Żywotność łańcucha DL650

Wszystko co o motocyklach V-strom powiedzieć i wiedzieć można. Pytania, odpowiedzi, dyskusje.
Awatar użytkownika
Bip
A2
Posty: 203
Rejestracja: 27 paź 2020, 02:50
Lokalizacja: WPI

Re: Żywotność łańcucha DL650

Post autor: Bip »

Spoko Waski, tez mi piwko wisisz.
PS - jest w maju jakies spotkanie z Kompani ADV na Podkarpaciu? Podeslesz detale na priv?


DL650XAL7

Awatar użytkownika
RafalK
A1
Posty: 30
Rejestracja: 08 lis 2019, 00:17

Re: Żywotność łańcucha DL650

Post autor: RafalK »

Pierwszy łańcuch wymieniłem po 28k i był to dobry wynik, teraz właśnie moto w serwisie bo łańcuch po 33k wyciagnal się i strasznie grzechocze, wyciągną się bardzo równomiernie

Smarowanie to jest pic, 1 raz na 1000 km, wg moich doświadczeń i kolegi z którym latamy 99% żywotności łańcucha zelży od stylu jazdy. Ja latam bardzo turystycznie

Przebieg łańcucha > 30k to super wynik


Sent from my iPad using Tapatalk


Rafał
Ogar 205>Skuter Simson SR50>MZ ETZ 250<dłuuuuuga przerwa>Suzuki DL650 (2017)

delirium
A+B+C
Posty: 1227
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: Żywotność łańcucha DL650

Post autor: delirium »

Centrino pisze:
08 maja 2024, 07:05
W beemce napęd wytrzymał mi 4tys, w deelu AK8 miałem 30tys i sprzedałem moto z łańcuchem w bardzo dobrym stanie. Teraz w 1050 mam 25 tys i jak na razie specjalnie go nie naciągałem. Regulacja nastąpiła przy wymianie opony (19tys).
W każdym z tych motocykli była założona oliwiarka

delirium pisze:
07 maja 2024, 18:47
...
Olejarka jest zbędna dla nowoczesnych łańcuchów.
Oczywiście, że potrzebna. Jak i potrzebne smarowanie smarami jeżeli jej nie ma.
mylisz sie ale nie bedziemy sie sprzeczać 8-)



delirium
A+B+C
Posty: 1227
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: Żywotność łańcucha DL650

Post autor: delirium »

Bip pisze:
08 maja 2024, 11:53
No to pytanie do ekspertow (bez ironi) - o ile % jest dluzszy zuzyty lancuch w stosunku do nowego?
Dla uproszczenia liczmy 21 osiek, pomiar po wewnetrznej stronie oski, nie hipotetyczny srodek oski.
Albo musialby ktos pomierzyc nowy przed montazem i zuzyty po zdjeciu, kto akurat wymiania naped.
zużyty łańcuch wcale nie musi się wyciagnać, i nikt sie nie bawi w mierzenie oczek. Łańcuch do wymiany przede wszystkim słychać.
Jak podskakuje przy kreceniu reka to ma albo sklejone linki albo część się wyciągnęła (zakładajac że zębatki sa OK i zbieżność ustawiona).
Dodatkowy test to odciaganie linku na zębatce czy odstaje.
Podstawa podrecznika rowerzysty,



Online
Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1294
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: Żywotność łańcucha DL650

Post autor: MrWaski »

delirium pisze:
09 maja 2024, 00:05
zużyty łańcuch wcale nie musi się wyciagnać, i nikt sie nie bawi w mierzenie oczek
No to się zabawiłem. A co! :mrgreen:
Dwa dni temu przyszła z alledrogo suwmiarka 600 mm. Zamawiałem na 500, a przyszła na 600. Nic to, ważne że mierzy z teoretyczną dokładnością 0,05 mm. Tego pomiaru jakąś taśmą czy linijką nie widzę.
No więc Ziutek na centralkę i pomierzyłem na całym obwodzie odległość między 21 pinami, przesuwając się co 10 pinów. Napinałem do pomiarów łańcuch dość mocno, wsadzając drewniany kołek między łańcuch i zębatkę.
Wyniki: 317,75 317,95 317,95 317,85 317,90 317,90 317,85 317,80 317,80 317,90 317,90 317,90
Średnia: 317,9
Przebieg napędu: 10250 km

Zgodnie z manualem serwisowym, limit to 319,4 czyli mam jeszcze 1,5 mm zapasu na rozciąganie (a w zasadzie, dla łańcucha 118 ogniw, mniej więcej 1,5*59/20=4,4 mm na napinaczach).
Pomiar między środkami pinów, a tak rozumiem poniższy rysunek, jest mało precyzyjny do wykonania, więc wsunąłem szczęki do środka i dodałem średnicę jednej tulejki 10 mm. Błąd wynikający z luzu tulejki nie robi zasadniczej różnicy.
Załączniki
chain inspection and adjustment #2 - manual 3A-3.jpg
chain inspection and adjustment #2 - manual 3A-3.jpg (42.53 KiB) Przejrzano 136 razy
Ocena: 11.76471%


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

Janek-2004
A
Posty: 390
Rejestracja: 24 mar 2020, 09:57
Lokalizacja: Dębowiec k. Jasła

Re: Żywotność łańcucha DL650

Post autor: Janek-2004 »

Ja swojego niestety nie zmierzyłem, bo suwmiarka zwykła za krótka. Kilka ogniw sąsiadujących z sobą miało luz - wyczuwalny uskok ok 1 mm lub nieco więcej. Ostatni łańcuch który ściągałem jeszcze z transalpa też był już ponaciągany co dobrze widać jak się przekręci o 90 stopni to widać jak "zakręca". Nie miał natomiast takich uskoków jak ten ostatni z suzuki fabryczny.



Online
Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1294
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: Żywotność łańcucha DL650

Post autor: MrWaski »

To mierzenie to nie taka prosta sprawa, nawet jak się ma suwmiarkę. Sporo główkowania ile dodać w zależności od punktu przyłożenia i rodzaju szczęk. Zrobiłem to tylko ze zwykłej ciekawości - ile będzie miało do limitu po kolejnych 5000 km?
Szkoda że nie ma gotowych wzorców do sprawdzania łańcucha. Do rowerów są takie. Cały czas myślę sobie, czy nie wyrzeźbić takiego przymiaru. Z blachy 5 mm dałoby się to łatwo wyfrezować.


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

Awatar użytkownika
Pawian
A+B
Posty: 808
Rejestracja: 07 sie 2018, 00:53
Lokalizacja: Kraków

Re: Żywotność łańcucha DL650

Post autor: Pawian »

delirium pisze:
08 maja 2024, 23:53
Centrino pisze:
08 maja 2024, 07:05
W beemce napęd wytrzymał mi 4tys, w deelu AK8 miałem 30tys i sprzedałem moto z łańcuchem w bardzo dobrym stanie. Teraz w 1050 mam 25 tys i jak na razie specjalnie go nie naciągałem. Regulacja nastąpiła przy wymianie opony (19tys).
W każdym z tych motocykli była założona oliwiarka

delirium pisze:
07 maja 2024, 18:47
...
Olejarka jest zbędna dla nowoczesnych łańcuchów.
Oczywiście, że potrzebna. Jak i potrzebne smarowanie smarami jeżeli jej nie ma.
mylisz sie ale nie bedziemy sie sprzeczać 8-)
Moja pierwsza wymiana łańcucha odbyła się NIE z powodu wyciągnięcia, tylko z powodu "słabego" dbania - ruda złapała ogniwka i łańcuch zaczął się trwale "łamać".
Smarowanie ma za zadanie głównie zabezpieczanie przed wodą i jej pochodną - rudą.


Honda Varadero XL 125 >> V-Strom 650 AL2 Rudy :)

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4537
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Żywotność łańcucha DL650

Post autor: Centrino »

Ja tam nie mierzę łańcucha.
Przy 20tyś patrzę na zdawczą czy jeszcze pojeździ czy trzeba wymienić.
Jak trzeba to wymieniam zdawczą, która w ciągu następnych 20tyś się zużyje już z łańcuchem.
Kiedy wymieniam łańcuch?? Jak zaczyna głośno pracować, załamywać się, wizualnie robi się podejrzany itp itd


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle V-strom”