Grzane Manetki - Oxford
Grzane Manetki - Oxford
Które z wersji grzanych manetek Oxforda - touring czy adventure - najbardziej pasują do małego DLa ? Tak żeby nie trzeba było nic przycinać itd...
Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure
Ride Through Life
Ride Through Life
Tags:
Re: Grzane Manetki - Oxford
Touring mają 120mm, czyli dokładnie się wpasowują. U mnie leżą na razie na półce i czekają aż złączki elektryczne przyjdą 

Suzuki DL 650 AL6 V-Strom
-
- A1
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 paź 2016, 18:47
Re: Grzane Manetki - Oxford
Ja mam sport. Nic nie przycinałem tylko dałem z prawej podkładki pod ciężarek - jak się grzała to się rozszerzała i blokowała rolgaz. Przed montażem sprawdź na sucho czy równo grzeją - ja mam wrażenie że prawa mocniej, muszę sprawdzić termometrem.
Re: Grzane Manetki - Oxford
Dzięki za szybkie odpowiedzi.
Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure
Ride Through Life
Ride Through Life
- Pyxis
- A+B+C+D
- Posty: 2320
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
- Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
- Kontakt:
Re: Grzane Manetki - Oxford
Tez ma wersje Touring V8, ale musialem delikatnie zeszlifowac ten "wielowypust" na rollgazie (po sciagnieciu orginalnej manetki), bo mi wlezc nie chciala na niego, a balem sie, ze jak zaczne sie za mocno silowac, to jakies elementy grzejne zdewastuje w tej gumie.
PS. Nie cierpie jezdzic w grubych cieplych rekawicach, wiec czesto z nich korzystam.
PS. Nie cierpie jezdzic w grubych cieplych rekawicach, wiec czesto z nich korzystam.

( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Re: Grzane Manetki - Oxford
Prawa grzeje mocniej poniewaz jest zalozona na rolgaz ,lewa bezposrednio na rure kierownicy.
-
- A1
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 paź 2016, 18:47
Re: Grzane Manetki - Oxford
A widzisz... Czyli powinni na pod lewą dawać jakąś izolację. Albo drugi rolgaz.
- Grzechu (Kobyłka)
- A+B+C+D
- Posty: 2059
- Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
- Lokalizacja: Opole
Re: Grzane Manetki - Oxford
Kupiłem Oxford Touring (sterownik V8). Ten sterownik ma zabezpieczenie przed wyładowaniem akumulatora wyłączające grzanie w przypadku braku ładowania akumulatora lub spadku naładowania poniżej krytycznej wartości.
Zastanawiam się nad podłączeniem. W necie znalazłem kilka sposobów, ale ...
Czy jest wogóle potrzeba kombinowania z przekaźnikami w przypadku tego modelu ?????
Proszę napiszcie za którym rozwiązaniem się opowiadacie.
1. Rozwiązanie farbryczne.
ZALETY:
Grzeje zawsze, czyli potencjalna możliwość włączenia przed uruchomieniem silnika (tylko po co?)
Wady:
Jeśli zapomnimy włączyć grzanie to:
- nawet nowy akumulator wyładujemy w ciągu 1-2 godzin (no może nieco dłużej, ale przez noc to na pewno L )
- przy słabym akumulatorze problemy z rozruchem
- przy niskich obrotach (bieg jałowy) może pobierać prąd z akumulatora - niewystarczające ładowanie.
2. Podłączone pod stacyjkę.
ZALETY
Pobór prądu tylko przy załączonej stacyjce, co uniemożliwia wyładowanie akumulatora gdy zapomnimy wyłączyć grzanie
WADY:
Jeśli zapomnimy wyłączyć grzanie to:
- przy słabym akumulatorze problemy z rozruchem
- przy niskich obrotach (bieg jałowy) może pobierać prąd z akumulatora - niewystarczające ładowanie
- duże straty (spadki napięcia) na stacyjce i co za tym idzie mniejsza moc grzania
Największą wadą to jednak duży prąd płynący przez stacyjkę, który może powodować "grzanie" się stacyjki do wypalenia styków włącznie.
3. Pod stacyjkę + przekaźnik.
ZALETY:
Pobór prądu tylko przy załączonej stacyjce, co uniemożliwia wyładowanie akumulatora gdy zapomnimy wyłączyć grzanie.
Zasilanie grzania nie obciążą instalacji, pomijalne spadki napięcia i duża moc grzania.
WADY:
Jeśli zapomnimy wyłączyć grzanie to:
- przy słabym akumulatorze problemy z rozruchem
- przy niskich obrotach (bieg jałowy) może pobierać prąd z akumulatora - niewystarczające ładowanie.
4. Z oddzielnym włącznikiem automatycznym.
Stosujemy AUTOMATYCZNY WŁĄCZNIK ŚWIATEŁ, który załącza się w momencie, kiedy alternator rozpocznie ładować akumulator (po przekroczeniu granicznego napięcia ok.13,8V). UWAGA, szukać taki, który wykrywa napięcie 13,8 V a nie zwłoczny.
W tym przypadku (na schemacie) zastosowany jest taki, który zawiera już przekaźnik (na schemacie z dwoma oddzielnymi wyjściami (np. drugie wyjście do podłączenia innych odbiorników – może świateł ?).
ZALETY:
Pobór prądu tylko przy pracy silnika i ładowaniu akumulatora.
Zasilanie grzania nie obciążą instalacji, pomijalne spadki napięcia i duża moc grzania.
WADY: grzeje tylko wtedy, gdy pracuje silnik (tylko czy to jest wada?).
Zastanawiam się nad podłączeniem. W necie znalazłem kilka sposobów, ale ...
Czy jest wogóle potrzeba kombinowania z przekaźnikami w przypadku tego modelu ?????
Proszę napiszcie za którym rozwiązaniem się opowiadacie.
1. Rozwiązanie farbryczne.
ZALETY:
Grzeje zawsze, czyli potencjalna możliwość włączenia przed uruchomieniem silnika (tylko po co?)
Wady:
Jeśli zapomnimy włączyć grzanie to:
- nawet nowy akumulator wyładujemy w ciągu 1-2 godzin (no może nieco dłużej, ale przez noc to na pewno L )
- przy słabym akumulatorze problemy z rozruchem
- przy niskich obrotach (bieg jałowy) może pobierać prąd z akumulatora - niewystarczające ładowanie.
2. Podłączone pod stacyjkę.
ZALETY
Pobór prądu tylko przy załączonej stacyjce, co uniemożliwia wyładowanie akumulatora gdy zapomnimy wyłączyć grzanie
WADY:
Jeśli zapomnimy wyłączyć grzanie to:
- przy słabym akumulatorze problemy z rozruchem
- przy niskich obrotach (bieg jałowy) może pobierać prąd z akumulatora - niewystarczające ładowanie
- duże straty (spadki napięcia) na stacyjce i co za tym idzie mniejsza moc grzania
Największą wadą to jednak duży prąd płynący przez stacyjkę, który może powodować "grzanie" się stacyjki do wypalenia styków włącznie.
3. Pod stacyjkę + przekaźnik.
ZALETY:
Pobór prądu tylko przy załączonej stacyjce, co uniemożliwia wyładowanie akumulatora gdy zapomnimy wyłączyć grzanie.
Zasilanie grzania nie obciążą instalacji, pomijalne spadki napięcia i duża moc grzania.
WADY:
Jeśli zapomnimy wyłączyć grzanie to:
- przy słabym akumulatorze problemy z rozruchem
- przy niskich obrotach (bieg jałowy) może pobierać prąd z akumulatora - niewystarczające ładowanie.
4. Z oddzielnym włącznikiem automatycznym.
Stosujemy AUTOMATYCZNY WŁĄCZNIK ŚWIATEŁ, który załącza się w momencie, kiedy alternator rozpocznie ładować akumulator (po przekroczeniu granicznego napięcia ok.13,8V). UWAGA, szukać taki, który wykrywa napięcie 13,8 V a nie zwłoczny.
W tym przypadku (na schemacie) zastosowany jest taki, który zawiera już przekaźnik (na schemacie z dwoma oddzielnymi wyjściami (np. drugie wyjście do podłączenia innych odbiorników – może świateł ?).
ZALETY:
Pobór prądu tylko przy pracy silnika i ładowaniu akumulatora.
Zasilanie grzania nie obciążą instalacji, pomijalne spadki napięcia i duża moc grzania.
WADY: grzeje tylko wtedy, gdy pracuje silnik (tylko czy to jest wada?).
Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016
SP6AZE
SP6AZE
Re: Grzane Manetki - Oxford
to w zasadzie przecież działa jak ten włącznik świateł dziennych - nie ma ładowania ( czyli napięcie poniżej powiedzmy 13,2 V ) to nie działa.Grzechu (Kobyłka) pisze:Ten sterownik ma zabezpieczenie przed wyładowaniem akumulatora wyłączające grzanie w przypadku braku ładowania
dodatkowo - bezpośrednio w obwód stacyjki nie wpinałbym, jednak tam już fabrycznie trochę prądu płynie, a manetki też trochę żreją, więc może to nadmiernie przeciążać styki i doprowadzić do ich wypalenia.
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Grzane Manetki - Oxford
Ten sterownik wyłącza sam manetki (sprawdzone) po około 1-2 minut od wyłączenia stacyjki. Jest więc sens kombinować ?
Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure
Ride Through Life
Ride Through Life
- Grzechu (Kobyłka)
- A+B+C+D
- Posty: 2059
- Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
- Lokalizacja: Opole
Re: Grzane Manetki - Oxford
Pytam, bo chciałem poznać wasze opinie, czy działa, jak sprawdza się w codziennym użytkowaniu, itd.
Czasem warto coś zmodyfikować, żeby rozszerzyć funkcjonalność, czy usprawnić działanie.
#Qrac, czy muszę na coś zwrócić szczególną uwagę przy montażu?
Czasem warto coś zmodyfikować, żeby rozszerzyć funkcjonalność, czy usprawnić działanie.
#Qrac, czy muszę na coś zwrócić szczególną uwagę przy montażu?
Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016
SP6AZE
SP6AZE
Re: Grzane Manetki - Oxford
Użytkowanie - działa dobrze, nic nie trzeba kombinować i spełnia swoje zadanie. Kilka razy sprawdzałem dla bezpieczeństwa sterownik czy sam się wyłącza i po tych kilku razach już nie zwracam na to uwagi.
Co do montażu to niestety nie do mnie. Nie ja montowałem
Co do montażu to niestety nie do mnie. Nie ja montowałem

Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure
Ride Through Life
Ride Through Life
Re: Grzane Manetki - Oxford
Ja swoje zamontowałem 3 tygodnie temu. Wpiąłem je w dedykowane złącze do grzanych manetek (650 AL6). Złącze ma zasilanie odcinane zapłonem oraz siedzi pod którymś (nie pamiętam już którym) bezpiecznikiem fabrycznym. Na razie nie zaobserwowałem jakichkolwiek praktycznych wad tego rozwiązania - nie ma szans na przypadkowe wyładowanie akumulatora przez zostawienie ich włączonych a i manetki działają tak jak trzeba.
Edit: Doszukałem na stromtrooper.com na którym z bezpieczników siedzi te złącze:
Edit: Doszukałem na stromtrooper.com na którym z bezpieczników siedzi te złącze:
The heated grip connector is run off the 15A signal fuse along with the turn signals and brake lights.
Suzuki DL 650 AL6 V-Strom
- Grzechu (Kobyłka)
- A+B+C+D
- Posty: 2059
- Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
- Lokalizacja: Opole
Re: Grzane Manetki - Oxford
@Quarius,w którym miejscu jest to złącze u Ciebie. Spróbuję też poszukać u mnie (1000 AL 6)
Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016
SP6AZE
SP6AZE
Re: Grzane Manetki - Oxford
Manetki grzane już były gdy kupiłem moto. Mają automatyczny wyłącznik ale dodatkowo wspiąłem je przez przekaźnik po plusie ze stacyjki.
Błędy w pisowni sponsoruje Tapatalk.
Błędy w pisowni sponsoruje Tapatalk.
Romet Komar -> Suzuki GSF 600 Bandit -> Suzuki V-Strom 1000
Re: Grzane Manetki - Oxford
@Grzechu (Kobyłka)oniżej fotki. Pierwsze trzy są ze stromtrooper.com (widoczne tylko dla zalogowanych), kolejne dwie już moje.
Największy problem jest paradoksalnie... z odpowiednim złączem. Jest tam oczywiście jakiś nippoński wynalazek, a ja nie chciałem uwalać oryginalnego przy motocyklu (z resztą jest tam też stosunkowo mało miejsca na takie zabawy) dlatego też zaopatrzyłem się w odpowiednie które zacisnąłem na przewodach manetkowych:
2 Position 090 HM Connector Male
Największy problem jest paradoksalnie... z odpowiednim złączem. Jest tam oczywiście jakiś nippoński wynalazek, a ja nie chciałem uwalać oryginalnego przy motocyklu (z resztą jest tam też stosunkowo mało miejsca na takie zabawy) dlatego też zaopatrzyłem się w odpowiednie które zacisnąłem na przewodach manetkowych:
2 Position 090 HM Connector Male
- Ocena: 23.52941%
Suzuki DL 650 AL6 V-Strom
- Grzechu (Kobyłka)
- A+B+C+D
- Posty: 2059
- Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
- Lokalizacja: Opole
Re: Grzane Manetki - Oxford
Dzięki. Szukałem na stromtrooper, ale fotki były niedostępne. Pooglądam jak to u mnie wyglada i może będą w tym samym miejscu.
Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016
SP6AZE
SP6AZE
Re: Grzane Manetki - Oxford
@Grzechu (Kobyłka)potwierdzam powyższe, założyłem bezpośrednio do aku. Przelatałem cały ten sezon i żadnych anomalii prądowych nie miałemQraC pisze:Użytkowanie - działa dobrze, nic nie trzeba kombinować i spełnia swoje zadanie. Kilka razy sprawdzałem dla bezpieczeństwa sterownik czy sam się wyłącza i po tych kilku razach już nie zwracam na to uwagi.



Zdrówko シモン 
Mniejszość Pomarańczowo Japońska

Mniejszość Pomarańczowo Japońska

- Grzechu (Kobyłka)
- A+B+C+D
- Posty: 2059
- Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
- Lokalizacja: Opole
Re: Grzane Manetki - Oxford
No i dzięki piękne panowie 

Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016
SP6AZE
SP6AZE