Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

geniusz pisze:Jedno mnie zastanawia bo jeszcze nie jechałem.
Znalazłem kilka opinii o tym, że zawieszenie nie nadążą za silnikiem ale pewnie przy typowo sportowym stylu jazdy jak się domyślam.
Raczej yamaha by nie dała ciała z taką rzeczą przy rynkowym hicie jakim jest ten motor na świecie?
Hej mam kontakt z użytkownikami tego motocykla i nic takiego nie słyszałem, poprzednie wersje miały tendencję do wężykowania, ale to obecnie poprawiono także poprzez wydłużenie wahacza.
Jechałem Tracerem 900 prawie 190 km/godz i sprzęt prowadził się świetnie.

Pozdrówko 8-)


Iżu

Tags:

geniusz
A2
Posty: 110
Rejestracja: 10 paź 2016, 23:12

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: geniusz »

Tak też myślałem może to były opinie o pierwszej edycji przed poprawkami.
Ocena: 5.88235%


ETZ 251; TDM 900; DL 1000; KTM 1290 Super Adventure S

Awatar użytkownika
polokokt
A
Posty: 300
Rejestracja: 09 lis 2017, 23:00
Lokalizacja: Legionowo

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: polokokt »

Obserwuję grupę na FB Tracera i zaczynają się pojawiać głosy że w nowej wersji wężykowanie przy wysokich prędkościach nadal występuje. Może nie u wszystkich ale widzę już chyba kilka wątków gdzie zaczynają się rozkminki kto w jakiej konfiguracji kufrów leciał, sam czy z pasażerem czy inne opcje. Także.... chyba problem nadal istnieje choć pewnie w mniejszej skali. Ale.. w moim wypadku to nie problem bo ja z takimi prędkościami nie latam o jakich tam piszą :) W każdym razie jak widać... jak ktoś nie chce mieć problemu to najlepiej motocykla w ogóle nie kupować, nie ważne jakiej marki :)

A jeszcze inne... żeby się tak nie rozpływać, to znów widzę że użytkownicy Tracera też po pewnym czasie wzdychają już do innych maszyn. Popularną ścieżką widze teraz jest Ducati Multistrada.



Awatar użytkownika
QraC
A+B+C
Posty: 1812
Rejestracja: 29 wrz 2016, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: QraC »

ZAWSZE będzie coś lepszego, mocniejszego, fajniejszego, innego, ładniejszego, użyteczniejszego (niepotrzebne skreślić).


Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure


Ride Through Life

kryspin
AM
Posty: 2
Rejestracja: 17 maja 2017, 11:50

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: kryspin »

Ja po wielu latach na V-stromie zmieniłem na Tracera, ale jeszcze nie zrobiłem nim długiej trasy .Jestem wstępnie zadowolony chciałem też spróbować czegoś innego po wielu sezonach na V-stromie.Na razie na + dla tracera skrzynia biegów ,silnik który jest dla dwóch osób + bagaż + góry dużo mocniejszy ,zwinność .
nie jestem jeszcze przekonany do przeniesienia napędu przy niskich obrotach .
różnic w cenie w moim przypadku dl11r.vs tracer 2015 wyszła 8tyś zł myślę że było warto na jakiś czas zasmakować innej wersji turystyka.



Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

kryspin pisze: nie jestem jeszcze przekonany do przeniesienia napędu przy niskich obrotach
Możesz rozwinąć ten temat?
Mnie w Yamaszce Tracer 900 zdziwiły spore wibracje przy większych prędkościach, nie wiem czy jest to związane z napędem czy samym silnikiem?
Druga sprawa to jednak większe ugięcie kolan podczas jazdy, natomiast cała reszta na duży plus.
Zwinność, duża moc silnika, kapitalne trzymanie w zakrętach i super mocne hamulce, do tego zadziwiająco dobra ochrona przed wiatrem robi robotę, dlatego dla mnie ten motocykl cały cały czas jest na pierwszym miejscu pod kątem zmiany po małym DL-u, zwłaszcza że w krakowskim salonie i serwisie Yamaha mają o niebo lepsze podejście do klienta jak w Suzuki Rider.

Pozdrówko 8-)


Iżu

Awatar użytkownika
Damass
AM
Posty: 19
Rejestracja: 30 cze 2018, 11:14

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Damass »

Iżu pisze: zwłaszcza że w krakowskim salonie i serwisie Yamaha mają o niebo lepsze podejście do klienta jak w Suzuki Rider.
Oby nie do czasu zakupu motocykla.
Z tego co pisałeś w Riderze też było miło, przed zakupem DLa :mrgreen:


DL 650 AL5 -> BMW F800GS -> BMW R1200GS LC

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

Cześć i czołem, zapraszam na kolejny filmik z jazdy testowej motocyklem - Yamaha Tracer 900 rocznik 2018, tym razem jazdę odbyłem zaraz po podróży Yamahą Niken, by móc porównać oba te motocykle pod kątem przyjemności z jazdy, zachowania na zakrętach itd.
Nie ukrywam że jest to cały czas faworyt na mojej liście do zmiany po Suzuki V-Strom DL-650 :D

Miłego oglądania ;)



Pozdrówko 8-)


Iżu

michał_k
A2
Posty: 183
Rejestracja: 01 maja 2018, 15:45
Lokalizacja: Kłobuck

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: michał_k »

Miło się oglądało. Szczególnie jak w 11:40 włączyła się funkcja rozmycia zegarów przy gwałtownym wzroście prędkości. Nie wiedziałem że teraz takie bajery montują seryjnie☺


DL 650 V-STROM => R1200GS => V-STROM 1000 XT => Tracer 900 GT => T12 Z => T12 ZE => Versys 1000 SE => R1250GS => SCRAMBLER 1200 XE => V-STROM 650 XT

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Lord »

Iżu widać że ten motocykl ci leży :) szczególnie przy tych okrzykach przy przyspieszaniu, ale fakt to nie mój target obecnie za bardzo ciągnie mnie na szutry :)


DL650A L8

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

nie_ma_wała pisze:Miło się oglądało. Szczególnie jak w 11:40 włączyła się funkcja rozmycia zegarów przy gwałtownym wzroście prędkości. Nie wiedziałem że teraz takie bajery montują seryjnie☺
No widzisz, takie nowości wprowadzają.. co za czasy.. :lol:

Piona 8-)


Iżu

Awatar użytkownika
Grzechu (Kobyłka)
A+B+C+D
Posty: 2054
Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
Lokalizacja: Opole

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Grzechu (Kobyłka) »

A za dodatkową opłatą, rozmywa także na suszarce :D :D :D


Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016
SP6AZE

michał_k
A2
Posty: 183
Rejestracja: 01 maja 2018, 15:45
Lokalizacja: Kłobuck

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: michał_k »

Iżu, dzięki Twoim recenzją właśnie stałem się posiadaczem Yamaszki Tracer 900 GT w kolorze Phantom Blue. Po niedzieli rejestruje no i zaczynam docieranie. Najśmieszniejsze dla mnie jest to że pomimo że wersja GT ma w standardzie boczne kufry to motocykl nie przychodzi z nimi z fabryki tylko kufry są dostarczane ekstra. Tak więc odbierając moto nie będzie kuferków na które będę musiał poczekać. Ktoś coś wie w tym temacie czy to normalne czy fanaberia konkretnego dealera.


DL 650 V-STROM => R1200GS => V-STROM 1000 XT => Tracer 900 GT => T12 Z => T12 ZE => Versys 1000 SE => R1250GS => SCRAMBLER 1200 XE => V-STROM 650 XT

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

nie_ma_wała pisze:Iżu, dzięki Twoim recenzją właśnie stałem się posiadaczem Yamaszki Tracer 900 GT w kolorze Phantom Blue. Po niedzieli rejestruje no i zaczynam docieranie. Najśmieszniejsze dla mnie jest to że pomimo że wersja GT ma w standardzie boczne kufry to motocykl nie przychodzi z nimi z fabryki tylko kufry są dostarczane ekstra. Tak więc odbierając moto nie będzie kuferków na które będę musiał poczekać. Ktoś coś wie w tym temacie czy to normalne czy fanaberia konkretnego dealera.
No Stary, to gratulacje, ale teraz mi będzie gull śmigał :mrgreen:
Cieszę się z Twojego wyboru i mam nadzieję że wrzucisz jakieś fotki nowej maszyny, liczę też że podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat eksploatacji, serwisu itd. Piona 8-)

Czy te oczy mogą kłamać ? :D
Yamaha Tracer 900 GT.JPG


Iżu

Inspektor
AM
Posty: 18
Rejestracja: 12 paź 2016, 12:21
Lokalizacja: okolice Krakowa

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Inspektor »

Mam pytanie:
Jakie wrażenie robi obecnie zawieszenie?
Odbywałem kilka razy jazdy próbne i własnie miałem wrażenie, że zawieszenie nie nadąża za mocnym silnikiem i za szybsza jazdą.
Prawdopodobnie od czasu mich jazd próbnych coś było zmieniane.
Jednak dla mnie zawieszenie było za miękkie i wpadało w dziwne, że tak określę "bujanie" na nierównościach drogi które następowały po sobie.
Poza tym w porównaniu do VStrom 1000 zawieszenie nie ma możliwości prostej regulacji choćby pokrętłem (miękko-twardo)


Jawa 50 - Simson - MZ ETZ 150 - VN500 - Suzuki C 800 - GSX 650 FA - V Strom 1000 - BMW R1200R - R1200GS

Awatar użytkownika
polokokt
A
Posty: 300
Rejestracja: 09 lis 2017, 23:00
Lokalizacja: Legionowo

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: polokokt »

Z tego co widze na grupie FB Tracera to tam użytkownicy uważają jego zawieszenia za raczej słabe. Popularna jest zmiana tylnego amorka na coś innego. Ostatnio ktoś wrzucił amor od ZX6R.



michał_k
A2
Posty: 183
Rejestracja: 01 maja 2018, 15:45
Lokalizacja: Kłobuck

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: michał_k »

Od 2018 w wersji GT jest możliwość pełnej regulacji zawieszenia z przodu i z tyłu. Napięcie wstępne tyłu także pokrętłem. Więc można ustawić wedle własnego uznania.


DL 650 V-STROM => R1200GS => V-STROM 1000 XT => Tracer 900 GT => T12 Z => T12 ZE => Versys 1000 SE => R1250GS => SCRAMBLER 1200 XE => V-STROM 650 XT

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

Inspektor pisze:Mam pytanie:
Jakie wrażenie robi obecnie zawieszenie?
Odbywałem kilka razy jazdy próbne i własnie miałem wrażenie, że zawieszenie nie nadąża za mocnym silnikiem i za szybsza jazdą.
Prawdopodobnie od czasu mich jazd próbnych coś było zmieniane.
Jednak dla mnie zawieszenie było za miękkie i wpadało w dziwne, że tak określę "bujanie" na nierównościach drogi które następowały po sobie.
Poza tym w porównaniu do VStrom 1000 zawieszenie nie ma możliwości prostej regulacji choćby pokrętłem (miękko-twardo)
Tak jak napisał kolega powyżej - wersja GT ma lepsze zawieszenie z pełną regulacją 8-)


Iżu

michał_k
A2
Posty: 183
Rejestracja: 01 maja 2018, 15:45
Lokalizacja: Kłobuck

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: michał_k »

Po pierwszych przejechanych 1.000 km moje spostrzeżenia odnośnie Tracer'a 900.
Plusy:
+Silnik, jego elastyczność i kultura pracy ale powyżej 2000 obr/min,na 6 biegu bez problemu od 50 km/h bez szarpania
+Skrzynia biegów, jej cicha praca za wyjątkiem wrzucania 1, szczególnie fajnie działa quickshifter,
+Lekkość prowadzenia, zwrotność, niska waga,
+Wbrew pozorom całkiem wygodna pozycja
+Wygląd,
+Wyposażenie wersji GT,
+Spalanie około 5 ltr/100km
Minusy:
-Praca silnika poniżej 2.000 obr/min podczas wolnej jazdy na 1 lub 2 biegu, czuć szarpanie co wkurza w korkach,
-Kiepska szyba a przez to brak ochrony przed wiatrem,
-Siedzenie do wymiany jeśli chcesz robić dziennie więcej niż 300 km,(w większości motocykli tak jest)

W sobotę 1 przegląd wraz z wymianą oleju.


DL 650 V-STROM => R1200GS => V-STROM 1000 XT => Tracer 900 GT => T12 Z => T12 ZE => Versys 1000 SE => R1250GS => SCRAMBLER 1200 XE => V-STROM 650 XT

Awatar użytkownika
matt28
A2
Posty: 266
Rejestracja: 27 sie 2018, 21:50

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: matt28 »

nie_ma_wała pisze:Po pierwszych przejechanych 1.000 km moje spostrzeżenia odnośnie Tracer'a 900.
Minusy:
-Praca silnika poniżej 2.000 obr/min podczas wolnej jazdy na 1 lub 2 biegu, czuć szarpanie co wkurza w korkach,
-Kiepska szyba a przez to brak ochrony przed wiatrem,
-Siedzenie do wymiany jeśli chcesz robić dziennie więcej niż 300 km,(w większości motocykli tak jest)
Potwierdziłeś moje spostrzeżenia dotyczące tego moto.
Jazda w korkach to prawdziwa udręka.


Old, grumpy man na DL-u 800

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”