Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
michał_k
A2
Posty: 183
Rejestracja: 01 maja 2018, 15:45
Lokalizacja: Kłobuck

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: michał_k »

U mnie pomimo że w okienku bywają różne poziomy nigdy nie zapaliła mi się kontrolka oleju. Przy wymianie wlałem dokładnie tyle oleju ile każe producent. Olej Yamalube 10W40. Do ASO nie uczęszczam.


DL 650 V-STROM => R1200GS => V-STROM 1000 XT => Tracer 900 GT => T12 Z => T12 ZE => Versys 1000 SE => R1250GS => SCRAMBLER 1200 XE => V-STROM 650 XT

Awatar użytkownika
gorghu
A+B+C+D+E
Posty: 3024
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: gorghu »

ST zrobiłem troszkę ponad 15 tyś. i żadna kontrolka (oprócz kontroli trakcji ;) ) nigdy mi się nie zapaliła.
I tak de facto nie powinna się moim zdaniem zapalać. Ile ci tego oleju wlali na przeglądzie podczas wymiany?
teoretycznie wg instrukcji powinny to być ilości: z wymianą filtra – 3,4 l, bez filtra – 3,1.


Grzesiek
DL 650 AK8 Black Mat -->> Super Tenere 1200

Awatar użytkownika
Oskar
A+B+C
Posty: 1299
Rejestracja: 23 wrz 2019, 20:22

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Oskar »

Grzesiu sprecyzuj napisałeś po wyjeździe do serwisu.
Czyli oco kaman po wymianie oleju i wyjeździe z serwisu zapaliła Ci się ta kontrolka to Ci dam odpowiedzi .
A jaki olej lejesz ..


Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu

Awatar użytkownika
Oskar
A+B+C
Posty: 1299
Rejestracja: 23 wrz 2019, 20:22

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Oskar »

Grzechu.
Wygląda to tak opiszę po 50 tys km ponad jeżdżeniu ST
Zawsze leje ymalube orginal olej i tak samo filtr oleju orginal Yamaha wymieniam sam .
Grzechu odmierzasz 3100 litr tak jak na dekielku obok kontroli oleju masz napisane lub odrazu 3.4
Wtedy olej będzie lekko powtarzam lekko ponad kreską kontrolki oleju i jak Ci się zapali kontrolka to właśnie dlatego że masz lekko ponad kontrolką oleju też mi się zaraz po wymianie zapaliła.
Ja dolewam jeszcze pełna szklankę czyli wychodzi gdzieś 3.4 i wtedy pokazuje lekko przed górna kreską kontroli. I zostaw tak na 10 tysia co 10 się wymienia ja tak robię,Ty rób jak uważasz.
Czujnik jest czuły i Dobrze chyba że dajesz w pi.....e. to sprawdzaj ale jak jezdxisz do 170 zostaw do następnej wymiany i dupy tym niezawracaj sobię to jest. Yamaha.
Co do sprawdzania oleju tak jak pisał @gorghu żeby być skrupulatnym. Rozgrzewamy do 65 st.C gasimy na 5 min. I sprawdzamy z tym sprawdzaniem to też nieprzezywam
Grzechu. To Yamaha jak byś sam chciał wymieniać daj znać podpowiem jeszcze parę porad.
Jak masz pytania pisz
Podstawa yamalube.....LWG pozdrawiam.


Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu

michał_k
A2
Posty: 183
Rejestracja: 01 maja 2018, 15:45
Lokalizacja: Kłobuck

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: michał_k »

Jako posiadacz i użytkownik wersji Z (czyli z manualnie regulowanym zawieszeniem) zastanawiam się czy nie przesiąść się na wersję ZE. Ciekawe jak elektroniczne zawieszenie wpływa na odczucia i wrażenia z jazdy. No o pytanie czy jest to rozwiązanie na tyle pewne że nie ma tu zagrożenia awaryjnoscią. W manualnej odmianie nie bawiłem się regulacją tłumienia odbicia/dobicia a jedynie napięciem wstępnym co nie przynosiło oczekiwanych efektów. W wersji ZE regulacja jest napewno prostrza no i szybko można wrócić do wcześniejszych ustawień.
Być może zdecyduję się na zakup wersji ZE z ostatniego roku produkcji tj 2020 żeby mieć pamiątkę na lata po tym jak Super Tenere 1200 zniknie z rynku. Na drugim biegunie jest zakup Africa Twin Adventure Sport z elektronicznym zawiasem. Afryka droższa o 10.000, ma łańcuch ale wygląda zacnie.


DL 650 V-STROM => R1200GS => V-STROM 1000 XT => Tracer 900 GT => T12 Z => T12 ZE => Versys 1000 SE => R1250GS => SCRAMBLER 1200 XE => V-STROM 650 XT

Awatar użytkownika
gorghu
A+B+C+D+E
Posty: 3024
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: gorghu »

@michał_kjeździłem 2 godziny wersją ZE. W tym czasie bawiłem się tym zawieszeniem. Podczas jazdy asfaltami praktycznie nie odczułem żadnej różnicy. Być może na offie czuć by było te różnice w sile odbicia/dobicia. Oczywiście jak stoisz i bawisz się ustawieniami (tu opcje obciążenia) to widać i czuć jak motocykl delikatnie podnosi się i opuszcza.
Moim zdaniem nie warto do tego gadżetu dopłacać. Szczególnie jak te ustawienia robisz 2 razy do roku. Jeśli jednak często zmieniasz obciążenia (np kilka razy w tygodniu) to można to rozważyć. Wersja ZE jest o ok 10 tyś droższa (ma tam jeszcze kilka gadżetów których nie ma w wersji Z). Raczej nie słyszałem żeby to komuś się zepsuło.
A. I nie ma rocznika 2020. Yamaha w Europie wyprzedaje roczniki 2019 zalegające na magazynach. Wszystko przez normę euro5. Ale słyszałem plotkę w salonie Yamahy że ten rok sobie odpuścili w Europie ale z ST nie znikną z rynku (bo to jest zbyt duży segment który ma popyt). Być może przebudowują ją nieco i pokażą ją w nowej wersji w przyszłym roku. Ale to tylko plotki.


Grzesiek
DL 650 AK8 Black Mat -->> Super Tenere 1200

michał_k
A2
Posty: 183
Rejestracja: 01 maja 2018, 15:45
Lokalizacja: Kłobuck

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: michał_k »

gorghu pisze: A. I nie ma rocznika 2020. Yamaha w Europie wyprzedaje roczniki 2019 zalegające na magazynach. Wszystko przez normę euro5. Ale słyszałem plotkę w salonie Yamahy że ten rok sobie odpuścili w Europie ale z ST nie znikną z rynku (bo to jest zbyt duży segment który ma popyt). Być może przebudowują ją nieco i pokażą ją w nowej wersji w przyszłym roku. Ale to tylko plotki.
Wg dealera jest rocznik 2020. I podobno w maju mają być dostawy. Ale jutro się wszystkiego dowiem.


DL 650 V-STROM => R1200GS => V-STROM 1000 XT => Tracer 900 GT => T12 Z => T12 ZE => Versys 1000 SE => R1250GS => SCRAMBLER 1200 XE => V-STROM 650 XT

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: prebenny »

@gorghu jak jechałem ZE to jest zauważalna różnica w 'podnoszeniu' przodu przy przyspieszaniu i nurkowaniu przodu przy hamowaniu. Natomiast nie wiem jak to się odnosi do jazdy po zakrętach, bo diler w poznaniu już w maju nie miał testówki a diler z Wrocławia nie miał uchwytu na telefon. Także nie znając Wrocławia jeździłem na ślepo.


null

michał_k
A2
Posty: 183
Rejestracja: 01 maja 2018, 15:45
Lokalizacja: Kłobuck

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: michał_k »

Decyzja zapadła i robię zamianę z wersji Z na ZE. O mały włos byłaby Africa Twin 1100 ale perspektywa obsługi łańcucha przegrała z komfortem jaki daje wał.


DL 650 V-STROM => R1200GS => V-STROM 1000 XT => Tracer 900 GT => T12 Z => T12 ZE => Versys 1000 SE => R1250GS => SCRAMBLER 1200 XE => V-STROM 650 XT

Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2420
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Smerfciamajda »

Jakiej obsługi?
Prysnąć sprajem co jakis czas po deszczu albo naciągnąć raz do roku?

Ja wiem że wał jest bezobsługowy prawie ale to sporo kilogramów jednak.

Ale moto jest zacne. Gratuluję wyboru.



Awatar użytkownika
gorghu
A+B+C+D+E
Posty: 3024
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: gorghu »

@michał_ka pytałeś może w salonie czy można zamówić sam moduł ze wszystkimi elementami zawieszenia który można by było zamontować w wersji Z? Może z montażem wyszło by to taniej niż wymiana całego motka ;)

Touratech ma coś takiego ale tylko na tylne zawieszenie do ST1200 LINK. Lepsze od seryjnego bo ma możliwość włączenia aktywnego sterowania zawieszeniem. Tyle że kosztuje 2 tyś € (czyli prawie 9 tyś PLN) i nie ma sterowania przodu.

@Smerfciamajda zależy kto co lubi. Mnie też denerwowało psikanie co 500 km na ten łańcuch (szczególnie na wyjazdach gdzie ekipa sobie szła już usiąść a ja musiałem się z tym babrać), sprawdzanie naciągu, itp. Tu raz na 10 tyś km sprawdzam poziom oleju w kardanie i tyle :) A tej dodatkowej wagi w moto nie czuję (a wręcz przeciwnie - cięższą o prawie 40 kg Tenerą łatwiej mi się manewruje niż lżejszym DL650).


Grzesiek
DL 650 AK8 Black Mat -->> Super Tenere 1200

Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2420
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Smerfciamajda »

Nie podważam zalet wału ale nie demonizował bym łańcucha.

Jak jest x ring to smarowanie też jest dyskusyjne.



Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: prebenny »

Ja biorąc tigera stwierdziłem, że kij założę olejarkę i o łańcuchu zapomnę. Co parę kkm sprawdzić naciąg i tyle... To przekonanie trwało dopóki nie przyszło czyścić łańcucha po wyjeździe do Rumunii :) Zdecydowanie wolałbym wał. Pamiętaj, ze ok wał może sporo ważyć ale jest to waga 'u dołu' motocykla więc poza przepychaniem nie jest tak odczuwalna.


null

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Lord »

Gdyby nie czyszczenie łańcucha to nie miałbym co robić w garażu :), a tak na poważnie mając olejarkę czyszcze łańcuch praktycznie nie częściej niż jakieś 5-6 tys czyli przy okazji wymiany oleju :), no chyba że gdzieś upaćkam w piachu :)


DL650A L8

Awatar użytkownika
Oskar
A+B+C
Posty: 1299
Rejestracja: 23 wrz 2019, 20:22

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Oskar »

Kij ma dwa końce
Kardan rewelacja i jestem zwolennikiem i sam mam Kardana Ale jest
ale
jak Ci spired...... się np.w Gruzji jesteś w D. E
A łańcuch wyciągasz zmieniasz i jedziesz dalej
Więc jak Kardan to od japonica.


Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu

Awatar użytkownika
gorghu
A+B+C+D+E
Posty: 3024
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: gorghu »

Na jedno jeszcze tylko zwrócę uwagę. w ST konstrukcja kardana nie jest aż tak potężna w porównaniu do GSa czy Tigera1200 ponieważ nie jest to konstrukcja gdzie robi ona także za monowahacz. W związku z tym, moim zdaniem, nie podlega ona aż tak wielkim siłom i przeciążeniom jak w przypadku monowahaczy w GSie czy Tigerze. A to z kolei prowadzi do jej dłuższej żywotności. Ot takie moje proste rozumowanie ;) Oczywiście pomijam tu rodzaj materiału i wytrzymałość z którego są tworzone wały i ich obudowy, bo się na tym nie znam. :)

A poniżej zdjęcie przekładni. fotkę zamieścił jeden z użytkowników grupy na FB. Przekładnia ma zrobione 90 tyś km. Praktycznie nie widać zużycia. Demontował w celu wymiany uszczelki.
Załączniki
przekladnia.png


Grzesiek
DL 650 AK8 Black Mat -->> Super Tenere 1200

Grzechu
A1
Posty: 24
Rejestracja: 08 gru 2019, 14:21

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Grzechu »

Czesc.
Jakie opony polecacie do Yamaha XTZ 1200.
Pytanie do wszystkich ale szczegolenie do Oskara i Gorgha.



Awatar użytkownika
gorghu
A+B+C+D+E
Posty: 3024
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: gorghu »

@Grzechu
ja mam w tej chwili Michelin Anakee Adventure i sobie je bardzo dobrze chwalę. Póki co nakreciłem na nich ok 4 tyś km i praktycznie nie widać żadnego zużycia. Jest wątek o nich na forum więc tu nie będę powielał. ;)


Grzesiek
DL 650 AK8 Black Mat -->> Super Tenere 1200

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: prebenny »

Ja na Anakee Adventure w Tigerze nakręciłem 7.5 tyś i tak samo jak gorghu jestem z nich mega zadowolony.


null

Awatar użytkownika
Oskar
A+B+C
Posty: 1299
Rejestracja: 23 wrz 2019, 20:22

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Oskar »

Siema sprzedałem XT 1200 z żalem bo jest to jeden na najlepszych motocykli na ziemi i miałem opony Michelin anake adventure są tylko głośne na początku i na winklach (boki) poza tym rewelacja na mokrym rewelacja minimum 20 tysia i niezabkuja z przodu jak anake 2 które też niesa najgorsze ale nieposluża tak długo jak adventure michelinki polecam do ciężki motocykli z kardanem ale @Lord wrzucił chyba za moją namową tez te oponki może coś opowie


Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”