Triumph Scrambler 400 X - pierwsze wrażenia z jazdy

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2402
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Triumph Scrambler 400 X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

Cześć, wczoraj przy okazji przeglądu mojego motocykla Triumph Tiger 850 Sport wziąłem na jazdę testową bardzo ciekawy budżetowy model motocykla - Triumph Scrambler 400 X, pojazd do testów udostępnił - Triumph Kraków:

https://krakow.triumphpolska.pl/

Pojechałem w kierunku Podhala, ale nadchodząca burza z tamtego kierunku zmusiła mnie do ucieczki w stronę Nowego Sącza, co w sumie niewiele dało bo utworzyła się kolejna komórka burzowa i w końcu musiałem przeczekać nawałnicę na stacji benzynowej Avia.
Mimo niespecjalnej pogody udało mi się nawinąć około 250 km. po wszelakich drogach począwszy od tych krajowych a skończywszy na kilku odcinkach szutrowych, dzięki temu wyrobiłem sobie zdanie o tym motocyklu, sprawdzając jego zalety ale też wady.
Triumph Scrambler 400 X (1).JPG
Triumph Scrambler 400 X (1).JPG (614.15 KiB) Przejrzano 4267 razy
Triumph Scrambler 400 X (2).JPG
Triumph Scrambler 400 X (2).JPG (648.83 KiB) Przejrzano 4267 razy
Triumph Scrambler 400 X (3).JPG
Triumph Scrambler 400 X (3).JPG (637.03 KiB) Przejrzano 4267 razy
Triumph Scrambler 400 X (6).JPG
Triumph Scrambler 400 X (6).JPG (566.52 KiB) Przejrzano 4267 razy
Triumph Scrambler 400 X (5).JPG
Triumph Scrambler 400 X (5).JPG (528.19 KiB) Przejrzano 4267 razy
Triumph Scrambler 400 X to motocykl zbudowany w kooperacji z firmą Bajaj w Indiach, sprzęt wyceniono w Polsce na kwotę - 29'450 zł.
Motocykl zbudowano na bazie ramy stalowej wraz z dokręcaną ramą pomocniczą z tyłu.
Sercem małego Scramblera jest jednocylindrowy silnik DOHC chłodzony cieczą o pojemności - 398,15 cm3.
Generuje on maksymalną moc- 40 KM (8'000 obr/min), oraz maksymalny moment obrotowy - 37,5 Nm (6'500 obr/min).
Triumph Scrambler 400 X (8).JPG
Triumph Scrambler 400 X (8).JPG (449.59 KiB) Przejrzano 4267 razy
Zawieszenie przednie to konstrukcja upside-down o średnicy - 43 mm i skoku - 150 mm. niestety bez żadnej regulacji.
Taki sam skok - 150 mm ma zawieszeni tylne, gdzie mamy tylko możliwość regulacji napięcia wstępnego.
Triumph Scrambler 400 X (11).JPG
Triumph Scrambler 400 X (11).JPG (534.63 KiB) Przejrzano 4267 razy
Motocykl wyposażono w przednie koło o średnicy - 19" a tylne 17" oraz dobrej klasy ogumienie Metzeler Karoo Street.
Hamulce oparto na jednej tarczy z przodu o średnicy - 320 mm. współpracującej z 4-tłoczkowym zaciskiem Bybre, z tyłu natomiast zastosowano jedną tarczę - 230 mm i 1-tłoczkowy zacisk także tej firmy.
Oczywiście oploty hamulcowe są stalowe, mamy też dwuobwodowy układ ABS z możliwością całkowitego wyłączenia na oba koła co jest dużą zaletą tego pojazdu.
Triumph Scrambler 400 X (10).JPG
Triumph Scrambler 400 X (10).JPG (510.97 KiB) Przejrzano 4267 razy
Triumph Scrambler 400 X (14).JPG
Triumph Scrambler 400 X (14).JPG (336.54 KiB) Przejrzano 4267 razy
Można też jednym przyciskiem odłączyć system kontroli trakcji i fajnie bawić się w terenie 🙂
Zbiornik paliwa ma pojemność - 13 litrów co daje zasięg rzędu - 380 km. (spalanie z testu wyniosło u mnie - 3,4 l/100 km.).
Właśnie niskie spalanie jest największą zaletą tego motocykla tak samo jak relatywnie niska waga wynosząca - 179 kg. (pojazd zalany płynami gotowy do jazdy).
Triumph Scrambler 400 X (15).JPG
Triumph Scrambler 400 X (15).JPG (361.88 KiB) Przejrzano 4267 razy
Spodobał mi się też stylowy a jednocześnie praktyczny korek wlewu paliwa odchylany na bok i zamykany kluczykiem, dzięki czemu nie ma ryzyka że gdzieś nam spadnie czy nie będzie go gdzie bezpiecznie położyć podczas tankowania.
Triumph Scrambler 400 X (16).JPG
Triumph Scrambler 400 X (16).JPG (283.93 KiB) Przejrzano 4267 razy
Triumph Scrambler 400 X (17).JPG
Triumph Scrambler 400 X (17).JPG (291.77 KiB) Przejrzano 4267 razy
Kierownica o szerokości - 901 mm. daje bardzo fajną podniesioną pozycję z odciążonymi rękoma w połączeniu z szeroką pikowaną kanapą zamocowaną na wysokości - 835 mm. (przy moim wzroście - 184 cm. nie dostawałem do asfaltu pełnymi stopami).

Podczas jazdy koncentrowałem się na ogólnych wrażeniach z jazdy, ale brałem też jak zawsze pod uwagę komfort podróżowania, dynamikę silnika, skuteczność hamulców czy zachowanie w zakrętach.
Pod kątem silnika - ten mały singiel przy spokojnej jeździe do około 4.'000 obr/min praktycznie nie generuje żadnych wibracji :)
Powyżej tych obrotów narastają one do tego stopnia iż powodują nieprzyjemne drgania stóp.. :shock:
Sam silnik według mnie ma nieco zbyt mały - użyteczny zakres obrotów, gdyż ciągnie w zasadzie od 4'000 obr/min i już przy około 7'500 obr/min. nie daje żadnego przyspieszenia.
Powoduje to konieczność częstej zmiany biegów, co jest nieco upierdliwe przy wyprzedzaniu np. dużych ciężarówek.
Na szczęście bardzo dobrze działa w Scramblerze skrzynia biegów i anty-hoppingowe sprzęgło.
Biegi w górę i w dół z między-gazem wskakują bardzo sprawnie, filtr powietrza znajduje się za zbiornikiem w schowku i jest łatwo dostępny:
Triumph Scrambler 400 X (9).JPG
Triumph Scrambler 400 X (9).JPG (341.21 KiB) Przejrzano 4267 razy
Triumph Scrambler 400 X (12).JPG
Triumph Scrambler 400 X (12).JPG (314.61 KiB) Przejrzano 4267 razy
Coś co mnie negatywnie zaskoczyło to dosyć niska prędkość maksymalna.. przy mojej wadze około - 100 kg. udało mi się rozpędzić ten pojazd do nieco ponad - 140 km/godz. co jest bardzo kiepskim wynikiem, gdyż niektóre 125-tki pojadą już ponad 120 km/godz. :o
Muszę też ponarzekać na hamulce.. ewidentnie brakuje z przodu drugiej tarczy, może nie są one słabe ale - bardzo przeciętne i uważam to za kolejną wadę tego hinduskiego motocykla.
Podczas postoju w korkach czy tak jak w moim przypadku przy ruchu wahadłowym mocno doskwiera też mocne wydzielanie ciepła przez silnik i chłodnicę do tego stopnia że ten gorąc czuć przez motocyklowe jeansy na wewnętrznej stronie ud aż do krocza.
Mimo tego że siedzenie jest szerokie, to te ładne przeszycia przy dłuższej jeździe uwierają w tyłek a cała gąbka siedzenia jest ugnieciona, co nie daje to specjalnego komfortu dla tyłka podczas dłuższej jazdy.
Nie lubię też tych okrągłych lusterek, uważam że ograniczają one widoczność choć wyglądają stylowo.
Skrytykuję też przełącznik świateł mijania / drogowych, który wystaje na tyle iż co chwilę zaczepiałem o niego palcem wskazującym lewej ręki włączając światło drogowe.
Nie znalazłem też wskaźnika temperatury silnika na tym wyświetlaczu, co powinno być normą przy silniku chłodzonym cieczą. :?

Co do zalet to niewątpliwe największą z nich jest sam styl Scramblera i jego wykonanie.
Ergonomicznie umieszczono przełączniki, podoba mi się również prostota obsługi i ustawień czytelnego wyświetlacza monochromatycznego, a także wyraźny analogowy prędkościomierz, choć wolałbym odwrócenie funkcji czyli by zastosowano analogowy obrotomierz i cyfrowy prędkościomierz a nie odwrotnie.
Triumph Scrambler 400 X (18).JPG
Triumph Scrambler 400 X (18).JPG (304.82 KiB) Przejrzano 4267 razy
Triumph Scrambler 400 X (19).JPG
Triumph Scrambler 400 X (19).JPG (348.75 KiB) Przejrzano 4267 razy
Triumph Scrambler 400 X wydaje się na początku nerwowy w prowadzeniu, ale to wrażenie mija gdy docenimy jego niewielką masę, zwrotność i poręczność co też bardzo się przydaje w miejskich korkach.
Triumph całkiem fajnie prowadzi się w zakrętach umożliwiając znakomitą zabawę zwłaszcza w ciasnych łukach.
Równie dobrze można się bawić w lekkim terenie i szutrach zważywszy na lekkość motocykla i możliwość wyłączenia wszelkich wspomagaczy, niestety po każdym wyłączeniu i włączeniu zapłonu musimy je ponownie dezaktywować.

Bardzo spodobał mi się dźwięk tego singla, tłumik końcowy generuje fantastyczny basowy pomruk za którym wielu się ogląda i co fajne to nie męczy.
Triumph Scrambler 400 X (13).JPG
Triumph Scrambler 400 X (13).JPG (495.24 KiB) Przejrzano 4267 razy
Oczywiście warto wspomnieć o kierunkowskazach i stylowych lampach w technologii LED, w cenie motocykla dostajemy także osłonę na chłodnicę, płytę pod silnik oraz plastikową osłonę przedniej lampy i handbary chroniące dłonie.
Co ciekawe w tak budżetowym modelu nie oszczędzono jakoś specjalnie na szczotkowanych panelach z aluminium, z tego materiału wykonano osłony, dekle i kilka innych elementów, niestety przedni błotnik jest już plastikowy.

Do kogo skierowany jest ten motocykl ?
Na pewno świetnie będą się na nim czuli początkujący motocykliści oraz ci którzy lubią spokojną oszczędną i stylową jazdę, gdyż ten motocykl nie oferuje zbyt dużej dynamiki co ma kluczowe znaczenie podczas wyprzedzania, gdzie trzeba mieć znacznie więcej miejsca by taki manewr szybko i bezpiecznie wykonać.
Triumph Scrambler 400 X (7).JPG
Triumph Scrambler 400 X (7).JPG (593.4 KiB) Przejrzano 4267 razy
Czy ten motocykl mnie zachwycił ?
Nie, zachwycił mnie - Kawasaki ZX-4RR jakim jeździłem kilka dni temu 8-) ale ja lubię gdy motocykl ma dobrą dynamikę, Triumph Scrambler 400 X takich osiągów jak Kawasaki nie ma, choć jest w miarę wygodny i fajnie stylowo wygląda.
Cenowo wydaje się w miarę atrakcyjny, tyle że konkurencja jest ogromna począwszy od - Kawasaki Eliminator 500 z dwucylindrowym silnikiem 451 cm3 o mocy 45,4 KM i 42,6 Nm (31'800 zł.), a skończywszy na - Hondzie CL500 z dwucylindrowym silnikiem o pojemności - 471 cm3 o mocy 46,2 KM 43,3 Nm. (32'200 zł.) czy jej odmianą CB500 F, ale mamy też KTM Duke z silnikiem 373 cm3 44 KM 37 Nm (27'300 zł).

Tak więc jak widać konkurencja jest zacna i szczerze mówiąc osobiście wybrałbym pewnie Hondę CB500 X ze znanym i sprawdzonym silnikiem dwu-cylindrowym 471 cm3 z mocą 47,6 KM (8'600 obr/min) oraz 43 Nm momentu obrotowego (6'500 obr/min), z dwoma tarczami hamulcowymi z przodu i znacznie większą uniwersalnością pod kątem codziennej jazdy a zwłaszcza podróżowania z dużym 17,5 litrowym zbiornikiem paliwa w cenie - 32'500 zł. (obecnie w promocji za 31'000 zł.).

Tak czy siak trzeba uznać za plus to iż Triumph postanowił skonsumować trochę tego tortu wchodząc na rynek z modelami o mniejszej pojemności, czas pokaże czy hinduski Scrambler z logo Triumpha będzie trwały i zyska szeroką rzeszę zwolenników.


Iżu

Remol71
A+B
Posty: 831
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24

Re: Triumph Scrambler 400 X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Remol71 »

Ąda cl500 fajna jest.



Awatar użytkownika
JARON
A+B+C+D
Posty: 2164
Rejestracja: 04 paź 2016, 14:51
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Triumph Scrambler 400 X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: JARON »

Dla ścisłości pojawił się jeszcze jeden konkurent w tej kategorii,który niedługo wejdzie do sprzedaży, Royal Enfield Goryl 450. Oczywiście zbudowany na bazie nowego Himalayana 450 Cena pewnie w okolicy 28 tyś.


Ogar205>CZ175>MZ250 z koszem>JunakM10>ETZ250>IntruderVL800>IntruderC1500>Vstrom1000 2016>CRS250> IMPERIALE400+RE HIMALAYAN 452
Wszyscy mamy dwa życia. To drugie zaczyna się w chwili,gdy zdamy sobie sprawę,że mamy tylko jedno.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”