Regulacja zawieszenia pod pasazera
Regulacja zawieszenia pod pasazera
Na wiosne moja slubna wskakuje jako plecaczek na tyl mojego dl650. Wiem ze nalezy zmienic ustawienie naprezenia wstepnego. Jest na tylnim zawiasie pokretlo low-high. Niech mi ktos łopatologicznie powie- high to utwardzamy? Czyli pod jazde z pasazerem dajemy pod max? Czy wrecz odwrotnie -max low?
DL650 + Z1000SX
Re: Regulacja zawieszenia pod pasazera
High - "utwardzamy", a w zasadzie zwiększamy napięcie wstępne, co nie jest tożsame z utwardzeniem. Moduł Younga dla sprężyny, w całym zakresie pracy działa liniowo, a zatem twardość czyli sprężystość jest taka sama w całym zakresie. Tu chodzi o to, by amortyzator działał w słodkim zakresie SAG i nie dobijał na dołkach i progach. Im większy ciężar tym bardziej przekręcamy w prawo na high.
Z pasażerem i bagażami zawsze mam high na maxa. Jak jadę sam to tak na 2/3 zakresu. Ważę 110 kg.
Z pasażerem i bagażem, należy też zwiększyć ciśnienie w tylnej oponie! Vide naklejka na wahaczu i instrukcja motóra.
Z pasażerem i bagażami zawsze mam high na maxa. Jak jadę sam to tak na 2/3 zakresu. Ważę 110 kg.
Z pasażerem i bagażem, należy też zwiększyć ciśnienie w tylnej oponie! Vide naklejka na wahaczu i instrukcja motóra.
- Ocena: 5.88235%
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: Regulacja zawieszenia pod pasazera
Ja waze niecale 90 na sucho, bez odziezy. Moja polowka jakies 54. Top box nigdy mocno nie obciazam. Musze sie tym pokretlem wiecej pobawic.
Zastanawiam sie nad pompka akumulatorową, puki co woze maly kompresor i klemy do aku (jak podpialem raz pod gniazdo 12v, od razu spalilo 3A bezpiecznik..).
Na razie kompletuje jej ciuchy, i czekamy do wiosny.
A jak juz ogarne jazde z plecaczkiem na dl-u, zapakuje ja do tylu na z1000sx'a . Kupiony po sezonie, wiec bede sie z nim zapoznawal na wiosne
Dzięki za lopatologiczne wyjasnienie
A, jak rozumiem,przedniego zawieszenia lepiej nie ruszać ? Tam za duzo mozna rozregulowac, jak sie nie wie co z czym.. Wiem ze sa ludziska, co ustawiaja calosc pod motocykliste i jego styl jazdy. Instrukcja niby mowi jak regulowac, ale nie kiedy jest ok a kiedy nie..
Zastanawiam sie nad pompka akumulatorową, puki co woze maly kompresor i klemy do aku (jak podpialem raz pod gniazdo 12v, od razu spalilo 3A bezpiecznik..).
Na razie kompletuje jej ciuchy, i czekamy do wiosny.
A jak juz ogarne jazde z plecaczkiem na dl-u, zapakuje ja do tylu na z1000sx'a . Kupiony po sezonie, wiec bede sie z nim zapoznawal na wiosne
Dzięki za lopatologiczne wyjasnienie
A, jak rozumiem,przedniego zawieszenia lepiej nie ruszać ? Tam za duzo mozna rozregulowac, jak sie nie wie co z czym.. Wiem ze sa ludziska, co ustawiaja calosc pod motocykliste i jego styl jazdy. Instrukcja niby mowi jak regulowac, ale nie kiedy jest ok a kiedy nie..
DL650 + Z1000SX
Re: Regulacja zawieszenia pod pasazera
Tu masz wszystko wyjaśnione Dr Vstrom
- Ocena: 5.88235%
DL650A 2018
Re: Regulacja zawieszenia pod pasazera
W 1050XT nie trzeba zwiększać ciśnienia z tyłu.MrWaski pisze: ↑22 sty 2025, 21:46High - "utwardzamy", a w zasadzie zwiększamy napięcie wstępne, co nie jest tożsame z utwardzeniem. Moduł Younga dla sprężyny, w całym zakresie pracy działa liniowo, a zatem twardość czyli sprężystość jest taka sama w całym zakresie. Tu chodzi o to, by amortyzator działał w słodkim zakresie SAG i nie dobijał na dołkach i progach. Im większy ciężar tym bardziej przekręcamy w prawo na high.
Z pasażerem i bagażami zawsze mam high na maxa. Jak jadę sam to tak na 2/3 zakresu. Ważę 110 kg.
Z pasażerem i bagażem, należy też zwiększyć ciśnienie w tylnej oponie! Vide naklejka na wahaczu i instrukcja motóra.
Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT