
Halogeny LED
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2679
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Halogeny LED
Smerfciamajda pisze:Zielony przewód żadna sztuka. Najbardziej bezczelna ale i najmniej inwazyjna metoda to wysunąć bezpiecznik świateł, zeskrobac izolacje z zielonego i wepchnąć go pod jedna nóżkę bezpiecznika wkładając go z powrotem.
Tam nie płynie duży prąd to tylko wysterowanie przekaźnika LEDow.
Trzeba tylko wepchnąć go po stronie za bezpiecznikiem a nie przed.
No i pięknie!
Kupiłem, założyłem, podłączyłem - działają!
Skorzystałem z patentu z bezpiecznikiem świateł, sprawdził się;)
Choć duma mnie rozpiera, to mam ogromne poczucie, że odwaliłem trochę prowizorki

1. Przewód "zielony" podłączony do bezpiecznika - czy jest inny sposób, żeby podłączyć go do stacyjki? Jeżeli kojarzycie dobry tutorial do tego, chętnie przyjmę linki

2. Nie podnosiłem baku (bo nigdy wcześniej tego nie robiłem) i przewody prowadzące od włącznika i reflektorów do akumulatora puściłem bokiem nad silnikiem, obok innych przewodów. Pospinałem trytytkami ale intuicja mi podpowiada, że jednak nie jest to najlepszy sposób. Czy dla prawilności, powinienem podnieść bak i wtedy zyskam nieograniczone możliwości, by stać się Michałem Aniołem kładzenia przewodów?
W sumie też nieoczywiste było zamontowanie samych reflektorów do gmoli (mam też Givi) więc też póki co, zdałem się na intuicję.
Pozostaje czekać do zmroku, żeby sprawdzić efekty w praktyce.
Uhuuuuuuu!!!!!
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2679
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Halogeny LED
1. To nie jest żaden babol, możesz poszukać kabla z wyjścia bezpiecznika, przeciąć i sie wlutować albo wpiąć na dodatkową wpinke. To duzo dłubania. Możesz zastosować rozgałęźnik z dodatkowym bezpiecznikiem jak na zdjeciu poniżej, eleganckie rozwiązanie ale nie ma tam miejsca. Wszystkie trzy rozwiazania natomiast elektrycznie są takie same jak to, które zrobiłeś .
Gdyby to było zasilanie a nie sterowanie to nie polecam ale do wysterowania przekaźnika jest ok. Tylko wpinka za bezpiecznikiem nie przed.

2. Dobrze zrobiłeś. Wiązka Givi jest w dodatkowej koszulce wiec nic jej sie nie stanie, byle by byla luźna i nieponaciągana.
Ustaw te LEDy tylko tak żeby nie ślepić kierowców.
Gdyby to było zasilanie a nie sterowanie to nie polecam ale do wysterowania przekaźnika jest ok. Tylko wpinka za bezpiecznikiem nie przed.

2. Dobrze zrobiłeś. Wiązka Givi jest w dodatkowej koszulce wiec nic jej sie nie stanie, byle by byla luźna i nieponaciągana.
Ustaw te LEDy tylko tak żeby nie ślepić kierowców.
Re: Halogeny LED
i żeby ich nie stracić przy pierwszym paciakuSmerfciamajda pisze:Ustaw te LEDy tylko tak żeby nie ślepić kierowców.

Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Halogeny LED
Ja mam podłączenie przez bypass tak jak pisze @Smerfciamajda . Trzeba kupić bypass low profile , przynajmniej dla rocznika '19 i w części gdzie się wpinasz na pokrywie zamykającej ściąć uchwyty zapasowych bezpieczników.
Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka
Re: Halogeny LED
Odświeżę swój wątek bo dzięki koledze Lord mam już wtyczki.Maarcel pisze:Bezpiecznik może zostać, na pewno nie zaszkodzi - jeśli nie będzie się moczył, ale za chłodnicą raczej nie będzie pływać.Robert_L pisze:ok dziękuje, rozumiem ze bezpiecznik z wiązki jest zbędny bo i tak instalacja w motorze jest zabezpieczona.
Sprawdź czy to gniazdo jest wodoodporne.
Mam pod ten wtyk podłączone grzane manetki, ale szczerze mówiąc nie sprawdzałem czy to jest pod którymś bezpiecznikiem i pod którym.
Dzisiaj próbowałem wyszarpać tą wtyczkę, gniazdo z osłony gumowej. I ku mojemu zdziwieniu jest ona 3-4 palczasta czyli nie ta. Innej tam nie ma.
Wszystko wskazuję ze ktoś uciął tą wtyczkę i przerobił.
I tu nasuwa mi się pytanie.
Czy klakson w waszych motorach ma 4 wyjścia?. Jakie kolory mają przewody zasilania?. Czarny z paskiem niebieskim, i pomarańczowy . Po przekręceniu kluczyka, odpaleniu brak tam zasilania miedzy tymi parami. Po miedzy dowolnym przewodem a ramą jest zasilanie. Miernik nie wychwytuje bieguna!? jak by nie przekładał zawsze ma plus
Ps
model z 2016r 650 XT (C7)
DL 650 xt 2016r.
-
- A+B+C
- Posty: 1281
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
- Lokalizacja: okolice Krakowa
Re: Halogeny LED
@crimson chyba nie ten wątek 

Komar 2350 -> Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 -> Kymco AK550 Premium
Re: Halogeny LED
Prawdopodobnie sygnał sterowany jest masą. Jeśli klakson normalnie działa, to "-" będzie się pojawiał po wciśnięciu przycisku klaksonu.Robert_L pisze: Po przekręceniu kluczyka, odpaleniu brak tam zasilania miedzy tymi parami. Po miedzy dowolnym przewodem a ramą jest zasilanie. Miernik nie wychwytuje bieguna!? jak by nie przekładał zawsze ma plus
Ps
model z 2016r 650 XT (C7)
W posiadaniu Honda CBF125, Suzuki DL650 K8 i Honda CB500F Honda NC750X żony.
Re: Halogeny LED
Dziękuje, po raz kolejny rozwiązanie tego problemu przesunęło się w czasie
PS
W poniedziałek zdałem A!!. Czad, Na gladiusie masakra, kawa to już inna bajka
PS
W poniedziałek zdałem A!!. Czad, Na gladiusie masakra, kawa to już inna bajka
DL 650 xt 2016r.
Re: Halogeny LED
Gratulacje!:DRobert_L pisze:W poniedziałek zdałem A!!. Czad, Na gladiusie masakra, kawa to już inna bajka
Andrzej
Honda CBF500 > Yamaha XJ6 Diversion F > DL650A C7
Honda CBF500 > Yamaha XJ6 Diversion F > DL650A C7
Re: Halogeny LED
Pytanie może banalne, ale... przyszły dzisiaj LEDy od majfrenda i zbieram się za kompletowanie pozostałych gratów do montażu (złączki, włacznik, skrzyneczka bezpieczników, modół do odcinania zasilania gdy silnik nie pracuje).
Instalację chciałem zrobić na hermetycznych złączkach superseal. Na allegro widzę tego trochę (podwójną idzie kupić za około 3,5 PLN/szt). Natomiast pytanie mam o jakieś rozdzielenie kabla (czyli tzw. trójnik). Na allegro jest tylko jedna oferta za 20 PLN/szt na podwójne złaczki:
https://allegro.pl/oferta/trojnik-super ... 6974951410
Wydaje mi się trochę drogo, tym bardziej że u tego sprzedawcy złączka podwójna superseal kosztuje 10 PLN/szt (gdzie właśnie na innych aukcjach sa po około 3,5 PLN). Pytanie, może ktoś podpowie, jak rozdzielić ładnie jeden kabel na dwa, jakimś właśnie takim gotowcem, żeby nie bawić się w lutowanie? Spotkał ktoś jakieś fajne rozwiązanie? Ewentalnie nie wiem czy ten trójnik będzie pasował do tych złączek za 3,5 PLN czy skazany jestem ewentualnie tylko na ten trójnik za 20 i złączki po 10PLN od tego sprzedawcy ?
Ja nie mam doświadczenia wielkiego w takiej tematyce a może ktoś bardziej się obraca w elektrycznych nowinkach technicznych
Instalację chciałem zrobić na hermetycznych złączkach superseal. Na allegro widzę tego trochę (podwójną idzie kupić za około 3,5 PLN/szt). Natomiast pytanie mam o jakieś rozdzielenie kabla (czyli tzw. trójnik). Na allegro jest tylko jedna oferta za 20 PLN/szt na podwójne złaczki:
https://allegro.pl/oferta/trojnik-super ... 6974951410
Wydaje mi się trochę drogo, tym bardziej że u tego sprzedawcy złączka podwójna superseal kosztuje 10 PLN/szt (gdzie właśnie na innych aukcjach sa po około 3,5 PLN). Pytanie, może ktoś podpowie, jak rozdzielić ładnie jeden kabel na dwa, jakimś właśnie takim gotowcem, żeby nie bawić się w lutowanie? Spotkał ktoś jakieś fajne rozwiązanie? Ewentalnie nie wiem czy ten trójnik będzie pasował do tych złączek za 3,5 PLN czy skazany jestem ewentualnie tylko na ten trójnik za 20 i złączki po 10PLN od tego sprzedawcy ?
Ja nie mam doświadczenia wielkiego w takiej tematyce a może ktoś bardziej się obraca w elektrycznych nowinkach technicznych

Re: Halogeny LED
No tamto rozwiązanie masz bardzo ładne.
Może też tak rzeźbić za złotówkę
https://allegro.pl/oferta/szybkozlacze- ... 7231782836
Może też tak rzeźbić za złotówkę
https://allegro.pl/oferta/szybkozlacze- ... 7231782836
Suzuki DL 650 V-Strom 2012
Re: Halogeny LED
Tu masz po 48 gr i jeszcze dla sąsiada wystarczy
https://allegro.pl/oferta/szybkozlacze- ... 9347722433
Edit: a nie, sorry, pośpieszyłem się, nie są hermetyczne
https://allegro.pl/oferta/szybkozlacze- ... 9347722433
Edit: a nie, sorry, pośpieszyłem się, nie są hermetyczne
Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
Re: Halogeny LED
Ale na koński zwis Ci ten trójnik? Wiązkę główną robisz lutowaną i koszulki termokurczliwe, a same końce dajesz z wtykami żeby w razie W szybko lampki odpiąć.
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
-
- A2
- Posty: 153
- Rejestracja: 03 sie 2018, 09:03
- Lokalizacja: Trójmiasto, Płw Helski
Re: Halogeny LED
dokladnie tak jak struna mowi ale wszytsko zrob na zlaczkach deutsch sa lepsze tzn podlaczenie lamp, zapalniczek, czy przelacznikow, reszte lutujesz izolujesz, najlepiej sterowanie po przekazniku, zasilanie do niego m.in z kosstki przeznaczonej do grzanych manetek.
ja mam osobne linie zasilajace do zapalniczek, ladowarek usb, grzanych manetek, ledow, nic nie obciaza instalacji fabrycznej no i klaksonu 20A stebel
ja mam osobne linie zasilajace do zapalniczek, ladowarek usb, grzanych manetek, ledow, nic nie obciaza instalacji fabrycznej no i klaksonu 20A stebel
Zwyczajnie - Kris
-
- AM
- Posty: 9
- Rejestracja: 29 cze 2020, 10:41
Re: Halogeny LED
Do czego masz wpięte sterowanie przekaźnika?staszek_s pisze:Co do mocy to ja mam reflektorki, manetki, TT i telefon, podobnie miałem w 650'ce rocznik 2014, dawało radę. Teraz, w moim tysiącu, musiałem tylko zmienić bezpiecznik z 3A na 5A, bo był za słaby do gniazdka zapalniczki i TT. Światła mam przez przekaźnik a manetki prosto z akumulatora (to akurat serwis podłączał, sam bym też z przekaźnika wziął).kether pisze:
1. Czy jest możliwość jakiegoś w miarę łatwego podłączenia reflektorów i odpalenie wszystkiego na raz? Układ zasilania będzie miał wystarczającą moc?
Re: Halogeny LED
Wszystko mam wzięte z fabrycznego gniazdka zapalniczki przy zegarach a dokładniej z trójnika, wstawionego za tym gniazdkiem. Tam jest napięcie po stacyjce a trojnik pozwolił uniknąć cięcia wiązki, w razie czego go mogę wypiąć i nie będzie śladu. Minus to ciągniecie przewodu pod bakiem ale i tak trzeba tam coś pociągnąć na ogół.
- Ocena: 5.88235%
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS