Wypadek Centrino

Wspólnie razem..
Awatar użytkownika
Antyks
Administrator
Posty: 2211
Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: Wypadek Centrino

Post autor: Antyks »

Nie wiem czy się chwaliłem (choć nie ma czym :)) ale wracając od Centrusia, na tym samym odcinku tylko w przeciwnym kierunku i nam pojawił się nagle korek. Hamowanie awaryjne na obu hamulcach, plecaczek leżał już na mnie, z przodu celowałem na wszelki wypadek pomiędzy samochody z przodu, a za mną gość by nie wrypać się w nas wturlał się w środkowe barierki, kilka aut dalej jakiś merc też szedł w środek bo bał się że nie wyhamuje. Obyło się bez strat w ludziach, ale klepać będzie co :)
Jak napisał Iżunio, przy prędkości powyżej 140... 160 km, do tego obciążonym motocyklem, w przypadku awaryjnego hamowania kończy się zabawa a zaczyna się walka o przetrwanie. I nie wiesz czasami czy ty dupniesz, a jak nie ty, to czy do ciebie nie dupną...
Przy dużym ruchu na autostradzie, kierowcy rzadko utrzymują bezpieczny odstęp pozwalający na bezpieczne i stopniowe hamowanie. A gdy ten przed tobą depnie nagle na heble, ty nim się spostrzeżesz, jesteś 20 metröw bliżej. Zaczynasz hamować, ale twoja prędkość jest o 40... 80 km. Wyższa niż tego z przodu... I robi się nieprzyjemnie i nerwowo.
Jak do tego dojdą gorsze opony, trochę wody, brak abs-u.. a przede wszystkim panika, problem gotowy.


Jerzy
Motoambulans DL 650 AK9
https://dlmoto.pl/ Sklep dla motocyklistów
https://rodzinagotuje.pl Przedstawiciel Thermomix

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Wypadek Centrino

Post autor: Struna »

Jeśli zostali z tyłu, to jak 1000 może mieć - jak to określiłeś Iżu "genialne hamulce", podczas gdy 650 ma je na poziomie ledwo dostatecznym?
1000 to nie suzuki? :)
Ostatnio zmieniony 08 cze 2018, 21:43 przez Struna, łącznie zmieniany 1 raz.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4491
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Wypadek Centrino

Post autor: Centrino »

@Iżu zgadzam się że kostkowe opony nie pomogły. Ale rozpoczęła się dyskusja na temat "Co umożliwia lepsze hamowanie" tak to bynajmniej zrozumiałem. Stąd moja wypowiedź.

Ps

Mam stalowy oplot-mógł minimalnie pomoc :)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4491
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: RE: Re: Wypadek Centrino

Post autor: Centrino »

Struna pisze:Jeśli zostali z tyłu, to jak 1000 może mieć - jak to określiłeś Iżu "genialne hamulce", podczas gdy 650 ma je na poziomie ledwo dostatecznym?
1000 to nie suzuki? :)
Powinni zastosować te same hamulce w 650

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Wypadek Centrino

Post autor: Struna »

Ano powinni.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wypadek Centrino

Post autor: Iżu »

Struna pisze:Jeśli zostali z tyłu, to jak 1000 może mieć - jak to określiłeś Iżu "genialne hamulce", podczas gdy 650 ma je na poziomie ledwo dostatecznym?
1000 to nie suzuki? :)
Mam na myśli głownie motocykle ze średniej półki cenowej, DL-1000 aspiruje do klasy średniej, a tu w tych pieniążkach żaden motocykl nie ma kiepskich hamulców, jednak zauważ że w nowy tysiąc wygląda gorzej od wersji sprzed 2017 roku, dziwi też zastosowanie zwykłych żarówek w przedniej lampie, zamiast doskonałych LED-ów.
Wczoraj byłem w salonie Suzuki i nawet dealer stwierdził ze Suzuki ma zbyt ograniczoną ofertę motocykli, koniem pociągowym marki jest DL-650, z tego co mówił nowy tysiąc sprzedaje się słabo, gdyby nie V-Stromy 650 firma by pewnie padła.. :lol:
Po prostu rozwiązania jakie zastosowano w naszych sprzętach mają kilkanaście lat, jak choćby te badziewne zaciski dwu-tłoczkowe, im dłużej jeżdżę małą Suzi, tym więcej widzę w niej wad.

Pozdrówko 8-)


Iżu

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Wypadek Centrino

Post autor: Struna »

Najwyraźniej wypełnia jakąś lukę rynku, bo nadal się sprzedaje nieźle.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Wypadek Centrino

Post autor: prebenny »

@Struna o ile się nie mylę to w DL1000 są hample z gsxra i z tych moto, którymi jechałem to były najlepsze hample (jedyna kategoria gdzie tysiaczek wygrywa).


null

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Wypadek Centrino

Post autor: Struna »

Akurat dl-1000 nie miałem okazji, ale np. Vtr 1000 czy Frazer - tam hamuje tak, że ma się poczucie pewności. Jak chwilę pojeżdżę VTR i wracam do DL-a to zawsze pierwsze wrażenie jest makabryczne jeśli chodzi o hamulce.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wypadek Centrino

Post autor: Iżu »

Struna pisze:wracam do DL-a to zawsze pierwsze wrażenie jest makabryczne jeśli chodzi o hamulce.
Najgorzej jest jak weźmiesz testówkę z lepszymi hamulcami, a potem wsiadasz na swojego DL-650.. wtedy już wiesz że masz raczej spowalniacze.. :lol:


Iżu

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Wypadek Centrino

Post autor: staszek_s »

To wszystko przez te nasze fora, człowiek się naczyta jaki to wspaniały i kultowy sprzęt ten mały DL i kupuje ;)
Na serio to ciągle kasa gra dużą rolę niestety...


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4491
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Wypadek Centrino

Post autor: Centrino »

staszek_s pisze:To wszystko przez te nasze fora, człowiek się naczyta jaki to wspaniały i kultowy sprzęt ten mały DL i kupuje ;)
Na serio to ciągle kasa gra dużą rolę niestety...
Czy kultowy to nie wiem ale na pewno wspaniały :)


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wypadek Centrino

Post autor: Iżu »

Centrino pisze:Czy kultowy to nie wiem ale na pewno wspaniały :)
Tak jak nasze żony, dziewczyny i kochanki.. mają swoje wady ale i tak je kochamy :D


Iżu

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Wypadek Centrino

Post autor: Struna »

Zady i walety :)


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4491
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Wypadek Centrino

Post autor: Centrino »

@Antyks , nie chwaliłeś się, że miałeś taką przygodę. Dobrze, że Wam się nic nie stało. Dobrze, że gościu wybrał barierkę zamiast motocykl.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Wypadek Centrino

Post autor: staszek_s »

Jak to człowiek czasem jest blisko sytuacji, z której nie ma wyjścia...
Dzisiaj się przejechałem z plecaczkiem pod wieczór i stwierdziłem, że faktycznie hamowanie obładowanym małym DL'em nie jest komfortowe.


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

ODPOWIEDZ

Wróć do „Spotkania i zloty”