Odrdzewianie tłumika
Odrdzewianie tłumika
Czołem!
Motór za miesiąc ma 4. urodziny, a tłumik taki trochę nie wyjściowy, mówiąc wprost - rdzewieje (to żeby szukajka zaindeksowała).
Wygląda podobnie jak u @Lorda, może mniej drastycznie, i nie po roku, a po czterech. Zdjęcie z tego postu: post24569.html#p24569 No i mam taki pomysł, żeby potraktować to najpierw żelem z kwasem fosforowym, zmyć, a następnie zamalować lakierem żaroodpornym.
Lakier już wybrałem: Motip 004037 https://allegro.pl/oferta/motip-motip-r ... 3737448133 (daję link do aukcji, bo w jednej recenzji są zdjęcia, a poza tym to jedyny szary, jaki znalazłem, popularne są czarne i srebrne).
W żelach jest większy wybór, szukam zmywalnego, a nie takiego, co tworzy powłokę (czyli nie App R Stop).
No i pytanie do Was: czy robiliście już takie zabiegi, czym, jak wyszło, jak trwałe są efekty?
A może olać, jeździć obserwować, bo pociągnie jeszcze ze 4 lata i szkoda zachodu z demontażem, a później kupić nowy?
Motór za miesiąc ma 4. urodziny, a tłumik taki trochę nie wyjściowy, mówiąc wprost - rdzewieje (to żeby szukajka zaindeksowała).
Wygląda podobnie jak u @Lorda, może mniej drastycznie, i nie po roku, a po czterech. Zdjęcie z tego postu: post24569.html#p24569 No i mam taki pomysł, żeby potraktować to najpierw żelem z kwasem fosforowym, zmyć, a następnie zamalować lakierem żaroodpornym.
Lakier już wybrałem: Motip 004037 https://allegro.pl/oferta/motip-motip-r ... 3737448133 (daję link do aukcji, bo w jednej recenzji są zdjęcia, a poza tym to jedyny szary, jaki znalazłem, popularne są czarne i srebrne).
W żelach jest większy wybór, szukam zmywalnego, a nie takiego, co tworzy powłokę (czyli nie App R Stop).
No i pytanie do Was: czy robiliście już takie zabiegi, czym, jak wyszło, jak trwałe są efekty?
A może olać, jeździć obserwować, bo pociągnie jeszcze ze 4 lata i szkoda zachodu z demontażem, a później kupić nowy?
Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
Re: Odrdzewianie tłumika
Ja przy mocowaniu robiłem. Najpierw odrdzewiałem fosolem (nie w żelu), a później Hammerite na rdzę (chociaż po odrdzewianiu). Trzyma i wygląda nadal (czyli chyba po dwóch latach użytkowania). Natomiast farba jest błyszcząca i bardziej czarna, więc u Ciebie było by trochę widać malowanie.
P. S.
W sumie to kupiłem czarną błyszcząca bo ciężarki kierownicy malowałem, i już takiej używam wszędzie.
P. S.
W sumie to kupiłem czarną błyszcząca bo ciężarki kierownicy malowałem, i już takiej używam wszędzie.
Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 5120
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: Odrdzewianie tłumika
Ale tu potrzeba farby na wysokie temperatury a hamerite to takie nie jest. Wyczyścić zagruntować farbą co wchodzi w reakcje z rdza a na koniec czarny mat w sprayu do goracych powierzchni
Re: Odrdzewianie tłumika
Już przestudiowałem serwisówkę i wychodzi na to, że demontaż nie jest skomplikowany.
Intryguje mnie tylko ta uszczelka nr 7 (sklep, schemat), czy uda mi się poskładać za pierwszym podejściem, czy zużyję ich garść
Intryguje mnie tylko ta uszczelka nr 7 (sklep, schemat), czy uda mi się poskładać za pierwszym podejściem, czy zużyję ich garść

Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
Re: Odrdzewianie tłumika
Ona jest metalowa, więc o ile w ogóle bierzesz się za zdejmowanie, to moim zdaniem do poskładania wystarczą Ci dwie.
Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Re: Odrdzewianie tłumika
Będę demontował. Tylko czy do poskładania połączeń musi być akurat ten smar niklowy, czy każdy inny anti-seize (np. miedziowy)?
Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
Re: Odrdzewianie tłumika
W poprzednim motocyklu V-Stromie 650 próbowałem pomalować wydech żaroodpornym lakierem m.in. do tłumików, ale nie wyszło to dobrze. W jednym miejscu lakier był suchy, w drugim miękki, a w jeszcze innym lakier się spalił. Głównym powodem było to, że nie demontowałem wydechu, tylko chciałem to zrobić, tzn.wysuszyć na motocyklu. Taką farbę/lakier trzeba odpowiednio wygrzać. Ważna przy tym jest stała temperatura wygrzewania przez odpowiedni czas. Ty masz zamiar zdemontować, więc może wyjdzie to dobrze. Później znalazłem jakąś firmę która odnawia i maluje wydechy, ale zanim wysłałem tam wydech, to sprzedałem motocykl 
Jedna mała uwaga: Lakier na wydechu (przynajmniej na tym co ja miałem z roku 2012r.) był czarny lub prawie czarny. Ze względu, że jest baaardzo matowy, to wygląda tak jakby był szary. Kolor i odcień na tłumiku można łatwo sprawdzić, np.przez spryskanie sprayem do mycia łańcuchów.
Jedna mała uwaga: Lakier na wydechu (przynajmniej na tym co ja miałem z roku 2012r.) był czarny lub prawie czarny. Ze względu, że jest baaardzo matowy, to wygląda tak jakby był szary. Kolor i odcień na tłumiku można łatwo sprawdzić, np.przez spryskanie sprayem do mycia łańcuchów.
Romet Ogar205>Simson SR50,
pożyczane WSK125,Jawa350,Honda SLR650..:]
V-Strom 650 AL2 -->>> V-Strom 1050XT
pożyczane WSK125,Jawa350,Honda SLR650..:]
V-Strom 650 AL2 -->>> V-Strom 1050XT