Trzeba rozróżnienia pomiędzy technologią wyświetlaczy i technologią na mechanicznych wskazowkach, a sposobem wyswietlania danych - cyfrowy (liczba) vs analogowy odczyt (wskazówka/słupek).
Ja też wolę jak informacja jest podana w sposób analogowy w formie wskazówki czy skupka a to z jednego powodu - szybkość odczytu. Wskazanie cyfrowe wymaga przerzucenia uwagi i odczytania ciagu cyfr, które to jeszcze się zmieniają dynamicznie. Mózg musi przetworzyć że odczytane np 54km/h jest to bezpieczna prędkość w tej sytuacji. Wymaga wiecwj uwagi.
Natomiast zegar analogowy daje ten komfort że wystarczy rzut oka i widząc gdzie jest wskazówka intuicyjnie wiemy (pamietamy) jaki to obszar prędkości. Szybkość takiego odczytu nie wymaga skupienia, to jest jak czytanie komunikatu o zakazie palenia vs symbol/ikona.
Na LCD da sie pieknie pokazac analogi - patrz deski nowych Mercedesów.
Tego mozemy sie spodziewać i tak ma to wyglądać.
@
motif pokazałeś deskę Porsche a rozmawiajmy tu o czymś na poziomie masówki. Twój wpis niczego nie udowadnia i nic nie wnosi.
Zegary w tradycyjnej postaci właśnie będą domeną drogiej motoryzacji w markach premium bo tam ta składowa kosztów bedzie nieznaczna i przy małych seriach będzie to jakiś wyznacznik prestiżu względem taniochy LCD.
W motoryzacji dla ludzi zegary wyparte zostaną przez wyświetlacze z powodu kosztów i innych o których pisałem wcześniej.
To już sie dzieje tylko na razie jest to extra bajer bo trzeba wykorzystać nowość i zarobić na niej. A po prawdzie LCD jet tańsze niż zegary i np przypadku grupy VW doplata za virual cockpit to ściema i chwyt marketingowy.
Klasa A
Skoda Octavia i grupa VW
