Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Grzechu może też złapiesz się na wymianę tego napinacza za fri tylko do serwisu musisz się udać ale bez paniki gość z serwisu mi powiedział że nie było przypadku żeby gdzieś pękło, Amerykanie pokazywali na ytube co z tym napinaczem chodzi ,szukałem teraz ale nie mogę znalesc żeby Ci wyslac może na forum ST więcej ..Resztę robię sam w tenerce to jest bardzo proste urządzenie służę pomocą jak mój zaprzyjaźnimy mechanior mówi jak kupiłeś tenere niedasz już zarobić ten motocykl jest niedozdarcia, wpisoj na ytube po nangielsku dużo fajnych filmów jest co i jak robić ..pozdro ten angielski podróżnik sengers sangers pewnie pomyliłem nazwisko co 2czy3 razy objechał ziemię stwierdził że jest to najleprzy turystyk na świecie gdzieś w wywiadzie czytałem .A tak na innej bajki jeździłem nowa bmka 1200 GS wtym roku jazda testowa i powiem Ci mega wygodny motocykl przez te gary na bokach wydaje się dużo lżejszy niż wyglada jazda komfort wyższy komfort niż w mojej ST tak niewiele ale na plus g sowi ale nigdy bym ją nie pojechał za granicę Polski ,Yamaha mnie nigdy nie zawiodła i to jest dla mnie w motocyklu bardzo ważne na pierwszym miejscu potem komfort jak się Tereskę zrobi pod siebie to tez jest komfort ja w nią wsadziłem ponad 10000 tysia temu tak mi z nią ciężko sie rozstac .pozdrawiam jak masz jakieś pytania pytaj
Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Grzechu sory że na raty pisze.
Ale co tam robią przy 40 tysia....
Olej w silniku sam wymieniam proste jak budowa cepa odkręcaj dwie śruby jednocześnie i spuszczaj potem przechył jeszcze.
W kadanie pikuś szklanka co 20 tysia
Chłodniczy bez problemu z prawej strony masz taką śrubkę chyba 8 z takim lejkiem ,tylko korek chłodniczy odkrec wcześniej
Świece tu troche zabawy ale bez problemu tylko niedociskaj za mocno odrazu jak będziesz miał bak w górze wymień filtr powietrza zanim go zdejmiesz zrób zdjęcie bo za 10minut zapomnisz która strona siedział
Tylko do zaworów niewkladam pazurków ale gość który się na tym zna zostaw nam nic nie słyszysz dopiero przy 80 tysia
Klocki pikuś
Lagi dopiero robiłem przy 70tysia każą co dwa lata ale każdy robi po swojemu sam wyjąłem zawiozłem do serwisu 550 i na długo mam spokój
Yamalube lej i dzida kardan jeszcze w żadnej się nierozlecial to nie GS.
A wymieniaj raz na 50tysia olej w sprzegle wymienia się odwrotnie niż hamulcowy
Od czasu do czasu szprychy sprawdzi
Kurde to sama przyjemność podłubać samemu i satysfakcja serwis potojest żeby zarabiać wszystko Ci wcisną
Ale rób jak Ci rozum podpowiada babcia tak mówiła...
Ale co tam robią przy 40 tysia....
Olej w silniku sam wymieniam proste jak budowa cepa odkręcaj dwie śruby jednocześnie i spuszczaj potem przechył jeszcze.
W kadanie pikuś szklanka co 20 tysia
Chłodniczy bez problemu z prawej strony masz taką śrubkę chyba 8 z takim lejkiem ,tylko korek chłodniczy odkrec wcześniej
Świece tu troche zabawy ale bez problemu tylko niedociskaj za mocno odrazu jak będziesz miał bak w górze wymień filtr powietrza zanim go zdejmiesz zrób zdjęcie bo za 10minut zapomnisz która strona siedział
Tylko do zaworów niewkladam pazurków ale gość który się na tym zna zostaw nam nic nie słyszysz dopiero przy 80 tysia
Klocki pikuś
Lagi dopiero robiłem przy 70tysia każą co dwa lata ale każdy robi po swojemu sam wyjąłem zawiozłem do serwisu 550 i na długo mam spokój
Yamalube lej i dzida kardan jeszcze w żadnej się nierozlecial to nie GS.
A wymieniaj raz na 50tysia olej w sprzegle wymienia się odwrotnie niż hamulcowy
Od czasu do czasu szprychy sprawdzi
Kurde to sama przyjemność podłubać samemu i satysfakcja serwis potojest żeby zarabiać wszystko Ci wcisną
Ale rób jak Ci rozum podpowiada babcia tak mówiła...
Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Podobał mi sie ten motorek i nadal o nim myśle; chciałem kardana ale nie kupiłem ST bo balem sie duzej masy.
A dziś przypadkiem trafiłem na taki filmik: Super Tenere w miescie
Nie pochwalam takiej jazdy w mieście, ale podoba mi sie kontrola jaką ten gość ma ma nad motocyklem i to jak ten motorek potrafi jeździć.
A dziś przypadkiem trafiłem na taki filmik: Super Tenere w miescie
Nie pochwalam takiej jazdy w mieście, ale podoba mi sie kontrola jaką ten gość ma ma nad motocyklem i to jak ten motorek potrafi jeździć.
Daelim Daystar ==> Suzuki DL650 XAL2018
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
@haqqax niepotrzebnie wystraszyłeś się tej masy. Ona jest widoczna tylko na papierze jako cyferki. Moto jest super wyważone i jak tylko ruszysz ta masa "znika", a całość łatwo się prowadzi. Jedynie gdzie czuć tą wagę to moment gdzie musisz moto przepchnąć. Ale i to nie jest tragedią.
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
No właśnie, jak czytałem i oglądałem review to wszyscy krytykowali tą masę i zawsze tenerkę ustawiali gdzieś z tyłu rankingu z tego powodu. Ja mam sprzeczne oczekiwania, bo chciałbym mieć i kardana i lekki motocykl Z VStroma jestem bardzo zadowolony, myślę że to był optymalny wybór (cena też miała znaczenie, nie tylko z powodu budżetu, ale i częstych u mnie kradzieży motocykli z garażu), ale nie lubię się babrać z tym łańcuchem i chyba jak juz się przekonam, że jeżdże tym motorkiem i nie stoi w garażu, to kupie sobie tenerkę jako kolejne moto. Do Yamahy mam bardzo pozytywne nastawienie od czasu kursu, wygląda na markę która robi dobre motocykle a nie jest "modna", więc nie trzeba niepotrzebnie dopłacać za markę.
A masa to nie tylko przepychanie - ale i podnoszenie po glebie i wyciąganie motka z błota jak ugrzężnie i przetoczenie jakby gdzieć nie odpalił. A i pchnąć pod górkę czasem trzeba jak zaparkujesz na spadku nosem w dół i trzeba wyiągnąć motka do tyłu. Moim zdaniem słabo było by mieć motocykl którego nie umiem sam podnieść albo przepchnąć chociaż kilkaset metrów.
PS. Na zdjęciach widziałem Twoj motocykl - bardzo mi się podoba Kolor idealne dobrany Zazdraszczam
A masa to nie tylko przepychanie - ale i podnoszenie po glebie i wyciąganie motka z błota jak ugrzężnie i przetoczenie jakby gdzieć nie odpalił. A i pchnąć pod górkę czasem trzeba jak zaparkujesz na spadku nosem w dół i trzeba wyiągnąć motka do tyłu. Moim zdaniem słabo było by mieć motocykl którego nie umiem sam podnieść albo przepchnąć chociaż kilkaset metrów.
PS. Na zdjęciach widziałem Twoj motocykl - bardzo mi się podoba Kolor idealne dobrany Zazdraszczam
Daelim Daystar ==> Suzuki DL650 XAL2018
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Podstawowa zasada nie kupoj motocykla którego nie dasz rady podnieść .
Czy Yamaha tenere jest ciezka ?
Zależy dla kogo jeżeli masz 190 wz 100 kilo wagi to skuter dla Ciebie ale jeżeli tak jak ja masz 178 80
To czuć tą masę przedstawić i piach masakra choćbyś miał świetna technikę był Simsonem to leżysz jak placek.Wiem co piszę bo Dużo jeżdżę poza czarnym ale twarde szutry bez problemu jak nią się ruszy ta masa znika jest to niedoceniony motocykl wygląd sprawa inwidualna ale można Bardzo dużo samemu zrobić i niezawodność ceny są do przyjęcia za 28 tysia można ładny egzemplarz znaleźć z niedużym przebiegiem materiały jak wszystkie elementy są z górnej półki..
Tyle że Japończycy niezrobili takiego marketingu jak Niemcy.
Czy Yamaha tenere jest ciezka ?
Zależy dla kogo jeżeli masz 190 wz 100 kilo wagi to skuter dla Ciebie ale jeżeli tak jak ja masz 178 80
To czuć tą masę przedstawić i piach masakra choćbyś miał świetna technikę był Simsonem to leżysz jak placek.Wiem co piszę bo Dużo jeżdżę poza czarnym ale twarde szutry bez problemu jak nią się ruszy ta masa znika jest to niedoceniony motocykl wygląd sprawa inwidualna ale można Bardzo dużo samemu zrobić i niezawodność ceny są do przyjęcia za 28 tysia można ładny egzemplarz znaleźć z niedużym przebiegiem materiały jak wszystkie elementy są z górnej półki..
Tyle że Japończycy niezrobili takiego marketingu jak Niemcy.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
@haqqax @Oskar
A ja właśnie trafiłem na taki filmik:
[youtube][/youtube]
GS waży ok 250 kilogramów w wersji podstawowej oraz prawie 270 kilogramów w wersji Adventure. Wysokość siedziska jest regulowana i wynosi od 850 mm do 870 mm. Całkowita wysokość motocykla to 145 cm. A ta kobitka waży 53 kg i ma 155 cm wzrostu. I podnosi dużo cięższe motocykle i w offie radzi sobie lepiej niż nie jeden "byczek" Tak więc masa na papierze to jedno, rzeczywistość drugie. A Super Tenere jest tego świetnym przykładem.
A ja właśnie trafiłem na taki filmik:
[youtube][/youtube]
GS waży ok 250 kilogramów w wersji podstawowej oraz prawie 270 kilogramów w wersji Adventure. Wysokość siedziska jest regulowana i wynosi od 850 mm do 870 mm. Całkowita wysokość motocykla to 145 cm. A ta kobitka waży 53 kg i ma 155 cm wzrostu. I podnosi dużo cięższe motocykle i w offie radzi sobie lepiej niż nie jeden "byczek" Tak więc masa na papierze to jedno, rzeczywistość drugie. A Super Tenere jest tego świetnym przykładem.
- Ocena: 5.88235%
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Nie no, nie ma się co oszukiwać, że masa nie ma znaczenia.
Jak pół dnia tyrasz w terenie, to podniesienie takiej krowy z gleby bywa niemałym wyzwaniem.
GS-s poniekąd łatwiej, bo jak się na cycku oprze, to dużo nie trzeba żeby go do pionu postawić
Jak pół dnia tyrasz w terenie, to podniesienie takiej krowy z gleby bywa niemałym wyzwaniem.
GS-s poniekąd łatwiej, bo jak się na cycku oprze, to dużo nie trzeba żeby go do pionu postawić
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Ja nie piszę że masa nie ma znaczenia. Podkreślam tylko że nie należy jej się panicznie bać bo na papierze jest ogromna.
A pomijam już fakt o którym piszesz - że jak tyrasz pół dnia w terenie i za którymś razem znów masz dźwignąć takiego kloca to masz problem. Owszem, za którymś tam razem to i z 250-tką możesz mieć już problem
A co do dźwigania i masy to tu jeszcze trzeba spojrzeć na usytuowanie środka ciężkości. Niżej usytuowany ułatwi podniesienie sprzętu, wyżej utrudni. I w tym momencie podniesienie cięższej ST z (imho) niżej usytuowanym środkiem ciężkości będzie takim samym wyzwaniem jak podniesienie lżejszego DLa (porównuje do 650-tki AK8 którą miałem), a który ten środek ciężkości ma nieco wyżej.
A pomijam już fakt o którym piszesz - że jak tyrasz pół dnia w terenie i za którymś razem znów masz dźwignąć takiego kloca to masz problem. Owszem, za którymś tam razem to i z 250-tką możesz mieć już problem
A co do dźwigania i masy to tu jeszcze trzeba spojrzeć na usytuowanie środka ciężkości. Niżej usytuowany ułatwi podniesienie sprzętu, wyżej utrudni. I w tym momencie podniesienie cięższej ST z (imho) niżej usytuowanym środkiem ciężkości będzie takim samym wyzwaniem jak podniesienie lżejszego DLa (porównuje do 650-tki AK8 którą miałem), a który ten środek ciężkości ma nieco wyżej.
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Racja, DL jak zalejesz pod korek to po glebie jest co dźwigać, stąd w teren lepiej nie lać do pełna jeśli nie ma takiej potrzeby.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Jocelyn już widziałem na YT wcześniej No na razie mam DL-a i muszę trochę na nim pojeździć, więc przez 3-4 latka temat tenerki dla mnie raczej nie zaistnieje... Chociaż nigdy nie wiadomo. Muszę się przejść kiedyś do jakiegoś salonu Yamahy i przymierzyć do obu (małej i dużej) - tak, z ciekawości
Daelim Daystar ==> Suzuki DL650 XAL2018
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Cześć.
Wlasnie odebralem moją tenere 1200 z serwisu po 40 tys.km. Jestem lżejszy o 2100zl. Mimo to jestem zadowolony. Wymienili rowniez napinacz rozrządu. Jak pisal Oskar policzyli 50% wartosci.
Żeby nie bylo tak piekni to po powrocie do domu sprawdzam olej a w okienku pusto. Moto stalo na centralnej w pionie. Pytanie do Was koledzy jak to jest z tym olejem?
Wlasnie odebralem moją tenere 1200 z serwisu po 40 tys.km. Jestem lżejszy o 2100zl. Mimo to jestem zadowolony. Wymienili rowniez napinacz rozrządu. Jak pisal Oskar policzyli 50% wartosci.
Żeby nie bylo tak piekni to po powrocie do domu sprawdzam olej a w okienku pusto. Moto stalo na centralnej w pionie. Pytanie do Was koledzy jak to jest z tym olejem?
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
@Grzechu w ST jest tzw. sucha miska olejowa. Przez to zaraz po zgaszeniu silnika (po dłuższej pracy) w okienku kontrolnym może być całkowicie pusto. I jest to normalne. Generalnie wg instrukcji kontrola poziomu oleju to:
- postawić moto na równej powierzchni i w pionie
- odpalić silnik i dać mu popracować z 10-15 minut, żeby olej osiągnął temp. ok 60 stopni
- zgasić silnik
- po kilku minutach zerkasz w okienko.
- postawić moto na równej powierzchni i w pionie
- odpalić silnik i dać mu popracować z 10-15 minut, żeby olej osiągnął temp. ok 60 stopni
- zgasić silnik
- po kilku minutach zerkasz w okienko.
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
U mnie też poziom w okienku ma różne stany. Czasami normowo, czasami full, innym razem minimum. Zależy chyba jak się ustawią tłoki po zakończeniu cyklu pracy.
DL 650 V-STROM => R1200GS => V-STROM 1000 XT => Tracer 900 GT => T12 Z => T12 ZE => Versys 1000 SE => R1250GS => SCRAMBLER 1200 XE => V-STROM 650 XT
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Wiem na czym polega sucha miska. Mialem wczesniej TDM 850. Tu jestem natyle zaniepokojny bo przed serwisem stan oleju rownierz rożnie pokazywal sie w okienku ale teraz wogóle go nie ma.
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Może zbyt mało wlali?
DL 650 V-STROM => R1200GS => V-STROM 1000 XT => Tracer 900 GT => T12 Z => T12 ZE => Versys 1000 SE => R1250GS => SCRAMBLER 1200 XE => V-STROM 650 XT
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Dzwonilem do serwisu. Mam podjechac to sprawdzą. Napisze co mi powiedzieli. Narazie troche zimno i slisko.
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Grzechu spokojnie jest dokładnie tak jak napisał. Gorghu
Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Przed wyjazdem do serwisu sprawdzilem stan oleju i pokazywał polowe. Jadąc, po wyjsciu z zakretu przy b. malej predkosci zapalila sie kontrolka oleju. Zatrzymalem sie i zgasilem silnik. Poziom byl w polowie. Odpalilem, kontrolka zgasla i pojechalem. W serwisie stan oleju pokazywl ponad polowe mimo to poprosilem i dolali setke. Co do kontrolki powiedzieli ze po wyjsciu z zakretu moze sie tak dziać.
Skomentujecie to?
Skomentujecie to?