Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Akurat waga w Tenerce przeraża ale tylko na papierze. W rzeczywistości praktycznie jej nie czuć. No chyba że musisz moto przepchać pod górkę
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
to spróbuj dźwignąć ja kilka razy z gleby a tam gdzie ja jeżdżę to nieuniknione co jakiś czas.gorghu pisze:Akurat waga w Tenerce przeraża ale tylko na papierze. W rzeczywistości praktycznie jej nie czuć. No chyba że musisz moto przepchać pod górkę
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
szczęśliwie póki co nie musiałem jej tak dźwigać. Ale przy odpowiedniej technice ludziska i 400u kilogramowe Gooldwingi dźwigają.
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
We 4-echgorghu pisze:Ale przy odpowiedniej technice ludziska i 400u kilogramowe Gooldwingi dźwigają.
- Ocena: 5.88235%
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Najpierw stanęły obok siebie ale wybór był oczywisty
No i jest. Od dzisiaj moja. Oto ona, Teresa jej na imie:
A oto dowód jej nieskazitelności:
No i zabrałem do domu w podróż ponad 100km a po drodze prezentowała się tak:
No i jest. Od dzisiaj moja. Oto ona, Teresa jej na imie:
A oto dowód jej nieskazitelności:
No i zabrałem do domu w podróż ponad 100km a po drodze prezentowała się tak:
Ostatnio zmieniony 24 lip 2019, 22:25 przez michał_k, łącznie zmieniany 1 raz.
DL 650 V-STROM => R1200GS => V-STROM 1000 XT => Tracer 900 GT => T12 Z => T12 ZE => Versys 1000 SE => R1250GS => SCRAMBLER 1200 XE => V-STROM 650 XT
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Oto krótki opis moich wrażeń z jazdy Super Tenere 1200. Pierwszy kontakt z motocyklem wywołuje wrażenie że to duży, ciężki i wymagający sprzęt. Wystarczy ruszyć i wszytko od tej pory wydaje się proste. Jest masywnie zbudowany, plastiki solidne stąd ta masa. Pozycja zrelaksowana, kierownica szeroka pozwalająca w pełni kontrolować manewry,szerokie podnóżki, dużo miejsca wokoło, można się naprawdę szybko odnaleźć. Manewrowanie nawet przy małych prędkościach nie jest trudne więc wyważenie idealne, do tego dobrze dozowalne hamulce, skuteczne ale nie działające nerwowo. W szybszych łukach motocykl skręca sam. Mam wrażenie że łatwiej go złożyć i precyzyjnie prowadzić po obranym torze niż lżejszą o 50 kg Yamahę Tracer 900. Przeciwskręt odkryty na nowo, bardzo łatwo zainicjować pochylenie i kontrolować a w złożeniu motocykl jest bardzo stabilny, można wychodzić z zakrętu z dużą prędkością a moment prostujący w tym nie przeszkadza. Silnik mocny, dla mnie odpowiedni, łatwo w terenie zabudowanym stracić prawo jazdy i nie trzeba wcale kręcić powyżej 5.000 obr/min żeby jechać dynamicznie, 4 bieg w zakresie 40 - 120 km/h i w tym zakresie można poszaleć na winklach. Brzmienie motocykla: w końcu miło jest posłuchać, przy odpuszczaniu gazu fajne wrażenia słuchowe. Biegi i praca skrzyni są dla mnie największym zaskoczeniem. Tak łatwego wbijania biegów jeszcze nie doświadczyłem, wskakują same, cicho, płynnie i bez oporu w górę i w dół. Jedynie skok między 1 i 2 dość duży. Ale ogólnie skrzynia fantastyczna. Brawo Yamaha! Wał napędowy nie zdradza swojej pracy i nie czuć żadnych efektów wirowania masy nieresorowanej jak to miałem w R1200 GS. Tyle wrażeń po pierwszych 140 km drogi powrotnej od dealera do garażu. Czuję że bardzo się polubimy z Super Tenere 1200.
DL 650 V-STROM => R1200GS => V-STROM 1000 XT => Tracer 900 GT => T12 Z => T12 ZE => Versys 1000 SE => R1250GS => SCRAMBLER 1200 XE => V-STROM 650 XT
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
No to witam na forum kolejną Tenerkę Cytując klasyka: "Będzie pan zadowolony"
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Żeby nie było tak różowo to można się doczepić do kilku drobiazgów:
- przy moim wzroście seryjna szyba taka sobie
- wyświetlacz biegów gra na zwłokę ale z czasem to nie będzie problem
- minimalnie za krótkie dźwignie zmiany biegów i tylnego hamulca, może to kwestia przyzwyczajeń z innych motocykli ale trzeba dość blisko silnika szukać i celować.
- przy moim wzroście seryjna szyba taka sobie
- wyświetlacz biegów gra na zwłokę ale z czasem to nie będzie problem
- minimalnie za krótkie dźwignie zmiany biegów i tylnego hamulca, może to kwestia przyzwyczajeń z innych motocykli ale trzeba dość blisko silnika szukać i celować.
DL 650 V-STROM => R1200GS => V-STROM 1000 XT => Tracer 900 GT => T12 Z => T12 ZE => Versys 1000 SE => R1250GS => SCRAMBLER 1200 XE => V-STROM 650 XT
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
ad.1 standardowa szyba jest do wymianay. Ja też zakupiłem akcesoryjną givi wyższą o 10 cm. jest też trochę inaczej wyprofilowana przez co nawet nie muszę jej ustawiać na samą górę
ad.2 wyświetlacz biegów. tak jak już pisałem Iżowi, wyświetlacz nie będzie pokazywał biegu jak moto stoi czy jak masz wciśnięte sprzęgło. Luz pokaże zawsze. Takie dziwne rozwiązanie ale spokojnie można się do tego przyzwyczaić i obecnie w ogóle mi to nie przeszkadza (a jeżdżę Tenerką od kwietnia)
ad.3 też kwestia przyzwyczajenia.
ad.2 wyświetlacz biegów. tak jak już pisałem Iżowi, wyświetlacz nie będzie pokazywał biegu jak moto stoi czy jak masz wciśnięte sprzęgło. Luz pokaże zawsze. Takie dziwne rozwiązanie ale spokojnie można się do tego przyzwyczaić i obecnie w ogóle mi to nie przeszkadza (a jeżdżę Tenerką od kwietnia)
ad.3 też kwestia przyzwyczajenia.
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Dla ciekawych o kosztach. Właśnie zrobiłem przegląd na 10 tyś. Koszt w ASO - 900 zł.
Z wymienionych części to tylko olej silnikowy i filtr. Filtr powietrza sprawdzony i przeczyszczony (jeszcze był zapchany marokańskim piachem ). Podobnie sprawdzone świece (prawie jak nowe, niezużyte), poziom oleju w kardanie. Oprócz tego standardowa kontrola pozostałych elementów i smarowanie. Moto po tych 10 tyś km pracuje normalnie i praktycznie nie wymagało żadnych specjalnych interwencji, regulacji czy poprawek.
Z wymienionych części to tylko olej silnikowy i filtr. Filtr powietrza sprawdzony i przeczyszczony (jeszcze był zapchany marokańskim piachem ). Podobnie sprawdzone świece (prawie jak nowe, niezużyte), poziom oleju w kardanie. Oprócz tego standardowa kontrola pozostałych elementów i smarowanie. Moto po tych 10 tyś km pracuje normalnie i praktycznie nie wymagało żadnych specjalnych interwencji, regulacji czy poprawek.
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
A ile zapłaciłeś za 1 przegląd po 1 tyś? Będę się na dniach umawiał i chcę być przygotowanym.gorghu pisze:Dla ciekawych o kosztach. Właśnie zrobiłem przegląd na 10 tyś. Koszt w ASO - 900 zł.
DL 650 V-STROM => R1200GS => V-STROM 1000 XT => Tracer 900 GT => T12 Z => T12 ZE => Versys 1000 SE => R1250GS => SCRAMBLER 1200 XE => V-STROM 650 XT
Re: RE: Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
@michał_kerwszy przegląd (na 1 tyś km) robiłem początkiem kwietnia. zapłaciłem 480 zł (wymiana oleju w kardanie, oleju i filtra silnika, kontrola, robocizna).
to sa ceny w rzeszowskim aso. pisze o tym bo np w Wa-wie te przeglądy są droższe.
to sa ceny w rzeszowskim aso. pisze o tym bo np w Wa-wie te przeglądy są droższe.
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Jednak coś się dzieje
Zdjęcie z Eicmy
Z wyglądu to chyba tylko naklejki zmienili
Zdjęcie z Eicmy
Z wyglądu to chyba tylko naklejki zmienili
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Ale pewnie musieli coś zmienić, by spełniał nową normę EUR, mylę się?
DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Ciężko powiedzieć bo nigdzie nic więcej nie ma. Wyłapałem tylko to jedno zdjęcie
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Może po prostu stała wraz z innymi modelami 2019 które się nie zmieniają ?gorghu pisze:Ciężko powiedzieć bo nigdzie nic więcej nie ma. Wyłapałem tylko to jedno zdjęcie
Iżu
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Oprócz UE reszta świata będzie mogła kupić. W UE euro5 i zapewne małe zainteresowanie tym modelem z racji wieloletniej (bodajże od 2010r) obecności na rynku sprawiło że nie opłacało im się zmieniać silnika dla tych (może) kilku tysięcy sztuk jakie mogliby sprzedać w Europie.
DL 650 V-STROM => R1200GS => V-STROM 1000 XT => Tracer 900 GT => T12 Z => T12 ZE => Versys 1000 SE => R1250GS => SCRAMBLER 1200 XE => V-STROM 650 XT
Online
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Po prostu przyjęli złą taktykę. W Polsce rynek raczej jest napędzany przez leasing.
Bierzesz motka na 3 lata i zmieniasz na nowy. Jak Tigera brałem to w serwisie mówili, że parę osób zmieniło 2 letnie tigery tylko dlatego, że nowy miał wyświetlacz elegancki. DLa 1000 pewnie też parę osób zmieni 'starego' (2014-2016) na nowego, bo ma tempomat, wyświetlacz czy inne bajery.
A w przypadku Yamahy po co ktoś z Tenerką z 2012 ma zmieniać stary motocykl na nowy skoro jest w 99.9% identycznie taki sam?
Bierzesz motka na 3 lata i zmieniasz na nowy. Jak Tigera brałem to w serwisie mówili, że parę osób zmieniło 2 letnie tigery tylko dlatego, że nowy miał wyświetlacz elegancki. DLa 1000 pewnie też parę osób zmieni 'starego' (2014-2016) na nowego, bo ma tempomat, wyświetlacz czy inne bajery.
A w przypadku Yamahy po co ktoś z Tenerką z 2012 ma zmieniać stary motocykl na nowy skoro jest w 99.9% identycznie taki sam?
null