Niestety ta reszta - podnosi telefon i szuka najbliższego mechanika...
Ten manual jest właśnie dla tych drugich. Choć i może ci pierwsi coś z niego wyciągnął

Świeca zapłonowa :
Jakby kto pytał : to producent preferuje świece zapłonowe : NGK CR8E, oraz DENSO U24ESR-N
Kontrola - co rok lub co 6000km, wymiana co 12000km lub co 2 lata.
Osobiście co 6000 nie sprawdzam - bo co tam sprawdzać. Ale wymieniam co 12.000 km:)
Czym jest świeca - to nic innego jak 2 elektrody zatopione w izolatorze ceramicznym, mającym za zadanie spowodowanie wyładowania elektrycznego w komorze spalania. Wystarczający prąd do spowodowania wyładowania - zapewnia cewka, a moment w którym iskra ma się w komorze spalania pojawić - wskazuje ECM - czyli mózg motocykla, zbierając dane z rozmaitych podzespołów . Generalnie iskra powinna powstać zaraz przed górnym punktem zwrotnym tłoka w cyklu sprężania - gdy komora wypełniona jest mieszaniną paliwa i powietrza.
Może na początek mały schemacik układu zapłonowego :
1) Czujnik położenia wału korbowego CKP, 2) Jednostka sterująca ECM, 3) Obwód falowy ECU, 4) Obwód zasilania ECU, 5) CPU - jednostka centralna ( procesor), 6) Czujnik położenia przepustnicy TP, 7) Czujnik temperatury płynu chłodniczego ECT, 8) Czujnik pozycji skrzyni biegów,9) Wyłącznik zapłonu, 10) Cewka zapłonowa 1, 11) Świeca zapłonowa 1, 12) Cewka zapłonowa 2, 13) Świeca zapłonowa 2, 14) Przekaźnik stopki bocznej, 15) Bezpiecznik, 16) stacyjka, 17) Akumulator
Uwaga :
Przed zabraniem się za rozwiązywanie problemów z brakiem lub słabą iskrą :
- Upewnij się, czy wyłącznik silnika znajduje się w pozycji "RUN"
- Czy kosa jest złożona i znajduje się w pozycji górnej.
- Sprawdź z łaski swojej najpierw najbardziej oczywiste i najłatwiejsze sprawy - czy bezpiecznik nie jest przepalony i czy akumulator jest naładowany. Bo czasami zaczynamy od dupy strony i potem .. marudzimy że wychodzi jak zawsze.
I ostatni drobiazg - jeżeli nie potrafisz bez 2 podpórek dotrzeć do drzwi garażu i z powrotem, a przy sikaniu podpierasz się głową o mur.. daruj sobie na dzisiaj działanie i idź może zobacz czy cię nie ma gdzieś indziej niż w garażu

ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW
1) Słaba lub brak iskry zapłonowej
a) Sprawdź wszystkie połączenia , złączki , wtyczki układu zapłonowego. Sprawdź szczelinę i stan świec zapłonowych. Przez chwilkę się zastanów kiedy ostatni raz były wymieniane. Jak nie pamiętasz - to je wymień

Jeżeli nie pomogło :
b) Zmierz napięcie akumulatora między przewodami zasilającymi układ ECM - O/G ( pomarańczowo/zielony) i B/W ( Czarno/brązowy). Oczywiście wyłącznik zapłonu jest w tym czasie włączony.
Jeżeli napięcia nie ma to możliwe że jest :
- Uszkodzony wyłącznik zapłonu.
- Uszkodzony przekaźnik nóżki bocznej.
- Uszkodzony wyłącznik awaryjny silnika.
- Uszkodzona wiązka przewodów , zły kontakt na złączach, załamanie przewodu itd. Oczywiście eliminujemy przykład gdy przewody są źle podłączone - chyba że coś sami grzebaliśmy w instalacji ostatnimi czasy...
Jeżeli napięcie jest ok :
c) Dokonaj pomiaru napięcia zasilania cewki zapłonowej ( instrukcja w dalszej części manuala) . UWAGA Pomiar cewki zapłonowej poprzez kontrolę napięcia szczytowego można wykonywać wyłącznie przyrządem który jest do tego przystosowany - ze względu na napięcia w cewce - obawiam się że większość mierników garażowych nie będzie się do tego nadawała. Zawsze można wymontować cewkę i podjechać z nią do elektryka...
Czy napięcie szczytowe jest OK ?Jeżeli tak idź do p. "d)" jeżeli nie - idź do p."e)"
d) Sprawdź jeszcze raz świece zapłonowe i kable wysokiego napięcia. Jeżeli ok - idź dalej. Jeżeli nie - wymień
e) Sprawdź cewki zapłonowe - opis znajdziesz w kolejnych postach. Jeżeli ok - idź dalej. Jeżeli nie - wymień
f) Sprawdź działanie czujnika CKP ( położenia wału korbowego) zmierz jego napięcie szczytowe i i stan jego instalacji elektrycznej ( zwarcia, doziemienia, itp) . Jeżeli czujnik nie działa - wiesz gdzie leży problem i co należy zrobić.
Jeżeli czujnik jest ok - to nie ma bata :
- albo twoje ECM odmawia dalszej współpracy
- albo gdzieś masz dalej problem na wiązkach lub kablach
- albo .. co najczęściej - szlak trafia ci wyłącznik zapłonu - więc sprawdź go jeszcze raz.