Poniżej kilka informacji co w takim wypadku sprawdzić i jakie mogą być tego prawdopodobne przyczyny.
- Świece - sprawdzić stan i ew. wymienić. Serwisówka przewiduje wymianę co 12 K km. To że nie są upalone i że jeszcze jest na nich iskra.. o niczym nie świadczy.
- Zasysanie lewego powietrza 0- sprawdzić i dokręcić opaski przewodów dolotowych powietrza . Jak nie da się dokręcić to wymienić. ( najczęstsza przyczyna w DL 1000)
- Sprawdzenie paliwa - trefne z domieszkami może powodować takie objawy.
- Zawalone wtryskiwacze - zły wtrysk mieszanki nie pozwala na jej pełne spalenie w komorze. Można zdemontować i po podłączeniu do zasilania ( by się otworzyły przedmuchać w odwrotną stroną, przemyć, przepłukać.
- Luźne wtryskiwacze - też tak potrafią - sprawdzić wtryski i dobrze dokręcić.
- Zrobić regulację przepustnic najlepiej na cyfrowych wakuometrach.
- Sprawdzić zawory - i ustawić luz zaworowy.
Jak ktoś ma wiedzę niech uzupełnia
