masz zmierzyć luz łańcucha siedząc na motku hm :D
Trzeba dwóch:) a do wymiany żarówki w kuchni 5. Jeden trzyma żarówkę i 4 kręci stołem.



janusz.dabro
A1
Posty: 55
Rejestracja: 28 sie 2017, 21:35
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: janusz.dabro »

Myślę że hipol ok, szczególnie cena się podoba.
Łańcuch ma 29800 przebiegu i 6 rok leci. Czas na nowe ale wnioski warto wyciągać :) od zdania prawka w październiku 2017 (jeden dłuuugi sezon w sumie) nalatane ponad 15 tyś więc 'straty' muszą być.



janusz.dabro
A1
Posty: 55
Rejestracja: 28 sie 2017, 21:35
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: janusz.dabro »

Zrobione :)Obrazek



michał_k
A2
Posty: 183
Rejestracja: 01 maja 2018, 15:45
Lokalizacja: Kłobuck

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: michał_k »

Pytanie przy okazji tego wątku. A mianowicie czy jest możliwość zdjęcia łańcucha bez rozkuwania luzując tylko nakrętkę tylnego koła. Chciałbym tak zrobić aby wyczyścić dokładnie łańcuch. Potem założyć i naciągnąć.


DL 650 V-STROM => R1200GS => V-STROM 1000 XT => Tracer 900 GT => T12 Z => T12 ZE => Versys 1000 SE => R1250GS => SCRAMBLER 1200 XE => V-STROM 650 XT

janusz.dabro
A1
Posty: 55
Rejestracja: 28 sie 2017, 21:35
Lokalizacja: Wieliczka

Re: RE: Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: janusz.dabro »

nie_ma_wała pisze:Pytanie przy okazji tego wątku. A mianowicie czy jest możliwość zdjęcia łańcucha bez rozkuwania luzując tylko nakrętkę tylnego koła. Chciałbym tak zrobić aby wyczyścić dokładnie łańcuch. Potem założyć i naciągnąć.
A wahacz?



Suszny
A
Posty: 345
Rejestracja: 13 paź 2016, 15:44

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: Suszny »

nie_ma_wała pisze:Pytanie przy okazji tego wątku. A mianowicie czy jest możliwość zdjęcia łańcucha bez rozkuwania luzując tylko nakrętkę tylnego koła. Chciałbym tak zrobić aby wyczyścić dokładnie łańcuch. Potem założyć i naciągnąć.
Nie da się. Musiałbyś zdjąć wahacz, a żeby zdjąć wahacz trzeba zdjąć wydech ;)


V-strom 650 K5

Awatar użytkownika
Old Donkey
A+B+C
Posty: 1825
Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
Lokalizacja: Katowice

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: Old Donkey »

Nawiązując do shoutboxa, chciałbym po pierwsze ustalić jaki ma być moment dokręcania nakrętki tylnej ośki. Czy ma to być serwisowe 100 Nm czy mniej. Problem z zapiekaniem nakrętki tylnej ośki jest chyba dość powszechny, tu jest 21 stron na temat :
https://www.stromtrooper.com/general-v- ... alled.html

Amerykańce próbowali rożnych rozwiązań np. zmieniona nakrętka heavy duty ;) :
http://www.holeshot.com/suzuki/dl/650/p ... y-axle-kit
I z tego co piszą najlepsze rozwiązanie to zastosowanie smaru przeciw zapiekaniu i jednoczesne zmniejszenie momentu do 80 Nm.

Suzuki też chyba coś próbowało w tym temacie bo jak czytam były nakrętki "zamkowe" z przetyczką, nakrętki Fuji a u mnie jest zwykła.

I pytanie jest też takie - czy powodem problemów jest za duży moment dokręcania ? Czy może serwisowy moment dla tego rozmiaru nakrętki i gwintu jest właściwy a powodem problemów jest słaba jakość materiału z którego wykonano ośkę ?

Zobacz też tu punkt 28 : https://www.motostforky.pl/2017/07/07/wymiana-napedu/



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5354
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: Struna »

W starych DL-ach niema z tym problemu - w nowszych ośka jest z gównolitu.


DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Old Donkey
A+B+C
Posty: 1825
Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
Lokalizacja: Katowice

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: Old Donkey »

Moja druga wątpliwość to moment dokręcenia nakrętki zębatki zdawczej. O ile dobrze rozumiem 145 Nm dla 650 a ponoć tylko 115 dla 1000 (ale tu nie mam pewności) Zastanawiam się skąd ta różnica ?

I ostatnie pytanie ;) Żeby odkręcić zębatkę zdawczą o ile dobrze rozumiem trzeba zablokować tylnie koło, wkładając "łoma".
Ale ja mam koła szprychowe, czy szprychy to wytrzymają ?



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5354
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: Struna »

Jak udarem odkręcasz to nie trzeba łoma.


DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Old Donkey
A+B+C
Posty: 1825
Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
Lokalizacja: Katowice

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: Old Donkey »

Udaru to ja mogę zaraz dostać ...

Jak to zrobić powszechnie dostępnymi narzędziami. Ponoć można zrobić tak, że stawiasz moto na centralce, zakładasz wajchę na nakrętkę i siadasz na moto. Potem prawa noga na hamulec a lewą pchasz wajchę klucza. Ino sądzę że wątpię abym miał 145 Nm w lewej nodze ;) Dlatego szukam podpowiedzi jak inaczej zablokować. Jak nie kumam to poprawcie.



Awatar użytkownika
Maarcel
A+B
Posty: 915
Rejestracja: 14 cze 2018, 23:02
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: Maarcel »

Old Donkey pisze:Udaru to ja mogę zaraz dostać ...

Jak to zrobić powszechnie dostępnymi narzędziami. Ponoć można zrobić tak, że stawiasz moto na centralce, zakładasz wajchę na nakrętkę i siadasz na moto. Potem prawa noga na hamulec a lewą pchasz wajchę klucza. Ino sądzę że wątpię abym miał 145 Nm w lewej nodze ;) Dlatego szukam podpowiedzi jak inaczej zablokować. Jak nie kumam to poprawcie.
to posadź kogoś drugiego na moto niech hamuje, a Ty kręć kluczem z przedłużką


Suzuki DL 650 V-Strom 2012

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5354
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: Struna »

Old Donkey pisze: Ino sądzę że wątpię abym miał 145 Nm w lewej nodze ;)
Siła rośnie wraz z ramieniem - dasz rurkę na klucz i odkręcisz.


DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Warsztat mechaniczny”