Nie ukrywam że bardziej spodobał mi się F900 XR (młodszy brat popularnego - S1000 XR) ze względu na jego turystyczne przeznaczenie, ale "golas" czyli R-ka też wygląda fajnie, obie maszyny miały być odpowiedzią na niezwykle popularną serię Yamahy MT-09 i Tracer 900
Obie maszyny napędza nieco rozwiercony silnik pochodzący z BMW F850 GS, który w F900 XR/R ma pojemność - 895 cm3 o mocy - 105 KM (8'500 obr/min), który generuje maksymalny moment obrotowy - 92 Nm (6'500 obr/min).
Silnik jest oczywiście chłodzony cieczą, to rzędowy Twin DOHC z suchą miską olejową.
Oba motocykle dostały pełne oświetlenie LED, w wersji XR przednie lampy wyglądają kapitalnie, jest światło do jazdy dziennej i po dwie soczewki świateł mijania i drogowych, a także kierunkowskazy i tylna lampa pozycyjna.
Warto dodać że obie maszyny wyposażono w najlepszy na rynku (nie waham się tego powiedzieć) 6,5" kolorowy, matowy wyświetlacz TFT
Motocykl BMW F900 XR zbudowano na ramie stalowej, gotowy do jazdy waży zaledwie - 219 kg. a jego ładowność to także - 219 kg.
Z przodu mamy zawieszenie upside-down o skoku 170 mm. bez możliwości jakiejkolwiek regulacji, natomiast z tyłu znajduje się centralny amortyzator i podwójny wahacz z pełną elektroniczną regulację Dynamic ESA (opcja) o skoku - 172 mm.
Motocykl wyposażono w niezłe hamulce, z przodu mamy dwie tarcze o średnicy - 320 mm. i dwa zaciski cztero-tłoczkowe Brembo, z tyłu jedną tarczę o średnicy - 265 mm. i zacisk jedno-tłoczkowy Brembo, oba koła mają średnicę 17"
Silnik napędza motocykl za pomocą łańcucha poprzez 6-biegową skrzynię biegów, wyposażoną w antyhoppingowe sprzęgło i quickshifter (w tej wersji)
Prezentowany na zdjęciach motocykl F900 XR wyposażono we wszystkie bajery włącznie z elektroniczną regulacją tylnego zawieszenia, tempomat, grzane manetki czy quicshifter, maszyna miała też mocowanie bocznych kufrów.
Gdybyśmy chcieli zakupić komplet oryginalnych trzech kufrów, to zapłacimy za to około 6'000 zł.
Najbardziej rozczarowały mnie w tych motocyklach kanapy, oba siedzenia są okropnie twarde, mój tyłek po 5 minutach miał już dość

Kolejna sprawa to mizerna pojemność zbiornika paliwa, w F900 XR wynosi ona 15,5 litrów, a w F900 R zaledwie 13 litrów, mimo dosyć niskiego spalania (4,2 l/100 km - dane producenta) to trochę zbyt mało jak na motocykl o aspiracjach turystycznych.
Podczas dzisiejszej nagrywki materiału na filmik rozbawiła mnie informacja od dealera iż do czasu oficjalnej premiery nie wolno.. uruchomić silnika


Na wiosnę w M-Cars pojawi się testówka BMW F900 XR którą będę oczywiście jeździł, ale będzie też najnowsza wersja - BMW S1000 XR, czyli "ścigacza w skórze Adventure" - maszyny z silnikiem o mocy 165 KM (11'000 obr/min) i 114 Nm (9'250 obr/min), z pełnym oświetleniem LED.
Już się nie mogę doczekać jazd testowych tymi motocyklami

W tym wątku umieszczę również materiał filmowy z serii "przymiarka" który dzisiaj nagrałem w temacie nowego modelu BMW F900 XR/R
