UWAGA UWAGA UWAGA
Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
serwis i czyszczenie zacisków hamulcowych
serwis i czyszczenie zacisków hamulcowych
W tym filmiku jest wszystko ładnie pokazane:
- Ocena: 11.76471%
DL650 K5 Blue
Tags:
Re: serwis i czyszczenie zacisków hamulcowych
Bardzo dobry filmik , ..jaki smar napchać do tych gumek prowadnic trzpieni ? /czas od 10.20/
DL650 AK8
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: serwis i czyszczenie zacisków hamulcowych
wg serwisówki suzuki silicone greaseRaptor pisze:jaki smar napchać do tych gumek prowadnic trzpieni ?
popatrz na kanał doctora

https://allegro.pl/oferta/smar-silikono ... 8711919205
- Ocena: 5.88235%
Re: serwis i czyszczenie zacisków hamulcowych
smar do hamulców jest ok
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: serwis i czyszczenie zacisków hamulcowych
Tak Struna , tylko większość nie lubi sie z gumą.
DL650 AK8
Re: serwis i czyszczenie zacisków hamulcowych
Ja mowię o tym "żółtym" do tłoczków.
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: serwis i czyszczenie zacisków hamulcowych
Najprościej wazelinę techniczną jeżeli nie masz specjalnego smaru pod ręką.
A do tłoczków to wiadomo musi być dedykowany smar.
A do tłoczków to wiadomo musi być dedykowany smar.
Yamaha XJ600 Diversion --> Suzuki DL 650
Re: serwis i czyszczenie zacisków hamulcowych
Qrde bądź tu mądry, swego czasu jak szukałem dobrych smarowideł do hamulców to naczytałem się, że "Plastilube" nie może mieć kontaktu z gumą.
Stosować tylko na prowadnicach samego klocka i styku klocka z tłoczkiem.
Do prowadnic jarzma ponoć "Bremszylinder".
Stosować tylko na prowadnicach samego klocka i styku klocka z tłoczkiem.
Do prowadnic jarzma ponoć "Bremszylinder".
- Ocena: 5.88235%
DL650 AK7
Re: serwis i czyszczenie zacisków hamulcowych
Smaruję Plastilube od lat kilku i nic się z gumami nie dzieje.
Re: serwis i czyszczenie zacisków hamulcowych
Dziękuję za opinie , najbliżej mi propozycji OldDonkey ,silikone grease.
DL650 AK8
Re: serwis i czyszczenie zacisków hamulcowych
Zrobione krok po kroku, z reszta juz nie po raz pierwszy i mam problem. Zacisk nie odbija - klocek od wewnetrzej strony ciagle ociera o tarcze... Rozlozylem, zlozylem, odpowietrzylem i dalej to samo. Chamuje slabo, a do tego po kilkuset meteach tarcza goraca. Jakies pomysly? Bo mi sie juz koncza...
Re: serwis i czyszczenie zacisków hamulcowych
Rozebrałeś zacisk - w sensie wyjąłeś całkiem tłoczki z zacisku ? Zmieniłeś ewentualnie uszczelnienie tłoczka, a jeśli tak to czy założyłeś je właściwa stroną ( od razu nadmienię - nie, to nie wszystko jedno jak zakłada się uszczelnienie )
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: serwis i czyszczenie zacisków hamulcowych
Tloczkow nie ruszalem, umylem tylko i wymienilem smar w prowadnicach. Moto ma 14k nalotu, tloczki i zaciski wygladaja jak nowe. Co rok wymieniam plyn i myje, pierwszy raz cos takiego mam.
Re: serwis i czyszczenie zacisków hamulcowych
Przesmaruj jeszcze tłoczki, samo umycie może nie wystarczyć.
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: serwis i czyszczenie zacisków hamulcowych
Pytanie za 100 punktów, na ile maksymalnie można wysunąć tłoczki z przednich zacisków.
Znalazłem info że wysokość tłoczków to 29mm, zastanawiam się czy wysunięcie na 20mm będzie bezpieczne.
Nie mogę znaleźć info na jakiej głębokości jest druga uszczelka.
Uprzedzając pytania, chcę wymienić przewód hamulcowy od pompy i jeśli się uda to uniknąć odpowietrzania cofając płyn z zacisków z powrotem do pompy.
Znalazłem info że wysokość tłoczków to 29mm, zastanawiam się czy wysunięcie na 20mm będzie bezpieczne.
Nie mogę znaleźć info na jakiej głębokości jest druga uszczelka.
Uprzedzając pytania, chcę wymienić przewód hamulcowy od pompy i jeśli się uda to uniknąć odpowietrzania cofając płyn z zacisków z powrotem do pompy.
DL650 AK7
Re: serwis i czyszczenie zacisków hamulcowych
Sam sobie odpowiem, spokojnie 20mm można wysunąć.
Wymiana przewodu hamulcowego od pompy do trójnika przy dolnej półce odbyła się bez odpowietrzania układu.
Wymiana przewodu hamulcowego od pompy do trójnika przy dolnej półce odbyła się bez odpowietrzania układu.
DL650 AK7
Re: serwis i czyszczenie zacisków hamulcowych
Tłoczek Ci "stanął" zapewne.Tomekwro pisze:Tloczkow nie ruszalem, umylem tylko i wymienilem smar w prowadnicach. Moto ma 14k nalotu, tloczki i zaciski wygladaja jak nowe. Co rok wymieniam plyn i myje, pierwszy raz cos takiego mam.
Jak zdejmiesz zacisk, rusz klamką i zobacz czy tłoczki wysuwają się razem i równo.
Prawdopodobnie jeden stoi.
Włóż kawałek klocka, wysuń oba tłoczki pompując klamką - jeden wyjdzie wcześniej, zaprze się o klocek, wtedy ruszy drugi.
Umyj je, nasmaruj np:. tą pastą ATE do tłoczków Bremszylinder i rozruszaj - tzn. wsuwaj i wysuwaj kilkukrotnie, aż zaczną równo pracować.
Możesz odkręcić pokrywę zbiorniczka płynu hamulcowego, łatwiej cofnąć tłoczek.
U mnie też jedna tarcza zaczęła obcierać i delikatnie grzała się bo tłoczek stanął.
To dość częste jeśli przy wymianie klocków pominie się konserwację zacisku.
Jak już będziesz miał zdjęty zacisk, to przy okazji wyczyść blaszki i przeczyść szczególnie ich miejsca styku z klockiem.
Dotyczy to głównie klocka od strony tłoczków, bo to on jest ruchomy.
Powodzenia
Suzuki DL 650 V-Strom 2012
Re: serwis i czyszczenie zacisków hamulcowych
Zrobiłem prawie zgodnie z filmikiem, bo nie rozumiem, po co całe wnętrze zacisku piskać smarem miedzianym - w szczególności powierzchnie boczne tłoczków. Te przesmarowałem smarem do tłoczków hamulcowych Mannol.
Poza tym chyba oczywiste, ale mi umknęło, więc warto przypomnieć - przy pracach koło-hamulce, zanim klocki ponownie dobrze się ułożą, i wróci pełna sprawność hamulców, potrzeba kilka hamowań, które warto wykonać w kontrolowanych warunkach.
Poza tym chyba oczywiste, ale mi umknęło, więc warto przypomnieć - przy pracach koło-hamulce, zanim klocki ponownie dobrze się ułożą, i wróci pełna sprawność hamulców, potrzeba kilka hamowań, które warto wykonać w kontrolowanych warunkach.
Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Re: serwis i czyszczenie zacisków hamulcowych
Jeden krok tego procesu wymaga doszczegółowienia moim zdaniem. Podczas rozbierania zacisku należy także wyjąć tą blaszkę prowadzącą na dole zacisku. Tylko że żeby ona wylazła, trzeba wepchnąć tłoczki do środka. A tego za bardzo nie można zrobić, bo są raczej usyfione (na moich po 20 kkm był jakiś nagar, pewnie zestalony pył z okładzin ciernych klocków). I o ile od góry można je bez problemu wyczyścić, to od dołu, w szczególności póki jest ta blaszka, za bardzo nie ma jak. I tak sobie myślę, że przydało by się jakieś narzędzie, które chwyci ten tłoczek od środka i pozwoli go obrócić i tym samym wyczyścić ciemną stronę (Księżyca).
Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej