Historia:
Grudzień 2003: Pierwsze modele trafiły do salonów i klientów
2004: DL 650 K4 ramy srebrne, kolory: Czarny YAY, Niebieski YBB, Srebrny matowy YDZ
2005: DL 650 K5 ramy czarne kolory : czarny YAY, Srebrny YD8 ,Niebieski YC2, Czerwony YV7 Dodatkowo Odpada przełącznik świateł pozycyjnych / mijania
2006: DL 650 K6 ramy czarne kolory: niebiesko-srebrny YDV, Niebieski YC2, Czerwony YV7, Czarny matowy YKV
2007: DL 650 K7 DL 650 AK7 (ABS) ramy czarne kolory: niebieski YKY, Czarny matowy YKV, Szary met YHG (naklejki V Strom ciemne), Czerwony YHL
Dodatkowo Zmiana rozstawu kół z 1540 na 1555mm ABS dostępny opcjonalnie ( Model AK 7) Model Specjalny DL 650 X (sportowa szyba, osłona silnika, gmole)
2008: DL 650 K8 i AK8 ramy czarne kolory niebieski YKY, Szary YHG (naklejki V Strom jasne), Czarna mat. YKV ,żółty YMF
2009: DL 650 K9 i AK9 ramy czarne kolory szary YHG, Czarny YAY, Pomarańczowy YME(naklejki szaro-czarne), Biały YPA
Dodatkowo Białe kierunkowskazy Modele białe i szare otrzymują srebrne felgi
2010: DL 650 L0 i AL0 ramy czarne kolory szary met. YHG, Czarny YAY, Pomarańczowy YME ( naklejki czarno-czerwone), Biały YPA
Opcjonalnie do Modedli K5 – K9 można było otrzymać pakiet Touring, składający się z Topcase + kufry boczne firmy Nonfango, handbarow, gmoli i osłony pod silnik.firmy SW-Motech
Dane techniczne i eksploatacyjne:
Rozstaw osi 1540 mm (od K7 1555 mm)
Długość: 2290 mm
Szerokość: 840 mm
Wysokość: 1390-1420-1450 mm (w zależności od ustawienia szyby)
Wysokość siedzenia: 820 mm
Prześwit: 165 mm
Pojemność zbiornika paliwa: 22 l
Masa:
K4,5,6:
na sucho: 189
gotowy do jazdy: 213
masa całkowita: 420
ładowność: 207
K7:
na sucho: 194
gotowy do jazdy: 217
masa całkowita: 420
ładowność: 203
AK7:
na sucho: 197
gotowy do jazdy: 220
masa całkowita: 420
ładowność: 200
Silnik
2 cylindrowy, 4-suwowy w układzie V, kąt 90stopni, chłodzony cieczą.
Pojemność 645 cm³
Średnica x suw 81,0 × 62,6 mm.
Stopień sprężania 11,5 : 1
sterowane przez dwa walki rozrządu napędzane łańcuchem.
4 zawory na cylinder,
Luzy zaworowe:
- zawory ssące: 0,10-0,20,
- zawory wydechowe 0,20-0,30
Smarowanie
Olejowe, z chłodnicą oleju, Olej SAE 10W-40 API SF lbo SG
Pojemność przy wymianie oleju 2,3 l wymianie oleju z filtrem 2,7 l zalewaniu suchego silnika 3,1 l
System zasilania
Benzyna bezołowiowa min 91 ROZ Elektroniczny system wtrysku, / Suzuki Dual Throttle Valve (SDTV) układ ssący 39 mm Nr. Klap przepustnicy 27G0 od K7 27G3(automatyczna regulacja wolnych obrotów (Idle Speed Control ) Wolne obroty . Silnik ciepły 1300/min +/-100/min / Zimny 1800/min do 2400/min K7 1800/min do 2200/min Luz linki gazu (przy manetce) 2 do 4 mm
Pompa paliwa
Ciśnienie na wolnych obrotach ok. 300 kPA Ilość podawana ( przy 12 V) min. 168ml w czasie 10 s. od K7 min. 75ml na 6 s
Układ chłodzenia
Chłodzenie cieczą poprzez napędzaną łańcuchem pompę wodną. Pojemność w chłodnicy i silniku 1,65 l, W zbiorniczku wyrównawczym 0,25 l
Termostat otwiera przy ok. 88 °C Pełne otwarcie 100 °C, skok zaworu min. 8 mm Czujnik wentylatora chłodnicy załącza przy 98 °C/ Wyłącza przy 92 °C
Układ wydechowy
2 w 1, katalizator, sonda lambda
Sprzęgło
Sterowane linką, wielotarczowe mokre Luz linki przy klamce sprzęgła 10 do 15 mm.
Skrzynia biegów
6 biegowa 1 bieg 2,461 2 bieg 1,777 3 bieg 1,380 4 bieg 1,225 5 bieg 0,961 6 bieg 0,851
Napęd na koło tylne łańcuchem . Koła zębate Z 47/15
Długość łańcucha 116 rolek od modelu K7 118 rolek
Zawieszenie Przednie:
Widelec - Teleskop, sprężyny spiralne, max ugięcie 150 mm. Możliwość regulacji napięcia wstępnego na dl. 15 mm,(bez możliwości regulacji tłumienia) Standard – 6 mm. wkręcone (wystaje 9 mm - widoczne 3 kreski)
Zawartość oleju 524 cm³ na stronę od AK7 528cm³ stan oleju 143 mm/od AK7 139 mm (bez sprężyn)
Zawieszene Tylne:
Wahacz tylny aluminiowy, amortyzator gazowy, max. ugięcie 150 mm. Napięcie wstępne regulowane przez pokrętło (z lewej na prawo) Co 1/2 obrotu 1 klik. Całość 39 klików. Standard 16 klików Tłumienie płynnie regulowane poprzez wbudowaną śrubę (całość 2 i ¾ obrotu) Standard to wykręcona śruba o 1 obrót
Koła i opony
Felgi Aluminiowe odlewane, przód J 19 M/C x MT 2.50 DOT tył J 17 M/C x MT 4.00 DOT
max bicie promieniowe i osiowe kół 2,0 mm
Opony bezdętkowe:
Przód 110/80 R 19 M/C (59H)
Tyl 150/70 R 17 M/C (69H)
Ciśnienie przy zimnych oponach Przód 2,25 bar Tył 2,5 bar (2,8 z pasażerem)
Hamulce:
Przód:
- tarczowe podwójne o średnicy 310 mm wentylowane, grubość 5,0 mm, stan zużycia 4,5 mm Max bicie 0,3 mm Zacisk hamulcowy z dwoma tłoczkami. Od 2007 mod. K 7 opcjonalnie ABS
Tył:
- Tarcza hamulcowa o średnicy 260 mm. Wentylowana, grubość 5 mm, stan zużycia 4,5 mm. Max bicie 0,3 mm.
Układ elektryczny
Akumulator typ YTX12-BS 12 Volt, 10 Ah
Stan pełnego naładowania 12,5 do 12,6 V / wymagający ładowania poniżej 12,0 V
Alternator Wydajność 375 W / 5000/min
Zapłon elektroniczny 4 stopnie przed OT przy 1300/min Kolejność 1-2 (cylinder przedni-tylny) Świece zapłonowe NGK CR 8 E albo Denso U24ESR-N Odstęp elektrod 0,6 do 0,7mm
Od 2007 K7 po 2 świece na cylinder
Bezpieczniki:
- główny 30 A
- światła drogowe 15 A
- światła mijania 15 A
- światła – pompa paliwa 10 A
- światła zapłon 10 A
- światła wentylator chłodnicy 15 A
- światła – kierunkowskazy 15 A
Od 2007 AK 7 (ABS ) ABS – silnik 40 A ABS – zawór 25 A
Oświetlenie
- światła drogowe/mijania 12 V 60/55 W H4 ( 2 sztuki)
- pozycyjne 12 V/5 W ( 2 sztuki)
- kierunkowskazy 12 V/21 W ( 4 sztuki )
- tabl. rejestracyjnej 12 V/5 W
- światło hamowania / pozycyjne tył 12 V / 21/5 W 2 sztuki
*żródło wikipedia
** temat rozwojowy, nowe informacje spróbuje uzupełniać
DL650 V-STROM GENEZA
Re: DL650 V-STROM GENEZA
W 2010r wychodził jeszcze model Traweller.Biały,metalowe kufry,handbary,osłona silnika i gmole.
Re: DL650 V-STROM GENEZA
Coś mi się tu nie zgadza
Moj jest z marca 2004 a wlacznika do świateł już nie mam, standardowo automatycznie się włączają jak u każdego młodszego

Czarny Dl 650 urodzony w 2004