Można się jeszcze zapisywać na kalendarze forumowe: topic2945.html
W pierwszym poście znajdują się informacje dotyczące kosztów

Dl 650A 2018 r.

Wszystko co o motocyklach V-strom powiedzieć i wiedzieć można. Pytania, odpowiedzi, dyskusje.
Seiandin
AM
Posty: 3
Rejestracja: 05 cze 2018, 08:17

Dl 650A 2018 r.

Postautor: Seiandin » 20 cze 2018, 21:51

Witajcie,
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem tego modelu. Chciałbym, żebyście tutaj pisali jakie przygody mieliście z tym motocyklem, kiedy jakieś naprawy, wymiany napędów, nieoczekiwane awarie i wszelkie inne słabe strony tego motocykla. Myślę, że będziemy bardziej zwracać uwagę na wadliwe strony "nowego sztormiaka" jeżeli jakieś są.
Pozdrawiam z Trójmiasta!



Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 2182
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU
Otrzymał podziękowań: 37 razy

Re: Dl 650A 2018 r.

Postautor: Centrino » 20 cze 2018, 23:49

To co zrobiłem u siebie to standardowo wymiany olejów, filtrów itp ale tego pisać nie trzeba bo to standardowe czynności obsługowe.
Ponadto zaraz po zakupie ustawiłem zawory i wyczyściłem zaworki Pair, wymieniłem świece, zrobiłem synchronizację przepustnic.
W zasadzie czynności te nie wynikały z przebiegu (ten tak naprawdę po zakupie motocykla używanego jest prawdopodobnie nie znany) ale z czynności serwisowych po zakupie.
Jeżeli chodzi o awarie to jeszcze mi się nie zdarzyła.
JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8

pyra
A
Posty: 369
Rejestracja: 07 lis 2017, 06:43
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Dl 650A 2018 r.

Postautor: pyra » 21 cze 2018, 07:18

:shock: I to wszystko zrobiłeś w nowym motocyklu ? Bo zakładam że zgodnie z tematem, o taki chodzi ;)
Szerszeń DL 650A L7

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 2182
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU
Otrzymał podziękowań: 37 razy

Re: Dl 650A 2018 r.

Postautor: Centrino » 21 cze 2018, 10:36

łojjjjj kurde. Nawet nie przyszło mi do głowy, że ktoś chce wymieniać napęd w motku z 2018.
JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C
Posty: 1160
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał podziękowań: 32 razy

Re: Dl 650A 2018 r.

Postautor: Lord » 09 sie 2018, 17:10

To ja zacznę,
1. pierwsza usterka (lub niedogodność) przy jakiś 4 tyś poluzowała mi się opaska zaciskowa na wężu z płynem chłodzącym. Zauważyłem przez przypadek przy oględzinach na parkingu miedzy kolektorami zobaczyłem kropelki płynu i znalazłem winowajcę. Po dokręceniu problemu już nie ma.

2. Rdza która pojawiła mi się właśnie na spawach tłumika, zrobię dzisiaj zdjęcia to pokaże o co kaman. Temat ogarnięty gwarant poinformowany czekam na nowy tłumik i termin wymiany. Jednak niesmak pozostał 
Załączniki
moto.jpg
moto.jpg (87.42 KiB) Przejrzano 2213 razy
IMAG1162.jpg
IMAG1162.jpg (115.92 KiB) Przejrzano 2213 razy
IMAG1163.jpg
IMAG1163.jpg (88.87 KiB) Przejrzano 2213 razy
DL650A L8

jokansen
A1
Posty: 55
Rejestracja: 20 mar 2018, 18:52
Lokalizacja: Płock
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Dl 650A 2018 r.

Postautor: jokansen » 21 sty 2019, 17:24

Na nowe 650 jest akcja serwisowa - wymieniane jest uszczelnienie i jakiś plastikowy oring przy baku - ryzyko wycieku paliwa. U mnie wykryto tą usterkę przy przeglądzie okresowym we wrześniu, a w grudniu dostałem pismo od Suzuki Polska o akcji. Faktycznie jak teraz sięgam pamięcią wstecz to w garażu mocniej waniało wachą od motocykla niż zazwyczaj. Rzecz warta obadania bo jak pomyślę, że paliwo kapało na rozgrzany silnik to mnie ciarki przechodzą.
Człowiek mądrzeje z wiekiem - z wiekiem od trumny.

CBF500=>XF650=>DL650 AL7

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C
Posty: 1160
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał podziękowań: 32 razy

Re: Dl 650A 2018 r.

Postautor: Lord » 21 sty 2019, 23:08

Zgadza się również wymienione w listopadzie 2018 gwarancyjnie uszczelka oring pod bakiem
DL650A L8

jokansen
A1
Posty: 55
Rejestracja: 20 mar 2018, 18:52
Lokalizacja: Płock
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Dl 650A 2018 r.

Postautor: jokansen » 09 maja 2019, 12:51

Wymieniłem żarówkę świateł mijania ;). Sprawa lekko upierdliwa, trzeba zdemontować kilka plastików i wyjąć zegary.
Człowiek mądrzeje z wiekiem - z wiekiem od trumny.

CBF500=>XF650=>DL650 AL7

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C
Posty: 1160
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał podziękowań: 32 razy

Re: Dl 650A 2018 r.

Postautor: Lord » 09 maja 2019, 13:34

Zanalazłem pewna wadę montażową. Ostatnio myślałem że to wina poserwisowa po przegladzie i mechanik nieschludnie poskładał. Ale znalazłem zdjecia swieże nawet podczas dotarcia i zawsze gdzies ta guma od hłodnicy była za blisko tego ostrego elememtu. Obecnie juz pojawiły sie wciecia w wyniku dociskania kolanka węza do tego elementu. Obecnie zabepieczyłem opaska metalową, ale mysle o podniesieniu zbiornika albo zdjęciu przy najmniej bocznych osłon i próby docisnięcia węza do chłodnicy.

Tez tak macie?

wada2.jpg
wada2.jpg (76.08 KiB) Przejrzano 1190 razy
DL650A L8

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D
Posty: 2086
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Otrzymał podziękowań: 41 razy
Kontakt:

Re: Dl 650A 2018 r.

Postautor: Struna » 09 maja 2019, 14:15

Popraw, popraw bo w końcu się przetrze i staniesz w oparach płynu z ugotowanym silnikiem.
DL 650 AK7, VTR 1000F - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C
Posty: 1160
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał podziękowań: 32 razy

Re: Dl 650A 2018 r.

Postautor: Lord » 09 maja 2019, 22:47

Poprawić poprawię ale tu ew. mogą być tylko dwa rozwiązania ,albo jest jeszcze miejsce przy chłodnicy gdzie odciągnę gumę w stronę chłodnicy, albo czeka mnie zdjęcie kolanka w mocowaniu silnika i skrócenie węża jakieś 0,5 cm, celem wywołania efektu skrócenia kata kolanka i oddalenia go od wrażliwych miejsc. Ale odnoszę wrażenie że to jest ewidentne poprawiani wady fabrycznej, stąd moje pytanie czy ktoś ma taki problem u siebie?
DL650A L8

benotr
AM
Posty: 6
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:26
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Dl 650A 2018 r.

Postautor: benotr » 09 maja 2019, 23:02

U siebie mam w tym miejscu jakieś 3-4 mm luzu. Na razie śladów odciskania na wężu brak, ale dzięki za zwrócenie uwagi - będę obserwował.
Załączniki
20190509_225207.jpg
20190509_225207.jpg (3.36 MiB) Przejrzano 1165 razy
20190509_225100.jpg
20190509_225100.jpg (3.27 MiB) Przejrzano 1165 razy
DL650 AL18

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C
Posty: 1160
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał podziękowań: 32 razy

Re: Dl 650A 2018 r.

Postautor: Lord » 09 maja 2019, 23:44

Czyli ewidentnie brakuje albo podciągnięcia w stronę chłodnicy albo jakiegoś naciągnięcia w góre, dzięki za fotki.
DL650A L8

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D
Posty: 2086
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Otrzymał podziękowań: 41 razy
Kontakt:

Re: Dl 650A 2018 r.

Postautor: Struna » 10 maja 2019, 11:06

Kicha, z czasem wąż będzie mniej sztywny i przy ciśnieniu oraz temperaturze te kilka mm może spuchnąć.
DL 650 AK7, VTR 1000F - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Voyager
A2
Posty: 284
Rejestracja: 13 lis 2018, 11:57
Lokalizacja: Polska południowa
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Dl 650A 2018 r.

Postautor: Voyager » 10 maja 2019, 20:50

Dzięki za info. U mnie ten wąż dotyka do tego metalowego mocowania, ale mimo tego nie znalazłem na nim jakichkolwiek śladów w miejscu styku. Może jak silnik pracuje, to on pod wpływem pracy i temperatury się odsuwa? Trzeba to będzie badać systematycznie. Z drugiej strony to chyba faktycznie błąd konstrukcyjny, bo u mnie nic jeszcze nie ruszane. Więc pewnie tak od zakupu.
Romet Kadet -> Romet Ogar 200 -> Junak 901 -> Honda Varadero 125 -> Suzuki V-Strom 650XAL8

pyra
A
Posty: 369
Rejestracja: 07 lis 2017, 06:43
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Dl 650A 2018 r.

Postautor: pyra » 10 maja 2019, 21:21

To jest robota dla ASO, nie poprawiajmy fabryki, jeżeli coś źle poskladano.
Szerszeń DL 650A L7

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C
Posty: 1160
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał podziękowań: 32 razy

Re: Dl 650A 2018 r.

Postautor: Lord » 10 maja 2019, 22:31

szczerze to już mam tego ASO dosyć przegląd 24 tyś a tego nikt nie zauważył no haloo!!!

Nie mówiąc nic o przedniej oponie która prosiłem o sprawdzenie, Tak mechanik się przejechał jest wszytko OK, wsiadam 60-70 km/h dalej bije no proszę was...
DL650A L8

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D
Posty: 2086
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Otrzymał podziękowań: 41 razy
Kontakt:

Re: Dl 650A 2018 r.

Postautor: Struna » 10 maja 2019, 22:36

Mechanik to mechanik, on wcale nie musi umieć na moto jeździć :)
DL 650 AK7, VTR 1000F - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C
Posty: 1160
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał podziękowań: 32 razy

Re: Dl 650A 2018 r.

Postautor: Lord » 10 maja 2019, 23:04

Głęboko mam w poważaniu, kto tam ma umie jeździć, jak proszę o sprawdzenie to nie po to żeby oddali mi moto w takim samym stanie jak było.
DL650A L8

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D
Posty: 2086
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Otrzymał podziękowań: 41 razy
Kontakt:

Re: Dl 650A 2018 r.

Postautor: Struna » 10 maja 2019, 23:34

Spoko, stań kiedyś po drugiej stronie :)
DL 650 AK7, VTR 1000F - http://www.gcstuning.pl


Wróć do „Motocykle V-strom”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość