mój pierwszy post więc mam nadzieję, że wszystko będzie wg zasad.
Dla tych co nie widzieli w przywitalni - mieszkam w Rio de Janeiro w Brazylii i tu szukam DL650 (chyba, że trafi się fajny 1000

Z tego co widziałem to część motocykli lata na pasku zębatym zamiast łańcucha. Moje poszukiwania informacji skończyły się na postach na zagranicznych forach, gdzie ogólnie tej opcji nie polecają.
Teraz pytanie do was - ktoś koło tego stał? Miał i jeździł?
Przykładowe linki:
https://rj.olx.com.br/rio-de-janeiro-e- ... 1364401664
https://rj.olx.com.br/rio-de-janeiro-e- ... 1351668864
https://rj.olx.com.br/norte-do-estado-d ... 1350864215
Z tego co widziałem to oprócz tego, że niby paski są bezobsługowe praktycznie (do czasu wymiany) to wszystko inne przemawiało na nie ->
1. wymiana = trzeba zdjąć wahacz
2. w terenie może być niewesoło, więc to głównie rozwiązanie asfaltowe (a tu drogi często są w takim stanie, że jednak to bardziej podpada pod jazdę terenową niż fajne asfalty).
3. koszt sporo wyższy niż łańcuch i zębatki (i ceny motocykli z taką opcją są wyższe, chociaż niektórzy sprzedający oferują również stary napęd, wymiana na własny koszt pewno).
4. pasek jest mocno naciągnięty przy takim napędzie i to z czasem może powodować problemy z łożyskiem wałka wyjściowego skrzyni biegów
Mniej więcej tyle się dowiedziałem.
Pytanie więc czy warto sobie tym zawracać głowę jeżeli motocykl jest zadbany i mieści się w budżecie? Czy jednak szukać samych standardowych opcji? Z góry dzięki za wyjaśnienia.