UWAGA UWAGA UWAGA
Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
Sprawdzenie pompy paliwa i filtra w DL 650
- Antyks
- Administrator
- Posty: 2236
- Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Sprawdzenie pompy paliwa i filtra w DL 650
Dość często zdarza się że przy okazji różnego rodzaju kłopotów zastanawiamy się czy pompa paliwa jest ok, czy aby filtr nie jest zapchany itd.
Poniżej krótka instrukcją jak w prosty sposób sprawdzić pompę i filtr : niestety przydatny do tego jest oryginalny wężyk paliwowy ( może być z demobilu) - ale bez też się da.
1) Podnosimy zbiornik paliwa - jak nie wiesz jak to zrobić - patrz tutaj
2) Odłączyć przewód paliwa 1 z pompy paliwowej
3) Na to miejsce podłączamy drugi wężyk którego końcówkę umieszczamy w menzurce o poj. min. 100 ml . 4) Odłączamy przewód zasilający pompę i podłączamy za pomocą przewodów bezpośrednio do w pełni naładowanego akumulatora 12 V (WAŻNE)
akumulator + zacisk - przewód żółty z czerwonym znacznikiem.
akumulator - zacisk - przewód czarny z białym znacznikiem.
5) Uruchamiamy pompę na dokładnie 6 sekund. Po 6 sekundach pracy pompa powinna podać minimum 75 ml. benzyny. Jeżeli jest mniej - oznacza to uszkodzenie pompy paliwa lub zapchanie filtra. Ale o tym - już niedługo w kolejnym temacie...
Poniżej krótka instrukcją jak w prosty sposób sprawdzić pompę i filtr : niestety przydatny do tego jest oryginalny wężyk paliwowy ( może być z demobilu) - ale bez też się da.
1) Podnosimy zbiornik paliwa - jak nie wiesz jak to zrobić - patrz tutaj
2) Odłączyć przewód paliwa 1 z pompy paliwowej
3) Na to miejsce podłączamy drugi wężyk którego końcówkę umieszczamy w menzurce o poj. min. 100 ml . 4) Odłączamy przewód zasilający pompę i podłączamy za pomocą przewodów bezpośrednio do w pełni naładowanego akumulatora 12 V (WAŻNE)
akumulator + zacisk - przewód żółty z czerwonym znacznikiem.
akumulator - zacisk - przewód czarny z białym znacznikiem.
5) Uruchamiamy pompę na dokładnie 6 sekund. Po 6 sekundach pracy pompa powinna podać minimum 75 ml. benzyny. Jeżeli jest mniej - oznacza to uszkodzenie pompy paliwa lub zapchanie filtra. Ale o tym - już niedługo w kolejnym temacie...
- Ocena: 5.88235%
Re: Sprawdzenie pompy paliwa i filtra w DL 650
czy oryginalny przewód paliwowy na stałe nie na próbę można zastąpić takim przewodem z metra plus obejmy, czy przy jego wymianie trzeba kupić oryginał .
Re: Sprawdzenie pompy paliwa i filtra w DL 650
Alabej przerabiałem temat w puszce i węże z metra po pół roku pękały
650XT 6o65o8325
Re: Sprawdzenie pompy paliwa i filtra w DL 650
Może trzeba było kupić węże olejo-/benzynoodporne...?GrzesiekK pisze:Alabej przerabiałem temat w puszce i węże z metra po pół roku pękały
DL650 AL2 biały -> Triumph Explorer 1200 -> KTM Super Adventure R
Re: Sprawdzenie pompy paliwa i filtra w DL 650
Założenie że nie kupiłem takiego jest błędne
650XT 6o65o8325
Re: Sprawdzenie pompy paliwa i filtra w DL 650
To w Biedronce było nie kupowaćGrzesiekK pisze:Założenie że nie kupiłem takiego jest błędne

DL650 AL2 biały -> Triumph Explorer 1200 -> KTM Super Adventure R
Re: Sprawdzenie pompy paliwa i filtra w DL 650
Pudło
A poważnie to oczywiście wąż ciśnieniowy benzynowy zakupiony w zakładzie hydrauliki siłowej nie dawał rady .
Uprzedzając następny komentarz jarek1970
moja puszka to nie diesel

A poważnie to oczywiście wąż ciśnieniowy benzynowy zakupiony w zakładzie hydrauliki siłowej nie dawał rady .
Uprzedzając następny komentarz jarek1970
moja puszka to nie diesel

650XT 6o65o8325
- Antyks
- Administrator
- Posty: 2236
- Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Sprawdzenie pompy paliwa i filtra w DL 650
Spokojnie..
Trzeba pamiętać że to nie jest zwykły przewód paliwowy.
To przewód idący z pompy do wtryskiwaczy - czyli wąż ciśnieniowy. W układzie paliwowym ciśnienie może wynosić nawet 85 PSI ( czyli niecałe 6 BAR) - czyli ponad 2 x tyle ile w oponach. Do tego musi być odporny na benzynę ( nie wiem czemu..) więc na większość rozpuszczalników organicznych, oleje , smary i temperaturę do do 80- 120 st.C.
Uszkodzenie przewodu w skrajnych wypadkach może spowodować pożar motocykla.
Czy opłaca się kombinować?
Może i opłaca. Kupić przewód u fachowców którzy przewód dobiorą i doradzą. Czemu nie.
Ale w Obi czy sklepie motoryzacyjnym za rogiem u ziewającej Pani Krysi bym nie ryzykował.
A ceny przewodów.. nawet tych ciętych z metra wahają się od 1 do 130 zł/m. WIęc jest w czym wybierać.
Jak do tego dodamy złącza - czy nowy pewny sposób zakucia.. musimy pamiętać że każdy układ jest tak mocny - jak jego najsłabsze ogniwo.
Z tym chyba bym nie ryzykował - choć nie wiem ile kosztuje nowy.
Trzeba pamiętać że to nie jest zwykły przewód paliwowy.
To przewód idący z pompy do wtryskiwaczy - czyli wąż ciśnieniowy. W układzie paliwowym ciśnienie może wynosić nawet 85 PSI ( czyli niecałe 6 BAR) - czyli ponad 2 x tyle ile w oponach. Do tego musi być odporny na benzynę ( nie wiem czemu..) więc na większość rozpuszczalników organicznych, oleje , smary i temperaturę do do 80- 120 st.C.
Uszkodzenie przewodu w skrajnych wypadkach może spowodować pożar motocykla.
Czy opłaca się kombinować?
Może i opłaca. Kupić przewód u fachowców którzy przewód dobiorą i doradzą. Czemu nie.
Ale w Obi czy sklepie motoryzacyjnym za rogiem u ziewającej Pani Krysi bym nie ryzykował.
A ceny przewodów.. nawet tych ciętych z metra wahają się od 1 do 130 zł/m. WIęc jest w czym wybierać.
Jak do tego dodamy złącza - czy nowy pewny sposób zakucia.. musimy pamiętać że każdy układ jest tak mocny - jak jego najsłabsze ogniwo.
Z tym chyba bym nie ryzykował - choć nie wiem ile kosztuje nowy.