Żywotność łańcucha DL650
Re: Żywotność łańcucha DL650
Spoko Waski, tez mi piwko wisisz.
PS - jest w maju jakies spotkanie z Kompani ADV na Podkarpaciu? Podeslesz detale na priv?
PS - jest w maju jakies spotkanie z Kompani ADV na Podkarpaciu? Podeslesz detale na priv?
DL650XAL7
Re: Żywotność łańcucha DL650
Pierwszy łańcuch wymieniłem po 28k i był to dobry wynik, teraz właśnie moto w serwisie bo łańcuch po 33k wyciagnal się i strasznie grzechocze, wyciągną się bardzo równomiernie
Smarowanie to jest pic, 1 raz na 1000 km, wg moich doświadczeń i kolegi z którym latamy 99% żywotności łańcucha zelży od stylu jazdy. Ja latam bardzo turystycznie
Przebieg łańcucha > 30k to super wynik
Sent from my iPad using Tapatalk
Smarowanie to jest pic, 1 raz na 1000 km, wg moich doświadczeń i kolegi z którym latamy 99% żywotności łańcucha zelży od stylu jazdy. Ja latam bardzo turystycznie
Przebieg łańcucha > 30k to super wynik
Sent from my iPad using Tapatalk
Rafał
Ogar 205>Skuter Simson SR50>MZ ETZ 250<dłuuuuuga przerwa>Suzuki DL650 (2017)
Ogar 205>Skuter Simson SR50>MZ ETZ 250<dłuuuuuga przerwa>Suzuki DL650 (2017)
Re: Żywotność łańcucha DL650
mylisz sie ale nie bedziemy sie sprzeczaćCentrino pisze: ↑08 maja 2024, 07:05W beemce napęd wytrzymał mi 4tys, w deelu AK8 miałem 30tys i sprzedałem moto z łańcuchem w bardzo dobrym stanie. Teraz w 1050 mam 25 tys i jak na razie specjalnie go nie naciągałem. Regulacja nastąpiła przy wymianie opony (19tys).
W każdym z tych motocykli była założona oliwiarka
Oczywiście, że potrzebna. Jak i potrzebne smarowanie smarami jeżeli jej nie ma.
Re: Żywotność łańcucha DL650
zużyty łańcuch wcale nie musi się wyciagnać, i nikt sie nie bawi w mierzenie oczek. Łańcuch do wymiany przede wszystkim słychać.Bip pisze: ↑08 maja 2024, 11:53No to pytanie do ekspertow (bez ironi) - o ile % jest dluzszy zuzyty lancuch w stosunku do nowego?
Dla uproszczenia liczmy 21 osiek, pomiar po wewnetrznej stronie oski, nie hipotetyczny srodek oski.
Albo musialby ktos pomierzyc nowy przed montazem i zuzyty po zdjeciu, kto akurat wymiania naped.
Jak podskakuje przy kreceniu reka to ma albo sklejone linki albo część się wyciągnęła (zakładajac że zębatki sa OK i zbieżność ustawiona).
Dodatkowy test to odciaganie linku na zębatce czy odstaje.
Podstawa podrecznika rowerzysty,
Online
Dwa dni temu przyszła z alledrogo suwmiarka 600 mm. Zamawiałem na 500, a przyszła na 600. Nic to, ważne że mierzy z teoretyczną dokładnością 0,05 mm. Tego pomiaru jakąś taśmą czy linijką nie widzę.
No więc Ziutek na centralkę i pomierzyłem na całym obwodzie odległość między 21 pinami, przesuwając się co 10 pinów. Napinałem do pomiarów łańcuch dość mocno, wsadzając drewniany kołek między łańcuch i zębatkę.
Wyniki: 317,75 317,95 317,95 317,85 317,90 317,90 317,85 317,80 317,80 317,90 317,90 317,90
Średnia: 317,9
Przebieg napędu: 10250 km
Zgodnie z manualem serwisowym, limit to 319,4 czyli mam jeszcze 1,5 mm zapasu na rozciąganie (a w zasadzie, dla łańcucha 118 ogniw, mniej więcej 1,5*59/20=4,4 mm na napinaczach).
Pomiar między środkami pinów, a tak rozumiem poniższy rysunek, jest mało precyzyjny do wykonania, więc wsunąłem szczęki do środka i dodałem średnicę jednej tulejki 10 mm. Błąd wynikający z luzu tulejki nie robi zasadniczej różnicy.
Re: Żywotność łańcucha DL650
No to się zabawiłem. A co!
Dwa dni temu przyszła z alledrogo suwmiarka 600 mm. Zamawiałem na 500, a przyszła na 600. Nic to, ważne że mierzy z teoretyczną dokładnością 0,05 mm. Tego pomiaru jakąś taśmą czy linijką nie widzę.
No więc Ziutek na centralkę i pomierzyłem na całym obwodzie odległość między 21 pinami, przesuwając się co 10 pinów. Napinałem do pomiarów łańcuch dość mocno, wsadzając drewniany kołek między łańcuch i zębatkę.
Wyniki: 317,75 317,95 317,95 317,85 317,90 317,90 317,85 317,80 317,80 317,90 317,90 317,90
Średnia: 317,9
Przebieg napędu: 10250 km
Zgodnie z manualem serwisowym, limit to 319,4 czyli mam jeszcze 1,5 mm zapasu na rozciąganie (a w zasadzie, dla łańcucha 118 ogniw, mniej więcej 1,5*59/20=4,4 mm na napinaczach).
Pomiar między środkami pinów, a tak rozumiem poniższy rysunek, jest mało precyzyjny do wykonania, więc wsunąłem szczęki do środka i dodałem średnicę jednej tulejki 10 mm. Błąd wynikający z luzu tulejki nie robi zasadniczej różnicy.
- Załączniki
-
- chain inspection and adjustment #2 - manual 3A-3.jpg (42.53 KiB) Przejrzano 136 razy
- Ocena: 11.76471%
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
-
- A
- Posty: 390
- Rejestracja: 24 mar 2020, 09:57
- Lokalizacja: Dębowiec k. Jasła
Re: Żywotność łańcucha DL650
Ja swojego niestety nie zmierzyłem, bo suwmiarka zwykła za krótka. Kilka ogniw sąsiadujących z sobą miało luz - wyczuwalny uskok ok 1 mm lub nieco więcej. Ostatni łańcuch który ściągałem jeszcze z transalpa też był już ponaciągany co dobrze widać jak się przekręci o 90 stopni to widać jak "zakręca". Nie miał natomiast takich uskoków jak ten ostatni z suzuki fabryczny.
Online
Re: Żywotność łańcucha DL650
To mierzenie to nie taka prosta sprawa, nawet jak się ma suwmiarkę. Sporo główkowania ile dodać w zależności od punktu przyłożenia i rodzaju szczęk. Zrobiłem to tylko ze zwykłej ciekawości - ile będzie miało do limitu po kolejnych 5000 km?
Szkoda że nie ma gotowych wzorców do sprawdzania łańcucha. Do rowerów są takie. Cały czas myślę sobie, czy nie wyrzeźbić takiego przymiaru. Z blachy 5 mm dałoby się to łatwo wyfrezować.
Szkoda że nie ma gotowych wzorców do sprawdzania łańcucha. Do rowerów są takie. Cały czas myślę sobie, czy nie wyrzeźbić takiego przymiaru. Z blachy 5 mm dałoby się to łatwo wyfrezować.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: Żywotność łańcucha DL650
Moja pierwsza wymiana łańcucha odbyła się NIE z powodu wyciągnięcia, tylko z powodu "słabego" dbania - ruda złapała ogniwka i łańcuch zaczął się trwale "łamać".delirium pisze: ↑08 maja 2024, 23:53mylisz sie ale nie bedziemy sie sprzeczaćCentrino pisze: ↑08 maja 2024, 07:05W beemce napęd wytrzymał mi 4tys, w deelu AK8 miałem 30tys i sprzedałem moto z łańcuchem w bardzo dobrym stanie. Teraz w 1050 mam 25 tys i jak na razie specjalnie go nie naciągałem. Regulacja nastąpiła przy wymianie opony (19tys).
W każdym z tych motocykli była założona oliwiarka
Oczywiście, że potrzebna. Jak i potrzebne smarowanie smarami jeżeli jej nie ma.
Smarowanie ma za zadanie głównie zabezpieczanie przed wodą i jej pochodną - rudą.
Honda Varadero XL 125 >> V-Strom 650 AL2 Rudy
Re: Żywotność łańcucha DL650
Ja tam nie mierzę łańcucha.
Przy 20tyś patrzę na zdawczą czy jeszcze pojeździ czy trzeba wymienić.
Jak trzeba to wymieniam zdawczą, która w ciągu następnych 20tyś się zużyje już z łańcuchem.
Kiedy wymieniam łańcuch?? Jak zaczyna głośno pracować, załamywać się, wizualnie robi się podejrzany itp itd
Przy 20tyś patrzę na zdawczą czy jeszcze pojeździ czy trzeba wymienić.
Jak trzeba to wymieniam zdawczą, która w ciągu następnych 20tyś się zużyje już z łańcuchem.
Kiedy wymieniam łańcuch?? Jak zaczyna głośno pracować, załamywać się, wizualnie robi się podejrzany itp itd