UWAGA UWAGA UWAGA

Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni


Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej

topic7406.html

EVAP - usunięcie w DL1000 2017+

Wszystko to co my wiemy, a manuale nie podają :)
Awatar użytkownika
zimny
A
Posty: 315
Rejestracja: 18 lip 2018, 22:15
Lokalizacja: Garwolin

EVAP - usunięcie w DL1000 2017+

Post autor: zimny »

Hej,

Z racji że sprawiłem sobie względnie nowoczesny motocykl, mam w nim parę zbędnych jak się wydaje rzeczy. EXUP który jest utrapieniem DL1000 z lat 2014-2019 jest wyłączony i z emulatorem Healtecha. Natomiast mam jeszcze coś takiego jak EVAP - w starszych motorkach bywał spotykany głównie w motocyklach na Kalifornię w USA.

To taki system z gatunku eko, w skrócie - odpowietrzenie baku zamiast pod moto idzie rurką do puszki która filtruje opary paliwa i następnie są one zasysane po wyjściu z tego filtra do dolotu. Różnie jest to rozwiązywane ale akurat w DL1000 bardzo prosto. Rurka która idzie do dolotu wchodzi do airboxa a nie bespośrednio w króćce na przepustnicach jak np jest hondach CBR czy Triumphach.

Chcę to usunąć - z bardzo prozaicznego powodu. Do roku 2016 tego nie było w DLu - i pod kanapą z tyłu był fajny schowek. Dodam, że idealnie mieszczący kompresorek jakiego od dawna używam (dziś dostępny chyba pod marką Wilmat, mój ma z 15 lat)). Ja mam w roczniku 2018 to "dobrodziejstwo" a wolałbym mieć tam pod kanapą narzędzia i kompresorek.

Wszelkie moje rozkminy na logikę wskazują że po usunięciu wszystko powinno pracować tak samo. Zaślepiam dolot do airboxa, natomiast wężyk odpowietrzenia baku przepuszczam razem z innymi (przelew itp) puszczam pod motocykl - jak to zwykle bywa.

Ktoś to usuwał? Może jakieś doświadczenia?

Tak to u mnie wygląda, to ta pucha z dwoma wężykami:

Obrazek

Wątek na forum stromtroopers:

Obrazek

Foty po demontażu forumowicza:

Obrazek

Obrazek

Schemat:

Obrazek

Pozdrawiam
zimny


Moje ex V-Stromy: 650K5, 650AL2,1000K4, 650K5,1000 AL8 -> a teraz ponownie Mniejszość Niemiecka - F800GS ADV.

delirium
A+B+C
Posty: 1227
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: EVAP - usunięcie w DL1000 2017+

Post autor: delirium »

usuwam ten złom z każdego mojego motocykla, nie ma najmniejszego problemu z tym.
Polecam tez zablokowanie AIS oraz usuniecie sondy lambda.



Awatar użytkownika
zimny
A
Posty: 315
Rejestracja: 18 lip 2018, 22:15
Lokalizacja: Garwolin

Re: EVAP - usunięcie w DL1000 2017+

Post autor: zimny »

Akurat wywalanie sondy bez powercommandera to jak dla mnie nie ma sensu i potrzeby. AIS - nie znam, to to samo co PAIR w Suzuki?

Generalnie nie czuję potrzeby głębszego dłubania w tym bo w przeciwieństwie do starych DL1000 - cały wtrysk jest tu bardzo dopracowany i chodzi to elegancko.
EXUP jest zablokowany i z emulatorem ale to dlatego że lubił poprzedniemu właścicielowi od casu do czasu błąd wywalić - ponoć typowe w tym modelu.

W sumie to cały ten EVAP chcę wywalić tylko z powodu miejsca pod kanapą :D Sam w sobie, jako taki w niczym mi nie przeszkadza. Dobrze wiedzieć, że zgodnie z moimi przypuszczeniami nie ma to żadnego wpływu na skład mieszanki. No bo w sumie z tych oparów to ile on może zaciągać tego powietrza. Jak na moje jakieś marginalne ilości.


Moje ex V-Stromy: 650K5, 650AL2,1000K4, 650K5,1000 AL8 -> a teraz ponownie Mniejszość Niemiecka - F800GS ADV.

Remol71
A+B
Posty: 817
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24

Re: EVAP - usunięcie w DL1000 2017+

Post autor: Remol71 »

delirium pisze:
01 lut 2024, 11:35
... Polecam tez ... usuniecie sondy lambda.
Ty tak poważnie ?



delirium
A+B+C
Posty: 1227
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: EVAP - usunięcie w DL1000 2017+

Post autor: delirium »

zimny pisze:
01 lut 2024, 12:24
Akurat wywalanie sondy bez powercommandera to jak dla mnie nie ma sensu i potrzeby.
tylko dlatego że nie wiesz jak to działa :)



Remol71
A+B
Posty: 817
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24

Re: EVAP - usunięcie w DL1000 2017+

Post autor: Remol71 »

delirium pisze:
01 lut 2024, 18:51
zimny pisze:
01 lut 2024, 12:24
Akurat wywalanie sondy bez powercommandera to jak dla mnie nie ma sensu i potrzeby.
tylko dlatego że nie wiesz jak to działa :)
No to opowiadaj.



Awatar użytkownika
zimny
A
Posty: 315
Rejestracja: 18 lip 2018, 22:15
Lokalizacja: Garwolin

Re: EVAP - usunięcie w DL1000 2017+

Post autor: zimny »

delirium pisze:
01 lut 2024, 18:51
zimny pisze:
01 lut 2024, 12:24
Akurat wywalanie sondy bez powercommandera to jak dla mnie nie ma sensu i potrzeby.
tylko dlatego że nie wiesz jak to działa :)
I chętnie zostanę z tą "niewiedzą" :roll: Nie tłumacz mi prosze..

Interesuje mnie tylko i wyłącznie kwestia EVAPa.


Moje ex V-Stromy: 650K5, 650AL2,1000K4, 650K5,1000 AL8 -> a teraz ponownie Mniejszość Niemiecka - F800GS ADV.

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4930
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: EVAP - usunięcie w DL1000 2017+

Post autor: Centrino »

A ja tam jestem ciekawy teorii @delirium na temat działania sondy oraz jakie plusy i minusy wystąpią po jej usunięciu.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Xj6
A+B
Posty: 674
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: EVAP - usunięcie w DL1000 2017+

Post autor: Xj6 »

Dlaczego w 1050XT tego nie ma pod siedzeniem tylko jest właśnie schowek? Przenieśli to gdzieś czy kompletnie wywalili?


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

delirium
A+B+C
Posty: 1227
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: EVAP - usunięcie w DL1000 2017+

Post autor: delirium »

zimny pisze:
01 lut 2024, 20:18
I chętnie zostanę z tą "niewiedzą" :roll: Nie tłumacz mi prosze..

Interesuje mnie tylko i wyłącznie kwestia EVAPa.
BTW jak działa EVAP też nie wiesz, ale nie ma obawy nie zamierzalem tłumaczyć, szkoda byłoby czasu 8-)
wystarczy ze bedziesz miał pod siedzeniem miejsce teraz na kanapkę z kiełbasą.



Awatar użytkownika
zimny
A
Posty: 315
Rejestracja: 18 lip 2018, 22:15
Lokalizacja: Garwolin

Re: EVAP - usunięcie w DL1000 2017+

Post autor: zimny »

No prosze, zaleciało klimatem jak z forum jakiegoś Onetu :roll: Nie wiedziałem że i tutaj tak bywa. Nie ma problemu, kanapka z kiełbasą dobra rzecz :mrgreen:

Na forum AT (gdzie akurat "delirium" ma bana od długiego czasu) ustaliłem w międzyczasie co potrzebowałem.

Jeśli zdemontuję EVAP - to dobrym zwyczajem wrzucę fotki co i jak zrobiłem - dla VStromiarzy, może komus będzie pomocne.

Pozdrawiam
Zimny


Moje ex V-Stromy: 650K5, 650AL2,1000K4, 650K5,1000 AL8 -> a teraz ponownie Mniejszość Niemiecka - F800GS ADV.

Remol71
A+B
Posty: 817
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24

Re: EVAP - usunięcie w DL1000 2017+

Post autor: Remol71 »

Centrino pisze:
01 lut 2024, 20:26
A ja tam jestem ciekawy teorii @delirium na temat działania sondy oraz jakie plusy i minusy wystąpią po jej usunięciu.
Nie doczekasz się.



Awatar użytkownika
pbird
A
Posty: 302
Rejestracja: 16 sty 2019, 11:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: EVAP - usunięcie w DL1000 2017+

Post autor: pbird »


Remol71 pisze:
Centrino pisze:
01 lut 2024, 20:26
A ja tam jestem ciekawy teorii @delirium na temat działania sondy oraz jakie plusy i minusy wystąpią po jej usunięciu.
Nie doczekasz się.
Jak tylko zderzy się z faktami to milknie, a swoimi teoriami wprost z anusa już zapaskudził niejeden temat i forum. Ale wciąż walczy. Ciekawe czy zdemontował już ABS i LEDowe podświetlenie zegarów.

Wysłane z Tapatalka




Awatar użytkownika
zimny
A
Posty: 315
Rejestracja: 18 lip 2018, 22:15
Lokalizacja: Garwolin

Re: EVAP - usunięcie w DL1000 2017+

Post autor: zimny »

Ostatecznie - na razie postanowiłem zostawić tego EVAPa a znaleźć miejsce na kompresorek gdzieś indziej. Może za jakiś czas to zdemontuję, na razie niech będzie fabrycznie.


Moje ex V-Stromy: 650K5, 650AL2,1000K4, 650K5,1000 AL8 -> a teraz ponownie Mniejszość Niemiecka - F800GS ADV.

Remol71
A+B
Posty: 817
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24

Re: EVAP - usunięcie w DL1000 2017+

Post autor: Remol71 »

IMHO nie ma co sobie tym zawracać doopy. Ilość odzyskanego miejsca jest żadna. W 1050XT wożę tam zestaw naprawczy koła. Ledwo wchodzi.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Patenty i usprawnienia”