UWAGA UWAGA UWAGA
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
Nie znalazłem tematu na forum ani w instrukcji obsługi, a krążą po sieci różne urban legend.
Zawsze motóry wyłączałem czerwonym guzikiem, a dopiero potem kluczykiem. Co sądzicie o tym i jakie argumenty za i przeciw?
Zawsze motóry wyłączałem czerwonym guzikiem, a dopiero potem kluczykiem. Co sądzicie o tym i jakie argumenty za i przeciw?
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
Ja tak samo, czerwony a później stacyjka - tak mi powiedzieli na kursie, więc tak robię. Czerwony guzik odcina mniej instalacji (zapłoniskrę na świece i pompę paliwa), niż zapłon, który odcina wszystko. Więc wyłączając na dwa etapy teoretycznie generujesz mniejsze przeciążenia.
Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
A odpalasz w jakiej kolejności ?
Szerszeń DL 650A L7 - to już historia
Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
Gdzieś wyczytałem, czy oglądałem na YouTube że czerwony guzik to gaszenie silnika w sytuacji awaryjnej np. wywrotka itp itd., normalnie to powinno się gasić kluczykiem.
Nie wiem, nie znam sie, ja gaszę przeważnie kluczykiem, ale klawiszem też mi się zdarzy, więc dla mnie to bez różnicy tak czy tak
Nie wiem, nie znam sie, ja gaszę przeważnie kluczykiem, ale klawiszem też mi się zdarzy, więc dla mnie to bez różnicy tak czy tak
DL650 AL2 ----> DL1000 ---> Honda CRF 1100L AT AS DCT
Fototag: 2
Lepiej mieć brzuch od piwa niż garba od roboty
Fototag: 2
Lepiej mieć brzuch od piwa niż garba od roboty
Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
Kill switch - jak sama nazwa wskazuje - jest wyłącznikiem awaryjnym i nie służy do codziennego,wielokrotnego użytku.
Szerszeń DL 650A L7 - to już historia
Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
Czyli w sumie robię dobrze, bo nie jeżdżę codziennie motocyklem a wyłączam silnik właśnie kill switchem
Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
Odpalam zapłon, kill switch, czekam, aż pompa skończy, sprzęgło, rozrusznik, jedynka, jazda. Stopka gdzieś po drodze. Czasem jak próbowałam modyfikować kolejność, żeby np. szybciej wystartować, to się myliłem i gubiłem, i wychodziło nawet gorzej.
Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
Szkoły pewnie są dwie: falenicka i otwocka. Ja przez 6 lat ujeżdżania kibla zawsze używałem kill switcha. Dopiero jak światło mijania rozładowało mi akumulator, zacząłem wyłączać stacyjką. Na manewrach miejskich Kulik też grzmiał, że kill switchem się kiluje, a stacyjką wyłącza, nie wnikałem dlaczego, bo ja już byłem po dobrej stronie mocy.
Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2715
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
Vanilla Ice w filmie „Miłość w rytmie rap” zawsze wyłączał kluczykiem. Dlatego ja też tak robie.
BTW
Proponuje prześledzić schemat elektryczny to odpowiecie sobie na to pytanie.
BTW
Proponuje prześledzić schemat elektryczny to odpowiecie sobie na to pytanie.
Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
To było pierwsze co oglądałem, po zakupie manuala Haynesa.
Nic się ze schematu nie dowiesz, bo wszystko trafia do czarnej skrzynki, znaczy do ECM...
Nic się ze schematu nie dowiesz, bo wszystko trafia do czarnej skrzynki, znaczy do ECM...

Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
A mnie się czasem zdarza wyłączyć zapłon najpierw stopką boczną a potem kluczykiem. Zależy od sytuacji. Np. jak muszę się zatrzymać mocno z górki albo pod górkę, to mi łatwiej trzymać hamulec i wyłączyć silnik boczną stopką, żeby na 1 biegu móc puścić hamulec, a potem dopiero wyłączyć stacyjkę.
Leszek_DL650 / DL1000-XAL8
Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
A ja ostatnio wybieram często właśnie bramkę numer trzy - czyli gaszenie poprzez rozłożenie kosy mając wbity bieg 
Literówki sponsoruje autokorekta i Tapatalk z SM-G935F

Literówki sponsoruje autokorekta i Tapatalk z SM-G935F
Suzuki DL 650 AL6 V-Strom
Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
Wyłącznik w kluczyku jest zaprojektowany na ileś tam dziesiątek tysięcy cykli pracy, w praktyce, jak się z tym człowiek nie szarpie i nie cuduje, to nigdy się nie powinno zepsuć. Nie jestem przekonany, aby kill switch był projektowany na tym samym poziomie długotrwałej niezawodności na włączanie i wyłączanie.
DL650XAL7
Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
Kiedyś wyłączałem wył. awaryjnym. Teraz głównie kluczych choć zdarza mi się wyłączać boczną stopką ale to tylko wtedy gdy zostawiam moto pod górkę na biegu.
Varadero 125 2007r.==>DL 650 XT 2021r.
Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

"Jam jest Latający Potwór Spaghetti. Nie będziesz miał innych potworów przede Mną. (Potem możesz mieć; tylko zabezpiecz się). Jedynym Potworem, który zasługuje na pisanie wielką literą jestem Ja!" Nieokreślona liczba NIE-Przykazań a Sugestii
Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
A jednak napisali!
Od dzisiaj wyłączam tylko kluczykiem...
.
Od dzisiaj wyłączam tylko kluczykiem...

.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
Napisali podczas jazdy. Ja wyłączam Moto na postojuMrWaski pisze:A jednak napisali!
Od dzisiaj wyłączam tylko kluczykiem...![]()
.

Dl 1000 xt 2018
Yamaha Diversion 600--> Yamaha FZS600 --> V-Strom 1000XT AL8
Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
Przeczytaj to podkreślone 
Szerszeń DL 650A L7 - to już historia
Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
Otóż to.
To są dwa oddzielne akapity, dwie uwagi.
To są dwa oddzielne akapity, dwie uwagi.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
Ja do sytuacji awaryjnych doliczam zatrzymanie się z ostrzejszej górki, kiedy trzeba trzymać hamulec, wtedy kill-switchem wyłączam 

Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS