Halogeny LED

Wszystko co może świecić, dzwonić, błyskać, wyświetlać itp..
Wszystko przez co przepływa prąd.

kether
AM
Posty: 12
Rejestracja: 03 lut 2017, 21:56

Re: Halogeny LED

Post autor: kether »

Smerfciamajda pisze:Zielony przewód żadna sztuka. Najbardziej bezczelna ale i najmniej inwazyjna metoda to wysunąć bezpiecznik świateł, zeskrobac izolacje z zielonego i wepchnąć go pod jedna nóżkę bezpiecznika wkładając go z powrotem.

Tam nie płynie duży prąd to tylko wysterowanie przekaźnika LEDow.

Trzeba tylko wepchnąć go po stronie za bezpiecznikiem a nie przed.

No i pięknie!
Kupiłem, założyłem, podłączyłem - działają!
Skorzystałem z patentu z bezpiecznikiem świateł, sprawdził się;)

Choć duma mnie rozpiera, to mam ogromne poczucie, że odwaliłem trochę prowizorki :)
1. Przewód "zielony" podłączony do bezpiecznika - czy jest inny sposób, żeby podłączyć go do stacyjki? Jeżeli kojarzycie dobry tutorial do tego, chętnie przyjmę linki :)
2. Nie podnosiłem baku (bo nigdy wcześniej tego nie robiłem) i przewody prowadzące od włącznika i reflektorów do akumulatora puściłem bokiem nad silnikiem, obok innych przewodów. Pospinałem trytytkami ale intuicja mi podpowiada, że jednak nie jest to najlepszy sposób. Czy dla prawilności, powinienem podnieść bak i wtedy zyskam nieograniczone możliwości, by stać się Michałem Aniołem kładzenia przewodów?

W sumie też nieoczywiste było zamontowanie samych reflektorów do gmoli (mam też Givi) więc też póki co, zdałem się na intuicję.
Pozostaje czekać do zmroku, żeby sprawdzić efekty w praktyce.

Uhuuuuuuu!!!!!



Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2679
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Halogeny LED

Post autor: Smerfciamajda »

1. To nie jest żaden babol, możesz poszukać kabla z wyjścia bezpiecznika, przeciąć i sie wlutować albo wpiąć na dodatkową wpinke. To duzo dłubania. Możesz zastosować rozgałęźnik z dodatkowym bezpiecznikiem jak na zdjeciu poniżej, eleganckie rozwiązanie ale nie ma tam miejsca. Wszystkie trzy rozwiazania natomiast elektrycznie są takie same jak to, które zrobiłeś .
Gdyby to było zasilanie a nie sterowanie to nie polecam ale do wysterowania przekaźnika jest ok. Tylko wpinka za bezpiecznikiem nie przed.

Obrazek


2. Dobrze zrobiłeś. Wiązka Givi jest w dodatkowej koszulce wiec nic jej sie nie stanie, byle by byla luźna i nieponaciągana.



Ustaw te LEDy tylko tak żeby nie ślepić kierowców.



Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3330
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Halogeny LED

Post autor: staszek_s »

Smerfciamajda pisze:Ustaw te LEDy tylko tak żeby nie ślepić kierowców.
i żeby ich nie stracić przy pierwszym paciaku :)


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
Woolkan
A2
Posty: 231
Rejestracja: 03 wrz 2019, 17:11

Re: Halogeny LED

Post autor: Woolkan »

Ja mam podłączenie przez bypass tak jak pisze @Smerfciamajda . Trzeba kupić bypass low profile , przynajmniej dla rocznika '19 i w części gdzie się wpinasz na pokrywie zamykającej ściąć uchwyty zapasowych bezpieczników.Obrazek

Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka



Robert_L
A2
Posty: 264
Rejestracja: 21 gru 2019, 19:21
Lokalizacja: Bobowa

Re: Halogeny LED

Post autor: Robert_L »

Maarcel pisze:
Robert_L pisze:ok dziękuje, rozumiem ze bezpiecznik z wiązki jest zbędny bo i tak instalacja w motorze jest zabezpieczona.
Bezpiecznik może zostać, na pewno nie zaszkodzi - jeśli nie będzie się moczył, ale za chłodnicą raczej nie będzie pływać.
Sprawdź czy to gniazdo jest wodoodporne.

Mam pod ten wtyk podłączone grzane manetki, ale szczerze mówiąc nie sprawdzałem czy to jest pod którymś bezpiecznikiem i pod którym.
Odświeżę swój wątek bo dzięki koledze Lord mam już wtyczki.
Dzisiaj próbowałem wyszarpać tą wtyczkę, gniazdo z osłony gumowej. I ku mojemu zdziwieniu jest ona 3-4 palczasta czyli nie ta. Innej tam nie ma.
Wszystko wskazuję ze ktoś uciął tą wtyczkę i przerobił.
I tu nasuwa mi się pytanie.
Czy klakson w waszych motorach ma 4 wyjścia?. Jakie kolory mają przewody zasilania?. Czarny z paskiem niebieskim, i pomarańczowy . Po przekręceniu kluczyka, odpaleniu brak tam zasilania miedzy tymi parami. Po miedzy dowolnym przewodem a ramą jest zasilanie. Miernik nie wychwytuje bieguna!? jak by nie przekładał zawsze ma plus

Ps
model z 2016r 650 XT (C7)
Załączniki
IMG-20200628-WA0000.jpeg


DL 650 xt 2016r.

Awatar użytkownika
crimson
A+B+C+D+E+T
Posty: 4105
Rejestracja: 27 wrz 2017, 14:19
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: Halogeny LED

Post autor: crimson »

To biorąc przykład z @kaloryferarz :)
"Strzegą przyrody Anioły bez brody" :)


DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS

kaloryferarz
A+B+C
Posty: 1281
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
Lokalizacja: okolice Krakowa

Re: Halogeny LED

Post autor: kaloryferarz »

@crimson chyba nie ten wątek :D


Komar 2350 -> Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 -> Kymco AK550 Premium

Awatar użytkownika
crimson
A+B+C+D+E+T
Posty: 4105
Rejestracja: 27 wrz 2017, 14:19
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: Halogeny LED

Post autor: crimson »

o kurka :) Coś mi na teleffonie musiało przeskoczyć


DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS

Awatar użytkownika
pxj
A2
Posty: 149
Rejestracja: 25 wrz 2019, 21:51
Lokalizacja: Mikołów

Re: Halogeny LED

Post autor: pxj »

Robert_L pisze: Po przekręceniu kluczyka, odpaleniu brak tam zasilania miedzy tymi parami. Po miedzy dowolnym przewodem a ramą jest zasilanie. Miernik nie wychwytuje bieguna!? jak by nie przekładał zawsze ma plus

Ps
model z 2016r 650 XT (C7)
Prawdopodobnie sygnał sterowany jest masą. Jeśli klakson normalnie działa, to "-" będzie się pojawiał po wciśnięciu przycisku klaksonu.


W posiadaniu Honda CBF125, Suzuki DL650 K8 i Honda CB500F Honda NC750X żony.

Robert_L
A2
Posty: 264
Rejestracja: 21 gru 2019, 19:21
Lokalizacja: Bobowa

Re: Halogeny LED

Post autor: Robert_L »

Dziękuje, po raz kolejny rozwiązanie tego problemu przesunęło się w czasie

PS
W poniedziałek zdałem A!!. Czad, Na gladiusie masakra, kawa to już inna bajka


DL 650 xt 2016r.

rcs1
A2
Posty: 286
Rejestracja: 03 lis 2018, 19:12
Lokalizacja: Otwock

Re: Halogeny LED

Post autor: rcs1 »

Robert_L pisze:W poniedziałek zdałem A!!. Czad, Na gladiusie masakra, kawa to już inna bajka
Gratulacje!:D


Andrzej
Honda CBF500 > Yamaha XJ6 Diversion F > DL650A C7

Robert_L
A2
Posty: 264
Rejestracja: 21 gru 2019, 19:21
Lokalizacja: Bobowa

Re: Halogeny LED

Post autor: Robert_L »

Dziękuję


DL 650 xt 2016r.

Awatar użytkownika
polokokt
A
Posty: 300
Rejestracja: 09 lis 2017, 23:00
Lokalizacja: Legionowo

Re: Halogeny LED

Post autor: polokokt »

Pytanie może banalne, ale... przyszły dzisiaj LEDy od majfrenda i zbieram się za kompletowanie pozostałych gratów do montażu (złączki, włacznik, skrzyneczka bezpieczników, modół do odcinania zasilania gdy silnik nie pracuje).
Instalację chciałem zrobić na hermetycznych złączkach superseal. Na allegro widzę tego trochę (podwójną idzie kupić za około 3,5 PLN/szt). Natomiast pytanie mam o jakieś rozdzielenie kabla (czyli tzw. trójnik). Na allegro jest tylko jedna oferta za 20 PLN/szt na podwójne złaczki:

https://allegro.pl/oferta/trojnik-super ... 6974951410

Wydaje mi się trochę drogo, tym bardziej że u tego sprzedawcy złączka podwójna superseal kosztuje 10 PLN/szt (gdzie właśnie na innych aukcjach sa po około 3,5 PLN). Pytanie, może ktoś podpowie, jak rozdzielić ładnie jeden kabel na dwa, jakimś właśnie takim gotowcem, żeby nie bawić się w lutowanie? Spotkał ktoś jakieś fajne rozwiązanie? Ewentalnie nie wiem czy ten trójnik będzie pasował do tych złączek za 3,5 PLN czy skazany jestem ewentualnie tylko na ten trójnik za 20 i złączki po 10PLN od tego sprzedawcy ?
Ja nie mam doświadczenia wielkiego w takiej tematyce a może ktoś bardziej się obraca w elektrycznych nowinkach technicznych :)



Awatar użytkownika
Maarcel
A+B
Posty: 915
Rejestracja: 14 cze 2018, 23:02
Lokalizacja: Łódź

Re: Halogeny LED

Post autor: Maarcel »

No tamto rozwiązanie masz bardzo ładne.

Może też tak rzeźbić za złotówkę
https://allegro.pl/oferta/szybkozlacze- ... 7231782836


Suzuki DL 650 V-Strom 2012

Awatar użytkownika
PiotrEm
A+B+C
Posty: 1714
Rejestracja: 25 kwie 2020, 23:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: Halogeny LED

Post autor: PiotrEm »

Tu masz po 48 gr i jeszcze dla sąsiada wystarczy
https://allegro.pl/oferta/szybkozlacze- ... 9347722433

Edit: a nie, sorry, pośpieszyłem się, nie są hermetyczne


Czarny DL650XT M0 na Au-felgach

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5343
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Halogeny LED

Post autor: Struna »

Ale na koński zwis Ci ten trójnik? Wiązkę główną robisz lutowaną i koszulki termokurczliwe, a same końce dajesz z wtykami żeby w razie W szybko lampki odpiąć.


DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Hetman_Wielki (Kris)
A2
Posty: 153
Rejestracja: 03 sie 2018, 09:03
Lokalizacja: Trójmiasto, Płw Helski

Re: Halogeny LED

Post autor: Hetman_Wielki (Kris) »

dokladnie tak jak struna mowi ale wszytsko zrob na zlaczkach deutsch sa lepsze tzn podlaczenie lamp, zapalniczek, czy przelacznikow, reszte lutujesz izolujesz, najlepiej sterowanie po przekazniku, zasilanie do niego m.in z kosstki przeznaczonej do grzanych manetek.

ja mam osobne linie zasilajace do zapalniczek, ladowarek usb, grzanych manetek, ledow, nic nie obciaza instalacji fabrycznej no i klaksonu 20A stebel


Zwyczajnie - Kris

Marcin.P (KRK)
AM
Posty: 9
Rejestracja: 29 cze 2020, 10:41

Re: Halogeny LED

Post autor: Marcin.P (KRK) »

staszek_s pisze:
kether pisze:
1. Czy jest możliwość jakiegoś w miarę łatwego podłączenia reflektorów i odpalenie wszystkiego na raz? Układ zasilania będzie miał wystarczającą moc?
Co do mocy to ja mam reflektorki, manetki, TT i telefon, podobnie miałem w 650'ce rocznik 2014, dawało radę. Teraz, w moim tysiącu, musiałem tylko zmienić bezpiecznik z 3A na 5A, bo był za słaby do gniazdka zapalniczki i TT. Światła mam przez przekaźnik a manetki prosto z akumulatora (to akurat serwis podłączał, sam bym też z przekaźnika wziął).
Do czego masz wpięte sterowanie przekaźnika?



Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3330
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Halogeny LED

Post autor: staszek_s »

Wszystko mam wzięte z fabrycznego gniazdka zapalniczki przy zegarach a dokładniej z trójnika, wstawionego za tym gniazdkiem. Tam jest napięcie po stacyjce a trojnik pozwolił uniknąć cięcia wiązki, w razie czego go mogę wypiąć i nie będzie śladu. Minus to ciągniecie przewodu pod bakiem ale i tak trzeba tam coś pociągnąć na ogół.
Ocena: 5.88235%


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

ODPOWIEDZ

Wróć do „Akcesoria elektryczne i elektroniczne”