Ukręciłem coś...
Ukręciłem coś...
Witajcie!
Wróciłem właśnie z garażu. Wziąłem się za wymianę oleju. Wszystko szło ok aż do momentu zakręcania śruby... Albo ukręciłem samą śrubę ( choć wg mnie wygląda ok) albo też gwint wewnątrz miski olejowej. Niestety śruba się okręca przy dokręcaniu kluczem a podczas jej wykręcania po owym przekręceniu posypały mi się z wewnątrz drobne okrągłe opiłki więc chyba...dupa. Ale mimo wszystko może coś poradzicie? Czy wg Was pomoże zakup nowej śruby, nie wiem ciut większej, czy jednak czeka mnie gwintowanie miski albo co gorsza coś poważniejszego... Z góry dzięki za podpowiedzi.
Pozdrawiam
Wróciłem właśnie z garażu. Wziąłem się za wymianę oleju. Wszystko szło ok aż do momentu zakręcania śruby... Albo ukręciłem samą śrubę ( choć wg mnie wygląda ok) albo też gwint wewnątrz miski olejowej. Niestety śruba się okręca przy dokręcaniu kluczem a podczas jej wykręcania po owym przekręceniu posypały mi się z wewnątrz drobne okrągłe opiłki więc chyba...dupa. Ale mimo wszystko może coś poradzicie? Czy wg Was pomoże zakup nowej śruby, nie wiem ciut większej, czy jednak czeka mnie gwintowanie miski albo co gorsza coś poważniejszego... Z góry dzięki za podpowiedzi.
Pozdrawiam
Re: Ukręciłem coś...
Jak gwint przekręcony to albo ten sam gwintownik i poprawienie gwintu (może nie pomóc) i nowa śruba ale z tym samym gwintem i tym razem klucz dynamometryczny jak za dużo pary w łapach. Albo gwintownik na większy rozmiar i nowa śruba pod nowy rozmiar. Żadne półśrodki nie dadzą gwarancji że będzie trzymać. Ale to moje zdanie.
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2020, 15:42 przez Lord, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ocena: 5.88235%
DL650A L8
Re: Ukręciłem coś...
Ups, to dałeś ciała...
Jak poszedł gwint w karterze to będzie spory kłopot.
Można spróbować jak @Lord pisał, gwintownik i przejechać otwór w karterze a potem delikatnie dokręcać, tylko że to może zadziałać raz czy dwa razy, z czasem może się rozszczelnić.
Ewentualnie wstawka gwintu ( helicoil ) to powinno wytrzymać.
No i nie wieszaj się na kluczu, tam nie trzeba dużej siły.
Jak poszedł gwint w karterze to będzie spory kłopot.
Można spróbować jak @Lord pisał, gwintownik i przejechać otwór w karterze a potem delikatnie dokręcać, tylko że to może zadziałać raz czy dwa razy, z czasem może się rozszczelnić.
Ewentualnie wstawka gwintu ( helicoil ) to powinno wytrzymać.
No i nie wieszaj się na kluczu, tam nie trzeba dużej siły.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Online
Re: Ukręciłem coś...
Może dlatego warto zainwestować w uszczelki i wymieniać za każdym razem, wtedy te 20 Nm starcza...
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Ukręciłem coś...
bardzo częsty błąd w dokręcaniu śrub spustu oleju, którą się prawie w palcach powinno przykręcać...
Jak ukręciłeś to gwintownik i śrubę na ciut grubsza wymienić.
Jak ukręciłeś to gwintownik i śrubę na ciut grubsza wymienić.
Re: Ukręciłem coś...
Można też zrobić w taki sposób rozwierczamy na większy gwint drobnozwojowy , dorabiamy tulejkie z gwintem zewnętrznym drobnozwojowym i gwintem wewnętrznym orginarnym . Potem taką tulejkie wkręcić na klej do gwintów w karteru. Trochę jest zabawy ale jest pewne że będzie to szczelne
Re: Ukręciłem coś...
Ok. Dzięki za wskazówki. Umówiłem się już do mechanika na poniedziałek ale właśnie... Nie chce z wiadomych powodów kogoś angażować w obecnej sytuacji, lawety, itp., czy wkręcić starty filtr, zalać starym olejem i zajechać, czy nie ruszać już nowego, wkręconego filtra a zalać minimum nowym olejem i jechać?
Re: Ukręciłem coś...
Najrozsądniej chyba to tak jak napisał @Struna, sprężynka helicoil i sprawa załatwiona.
Natomiast co do oleju. Jak spuszczałeś olej do czystego pojemnika to zalej go z powrotem, jak do brudnego to zalej nowy.
Natomiast co do oleju. Jak spuszczałeś olej do czystego pojemnika to zalej go z powrotem, jak do brudnego to zalej nowy.
Re: Ukręciłem coś...
Centrino pisze:Najrozsądniej chyba to tak jak napisał @Struna, sprężynka helicoil i sprawa załatwiona.
Natomiast co do oleju. Jak spuszczałeś olej do czystego pojemnika to zalej go z powrotem, jak do brudnego to zalej nowy.
Ok. Czyli wyjaśniło się co to mi się wysypało z tego gwintu w misce. Poprzedni właściciel też musiał zastosować helicoil.
Re: Ukręciłem coś...
To czemu stosują czasem do gwintu świecy?
Wszak te jednak się wykręca i wymienia...
Wszak te jednak się wykręca i wymienia...
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Ukręciłem coś...
chcesz mieć opiłki metalu w silniku?Struna pisze:To czemu stosują czasem do gwintu świecy?
Wszak te jednak się wykręca i wymienia...
Re: Ukręciłem coś...
Stada "gazowników" wierci kolektory alu na aucie, a z tego to masz duuuużą garść opiłków i twierdzą, że jest ok
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Ukręciłem coś...
Temat stary, ale dodam coś od siebie, bo miałem wczoraj podobny przypadek i może komuś się przyda. Dokrecałem śrubę na rozgrzanym silniku i bez większej siły niestety skręciłem gwint. Większość śruby nakręca się z naturalnym oporem, ale sama końcówka przeskakuje i można kręcić bez końca. Śruba trzyma się mocno, ale niestety olej kąpał małymi kropelkami. Chcąc zdziałać coś na szybko próbowałem z oringiem, ale niestety też przepuszczał. Gwintowania chciałem uniknąć w najbliższym czasie, bo tak jak wspomniałem śruba siedzi mocno, a jedynie pojawia się lekka nieszczelność, więc spróbowałem rozwiązania z owinięciem śruby taśma teflonową co okazało się strzałem w 10kę. Taśma teflonową ma dużą odporność na temperaturę (od -200 do +250 stopni), i świetnie uszczelnia, więc na jakiś czas problem rozwiązany
Dl650 K7