UWAGA UWAGA UWAGA

Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni


Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej

topic7406.html

Części eksploatacyjne

Wszystko co o motocyklach V-strom powiedzieć i wiedzieć można. Pytania, odpowiedzi, dyskusje.
Mariomoto
A1
Posty: 51
Rejestracja: 23 lut 2021, 21:20

Części eksploatacyjne

Post autor: Mariomoto »

Mam pytanie do właścicieli litrowych dl-ów i nie tylko ;)
W zasadzie to do pierwszych właścicieli.
Ile km od nowości wytrzymały wam takie części jak klocki lancuch akumulator?

Mój ma obecnie przebieg 30 tyś km. Jestem drugim właścicielem i z tego co poprzedni pierwszy właściciel mi przekazał, a serwisował tylko u dealera żadna z tych części nie była wymieniona. Dlatego wydaje mi się że są od nowości.
Po klockach już widać że to końcówka ale jeszcze nie doszło do paska sygnalizującego wymianę. Także jeżdżę.
Łańcuch też nie przeciągnięty smarowany regularnie.
A aku kręci pali.
Rocznik 2014.
Jakie są ważę doświadczenia?


Dl1000-2014

Awatar użytkownika
KroQ
A+B
Posty: 523
Rejestracja: 16 lip 2020, 05:57
Lokalizacja: R@dlin

Re: Części eksploatacyjne

Post autor: KroQ »

Moim skromnym zdaniem - takie pytanie jest z rodzaju "indywidualnych". Zaznaczam jeszcze raz - to tylko moje zdanie i nie chcę być "zjedzony" tutaj, ale tyle czynników zmiennych w tym pytaniu się mieści, że wyniki mogą mieć ogromny rozrzut. Oczywiście można dla celów czysto hipotetycznych lub zaspokojenia ciekawości, ale:
1) styl jazdy kierowcy
2) warunki drogowe i terenowe po których się poruszamy
3) częstotliwość serwisu
4) stosowane materiały i części
Dla pełnego zobrazowania sytuacji: są na tym forum osoby, które wymieniają raz do roku olej silnikowy (wg zaleceń co 6000 km), ale również znajdują się osoby wymieniające kilka razy w roku - również co 6000 km.
Zbyt dużo zmiennych czynników może prowadzić do błędnych wniosków - lecz dla ciekawości można dać do porównania.

Ja co prawda nie mam litra, ale:
W tym roku wymieniłem już:
opony komplet (do przedniej można było się przyczepić - tył jeszcze by pośmigał)
klocki komplet (jeszcze by pośmigał, ale dla spokoju wymienione)
akumulator (zeszłe zimowanie nieco dostał po "jajkach" - więc udało się jakiś $ załatwić - wpadła Yuasa i Ctek Mxs 5.0 do kompletu)

Ja jestem zdania, że czasami przy jednej robocie warto coś dodatkowego "na zapas" ogarnąć niż przeciągać lub dożynać część na maksa (no chyba, że w danej chwili budżet nie "puszcza" ;) )


DL 650 UEL0 :roll: @ll Foto-tag: 26
SWDSCI
SCISWD

Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2721
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Części eksploatacyjne

Post autor: Smerfciamajda »

U mnie np w litrze tylna opona do wymiany i łańcuch do wymiany. Opony były nowe w tym samym czasie, przód jest jeszcze bardzo dobry.
Łańcuch ma 27tys km ale się powyciągał nierównomiernie. Zębatki były jeszcze ok ale wymieniłem komplet.
Nie jeżdżę szybko czy agresywnie, nie stawiam na koło.
Zużycie w tym miejscu bierze się z tego ze większość to trasy z pasażerką i ładunkiem.



Mariomoto
A1
Posty: 51
Rejestracja: 23 lut 2021, 21:20

Re: Części eksploatacyjne

Post autor: Mariomoto »

Zdaje sobie sprawę z tego jak styl jazdy może zmienić sytuację diametralnie jeśli chodzi o łańcuch i klocki i opony np.
Dodam że w moim już trzecia opona z tyłu i druga z przodu.
Mam jednak wrażenie że części które są montowane fabrycznie mają lepsza jakość i dlatego pytam czy to tylko u mnie tak czy może reguła.
Stąd moje pytanie.
Dodam że odkąd przesiadłem się na v-silnik to dużo mniej używam hamulca przedniego. Hamowanie silnikiem jest mega i nie raz wystarczy zredukować bieg przed zakrętem i nawet nie trzeba dohamowywac.
Stąd klocki u mnie mało pracuja😂
Jeśli chodzi natomiast o klocki to mój mechanik mi mówił że ludzie często za szybko wymieniają. Wydaje im się ze juz zyletka jeszcze do znacznika jest parę mm. Trzeba wziąść pod uwagę że okladniny jest stosunkowo mało w porównaniu do klocków samochodowych chociażby i dlatego ludzie często błędnie myślą że to już koniec klocka a jeszcze można parę tys zrobić bez problemu.


Dl1000-2014

beszcz
A1
Posty: 52
Rejestracja: 31 sty 2017, 14:50
Lokalizacja: 3miasto

Re: Części eksploatacyjne

Post autor: beszcz »

W moim 1000 (2015) po 30000 km wymieniłem kompletny napęd i klocki hamulcowe oraz akumulator. Każda z tych części pewno jeszcze trochę kilometrów by pociągnęła ale wolałem zabezpieczyć się przed awarią gdzieś na wyjeździe i na dodatek w niedziele. Do tego wymieniłem tez opony (drugi raz od nowości) wiec zakładam, ze nic już nie zaskoczy i kolejne kilka sezonów będzie można jeździć bez obaw.


Komar2 > Simson S51 > _ > Honda NC700X > DL1000 L6

beszcz
A1
Posty: 52
Rejestracja: 31 sty 2017, 14:50
Lokalizacja: 3miasto

Re: Części eksploatacyjne

Post autor: beszcz »

W moim 1000 (2015) po 30000 km wymieniłem kompletny napęd i klocki hamulcowe oraz akumulator. Każda z tych części pewno jeszcze trochę kilometrów by pociągnęła ale wolałem zabezpieczyć się przed awarią gdzieś na wyjeździe i na dodatek w niedziele. Do tego wymieniłem tez opony (drugi raz od nowości) wiec zakładam, ze nic już nie zaskoczy i kolejne kilka sezonów będzie można jeździć bez obaw.


Komar2 > Simson S51 > _ > Honda NC700X > DL1000 L6

drom
A1
Posty: 21
Rejestracja: 20 lis 2020, 09:12

Re: Części eksploatacyjne

Post autor: drom »

A jakie marki akumulatorów polecicie? Pytam się bo sam potrzebuje co 2-3 lata wymienic



horizon
A1
Posty: 23
Rejestracja: 10 lip 2021, 11:13

Re: Części eksploatacyjne

Post autor: horizon »

Ja tak często nie wymieniam. Aktualnie jeżdżę już swój 9 sezon na starym akumulatorze i nie wymienię do czasu aż rzeczywiście nie będzie takiej potrzeby. Zdarza się,ze akumulator nie ma mocy w sytuacji w której długo nie jeździsz. Ale wtedy również są inne sposoby, a nie wymiana.



CarlosX
AM
Posty: 7
Rejestracja: 01 wrz 2021, 23:46

Re: Części eksploatacyjne

Post autor: CarlosX »

Ja w lipcu wymieniłem akumulator na nowy. Stary był od nowości, czyli 2010r. Do napięcia się ładował, ale już nie miał siły zakręcić.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle V-strom”