Ten nieszczęsny Exup.

Wszystko co o motocyklach V-strom powiedzieć i wiedzieć można. Pytania, odpowiedzi, dyskusje.
Stillalive
AM
Posty: 1
Rejestracja: 07 lip 2022, 16:54

Ten nieszczęsny Exup.

Post autor: Stillalive »

Witajcie,
Mam pytanie.
Przyszedł czas w którym to i ja muszę się zmierzyć z tym nieszczęsnym zaworem. Problem widoczny na filmie. Dodam ze sam zawór pracuje ( bez linek ) płynnie i bez zacięć. Cała ta sytuacja budzi moje podejrzenie uszkodzenia tego ustrojstwa.

https://youtube.com/shorts/RZepnLSa710?feature=share

Byłby ktoś tak miły i wyjaśnił mi o co biega.



Awatar użytkownika
Rommel
A+B+C
Posty: 1337
Rejestracja: 04 paź 2020, 23:37

Re: Ten nieszczęsny Exup.

Post autor: Rommel »

wyrzucilem, zalozylem emulator Healtecha, problem zniknal. Zawor sam w sobie dzialal.


"I am the Flying Spaghetti Monster. Thou shalt have no other monsters before Me. (Afterwards is OK; just use protection.) The only Monster who deserves capitalization is Me! Other monsters are false monsters, undeserving of capitalization."

AzzogPlugawy
A2
Posty: 262
Rejestracja: 13 kwie 2019, 15:41
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Ten nieszczęsny Exup.

Post autor: AzzogPlugawy »

Też mam ten problem i dobrze że wątek się pojawił. W Rzeszów w obecnym ASO Suzuki u Jakubowskich za samą weryfikację i strojenie zaworu o ile jest sprawny zażyczyli sobie 500 netto. Ponoć robią to nie wg serwisowi tylko na bazie własnych doświadczeń jakie zdobyli po zmaganiach z tym problemem w DL QraC'a. Gadałem z nim i Moto zrobiło od naprawy 2500 km i puki co jest ok. Romel a jak ten emulator bo sam się nad nim zastanawiam. Napisz coś więcej o kosztach i ewentualnej utracie mocy o ile miała miejsce.


V-STROM 1000 :twisted:

AzzogPlugawy
A2
Posty: 262
Rejestracja: 13 kwie 2019, 15:41
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Ten nieszczęsny Exup.

Post autor: AzzogPlugawy »

Wogule zastanawiam się czy jest sens coś z tym robić o ile tylko jest błąd tego exupa to może warto olać temat. Przynajmniej u mnie jak wywali FI to nie czuję żadnej różnicy w mocy, odpalaniu... . Kompletnie nic się nie dzieje tylko wali po oczach kontrolka... A to może wkurzać. Gdybym tylko znalazł tani sposób na diagnostykę i kasowanie błędu - najlepiej samemu- to bym to olał


V-STROM 1000 :twisted:

Awatar użytkownika
andrus75
A+B
Posty: 700
Rejestracja: 19 cze 2018, 22:04
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Ten nieszczęsny Exup.

Post autor: andrus75 »

W ogóle

Wysłane z mojego moto g 5G plus przy użyciu Tapatalka

Ocena: 5.88235%


DL650 AK7

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3332
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Ten nieszczęsny Exup.

Post autor: staszek_s »

AzzogPlugawy pisze:Napisz coś więcej o kosztach i ewentualnej utracie mocy o ile miała miejsce.
Ja nie wiem jaki mam emulator, może inny, ale tu nie ma mowy o utracie mocy. Ten cały exup działa tylko jak się gwałtownie ruszy manetką, przy normalnej jeździe jest otwarty, czyli jakby go nie było. U mnie negatywne skutki są takie, ze przy przegazowkach przy redukcjach biegów, zwłaszcza jak hamuje silnikiem (dłuższy dojazd do świateł lekko z górki itp) czasem mi kichnie, bo dostaje trochę zły skład mieszanki. Komputer zakłada ze exup przymknie wydech a ten tego nie robi. Kilka razy mi zdechł przy tym, co już jest niefajne, ale to bardzo sporadycznie - ze 3-4 razy a mam to już ze 20 tys km. Dla mnie jest ok, wole to niż świecącą kontrolkę FI.


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
Rommel
A+B+C
Posty: 1337
Rejestracja: 04 paź 2020, 23:37

Re: Ten nieszczęsny Exup.

Post autor: Rommel »

Zdechl mi pare razy zaraz po odpaleniu, 100 metrow od domu - przy ruszaniu. Ale to tylko i wylacznie minimalnie trzeba wiecej dodac gazu, teraz sie przyzwyczailem. Ja dalem £40, wiec ze niektore tansze nie pomagaja. Problem ze swiecacym sie FI jest taki, ze jak cos innego sie uszkodzi i bedzie inny blad, to nie zauwazysz - bo FI sie swieci…


"I am the Flying Spaghetti Monster. Thou shalt have no other monsters before Me. (Afterwards is OK; just use protection.) The only Monster who deserves capitalization is Me! Other monsters are false monsters, undeserving of capitalization."

Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2680
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: Ten nieszczęsny Exup.

Post autor: Smerfciamajda »

Po jakim przebiegu mniej więcej pada exup?



AzzogPlugawy
A2
Posty: 262
Rejestracja: 13 kwie 2019, 15:41
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Ten nieszczęsny Exup.

Post autor: AzzogPlugawy »

U mnie przy około 30tyś pierwszy raz się pojawił. Wtedy był na gwarancji. ASO zobaczyło, skasowało i wg nich jest ok. Proszę jeździć i się nie przejmować. Tak było że 3 razy. Teraz, to pojawi się, to znowu zniknie sam, bez żadnej ingerencji. Troszkę to denerwujące i chcę z tym coś zrobić


V-STROM 1000 :twisted:

Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2680
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: Ten nieszczęsny Exup.

Post autor: Smerfciamajda »

Czyli już zaraz przede mną.



Awatar użytkownika
Rommel
A+B+C
Posty: 1337
Rejestracja: 04 paź 2020, 23:37

Re: Ten nieszczęsny Exup.

Post autor: Rommel »

U mnie przy 44 000 km.


"I am the Flying Spaghetti Monster. Thou shalt have no other monsters before Me. (Afterwards is OK; just use protection.) The only Monster who deserves capitalization is Me! Other monsters are false monsters, undeserving of capitalization."

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3332
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Ten nieszczęsny Exup.

Post autor: staszek_s »

U mnie wcześniej, ok 20 tys - ale to nie sam exup tylko linki się zacierały prawdopodobnie. Mam nowe dostarczone w ramach gwarancji ale już nie chciałem zakładać


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
QraC
A+B+C
Posty: 1887
Rejestracja: 29 wrz 2016, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Ten nieszczęsny Exup.

Post autor: QraC »

Tak jak @AzzogPlugawy pisał: U Jakubowskich temat na razie ogarnęli. W WMW, czyli poprzednim ASO, nie poradzili sobie z problemem przez kilka miesięcy (wymieniano EXUP, sterownik silnika, zakładano nawet emulator jakiś (sic!)) i zawsze po kilkudziesięciu kilometrach (a raz nawet po ok. 200 metrach :lol: ) temat powracał.

Obecnie moto po wizycie w Świlczy zrobiło jakieś 4.000 km i jest ok. Zobaczymy jak będzie dalej.
Także póki co - szacun dla nich - bo wzięli rozbabrany temat po kimś innym i go sprawnie ogarnęli informując o wszystkich podejmowanych krokach.


Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure


Ride Through Life

Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1486
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: Ten nieszczęsny Exup.

Post autor: MrWaski »

Kolejny duży plus dla ekipy ze Świlczy!


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

AzzogPlugawy
A2
Posty: 262
Rejestracja: 13 kwie 2019, 15:41
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Ten nieszczęsny Exup.

Post autor: AzzogPlugawy »

Panowie a ma ktoś z was patent jak sprawdzić jaki błąd kryje się pod FI "domowym sposobem" czyli bez kosztownego podpinania do kompa w serwisach za 150-200 zł za każdym razem. DL 1000 z 2017r?


V-STROM 1000 :twisted:

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4834
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Ten nieszczęsny Exup.

Post autor: Centrino »

@AzzogPlugawy - poczytaj o dealer mode i jak się w niego przełącza motocykl.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1486
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: Ten nieszczęsny Exup.

Post autor: MrWaski »

Tu jest to jasno omówione dla DL650:


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

Awatar użytkownika
raduch85
A+B
Posty: 706
Rejestracja: 21 mar 2018, 11:17
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Ten nieszczęsny Exup.

Post autor: raduch85 »

Powrócę do tematu exup-a. Dzisiaj odebrałem Moto po serwisie na 24k. I tak podpytalem czy mechanik miał do czynienia z tym ustrojstwem i uzyskałem info, że jest w stanie wywalić to programowo. Tylko bodajże musi mieć nr ecu czy coś.
I wstępnie powiedział, że koszt takiego przedsięwzięcia to 800 PLN.
Coś jeszcze wspominał o usunięciu kata w celu poprawy pracy silnika, ale jakoś mnie się to nie uśmiecha.
Serwis specjalizuje się w Ducati ale tobą też inne marki.

Dl 1000 xt 2018



Yamaha Diversion 600--> Yamaha FZS600 --> V-Strom 1000XT AL8

Awatar użytkownika
JARON
A+B+C+D
Posty: 2150
Rejestracja: 04 paź 2016, 14:51
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Ten nieszczęsny Exup.

Post autor: JARON »

Dlatego zawsze będę twierdził,że Vsrom 1000 rocznik 2013-2016 To najlepiej udana konstrukcja przed głupimi kastracjami. No może obecnie już fajnie robią Vstroma,bo ma kilka fajnych udogodnień.


Ogar205>CZ175>MZ250 z koszem>JunakM10>ETZ250>IntruderVL800>IntruderC1500>Vstrom1000 2016>CRS250> IMPERIALE400+RE HIMALAYAN 452
Wszyscy mamy dwa życia. To drugie zaczyna się w chwili,gdy zdamy sobie sprawę,że mamy tylko jedno.

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4834
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Ten nieszczęsny Exup.

Post autor: Centrino »

JARON pisze:
02 sie 2022, 20:25
Dlatego zawsze będę twierdził,że Vsrom 1000 rocznik 2013-2016 To najlepiej udana konstrukcja przed głupimi kastracjami. No może obecnie już fajnie robią Vstroma,bo ma kilka fajnych udogodnień.
Z dobrych wieści 1050 nie ma nieszczęsnego EXUPa. Serwisant wprawdzie twierdził, że jest ale okazuje się, że nie ma.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle V-strom”