Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT
Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT
Witam
Mam pytanie odnośnie kufrów aluminiowych SW Motech 37l czyli tych mniejszych
https://sw-motech.com.pl/product-pol-12 ... 7-ltr.html
Zależy mi na kufrach które nie powiększą motocykla na szerokość i pozwolą na komfortową jazdę w korkach, chcę je używać na stałe a nie tylko na wyjazdy, plan jest taki żeby stosować kufry boczne a na tył zakładać rolkę opartą na kufrach przy dłuższych wyjazdach i uniknąć centralnego kufra który poprostu mi się nie podoba a przy takim rozwiązaniu też mamy lepsze rozłożenie ciężaru.
Szukam wszędzie informacji odnośnie tych kufrów i wymiarów motocykla po ich założeniu, czy wychodzą poza obrys kierownicy, ale nigdzie nie znajduje żadnych konkretnych info czy zdjęć, stąd pytanie do was czy ktoś używa tych kufrów na nowych vstromach 650, jak sie jeździ z bocznymi kuframi o podobnych gabarytach czy wychodzą poza obrys motocykla i trzeba o nich pamiętać w korkach czy mamy pełny komfort i możemy się swobodnie przeciskać w korkach.
Ewentualnie może znacie inny model o mniejszym litrażu kufrów aluminiowych które pozwolą zapomnieć że je mamy na moto
Zawsze jezdziłem na nakedach bez bagażu i stad moje pytania.
Dzięki za odpowiedź.
Mam pytanie odnośnie kufrów aluminiowych SW Motech 37l czyli tych mniejszych
https://sw-motech.com.pl/product-pol-12 ... 7-ltr.html
Zależy mi na kufrach które nie powiększą motocykla na szerokość i pozwolą na komfortową jazdę w korkach, chcę je używać na stałe a nie tylko na wyjazdy, plan jest taki żeby stosować kufry boczne a na tył zakładać rolkę opartą na kufrach przy dłuższych wyjazdach i uniknąć centralnego kufra który poprostu mi się nie podoba a przy takim rozwiązaniu też mamy lepsze rozłożenie ciężaru.
Szukam wszędzie informacji odnośnie tych kufrów i wymiarów motocykla po ich założeniu, czy wychodzą poza obrys kierownicy, ale nigdzie nie znajduje żadnych konkretnych info czy zdjęć, stąd pytanie do was czy ktoś używa tych kufrów na nowych vstromach 650, jak sie jeździ z bocznymi kuframi o podobnych gabarytach czy wychodzą poza obrys motocykla i trzeba o nich pamiętać w korkach czy mamy pełny komfort i możemy się swobodnie przeciskać w korkach.
Ewentualnie może znacie inny model o mniejszym litrażu kufrów aluminiowych które pozwolą zapomnieć że je mamy na moto
Zawsze jezdziłem na nakedach bez bagażu i stad moje pytania.
Dzięki za odpowiedź.
Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT
niezła cena za dwie skrzynki...
jak masz nowego v-stroma to nie wyjdą za obrys kierownicy na pewno,
ze starym to nie wiem, bo miał rurę wysoko.
jak masz nowego v-stroma to nie wyjdą za obrys kierownicy na pewno,
ze starym to nie wiem, bo miał rurę wysoko.
Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT
Na pewno wyjdą poza obrys kierownicy (chyba, że masz jakieś długie crash bary). Ja niedawno wciągnąłem sw motech trax adv (2x45) i optycznie wydaje mi się, że wystają mocno, a cała szerokość to tylko 102 cm. Stelaż ma (PRO, bo już EVO raczej nie dostaniesz) 46 cm. Kufry 45 litrów to 28, do 37 chyba 23, więc sobie policzysz całkowitą szerokość na moto.
Ale pamiętaj, że ja mówię o sw motech trax adv (a nie ION), ale one mają stelaze te same i gabarytowo są niemal take same.
I przy okazji, tak jak tu inni polecali, ja też polecam motobagaz - ceny i czasu oczekiwania lepszego nie znajdziesz.
Mam jeszcze gdzieś zdjęcie z salonu, bo tam akurat mieli dlkę z kuframi 37l, to później wrzucę i dla porównania te u mnie, to sobie obadasz.
EDIT: I ja bym raczej nie liczył, że dasz radę komfortowo po mieście latać, to że na wprost Ci przejdą i będą tylko niewiele szersze od kierownicy, to jeszcze nie wszystko. Nieraz przecież przeciskamy się pod kątem, bokiem itp, wtedy na pewno zwiększysz swoje gabaryty. Ja też myślałem, że zostaną ze mną na dłużej, ale po jednej jeździe zostawiłem i czekają na trasy. W mieście tylko centralka.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Ale pamiętaj, że ja mówię o sw motech trax adv (a nie ION), ale one mają stelaze te same i gabarytowo są niemal take same.
I przy okazji, tak jak tu inni polecali, ja też polecam motobagaz - ceny i czasu oczekiwania lepszego nie znajdziesz.
Mam jeszcze gdzieś zdjęcie z salonu, bo tam akurat mieli dlkę z kuframi 37l, to później wrzucę i dla porównania te u mnie, to sobie obadasz.
EDIT: I ja bym raczej nie liczył, że dasz radę komfortowo po mieście latać, to że na wprost Ci przejdą i będą tylko niewiele szersze od kierownicy, to jeszcze nie wszystko. Nieraz przecież przeciskamy się pod kątem, bokiem itp, wtedy na pewno zwiększysz swoje gabaryty. Ja też myślałem, że zostaną ze mną na dłużej, ale po jednej jeździe zostawiłem i czekają na trasy. W mieście tylko centralka.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT
kufry-aluminiowe-piotrass-t744.html
Tu kolega piotrass ma o wiele taniej skontaktuj się z nim na pw
Tu kolega piotrass ma o wiele taniej skontaktuj się z nim na pw
Romet, Ogar, CZ 175, Suzuki Bandit 400 i obecnie od maja 2018 V-strom Dl 650 k 5 czarny
Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT
Jeszcze jak coś, w tym wątku trochę o szerokości kufrów bocznych rozmawialiśmy:
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT
W aktualnym modelu wydech jest nisko i kufry wchodzą nad więc mamy symetryczne kufry dwa takie same, niewiem czy to dobrze licze z tego co podałeś szerokość wyszła by na 92cm, a orientujecie się jaka jest szerokość kierownicy ? Wiadomo że na początku trzeba bedzie sie trochę przestawić że to już nie goły naked ale mam nadzieje że rozumiecie o co mi chodzi szukam poprostu rozwiązania z alu kuframi które nie wpłynie jakos bardzo na komfort i będzie sie nadawało na codzień
Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT
Zerknij sobie w poście, który poprzednio rzuciłem @QraC podawał wymiary handbarów, lusterek itp.
Tak jak ja sobie szukałem, to wychodziło mi, że tylko givi trekker outback i sw motech szły nad wydechem. Zobacz sobie na fotę, którą dorzucam, tu były 2x37 sw motech trax adv. Może, coś Ci to da.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Tak jak ja sobie szukałem, to wychodziło mi, że tylko givi trekker outback i sw motech szły nad wydechem. Zobacz sobie na fotę, którą dorzucam, tu były 2x37 sw motech trax adv. Może, coś Ci to da.

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT
Nie tylko . Jeszcze kappa k-venture 37 idą nad wydechem.

Wysłane z Tapatalka


Wysłane z Tapatalka
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT
wg instrukcji użytkownika szerokość całkowita tomano-a pisze:a orientujecie się jaka jest szerokość kierownicy ?
835 mm DL650A
910 mm DL650XA
bocznych używam jak jadę na zakupy ale się wtedy nie przeciskam, za duże ryzyko porysowania puszek jak dla mnie
też mam kappy jak @Woolkan ino czarne

Ostatnio zmieniony 23 maja 2020, 20:27 przez Old Donkey, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT
@Woolkan, a racja. Ja je jako klony/podróbki/zamienniki givi trekker outback traktowałem 
A wracając: @mano-a, w skrócie jeśli masz XT, to pewnie nie odczujesz takiej różnicy (albo jeśli nie masz XT, a planujesz zakup handbarów).
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka

A wracając: @mano-a, w skrócie jeśli masz XT, to pewnie nie odczujesz takiej różnicy (albo jeśli nie masz XT, a planujesz zakup handbarów).
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT
Wymiary kufrów wg tego co podał Slash, jeżeli to dobrze liczę wychodzi na 92cm a Old Donkey podaje szerokość w Xt na 91cm czyli mamy praktycznie wszystko w obrysie moto, więc bardzo fajnie by to wyszło.
Pytanko do osób co jeżdżą z 37l, używacie ich na codzień bo jeżeli faktycznie tylko o centymetr wychodzą poza szerokość to jazda z nimi nie powinna być jakimś wielkim kłopotem, możecie napisać jak wygląda użytkowanie takich kufrów w praktyce jeżeli chcielibyśmy je mieć założone na stałe ?
Pytanko do osób co jeżdżą z 37l, używacie ich na codzień bo jeżeli faktycznie tylko o centymetr wychodzą poza szerokość to jazda z nimi nie powinna być jakimś wielkim kłopotem, możecie napisać jak wygląda użytkowanie takich kufrów w praktyce jeżeli chcielibyśmy je mieć założone na stałe ?
Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT
Tak jak widziałem na żywo te 37, to faktycznie dramatu nie ma. Pamiętaj też, że kufry różnią się mocowaniami. Przemyśl, czy to dla Ciebie nie przestrzał brać sw motech czy trekker outback. Bo w nich płaci się też za to, że możesz je w trymiga zdjąć (bo masz na zewnątrz zdejmowanie). W sw motech fajne jest też to, że nawet stelaże boczne można w minutę zdjąć. A Np. givi dolomiti są sporo tańsze, bo już jest inaczej ze zdejmowaniem, ale to Ciebie może mało interesować, a kasa zostanie.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT
Woolkan, jak w praktyce ci się je użytkuje bo na fotce z tyłu wygląda jakby były mega szerokie a na fotce z przodu jakby były węższe niż kiera hehe i tak ciężko wyczuć jak jest naprawdę 

Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT
@mano-a zdjęcia z takiej perspektywy nigdy dobrze nie odwzorują jak to wygląda w rzeczywistości. Najlepsze zdjęcie to takie wykonane z góry , centralnie nad motocyklem. Wracając do tematu, kufry są minimalnie szersze niż obrys kierownicy ( ja mam wersję XT ) . Mnie osobiście nie przeszkadzają bo szerokość jest minimalnie większa niż kierownicy więc co tu pisać , w zależności od sytuacji na drodze w większości przypadków nie stanowią problemu ale oczywiście w mieście są takie wąskie ulice że nie przeciśniesz się między puszkami , tak samo jak i bez kufrów czasem poprostu nie przejedziesz i już . Ważne jest to co pisał @slash aby zastanowić się czego dokładnie potrzebujesz. Ja dokładnie rozkminiałem ten temat pod siebie i wybór jest taki a nie inny . Givi też ma stelaż zdejmowany w 5 sekund ale czy stały stelaż w czymś przeszkadza i warto zapłacić za to więcej ? Sposób zdejmowania / zakładania kufrów ... Ja jestem w kappach zdjąć / założyć je w dwie sekundy dłuższym czasie niż Givi... Choć nie jest to system click/click. Tak więc temat każdy musi rozważyć pod siebie bo może akurat będziesz zakładał / zdejmował kufry 20 razy dziennie i dla Ciebie akurat ma to znaczenie. Ja rozważałem wszystkie za i przeciw i wybrałem najkorzystniejsze cena do jakości.
Wysłane z Tapatalka
Wysłane z Tapatalka
Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT
Woolkan, tak ja na wstępie pisałem to będzie mój pierwszy turystyk. Jeżdżę od 10lat ale zawsze to były nakedy sporty itp, a teraz chce przesiąść się na coś bardziej wyprawowego i żeby uderzyć w dalsze trasy a nie tylko do około komina. Więc dla mnie jazda z bagażem to zupełna nowość a nie chciałbym z motocykla zrobić samochodu i stać w korkach bo wtedy to bym sobie kampera wolał kupić
Więc moje założenie jest takie żeby kufry zamontować po bokach i mieć je na stałe jako taki bagażnik nawet na jazdę po mieście bo zawsze fajnie mieć jakiś schowek i też podoba mi się wygląd moto z takimi boczniakami bo wiadomo że poza praktycznością też chcemy żeby nasze moto się nam podobało. Natomiast na dalsze tripy w sensie kilkudniowe chce wrzucić na siedzenie wałek i oprzeć go na kufrach gdzie ładuje namiot, spiwór i a do bocznych kufrów ciuchy więc wypinam je np jak ide do hotelu czy namiotu, ale to wyjdzie w praktyce bo równie dobrze może użyje wewnętrznych toreb do kufrów i wtedy wogóle nie będe ich zdejmował, dużo podróżuje i potrafie się spakować na tydzień do małego plecaka więc dlatego tak dopytuje o ten rozmiar bo jest dla mnie kluczowe żeby mieć boczniaki ale zachować komfort jazdy motocyklem a nie stać w korku, a sam rozmiar kufrów nie jest priorytetem bo nawet jak bym znalazł alu 30litrowe to wiem że też się spakuje 
Więc plan jest taki żeby boczne były na stałym wyposażeniu moto a na tripa wrzucam rolkę na siedzenie i jazda, podróżuje tylko samemu więc siedzenie jest zawsze puste, a chce uniknąć kufra centralnego bo poprostu za cholerę mi się to nie podoba a przy takim rozwiązaniu jak napisałem to też rozłożenie masy wydaje sie dużo lepsze.
Dlatego szukam pomocy w znalezieniu maksymalnie wąskich kufrów z alu, no i jak narazie te z swmotech najbardziej mi przypasowały.


Więc plan jest taki żeby boczne były na stałym wyposażeniu moto a na tripa wrzucam rolkę na siedzenie i jazda, podróżuje tylko samemu więc siedzenie jest zawsze puste, a chce uniknąć kufra centralnego bo poprostu za cholerę mi się to nie podoba a przy takim rozwiązaniu jak napisałem to też rozłożenie masy wydaje sie dużo lepsze.
Dlatego szukam pomocy w znalezieniu maksymalnie wąskich kufrów z alu, no i jak narazie te z swmotech najbardziej mi przypasowały.
Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT
Jeszcze dopytam odnośnie stelaży bo widzę dwa modele evo i pro, a nigdzie nie ma informacji czym się różnią jedynie jest napisane że zaprojektowano je tak by maksymalnie przylegały do motocykla, w jednym jak i w drugim modelu więc może orientuje się ktoś czym one się różnią ?
Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT
Ja wiem wszystko na ten temat! ;Pmano-a pisze:Jeszcze dopytam odnośnie stelaży bo widzę dwa modele evo i pro, a nigdzie nie ma informacji czym się różnią jedynie jest napisane że zaprojektowano je tak by maksymalnie przylegały do motocykla, w jednym jak i w drugim modelu więc może orientuje się ktoś czym one się różnią ?
EVO były jeszcze kilka miesięcy temu, teraz są PRO i wg moich obliczeń i danych innych uczestników forum, te PRO są minimalnie węższe (bo mi wyszło 102 cm z kuframi 2x45). Mi EVO się bardziej podobały i chyba tylko stylistycznie je zmienili. Kufry są takie same i dla EVO i dla PRO.
EDIT: pamiętaj też, że jak będziesz brał zestaw, to dostaniesz zamki do stelaży, bo bez nich można stelaże w minutę zdjąć mając tylko śrubokręt płaski.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT
Kufry wiadomo że są takie same, chodziło mi jedynie o stelaż czy na szerokość się czymś różnią bo na stronie brak info o dokładnych wymiarach a widzę że ciągle jest dostępny stelaż evo i pro, można sobie wybrać
Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT
Zamówisz EVO i tak dostaniesz PROmano-a pisze:Kufry wiadomo że są takie same, chodziło mi jedynie o stelaż czy na szerokość się czymś różnią bo na stronie brak info o dokładnych wymiarach a widzę że ciągle jest dostępny stelaż evo i pro, można sobie wybrać

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Online
Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT
Ja bym proponował to jeszcze przemyśleć, boczne kufry do przeciskania się w korkach się nie nadają i 5 cm wte czy wewte nie ma IMHO aż takiego znaczenia, zawsze to poszerza motocykl z tylu. U mnie to zostaje z tyłu głowy i mam opór przed ciasnymi przesmykami. Jest jeden model wypracowany przez wielu, na miasto centralka i na dole wąsko, na dalsze wyjazdy dodatkowo boczne kufry czy sakwy. W mieście jeździ się raczej samemu więc rozłożenie masy nie jest tak ważne, zresztą w centralce na ogół wozi się jakiś laptop do roboty i niewiele więcej.mano-a pisze: Więc plan jest taki żeby boczne były na stałym wyposażeniu moto a na tripa wrzucam rolkę na siedzenie i jazda, podróżuje tylko samemu więc siedzenie jest zawsze puste, a chce uniknąć kufra centralnego bo poprostu za cholerę mi się to nie podoba
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS