Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

staszek_s pisze:Nie umiem się doszukać dopuszczalnej ładowności, wyczytaliście gdzieś może?


Stasiu dzwoniłem do dealera w tej sprawie, on mi sprawdził w homologacji Tracera i podał dopuszczalną masę całkowitą - 394 kg.


Iżu

Tags:

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: staszek_s »

To daje 180 kilo, trochę słabo do jazdy z pasażerem. Jak doliczyć trochę żelastwa typu gmole, centralka, stelaże, do tego kufry to wyjdzie najwyżej 160 kilo - na wyjazd namiotowo-kampingowy w dwie osoby (nie mówię o osóbkach po 50 kilo) to maławo...


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
Arturm
A2
Posty: 152
Rejestracja: 28 mar 2017, 22:07
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Arturm »

Staszek! Ładowność wg katalogu czasopisma Motocykl, to dla Tracera 0,9 - 180kg., Tracer 0,7 - 171kg. Dla porówn. V-Strom 1000 - 212kg. V-S.650 - 201kg


Romet Ogar205>Simson SR50,
pożyczane WSK125,Jawa350,Honda SLR650..:]
V-Strom 650 AL2 -->>> V-Strom 1050XT

geniusz
A2
Posty: 110
Rejestracja: 10 paź 2016, 23:12

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: geniusz »

Co do ładowności to jak przekroczysz o kilka kilo limit to pewnie nic się nie stanie bardziej istotne jest jak to rozłożysz na motocyklu jak zbudujesz z tyłu piramidę to i tak moto będzie niestabilny.
Co mnie drażni w wersji GT to te oryginalne kufry są małe. I nawet mam plan, że dokupię sobie jakieś większe aluminiowe na dłuższe wyprawy a te zostawię na weekendowy wypad z żona.


ETZ 251; TDM 900; DL 1000; KTM 1290 Super Adventure S

bado
A2
Posty: 129
Rejestracja: 30 wrz 2016, 09:00
Lokalizacja: Krosno

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: bado »

Miałbym spory dylemat, czy nie wziąć jednak Tigera Sporta 1050. 218kg, silnik diabeł, fajne wykonanie i niewiele większa cena.



geniusz
A2
Posty: 110
Rejestracja: 10 paź 2016, 23:12

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: geniusz »

Zerknąłem sobie na super turystyka Honda Pan European 1300 i ładowności ma tylko 191 kg, więc nie powala konkurencji na kolana.
Pewnie każdy producent liczy kierowca 80 kg pasażer 60 kg i bagaż jak w samolocie 15 kg razem +/- 170 kg ;-)


ETZ 251; TDM 900; DL 1000; KTM 1290 Super Adventure S

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

geniusz pisze:Co do ładowności to jak przekroczysz o kilka kilo limit to pewnie nic się nie stanie bardziej istotne jest jak to rozłożysz na motocyklu jak zbudujesz z tyłu piramidę to i tak moto będzie niestabilny.
Co mnie drażni w wersji GT to te oryginalne kufry są małe. I nawet mam plan, że dokupię sobie jakieś większe aluminiowe na dłuższe wyprawy a te zostawię na weekendowy wypad z żona.
Te oryginalne kufry tak zaprojektowano by motocykl z nimi nie wężykował, mnie się osobiście podobają, wystarczy zamówić dodatkowy bagażnik, czyli stelaż i kufer, gmole Givi i mamy mega doposażony sprzęt do turystyki, złośliwi twierdzą że to motocykl udający turystyka, jeździłem tą maszyną i uważam że mega się nadaje w trasy, o ile nie zamierzamy jeździć w terenie.
Yamaha Tracer GT jest u mnie obecnie nr. 1 i kto wie.. może od sezonu 2020 będę już nią śmigał, co nie oznacza że opuszczę tak zacne towarzystwo jak Wasze :D

Pozdrówko 8-)


Iżu

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: staszek_s »

arturm pisze:Staszek! Ładowność wg katalogu czasopisma Motocykl, to dla Tracera 0,9 - 180kg., Tracer 0,7 - 171kg. Dla porówn. V-Strom 1000 - 212kg. V-S.650 - 201kg
I to niestety jest duża różnica, 32 kilo na korzyść "naszego" tysiąca.
@geniusz - masz rację i nikt tu z wagą aptekarską się nie waży ale znaczące przeładowanie na pewno nie służy stabilności motocykla, zawieszenie gorzej pracuje, może dobijać itp. W moim wypadku te 210 kilo nie będzie trudno osiągnąć.


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

staszek_s pisze:
arturm pisze:Staszek! Ładowność wg katalogu czasopisma Motocykl, to dla Tracera 0,9 - 180kg., Tracer 0,7 - 171kg. Dla porówn. V-Strom 1000 - 212kg. V-S.650 - 201kg
I to niestety jest duża różnica, 32 kilo na korzyść "naszego" tysiąca.
@geniusz - masz rację i nikt tu z wagą aptekarską się nie waży ale znaczące przeładowanie na pewno nie służy stabilności motocykla, zawieszenie gorzej pracuje, może dobijać itp. W moim wypadku te 210 kilo nie będzie trudno osiągnąć.
Zawsze można zmienić plecaczek.. na lżejszy :lol:


Iżu

geniusz
A2
Posty: 110
Rejestracja: 10 paź 2016, 23:12

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: geniusz »

Trafiłem na stronę z akcesoriami GIVI i KAPPA.
Stwierdzam, że super można motor ubrać a szyba Givi akcesoryjna jest większa niż mam w V-stromie czyli wiatr mi nie będzie przeszkadzać ;-)
... Żeby wersję GT sprzedawali bez kufrów to było by idealnie.


ETZ 251; TDM 900; DL 1000; KTM 1290 Super Adventure S

Awatar użytkownika
crimson
A+B+C+D+E+T
Posty: 3732
Rejestracja: 27 wrz 2017, 14:19
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: crimson »

albo samemu się odchudzić :)


DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: staszek_s »

Jeden pełny kufer to około 10 kilo, razem 30. Do tego namiot, jakieś maty i śpiwory - liczmy 5 kilo. Stelaże, gmole, stopka centralna - niech będzie 10 kilo. Kombinezony, kaski, buty - liczmy skromne 5 kilo na dwie osoby. Razem ok 50 kilo, zostaje na ludzi 130 - życzę powodzenia w odchudzaniu, to nie dla mnie :)
Fajne moto dla jednej osoby lub na wyjazdy hotelowe dla lżejszej parki...


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

geniusz
A2
Posty: 110
Rejestracja: 10 paź 2016, 23:12

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: geniusz »

Staszek_s co potrzebujesz z ciuchów?
Ja zabieram kilka par gaci skarpetek ręcznik krótkie i długie spodnie kilka koszulek to pewnie wyjdzie max 5 kg, ale nie ważne.
Zadam inne czy ktoś z Was kiedykolwiek przed podróżą motocyklem wrzucił wszystko na wagę aby się upewnić, że motor nie będzie przeładowany?
Ja tylko to robię przed wyjazdem na lotnisko aby nie płacić za nadbagaż ;-)
Jak czasem widzę motory obładowane to zastanawiam ile mieszkań oni opróżnili, że tyle tego tam mają flagowy model Yamahy Super Tenere 1200 ma ładowność zaledwie 203 kg to też Tobie będzie za mało. Już nie wspomnę od dodatkowym ciężarze 60 kg więcej bo o tyle Tenere waży.
Manewruj taką kolubryną w ciasnych miejscach, gdzie chcesz moto zostawić i pójść coś zwiedzić.


ETZ 251; TDM 900; DL 1000; KTM 1290 Super Adventure S

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: staszek_s »

To jest problem, jak się spakuję za miesiąc na Bałkany to powiem - postaram się zważyć motor przedtem. Na pewno to jest sztuka pakowania się, ja jeszcze muszę mieć jakieś buty na zmianę, klapki, polar, kosmetyczkę, i jeszcze parę rzeczy. Jak się jedzie do Norwegii to pewno coś cieplejszego też się przyda. Do tego trzeba mieć żarcie, bo tam drogo. Na razie się uczę redukować niepotrzebne rzeczy, zobaczymy do czego się uda zejść, ale to już inny temat, nie zaśmiecajmy wątku. Na pewno jest jedno fajne rozwiązanie, przekonać plecaczka do zrobienia prawka ;)


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
Arturm
A2
Posty: 152
Rejestracja: 28 mar 2017, 22:07
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Arturm »

Postanowiłem dla poglądu wrzucić zdj. z testu Yamahy Tracer 0,9 z dn.26-28.06.2015 r.



Romet Ogar205>Simson SR50,
pożyczane WSK125,Jawa350,Honda SLR650..:]
V-Strom 650 AL2 -->>> V-Strom 1050XT

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

Zapraszam na obiecany filmik z jazdy testowej nową Yamahą Tracer 900 - 2018, tylko weźcie sobie ze dwa piwka bo chwilę trwa :mrgreen:



Jak dla mnie sprzęt jest mega i obecnie jak już pisałem - nr. 1 w rankingu - co po małej Suzi :D

Miłego oglądania 8-)


Iżu

Awatar użytkownika
novy
A+B
Posty: 606
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:34
Lokalizacja: Busko

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: novy »

fajny sprzęcik - trochę kiepskie miejsce na kierunki z przodu - przy byle jakim paciaku pewnie żegnamy się z nimi.


DL650 K5 Blue

geniusz
A2
Posty: 110
Rejestracja: 10 paź 2016, 23:12

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: geniusz »

Gadałem z jednym Niemcem na parkingu co miał Tracera mówi, że 2 osoby z kuframi i przebiegi do 1000 km bez problemu robi na wakacjach tylko kanapę wymienił na żelową bo oryginał był niewygodny.
Ale moto nadaje się do dalekiej turystyki szybę dokupił wyższą i śmiga. Czyli jak dla mnie jest to alternatywa dla FJR 1300 :-)


ETZ 251; TDM 900; DL 1000; KTM 1290 Super Adventure S

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

geniusz pisze:Gadałem z jednym Niemcem na parkingu co miał Tracera mówi, że 2 osoby z kuframi i przebiegi do 1000 km bez problemu robi na wakacjach tylko kanapę wymienił na żelową bo oryginał był niewygodny.
Ale moto nadaje się do dalekiej turystyki szybę dokupił wyższą i śmiga. Czyli jak dla mnie jest to alternatywa dla FJR 1300 :-)
No właśnie, niektórzy twierdzą że DL-1000 nadaje się do jazdy w teren, a wystarczy popatrzeć jaki ma prześwit - 165 mm. i wszystko wiadomo, dla porównania nowa Honda Africa Twin ma w zwykłej wersji - 250 mm, a Adventure Sports 270 mm.
Yamaha ma najmniejszy z tej grupy prześwit - 135 mm, ale to nie jest motocykl klasy Adventure, w wersji GT ma praktycznie wszystko poza kufrem centralnym i gmolami, dlatego jest to fajna propozycja także w turystykę.
Żaden z nowych motocykli jakimi ostatnio jeździłem nie dawał tyle frajdy i radości z jazdy jak Yamaha, DL-e są ogólnie nudne i toporne, z klasy Adventure Honda Africa Twin bije Suzuki na głowę pod każdym względem poza.. ceną :lol:


Iżu

geniusz
A2
Posty: 110
Rejestracja: 10 paź 2016, 23:12

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: geniusz »

Jedno mnie zastanawia bo jeszcze nie jechałem.
Znalazłem kilka opinii o tym, że zawieszenie nie nadążą za silnikiem ale pewnie przy typowo sportowym stylu jazdy jak się domyślam.
Raczej yamaha by nie dała ciała z taką rzeczą przy rynkowym hicie jakim jest ten motor na świecie?


ETZ 251; TDM 900; DL 1000; KTM 1290 Super Adventure S

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”