Strona 1 z 1

EVAP - usunięcie w DL1000 2017+

: 01 lut 2024, 09:50
autor: zimny
Hej,

Z racji że sprawiłem sobie względnie nowoczesny motocykl, mam w nim parę zbędnych jak się wydaje rzeczy. EXUP który jest utrapieniem DL1000 z lat 2014-2019 jest wyłączony i z emulatorem Healtecha. Natomiast mam jeszcze coś takiego jak EVAP - w starszych motorkach bywał spotykany głównie w motocyklach na Kalifornię w USA.

To taki system z gatunku eko, w skrócie - odpowietrzenie baku zamiast pod moto idzie rurką do puszki która filtruje opary paliwa i następnie są one zasysane po wyjściu z tego filtra do dolotu. Różnie jest to rozwiązywane ale akurat w DL1000 bardzo prosto. Rurka która idzie do dolotu wchodzi do airboxa a nie bespośrednio w króćce na przepustnicach jak np jest hondach CBR czy Triumphach.

Chcę to usunąć - z bardzo prozaicznego powodu. Do roku 2016 tego nie było w DLu - i pod kanapą z tyłu był fajny schowek. Dodam, że idealnie mieszczący kompresorek jakiego od dawna używam (dziś dostępny chyba pod marką Wilmat, mój ma z 15 lat)). Ja mam w roczniku 2018 to "dobrodziejstwo" a wolałbym mieć tam pod kanapą narzędzia i kompresorek.

Wszelkie moje rozkminy na logikę wskazują że po usunięciu wszystko powinno pracować tak samo. Zaślepiam dolot do airboxa, natomiast wężyk odpowietrzenia baku przepuszczam razem z innymi (przelew itp) puszczam pod motocykl - jak to zwykle bywa.

Ktoś to usuwał? Może jakieś doświadczenia?

Tak to u mnie wygląda, to ta pucha z dwoma wężykami:

Obrazek

Wątek na forum stromtroopers:

Obrazek

Foty po demontażu forumowicza:

Obrazek

Obrazek

Schemat:

Obrazek

Pozdrawiam
zimny

Re: EVAP - usunięcie w DL1000 2017+

: 01 lut 2024, 11:35
autor: delirium
usuwam ten złom z każdego mojego motocykla, nie ma najmniejszego problemu z tym.
Polecam tez zablokowanie AIS oraz usuniecie sondy lambda.

Re: EVAP - usunięcie w DL1000 2017+

: 01 lut 2024, 12:24
autor: zimny
Akurat wywalanie sondy bez powercommandera to jak dla mnie nie ma sensu i potrzeby. AIS - nie znam, to to samo co PAIR w Suzuki?

Generalnie nie czuję potrzeby głębszego dłubania w tym bo w przeciwieństwie do starych DL1000 - cały wtrysk jest tu bardzo dopracowany i chodzi to elegancko.
EXUP jest zablokowany i z emulatorem ale to dlatego że lubił poprzedniemu właścicielowi od casu do czasu błąd wywalić - ponoć typowe w tym modelu.

W sumie to cały ten EVAP chcę wywalić tylko z powodu miejsca pod kanapą :D Sam w sobie, jako taki w niczym mi nie przeszkadza. Dobrze wiedzieć, że zgodnie z moimi przypuszczeniami nie ma to żadnego wpływu na skład mieszanki. No bo w sumie z tych oparów to ile on może zaciągać tego powietrza. Jak na moje jakieś marginalne ilości.

Re: EVAP - usunięcie w DL1000 2017+

: 01 lut 2024, 15:48
autor: Remol71
delirium pisze:
01 lut 2024, 11:35
... Polecam tez ... usuniecie sondy lambda.
Ty tak poważnie ?

Re: EVAP - usunięcie w DL1000 2017+

: 01 lut 2024, 18:51
autor: delirium
zimny pisze:
01 lut 2024, 12:24
Akurat wywalanie sondy bez powercommandera to jak dla mnie nie ma sensu i potrzeby.
tylko dlatego że nie wiesz jak to działa :)

Re: EVAP - usunięcie w DL1000 2017+

: 01 lut 2024, 19:57
autor: Remol71
delirium pisze:
01 lut 2024, 18:51
zimny pisze:
01 lut 2024, 12:24
Akurat wywalanie sondy bez powercommandera to jak dla mnie nie ma sensu i potrzeby.
tylko dlatego że nie wiesz jak to działa :)
No to opowiadaj.

Re: EVAP - usunięcie w DL1000 2017+

: 01 lut 2024, 20:18
autor: zimny
delirium pisze:
01 lut 2024, 18:51
zimny pisze:
01 lut 2024, 12:24
Akurat wywalanie sondy bez powercommandera to jak dla mnie nie ma sensu i potrzeby.
tylko dlatego że nie wiesz jak to działa :)
I chętnie zostanę z tą "niewiedzą" :roll: Nie tłumacz mi prosze..

Interesuje mnie tylko i wyłącznie kwestia EVAPa.

Re: EVAP - usunięcie w DL1000 2017+

: 01 lut 2024, 20:26
autor: Centrino
A ja tam jestem ciekawy teorii @delirium na temat działania sondy oraz jakie plusy i minusy wystąpią po jej usunięciu.

Re: EVAP - usunięcie w DL1000 2017+

: 01 lut 2024, 21:18
autor: Xj6
Dlaczego w 1050XT tego nie ma pod siedzeniem tylko jest właśnie schowek? Przenieśli to gdzieś czy kompletnie wywalili?

Re: EVAP - usunięcie w DL1000 2017+

: 02 lut 2024, 03:07
autor: delirium
zimny pisze:
01 lut 2024, 20:18
I chętnie zostanę z tą "niewiedzą" :roll: Nie tłumacz mi prosze..

Interesuje mnie tylko i wyłącznie kwestia EVAPa.
BTW jak działa EVAP też nie wiesz, ale nie ma obawy nie zamierzalem tłumaczyć, szkoda byłoby czasu 8-)
wystarczy ze bedziesz miał pod siedzeniem miejsce teraz na kanapkę z kiełbasą.

Re: EVAP - usunięcie w DL1000 2017+

: 02 lut 2024, 08:28
autor: zimny
No prosze, zaleciało klimatem jak z forum jakiegoś Onetu :roll: Nie wiedziałem że i tutaj tak bywa. Nie ma problemu, kanapka z kiełbasą dobra rzecz :mrgreen:

Na forum AT (gdzie akurat "delirium" ma bana od długiego czasu) ustaliłem w międzyczasie co potrzebowałem.

Jeśli zdemontuję EVAP - to dobrym zwyczajem wrzucę fotki co i jak zrobiłem - dla VStromiarzy, może komus będzie pomocne.

Pozdrawiam
Zimny

Re: EVAP - usunięcie w DL1000 2017+

: 03 lut 2024, 04:10
autor: Remol71
Centrino pisze:
01 lut 2024, 20:26
A ja tam jestem ciekawy teorii @delirium na temat działania sondy oraz jakie plusy i minusy wystąpią po jej usunięciu.
Nie doczekasz się.

Re: EVAP - usunięcie w DL1000 2017+

: 03 lut 2024, 10:29
autor: pbird

Remol71 pisze:
Centrino pisze:
01 lut 2024, 20:26
A ja tam jestem ciekawy teorii @delirium na temat działania sondy oraz jakie plusy i minusy wystąpią po jej usunięciu.
Nie doczekasz się.
Jak tylko zderzy się z faktami to milknie, a swoimi teoriami wprost z anusa już zapaskudził niejeden temat i forum. Ale wciąż walczy. Ciekawe czy zdemontował już ABS i LEDowe podświetlenie zegarów.

Wysłane z Tapatalka


Re: EVAP - usunięcie w DL1000 2017+

: 05 lut 2024, 20:56
autor: zimny
Ostatecznie - na razie postanowiłem zostawić tego EVAPa a znaleźć miejsce na kompresorek gdzieś indziej. Może za jakiś czas to zdemontuję, na razie niech będzie fabrycznie.

Re: EVAP - usunięcie w DL1000 2017+

: 06 lut 2024, 16:27
autor: Remol71
IMHO nie ma co sobie tym zawracać doopy. Ilość odzyskanego miejsca jest żadna. W 1050XT wożę tam zestaw naprawczy koła. Ledwo wchodzi.