UWAGA UWAGA UWAGA

Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni


Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej

topic7406.html

Sprawdzenie pompy paliwa i filtra w DL 650

Wszystko co jest związane z mechaniką motocykla
Awatar użytkownika
Antyks
Administrator
Posty: 2236
Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Sprawdzenie pompy paliwa i filtra w DL 650

Post autor: Antyks »

Dość często zdarza się że przy okazji różnego rodzaju kłopotów zastanawiamy się czy pompa paliwa jest ok, czy aby filtr nie jest zapchany itd.
Poniżej krótka instrukcją jak w prosty sposób sprawdzić pompę i filtr : niestety przydatny do tego jest oryginalny wężyk paliwowy ( może być z demobilu) - ale bez też się da.
1) Podnosimy zbiornik paliwa - jak nie wiesz jak to zrobić - patrz tutaj
2) Odłączyć przewód paliwa 1 z pompy paliwowej
3) Na to miejsce podłączamy drugi wężyk którego końcówkę umieszczamy w menzurce o poj. min. 100 ml .
Kontrola pompy paliwa DL 650.png
4) Odłączamy przewód zasilający pompę i podłączamy za pomocą przewodów bezpośrednio do w pełni naładowanego akumulatora 12 V (WAŻNE)
akumulator + zacisk - przewód żółty z czerwonym znacznikiem.
akumulator - zacisk - przewód czarny z białym znacznikiem.
5) Uruchamiamy pompę na dokładnie 6 sekund. Po 6 sekundach pracy pompa powinna podać minimum 75 ml. benzyny. Jeżeli jest mniej - oznacza to uszkodzenie pompy paliwa lub zapchanie filtra. Ale o tym - już niedługo w kolejnym temacie...
Ocena: 5.88235%



alabej
A1
Posty: 47
Rejestracja: 10 paź 2016, 22:14

Re: Sprawdzenie pompy paliwa i filtra w DL 650

Post autor: alabej »

czy oryginalny przewód paliwowy na stałe nie na próbę można zastąpić takim przewodem z metra plus obejmy, czy przy jego wymianie trzeba kupić oryginał .



GrzesiekK
A2
Posty: 110
Rejestracja: 04 paź 2016, 19:48

Re: Sprawdzenie pompy paliwa i filtra w DL 650

Post autor: GrzesiekK »

Alabej przerabiałem temat w puszce i węże z metra po pół roku pękały


650XT 6o65o8325

Awatar użytkownika
jarek1970
A2
Posty: 161
Rejestracja: 20 lis 2016, 19:34
Lokalizacja: Legnica DL
Kontakt:

Re: Sprawdzenie pompy paliwa i filtra w DL 650

Post autor: jarek1970 »

GrzesiekK pisze:Alabej przerabiałem temat w puszce i węże z metra po pół roku pękały
Może trzeba było kupić węże olejo-/benzynoodporne...?


DL650 AL2 biały -> Triumph Explorer 1200 -> KTM Super Adventure R

GrzesiekK
A2
Posty: 110
Rejestracja: 04 paź 2016, 19:48

Re: Sprawdzenie pompy paliwa i filtra w DL 650

Post autor: GrzesiekK »

Założenie że nie kupiłem takiego jest błędne


650XT 6o65o8325

Awatar użytkownika
jarek1970
A2
Posty: 161
Rejestracja: 20 lis 2016, 19:34
Lokalizacja: Legnica DL
Kontakt:

Re: Sprawdzenie pompy paliwa i filtra w DL 650

Post autor: jarek1970 »

GrzesiekK pisze:Założenie że nie kupiłem takiego jest błędne
To w Biedronce było nie kupować ;-)


DL650 AL2 biały -> Triumph Explorer 1200 -> KTM Super Adventure R

GrzesiekK
A2
Posty: 110
Rejestracja: 04 paź 2016, 19:48

Re: Sprawdzenie pompy paliwa i filtra w DL 650

Post autor: GrzesiekK »

Pudło :roll:
A poważnie to oczywiście wąż ciśnieniowy benzynowy zakupiony w zakładzie hydrauliki siłowej nie dawał rady .
Uprzedzając następny komentarz jarek1970
moja puszka to nie diesel :cry:


650XT 6o65o8325

Awatar użytkownika
Antyks
Administrator
Posty: 2236
Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: Sprawdzenie pompy paliwa i filtra w DL 650

Post autor: Antyks »

Spokojnie..
Trzeba pamiętać że to nie jest zwykły przewód paliwowy.
To przewód idący z pompy do wtryskiwaczy - czyli wąż ciśnieniowy. W układzie paliwowym ciśnienie może wynosić nawet 85 PSI ( czyli niecałe 6 BAR) - czyli ponad 2 x tyle ile w oponach. Do tego musi być odporny na benzynę ( nie wiem czemu..) więc na większość rozpuszczalników organicznych, oleje , smary i temperaturę do do 80- 120 st.C.
Uszkodzenie przewodu w skrajnych wypadkach może spowodować pożar motocykla.
Czy opłaca się kombinować?
Może i opłaca. Kupić przewód u fachowców którzy przewód dobiorą i doradzą. Czemu nie.
Ale w Obi czy sklepie motoryzacyjnym za rogiem u ziewającej Pani Krysi bym nie ryzykował.
A ceny przewodów.. nawet tych ciętych z metra wahają się od 1 do 130 zł/m. WIęc jest w czym wybierać.
Jak do tego dodamy złącza - czy nowy pewny sposób zakucia.. musimy pamiętać że każdy układ jest tak mocny - jak jego najsłabsze ogniwo.
Z tym chyba bym nie ryzykował - choć nie wiem ile kosztuje nowy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Warsztat mechaniczny”