UWAGA UWAGA UWAGA
Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
naciąg i regulacja luzu łańcucha dl 650
-
- A
- Posty: 450
- Rejestracja: 24 mar 2020, 09:57
- Lokalizacja: Dębowiec k. Jasła
Re: naciąg i regulacja luzu łańcucha dl 650
Oj, to już nowy nie jest. Na pewno ma niedoskonałości w rozciągnięciu. Przy naciąganiu należy sprawdzić w kilku położeniach, czy w którymś nie wychodzi poza dopuszczalny zakres. Trzeba by spytać innych użytkowników Suzuki ile ich napędy wytrzymywały. Ja niestety doświadczenia z Suzuki tu nie mam. Tym że nie idzie w osi, ja bym się za bardzo nie przejmował.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: naciąg i regulacja luzu łańcucha dl 650
Mój ma prawie 23kkm, i wygląda tak. Łańcuch się trochę nierówno rozciągnął, ale bardziej martwi mnie to, że przez jakieś 1000 km jeździłem z delikatnie zbyt mocno naciągniętym, i się o łożyska martwię. Bo nigdy nie wiem, jakiej siły użyć, żeby sprawdzić, czy jest te 20-30 mm luzu.
- Załączniki
-
- 20230531_204905.jpg (889.05 KiB) Przejrzano 1731 razy
-
- 20230531_204800.jpg (799.13 KiB) Przejrzano 1731 razy
Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 5376
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: naciąg i regulacja luzu łańcucha dl 650
@f_ranek - może nie do wymiany. Na tą chwilkę masz do wymiany zębatkę zdawczą, reszty łańcucha nie widzę ale tylna jeszcze pociągnie z 5-6tyś
Umyj ten łańcuch bo syf na nim aż miło
Umyj ten łańcuch bo syf na nim aż miło

Re: naciąg i regulacja luzu łańcucha dl 650
Myłem po 12 kkm, to w sumie mogę umyć xD
Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 5376
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: naciąg i regulacja luzu łańcucha dl 650
Są różne szkoły - znam ludzi, którzy przez całe życie napędu wcale nie smarują łańcucha i o dziwo wcale nie żyje on jakoś bardzo krócej niż takie smarowane.
Inna kwestia, to hałas jaki generuje - ale to inna bajka
Ja bym to umył porządnie ( nafta ), można nadrzucić nową zdawczą, nasmarować, ustawić naciąg i z pewnością ogarnie kolejne kilka tyś km.
Ewentualnie jak w planie jakiś daleki wyjazd, to można by zapobiegawczo zmienić całość, ale to by musiał być taki trip rzędu 4k +
Inna kwestia, to hałas jaki generuje - ale to inna bajka

Ja bym to umył porządnie ( nafta ), można nadrzucić nową zdawczą, nasmarować, ustawić naciąg i z pewnością ogarnie kolejne kilka tyś km.
Ewentualnie jak w planie jakiś daleki wyjazd, to można by zapobiegawczo zmienić całość, ale to by musiał być taki trip rzędu 4k +
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 5376
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: naciąg i regulacja luzu łańcucha dl 650
Wiesz jak latasz po szutrach, smar plus piasek robia swoje
Re: naciąg i regulacja luzu łańcucha dl 650
Smarowanie łańcucha jest nieekologiczne...



Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: naciąg i regulacja luzu łańcucha dl 650
U mnie dwukrotnie był wymieniany ze względu na nierównomierny naciąg. Raczej temu bym się przyjrzał, jak duże są odchylenia.
DL650K7 -> Hayabusa K6 ->DL650AM2
Re: naciąg i regulacja luzu łańcucha dl 650
Odkopuje temat. Od niedawna jestem posiadaczam v strona i też to moje pierwsze samodzielne naprawy z pomocą yt. Mam taki problem ze przy naciąganiu łańcucha faluje delikatnie lewo prawo i z tego co tu wyczytałem jest to w normie? Mam dodatkowo pytanie, gdyż po naciągnięciu i sprawdzeniu suwmiarka oraz miarka chyba sto razy dystansu śrub od mocowania ramy oraz odległości tych prostokątnych podkładek pod oś do końca wahacza słyszę delikatnie stuknięcia, jakby przeskakiwania łańcucha na kole zębatym? Stają się one głośniejsze po jeździe kiedy napęd jest rozgrzany i prowadze tyłem motor np do garażu. Już dostaję szału od sprawdzania co jest nie tak? Oraz czy wkładacie coś między zębatkę a oś żeby naprężyć układ przed skręceniem osi? Kiedy to robię to po skręceniu łańcuch dostaje dodatkowe mm luzu? Oraz jeszcze jedno- jak kręcicie śruby napinacza do kiedy od strony zębatki jest ju naprężony to czy z prawej strony jesteście w stanie pociągnąć koło do tyłu?
Dodam że napęd ma przejechane 5tys km, sprawdzałem zębatka nie ma bicia, wymieniłem też gumy zabieraka na nowe, wymieniłem wszystkie łożyska.
Dodam że napęd ma przejechane 5tys km, sprawdzałem zębatka nie ma bicia, wymieniłem też gumy zabieraka na nowe, wymieniłem wszystkie łożyska.
Re: naciąg i regulacja luzu łańcucha dl 650
Dwie sytuacje jakie przychodzą mi do głowy, w których łańcuch może wydawać dźwięki o których wspominasz to:
- suchy łańcuch - do przesmarowania
- za mocno naprężony łańcuch
Czy odpowiednio mierzysz luz łańcucha przy jego napinaniu? Wg manualna, na stopce bocznej, prawidłowo napięty łańcuch ma mieć 20-30 mm luzu.

Wysłane z mojego Pixel 7 przy użyciu Tapatalka
- suchy łańcuch - do przesmarowania
- za mocno naprężony łańcuch
Czy odpowiednio mierzysz luz łańcucha przy jego napinaniu? Wg manualna, na stopce bocznej, prawidłowo napięty łańcuch ma mieć 20-30 mm luzu.
Może źle interpretuję to co napisałeś, ale to mi brzmi jakbyś za mocno napinał łańcuch.Taho pisze: czy wkładacie coś między zębatkę a oś żeby naprężyć układ przed skręceniem osi?

Wysłane z mojego Pixel 7 przy użyciu Tapatalka
Re: naciąg i regulacja luzu łańcucha dl 650
Sprawdzam naciąg łańcucha na środku między kołami zębatymi i zostawiam nawet ok 30-35mm luzu bo kiedy zostawiam 25mm zauważyłem że biegi jakby bardziej szarpią przy zmianie. Sprawdzam miarka mierząc od (środka) sworznia ogniwa łańcucha i naciągam góra-dół jak w manualu.
Łańcuch przesmarowany.
Łańcuch przesmarowany.
Re: naciąg i regulacja luzu łańcucha dl 650
Może masz tylne koło nie w osi motocykla, i łańcuch zahacza o zęby. Bo dziwnie to by było, gdyby przy prowadzeniu motocykla łańcuch przeskakiwał na zębatkach.
Jeżeli jesteś pewien, że nie masz zbyt mocno naciągniętego łańcucha, to może jest nierówno wyciągnięty, albo gumowy ślizgacz się już zużył.
U mnie procedura wygląda tak, że po poluzowaniu śruby na ośce przekręcam obie śrubki regulacyjne o zawsze ten sam kąt 1/8 obrotu, i ew. 1/16 jeżeli jest wciąż zbyt luźny (mam motocykl od nowa, więc zakładam, że było równo, i będzie równo lewa-prawa). Ale wolę lekko zbyt luźny łańcuch, niż procedurę jego luzowania. Następnie dokręcam śrubę na ośce, sprawdzam naciąg, i dokręcam do 100 Nm. Czasami jest wtedy trochę mniej lub więcej, niż było na leśnej nakrętce, ale o ile nie jest zbyt ciasno, to nie poprawiam. Niczego nie wkładam, nie podkładam, nic mi się o żaden milimetr nie przesuwa - masa motocykla powoduje, że nawet nie trzeba ośki po drugiej stronie blokować (wcześniej robiłem na centralce, to trzeba było).
Jesteś w stanie nagrać filmik, z tego stukania, skąd ono Twoim zdaniem pochodzi, jak mierzysz luz, oraz ew. zdjęcia końca wahacza z boku z dwóch stron motocykla? Może to nam coś rozjaśni. Niestety Twoja wypowiedź jest dość chaotyczna.
P. S. Procedura luzowania łańcucha wygląda tak, że odkręcam śrubki regulacyjne o 1/16 obrotu, stukam przez deseczkę w ośkę w kierunku przodu moto po obu stronach, dokręcam ośkę, i dalej jak wyżej.
Jeżeli jesteś pewien, że nie masz zbyt mocno naciągniętego łańcucha, to może jest nierówno wyciągnięty, albo gumowy ślizgacz się już zużył.
U mnie procedura wygląda tak, że po poluzowaniu śruby na ośce przekręcam obie śrubki regulacyjne o zawsze ten sam kąt 1/8 obrotu, i ew. 1/16 jeżeli jest wciąż zbyt luźny (mam motocykl od nowa, więc zakładam, że było równo, i będzie równo lewa-prawa). Ale wolę lekko zbyt luźny łańcuch, niż procedurę jego luzowania. Następnie dokręcam śrubę na ośce, sprawdzam naciąg, i dokręcam do 100 Nm. Czasami jest wtedy trochę mniej lub więcej, niż było na leśnej nakrętce, ale o ile nie jest zbyt ciasno, to nie poprawiam. Niczego nie wkładam, nie podkładam, nic mi się o żaden milimetr nie przesuwa - masa motocykla powoduje, że nawet nie trzeba ośki po drugiej stronie blokować (wcześniej robiłem na centralce, to trzeba było).
Jesteś w stanie nagrać filmik, z tego stukania, skąd ono Twoim zdaniem pochodzi, jak mierzysz luz, oraz ew. zdjęcia końca wahacza z boku z dwóch stron motocykla? Może to nam coś rozjaśni. Niestety Twoja wypowiedź jest dość chaotyczna.
P. S. Procedura luzowania łańcucha wygląda tak, że odkręcam śrubki regulacyjne o 1/16 obrotu, stukam przez deseczkę w ośkę w kierunku przodu moto po obu stronach, dokręcam ośkę, i dalej jak wyżej.
Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Re: naciąg i regulacja luzu łańcucha dl 650
Faktycznie wcześniejsza wypowiedź jest trochę chaotyczna. Ok postaram się wysłać jakis filmik, choć może być ciężko to uchwycić gdyż jest to bardzo ciche, czuję bardziej minimalne stuknięcia przy przeskakoku łańcucha na kole zębatym. Bardzo prawdopodobne jest to, że nie potrafię w ustawić koła idealnie w osi. Moje pytanie brzmi jak to zrobić jeśli koło wyjmowałem całe i napinacze są całkiem luźno? Czy przesuwając oś na max do przodu i kręcąc na raz obiema śrubami równolegle w tym samym czasie można nastawić to koło jednocześnie sprawdzając napięcie łańcucha?
Re: naciąg i regulacja luzu łańcucha dl 650
Może warto by mieć taki gadżecik jak w 2:06 minucie tego filmu?
https://youtu.be/uDmn-zngFRY?si=cqJZ14iCFQdBebAQ
https://youtu.be/uDmn-zngFRY?si=cqJZ14iCFQdBebAQ
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: naciąg i regulacja luzu łańcucha dl 650
Może to być trop, może tylna zębatka nie jest w linii z łańcuchem.
Wydaje mi się, że podobny efekt jak na filmie można by uzyskać przykładając jakiś długi 20cm prosty element, na płasko do tylnej zębatki i sprawdzić, czy łańcuch jest w linii z płaszczyzną zębatki, czy od niej odchodzi.
@Taho - co mi jeszcze przychodzi do głowy to może kwestia montażu łożysk tylnego kola?
https://www.motostforky.pl/2018/06/15/w ... aka-w-dlu/
Wg opisu przy tylnym kole istotna jest kolejność ich montażu, łożysko lewe powinno być montowane jako drugie - brałeś to pod uwagę przy ich montażu?
P.s. - napęd wymieniałeś cały - zębatki i łańcuch?
Po pracy pójdę zobaczyć u siebie jak to wygląda, zrobię też zdjęcia dla porównania
Wysłane z mojego Pixel 7 przy użyciu Tapatalka
Wydaje mi się, że podobny efekt jak na filmie można by uzyskać przykładając jakiś długi 20cm prosty element, na płasko do tylnej zębatki i sprawdzić, czy łańcuch jest w linii z płaszczyzną zębatki, czy od niej odchodzi.
@Taho - co mi jeszcze przychodzi do głowy to może kwestia montażu łożysk tylnego kola?
https://www.motostforky.pl/2018/06/15/w ... aka-w-dlu/
Wg opisu przy tylnym kole istotna jest kolejność ich montażu, łożysko lewe powinno być montowane jako drugie - brałeś to pod uwagę przy ich montażu?
P.s. - napęd wymieniałeś cały - zębatki i łańcuch?
Po pracy pójdę zobaczyć u siebie jak to wygląda, zrobię też zdjęcia dla porównania
Wysłane z mojego Pixel 7 przy użyciu Tapatalka
Re: naciąg i regulacja luzu łańcucha dl 650
Super dzięki nawet nie wiedziałem, że kolejność montażu łożysk ma znaczenie, szczęśliwie zamontowałem jak w instrukcji.Blady1k9 pisze: ↑28 lip 2025, 10:36Może to być trop, może tylna zębatka nie jest w linii z łańcuchem.
Wydaje mi się, że podobny efekt jak na filmie można by uzyskać przykładając jakiś długi 20cm prosty element, na płasko do tylnej zębatki i sprawdzić, czy łańcuch jest w linii z płaszczyzną zębatki, czy od niej odchodzi.
@Taho - co mi jeszcze przychodzi do głowy to może kwestia montażu łożysk tylnego kola?
https://www.motostforky.pl/2018/06/15/w ... aka-w-dlu/
Wg opisu przy tylnym kole istotna jest kolejność ich montażu, łożysko lewe powinno być montowane jako drugie - brałeś to pod uwagę przy ich montażu?
P.s. - napęd wymieniałeś cały - zębatki i łańcuch?
Po pracy pójdę zobaczyć u siebie jak to wygląda, zrobię też zdjęcia dla porównania
Wysłane z mojego Pixel 7 przy użyciu Tapatalka
Spróbowałem kolejny raz naciągnąć i zauważyłem, ze te stuknięcia pojawiają się gdy naciągam łańcuch na ok. 30mm luzu i mniej. Ustawiłem teraz w granicy 35, narazie ok, czyli możliwe że łańcuch był za bardzo napięty? Czy to normalne że przy książkowym naciąganiu występuje jakieś przeskakiwanie? Czy sami sprawdzacie ile luzu zostaje gdy na motorze siedzi kierowca?
Re: naciąg i regulacja luzu łańcucha dl 650
Ja zgodnie z manualem - ustawiam na stopce bocznej i wtedy tak reguluje, aby luz łańcucha miał okolo 20-30mm, a po obu stronach te kwadratowe podkładki na osi wskazywały podobne położenie względem podziałki na wahaczu.Taho pisze: Czy sami sprawdzacie ile luzu zostaje gdy na motorze siedzi kierowca?
Jak dzisiaj sprawdziłem u siebie, to lewa i prawa strona względem podziałki jest może przesunięta z 1mm - łańcuch wg mnie pracuje jak trzeba - nie jest bezgłośny, ale to w końcu łańcuch

Wysłane z mojego Pixel 7 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 28 lip 2025, 22:54 przez Blady1k9, łącznie zmieniany 1 raz.