UWAGA UWAGA UWAGA

Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej

topic7406.html

Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Wszystko co o motocyklach V-strom powiedzieć i wiedzieć można. Pytania, odpowiedzi, dyskusje.
Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1522
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: MrWaski »

Nie znalazłem tematu na forum ani w instrukcji obsługi, a krążą po sieci różne urban legend.
Zawsze motóry wyłączałem czerwonym guzikiem, a dopiero potem kluczykiem. Co sądzicie o tym i jakie argumenty za i przeciw?


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

Awatar użytkownika
f_ranek
A+B+C
Posty: 1463
Rejestracja: 10 cze 2021, 23:39
Lokalizacja: SK
Kontakt:

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: f_ranek »

Ja tak samo, czerwony a później stacyjka - tak mi powiedzieli na kursie, więc tak robię. Czerwony guzik odcina mniej instalacji (zapłoniskrę na świece i pompę paliwa), niż zapłon, który odcina wszystko. Więc wyłączając na dwa etapy teoretycznie generujesz mniejsze przeciążenia.


Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021

Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej

pyra
A+B
Posty: 735
Rejestracja: 07 lis 2017, 06:43

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: pyra »

A odpalasz w jakiej kolejności ?


Szerszeń DL 650A L7 - to już historia

Awatar użytkownika
skibol83
A+B+C
Posty: 1153
Rejestracja: 04 gru 2019, 18:59
Lokalizacja: Kolbuszowa k. Rzeszowa

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: skibol83 »

Gdzieś wyczytałem, czy oglądałem na YouTube że czerwony guzik to gaszenie silnika w sytuacji awaryjnej np. wywrotka itp itd., normalnie to powinno się gasić kluczykiem.
Nie wiem, nie znam sie, ja gaszę przeważnie kluczykiem, ale klawiszem też mi się zdarzy, więc dla mnie to bez różnicy tak czy tak


DL650 AL2 ----> DL1000 ---> Honda CRF 1100L AT AS DCT
Fototag: 2

Lepiej mieć brzuch od piwa niż garba od roboty

pyra
A+B
Posty: 735
Rejestracja: 07 lis 2017, 06:43

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: pyra »

Kill switch - jak sama nazwa wskazuje - jest wyłącznikiem awaryjnym i nie służy do codziennego,wielokrotnego użytku.


Szerszeń DL 650A L7 - to już historia

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4910
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: Centrino »

pyra pisze:
31 lip 2022, 09:56
Kill switch - jak sama nazwa wskazuje - jest wyłącznikiem awaryjnym i nie służy do codziennego,wielokrotnego użytku.
Czyli w sumie robię dobrze, bo nie jeżdżę codziennie motocyklem a wyłączam silnik właśnie kill switchem


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
f_ranek
A+B+C
Posty: 1463
Rejestracja: 10 cze 2021, 23:39
Lokalizacja: SK
Kontakt:

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: f_ranek »

Odpalam zapłon, kill switch, czekam, aż pompa skończy, sprzęgło, rozrusznik, jedynka, jazda. Stopka gdzieś po drodze. Czasem jak próbowałam modyfikować kolejność, żeby np. szybciej wystartować, to się myliłem i gubiłem, i wychodziło nawet gorzej.


Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021

Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej

Awatar użytkownika
PiotrEm
A+B+C
Posty: 1743
Rejestracja: 25 kwie 2020, 23:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: PiotrEm »

Szkoły pewnie są dwie: falenicka i otwocka. Ja przez 6 lat ujeżdżania kibla zawsze używałem kill switcha. Dopiero jak światło mijania rozładowało mi akumulator, zacząłem wyłączać stacyjką. Na manewrach miejskich Kulik też grzmiał, że kill switchem się kiluje, a stacyjką wyłącza, nie wnikałem dlaczego, bo ja już byłem po dobrej stronie mocy.


Czarny DL650XT M0 na Au-felgach

Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2715
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: Smerfciamajda »

Vanilla Ice w filmie „Miłość w rytmie rap” zawsze wyłączał kluczykiem. Dlatego ja też tak robie.


BTW
Proponuje prześledzić schemat elektryczny to odpowiecie sobie na to pytanie.



Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1522
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: MrWaski »

To było pierwsze co oglądałem, po zakupie manuala Haynesa.
Nic się ze schematu nie dowiesz, bo wszystko trafia do czarnej skrzynki, znaczy do ECM... ;)


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

Awatar użytkownika
Lesres7.0
A1
Posty: 33
Rejestracja: 23 mar 2019, 07:48
Lokalizacja: Czeski Cieszyn

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: Lesres7.0 »

A mnie się czasem zdarza wyłączyć zapłon najpierw stopką boczną a potem kluczykiem. Zależy od sytuacji. Np. jak muszę się zatrzymać mocno z górki albo pod górkę, to mi łatwiej trzymać hamulec i wyłączyć silnik boczną stopką, żeby na 1 biegu móc puścić hamulec, a potem dopiero wyłączyć stacyjkę.


Leszek_DL650 / DL1000-XAL8

Quarius
A2
Posty: 271
Rejestracja: 14 kwie 2017, 14:12
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: Quarius »

A ja ostatnio wybieram często właśnie bramkę numer trzy - czyli gaszenie poprzez rozłożenie kosy mając wbity bieg

Literówki sponsoruje autokorekta i Tapatalk z SM-G935F




Suzuki DL 650 AL6 V-Strom

Awatar użytkownika
Bip
A
Posty: 305
Rejestracja: 27 paź 2020, 02:50
Lokalizacja: WPI

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: Bip »

Wyłącznik w kluczyku jest zaprojektowany na ileś tam dziesiątek tysięcy cykli pracy, w praktyce, jak się z tym człowiek nie szarpie i nie cuduje, to nigdy się nie powinno zepsuć. Nie jestem przekonany, aby kill switch był projektowany na tym samym poziomie długotrwałej niezawodności na włączanie i wyłączanie.


DL650XAL7

Kwanym
A2
Posty: 103
Rejestracja: 06 cze 2021, 19:57
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: Kwanym »

Kiedyś wyłączałem wył. awaryjnym. Teraz głównie kluczych choć zdarza mi się wyłączać boczną stopką ale to tylko wtedy gdy zostawiam moto pod górkę na biegu.


Varadero 125 2007r.==>DL 650 XT 2021r.

Awatar użytkownika
Rommel
A+B+C
Posty: 1380
Rejestracja: 04 paź 2020, 23:37

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: Rommel »

Obrazek


"Jam jest Latający Potwór Spaghetti. Nie będziesz miał innych potworów przede Mną. (Potem możesz mieć; tylko zabezpiecz się). Jedynym Potworem, który zasługuje na pisanie wielką literą jestem Ja!" Nieokreślona liczba NIE-Przykazań a Sugestii

Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1522
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: MrWaski »

A jednak napisali!
Od dzisiaj wyłączam tylko kluczykiem... 8-)
.
wyłaczanie silnika #2.jpg
wyłaczanie silnika #2.jpg (161.03 KiB) Przejrzano 6147 razy


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

Awatar użytkownika
raduch85
A+B
Posty: 707
Rejestracja: 21 mar 2018, 11:17
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: raduch85 »

MrWaski pisze:A jednak napisali!
Od dzisiaj wyłączam tylko kluczykiem... 8-)
.
wyłaczanie silnika #2.jpg
Napisali podczas jazdy. Ja wyłączam Moto na postoju Obrazek

Dl 1000 xt 2018



Yamaha Diversion 600--> Yamaha FZS600 --> V-Strom 1000XT AL8

pyra
A+B
Posty: 735
Rejestracja: 07 lis 2017, 06:43

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: pyra »

Przeczytaj to podkreślone 😁


Szerszeń DL 650A L7 - to już historia

Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1522
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: MrWaski »

Otóż to.
To są dwa oddzielne akapity, dwie uwagi.


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3361
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: staszek_s »

Ja do sytuacji awaryjnych doliczam zatrzymanie się z ostrzejszej górki, kiedy trzeba trzymać hamulec, wtedy kill-switchem wyłączam :)


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle V-strom”