UWAGA UWAGA UWAGA

Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni


Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej

topic7406.html

Suzuki GSX-S1000 GX - pierwsze wrażenia z.. szalonego upalania wspaniałej maszyny

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2376
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Suzuki GSX-S1000 GX - pierwsze wrażenia z.. szalonego upalania wspaniałej maszyny

Post autor: Iżu »

Dzień dobry, w sobotę zakończyłem dwudniowy test wspaniałego motocykla jakim jest - Suzuki GSX-S1000 GX, wykonując nim 625 km. po wszelkiego rodzaju drogach, jeździłem także nocą dzięki temu jako Niezależny Bloger Motocyklowy mogłem rzetelnie ocenić ten pojazd.
Suzuki GSX-S1000 GX (1).JPG
Suzuki GSX-S1000 GX (1).JPG (592.94 KiB) Przejrzano 5565 razy
Suzuki GSX-S1000 GX (2).JPG
Suzuki GSX-S1000 GX (2).JPG (448.49 KiB) Przejrzano 5565 razy
Suzuki GSX-S1000 GX (3).JPG
Suzuki GSX-S1000 GX (3).JPG (411.91 KiB) Przejrzano 5565 razy
Maszynę wypożyczył do testów jak zawsze salon Salon motocykli - Suzuki Kraków:

https://mototrip.suzuki.pl/moto/motocykle

Motocykl - Suzuki GSX-S1000 GX to najnowsza odsłona maszyny z kultowym czterocylindrowym silnikiem rzędowym DOHC, chłodzonym cieczą o pojemności - 999.8 cm3 o rodowodzie sportowym wyceniony na kwotę - 78'900 zł. (lipiec 2024)
Generuje on potężną moc - 152 KM (11'000 obr/min) i maksymalny moment obrotowy - 106 Nm (9'250 obr/min).
Silnik połączono z sześciobiegową skrzynią i sprzęgłem antyhoppingowym oraz quick-shifterem co daje znakomity efekt w postaci uzależniających przyspieszeń :D
Dźwiękowo też jest super, głośność fabrycznego wydechu jest wystarczająca co umożliwia przyjemne podróżowanie, przy mocnym odkręceniu manetki motocykl raczy nas specyficznym rykiem pokazując innym swój potencjał.
Suzuki GSX-S1000 GX (15).JPG
Suzuki GSX-S1000 GX (15).JPG (434.29 KiB) Przejrzano 5565 razy
Dodam tylko że ten pojazd może się rozpędzić do prędkości - 250 km/godz. bez żadnego problemu oczywiście tylko i wyłącznie na niemieckiej autostradzie :lol:
Całość zamontowano w aluminiowej ramie połączonej ze stalową tylną ramą pomocniczą, maszyna jest relatywnie lekka bo zalana płynami gotowa do jazdy waży zaledwie - 232 kg.
Pojemność zbiornika paliwa wynosi - 19 litrów a siedzenie zamontowano na wysokości - 845 mm. i jest ono bardzo wygodne w tym motocyklu.
Sprzęt ten wyróżnia się znacznie wygodniejszą pozycją kierowcy od pasa w górę, uzyskano to poprzez zastosowanie większej i wyżej osadzonej kierownicy, innej szyby i zmienionej geometrii zawieszenia w porównaniu do bratniej konstrukcji - Suzuki GSX-S1000 GT.
Testowany przeze mnie sprzęt to pierwsza w historii marki Suzuki konstrukcja motocykla wyposażona w półaktywne zawieszenie Showa SFF-CA 43 mm o skokach - 150 / 150 mm (przód / tył).
Umożliwia ono błyskawiczne dostosowanie nastaw do naszych preferencji za pomocą kilku kliknięć, zawieszenie samoczynnie też reaguje na gorszą jakość asfaltu poprzez zmiękczenie kompresji.
Mamy nie tylko możliwość ustawień trybów - S, M, H czyli miękko, średnio i twardo, ale jednocześnie można ingerować w napięcie wstępne sprężyn poprzez wybranie odpowiedniego obciążenia już na samym początku także poprzez kilka kliknięć na kierownicy.
Można również ustawić naszą wagę w trybie automatycznym, gdzie motocykl sam nas zważy i dobierze właściwe napięcie wstępne sprężyn, muszę przyznać że działa to zaskakująco dobrze.
Suzuki GSX-S1000 GX (13).JPG
Suzuki GSX-S1000 GX (13).JPG (542.43 KiB) Przejrzano 5565 razy
Suzuki GSX-S1000 GX (14).JPG
Suzuki GSX-S1000 GX (14).JPG (492.29 KiB) Przejrzano 5565 razy
Na duży plus poza fantastycznie pracującym silnikiem o liniowym przyroście mocy i wręcz oszołamiających przyspieszeniach jest stabilność i prowadzenie motocykla w zakrętach.
Tu Suzuki GSX-S1000 GX pokazuje swój potencjał umożliwiając agresywne złożenia jak w motocyklu sportowym.
W GSX-S1000 GX zastosowano relatywnie mocny układ hamulcowy oparty na - podwójnych tarczach z przodu o średnicy 310 mm, oraz cztero-tłoczkowych zaciskach Brembo, z tyłu zastosowano pojedynczą tarczę - 220 mm i zacisk jedno-tłoczkowy Nissin.
Nie ukrywam że nieco brakowało mi w tych hamulcach soczystości, mam na myśli bezpośrednią reakcję za naciśnięcie klamki hamulca, przez co wydawało się że są one nieco "gumowate".
Układ hamulcowy działa także w oparciu o zakrętowy ABS, bo motocykl wyposażono w sześcioosiowy moduł IMU.
Dzięki niemu też czujniki na bieżąco kontrolują położenie motocykla, prędkość kół czy ich orientację w przestrzeni, a to umożliwia skuteczne działanie systemów wspomagających kierowcę w tym - 7 stopniową kontrola trakcji, anty-wheelie, system monitorujący podnoszenie tylnego koła czy wspomniany wcześniej cornering ABS.
Warto wspomnieć o trzech mapach pracy silnika - A, B, C gdzie - A - to dosłownie "killer" i użyłem jej tylko kilka razy podczas testu😄 - B - mapa umożliwiająca "normalną" jazdę, a - C - to typowa mapa deszczowa z miękko ustawionym zawieszeniem.
Wszystkie te mapy mają predefiniowane ustawienia - kontroli trakcji, ABS-u, zawieszenia i innych systemów wspomagających kierowcę.
Fajnie że można je dopasowywać do własnych preferencji, a motocykl te ustawienia zapamiętuje - to duża zaleta tego systemu.
Motocykl wyposażono też w tempomat.
Suzuki GSX-S1000 GX (6) Niedzica.JPG
Suzuki GSX-S1000 GX (6) Niedzica.JPG (664.31 KiB) Przejrzano 5565 razy
Suzuki GSX-S1000 GX (7) Niedzica.JPG
Suzuki GSX-S1000 GX (7) Niedzica.JPG (637.99 KiB) Przejrzano 5565 razy
Suzuki GSX-S1000 GX (8) Niedzica.JPG
Suzuki GSX-S1000 GX (8) Niedzica.JPG (370.26 KiB) Przejrzano 5565 razy
Muszę przyznać że totalnie mnie zaskoczył nowy - 6,5" wyświetlacz TFT wyposażony w powłoki anty-reflekcyjne na którym dostajemy fantastyczną widoczność wszelkich parametrów i to bez żadnego klikania się w inne okna, czytelność jest wzorowa - brawo Suzuki 8-)
Suzuki GSX-S1000 GX (21) wyświetlacz.JPG
Suzuki GSX-S1000 GX (21) wyświetlacz.JPG (249.09 KiB) Przejrzano 5565 razy
Suzuki GSX-S1000 GX (22) wyświetlacz.jpg
Suzuki GSX-S1000 GX (22) wyświetlacz.jpg (140.03 KiB) Przejrzano 5565 razy
Motocykl - Suzuki GSX-S1000 GX to bezpośredni konkurent takich maszyn jak - BMW S1000 XR, czy Yamaha Tracer 9GT+
Muszę przyznać że jest to świetna propozycja, wiem o czym piszę bo miałem już okazję testować konkurencyjne do Suzuki maszyny.
Suzuki GSX-S1000 GX (16) Łapszanka.JPG
Suzuki GSX-S1000 GX (16) Łapszanka.JPG (366.95 KiB) Przejrzano 5565 razy
Suzuki GSX-S1000 GX (17) Łapszanka.JPG
Suzuki GSX-S1000 GX (17) Łapszanka.JPG (499.4 KiB) Przejrzano 5565 razy
Suzuki GSX-S1000 GX (18) Łapszanka.JPG
Suzuki GSX-S1000 GX (18) Łapszanka.JPG (533.82 KiB) Przejrzano 5565 razy
Suzuki GSX-S1000 GX (19) Łapszanka.JPG
Suzuki GSX-S1000 GX (19) Łapszanka.JPG (762.57 KiB) Przejrzano 5565 razy
Suzuki GSX-S1000 GX (20) Łapszanka.JPG
Suzuki GSX-S1000 GX (20) Łapszanka.JPG (523.91 KiB) Przejrzano 5565 razy
Oczywiście każdy sprzęt ma swoje wady i zalety, dzięki dwóm dniom testów miałem okazję je sprawdzić.
Największą wadą są beznadziejne fabryczne opony - Dunlop Sportmax na których złapałem kilkanaście uślizgów podczas jazdy w zakrętach i przyspieszania.. :? na szczęście "wspomagacze" pomagały okiełznać te beznadziejne opony.
Mam też uwagi co do "gumowatego" układu hamulcowego, w którym brakuje tej soczystości jakie mają motocykle sportowe, a przecież taki jest ten pojazd.
Niestety fabryczne soczewki LED przedniej lampy dają bardzo ograniczone doświetlenie drogi nocą, mogę to stwierdzić bo w piątek wracałem około 23:00 z Podhala, zdecydowanie brakuje tu świateł doświetlających zakręty.
Suzuki GSX-S1000 GX - oświetlenie drogi nocą (1).jpg
Suzuki GSX-S1000 GX - oświetlenie drogi nocą (1).jpg (77.85 KiB) Przejrzano 5549 razy
Kolejną sprawą jest szyba z regulacją za pomocą śrubek.. :lol:
Kurcze w tak nowoczesnym motocyklu klasy sportowo-turystycznej wyposażonym w półaktywne zawieszenie Japończycy powinni zastosować szybę z regulacją od strony kierowcy bez żadnych narzędzi.
Przez zbyt niską szybę dwukrotnie musiałem się zatrzymywać by wyczyścić szybę kasku z robali :shock:
Fabryczne lusterka które Suzuki montuje też w modelach V-strom 800 DE czy V-strom 1050 dają bardzo dobrą widoczność drogi w tamtych pojazdach, niestety w Suzuki GSX-S1000 GX pojawiają się uciążliwe wibracje zakłócające widoczność drogi z tyłu, w tym podgląd podążających za motocyklistą nieoznakowanych radiowozów Policji :D
Przyczepię się też jak zwykle do braku polskiego menu w wyświetlaczu TFT no i muszę też wspomnieć o większym ugięciu kolan, które zaczęły mi doskwierać po około 300 km. jazdy non stop.
Szkoda też że promień skrętu tego pojazdu jest tak duży, to utrudnia zawracanie na wąskich drogach i manewry parkingowe.

Podsumowując zalety stwierdzam że ten pojazd skradł moje szaleńcze młode motocyklowe serce :)
Iżu na Suzuki GSX-S1000 GX (15) Niedzica.JPG
Iżu na Suzuki GSX-S1000 GX (15) Niedzica.JPG (611.24 KiB) Przejrzano 5565 razy
Suzuki GSX-S1000 GX - f e n o m e n a l n i e - przyspiesza, śmiem nawet twierdzić że jest pod tym kątem odczuwalnie lepszy od Suzuki Hayabusa z racji mniejszej masy i większej poręczności, to tak naprawdę prawdziwy dzik w skórze motocykla turystycznego.
Pod kątem prowadzenia to absolutna petarda, Suzuki jedzie jak wściekły, chce się kłaść w zakrętach i kusi..(Boże chroń nasze Prawa Jazdy) :lol:
Poza tym na duży plus pozycja kierowcy w tym nieco odciążone ręce i całkiem wygodne siedzenie.
Bardzo spodobał mi się ten nowy 6,5" wyświetlacz TFT, prosta intuicyjna obsługa wszelkich ustawień, oczywiście można go też połączyć ze smartfonem poprzez Wi-Fi, uzyskując prostą nawigację.
Po jazdach testowych zarówno Yamahą - Tracer 9GT jak i dwukrotnie - BMW S1000 XR stwierdzam że - Suzuki GSX-S1000 GX to godny konkurent który naprawdę mi się spodobał.
Mimo tych kilku wad uważam że to świetny sprzęt wart zakupu, gdybym miał kupować dla siebie motocykl sportowo-turystyczny z litrowym rzędowym silnikiem to pewnie wybrałbym właśnie - Suzuki GSX-S1000 GX 8-)
Zachęcam Was do odbycia jazdy testowej, tylko od razu ostrzegam że to może być uzależniające
Iżu na Suzuki GSX-S1000 GX (12) Niedzica.JPG
Iżu na Suzuki GSX-S1000 GX (12) Niedzica.JPG (591.27 KiB) Przejrzano 5559 razy
Zapraszam na kilka zdjęć z dwóch dni jazdy, gdzie w piątek upalałem Suzuki sam, ale w sobotę towarzyszył mi Marek ze swoim BMW R1250 GS ADV, no i wciąż musiałem na niego czekać, bo Suzuki GSX-S1000 GX bije na głowę GS-a pod kątem sportowych osiągów :D
Suzuki GSX- S1000 GX w trasie.jpg
Suzuki GSX- S1000 GX w trasie.jpg (351.57 KiB) Przejrzano 5555 razy
BMW R1250 GS ADV & Suzuki GSX-S1000 GS.JPG
BMW R1250 GS ADV & Suzuki GSX-S1000 GS.JPG (502.31 KiB) Przejrzano 5559 razy
BMW R1250 GS ADV - Marka & testówka Iżu - Suzuki GSX-S1000 GX.JPG
BMW R1250 GS ADV - Marka & testówka Iżu - Suzuki GSX-S1000 GX.JPG (453.58 KiB) Przejrzano 5559 razy
Ocena: 5.88235%


Iżu

Xj6
A+B
Posty: 679
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: Suzuki GSX-S1000 GX - pierwsze wrażenia z.. szalonego upalania wspaniałej maszyny

Post autor: Xj6 »

To jak ten moto się ma do gsx s1000 gt w zakresie silnika i przyspieszeń?
Dla mnie ta mikrolampka jest nie do przyjęcia. Moto ma być widoczne, a temu służy właśnie jego oświetlenie.


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

Awatar użytkownika
Bip
A
Posty: 312
Rejestracja: 27 paź 2020, 02:50
Lokalizacja: WPI

Re: Suzuki GSX-S1000 GX - pierwsze wrażenia z.. szalonego upalania wspaniałej maszyny

Post autor: Bip »

Jechalem testowo, wszystko się zgadza. Wibracje lusterek przy prędkości autostradowej uniemożliwialy ocenę gdzie z tyłu i jak szybko jedzie auto na lewym pasie jak chciałem wyprzedzić. Moc silnika i liniowości reakcji powalają. Lekkie odkręcenie i jest się szybko z przodu, na autostradzie też. Super motocykl jak ktoś lubi pokazać kto rządzi od świateł do świateł na kolejnym skrzyżowaniu. Wydaje mi się lepszy do jazdy solo niż z pasażerka. Bardzo dobry, zaawansowany technicznie motocykl do turystyki szosowej i sprawnego przemieszczania się po mieście. Stosunkowo wąska kierownica ułatwia filtering.
Ryzykowny jak ktoś lubi prędkość, bo jej nie czuć. Z tym, że za ten piniądź to jest w czym wybierać i są lepsze motocykle do jazdy we dwoje, po miękkim lub do spokojnej, leniwej turystyki.
To jest sprzęt dla turysty o aktywnie sportowym zacieciu.
Ocena: 5.88235%


DL650XAL7

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2376
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Suzuki GSX-S1000 GX - pierwsze wrażenia z.. szalonego upalania wspaniałej maszyny

Post autor: Iżu »

Xj6 pisze:
23 lip 2024, 21:30
To jak ten moto się ma do gsx s1000 gt w zakresie silnika i przyspieszeń?
Dla mnie ta mikrolampka jest nie do przyjęcia. Moto ma być widoczne, a temu służy właśnie jego oświetlenie.
Prawda, oświetlnie drogi nocą ale także w dzień ze względu na małą powierzchnię świetlną soczewki LED jest problematyczne, zdecydowanie montowałbym do tego sprzętu jakieś halogeny doświetlające drogę tylko gdzie i do czego ? :?
Suzuki GSX-S1000 GX - oświetlenie drogi nocą (2).jpg
Suzuki GSX-S1000 GX - oświetlenie drogi nocą (2).jpg (52.95 KiB) Przejrzano 5544 razy
W zakresie silnika i przyspieszeń mamy to samo, czyli identyczną dynamikę w nieco bardziej pochylonej pozycji w wersji - Suzuki GSX-S1000 GT.
Osobiście wolę ją nieco podniesioną jak w - GX bo przy agresywnej jeździe zawsze można się pochylić, a przy wyższej kierownicy jest zdecydowanie wygodnie podczas dłuższej jazdy.
Bałem się że będę narzekać na kąt kolan, w praktyce zaczęły mi one doskwierać w S1000 GX po przejechaniu około 300 km. a więc nie jest tak źle.


Iżu

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4934
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Suzuki GSX-S1000 GX - pierwsze wrażenia z.. szalonego upalania wspaniałej maszyny

Post autor: Centrino »

Motocykl bardzo ładny, poza przodem. Ta mikro lampka ani nie dodaje uroku ani nie działa. Zarówno nie jest widoczna jak i nie świeci jak powinna.
Nie wiem czemu Suzuki uparło się na tego typu lampy z przodu.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Xj6
A+B
Posty: 679
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: Suzuki GSX-S1000 GX - pierwsze wrażenia z.. szalonego upalania wspaniałej maszyny

Post autor: Xj6 »

Centrino pisze:
24 lip 2024, 12:51
Motocykl bardzo ładny, poza przodem. Ta mikro lampka ani nie dodaje uroku ani nie działa. Zarówno nie jest widoczna jak i nie świeci jak powinna.
Nie wiem czemu Suzuki uparło się na tego typu lampy z przodu.
Jeszcze jakby te lampki były 2 lub 3 to co innego, ale pojedyncza to za mało.


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

kaloryferarz
A+B+C
Posty: 1281
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
Lokalizacja: okolice Krakowa

Re: Suzuki GSX-S1000 GX - pierwsze wrażenia z.. szalonego upalania wspaniałej maszyny

Post autor: kaloryferarz »

Jest skurczybyk brzydki z przodu. Nie no, oryginalny, jak Tofik ze skeczu ani mru mru.


Komar 2350 -> Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 -> Kymco AK550 Premium

addamlca
A+B
Posty: 596
Rejestracja: 21 maja 2019, 18:26

Re: Suzuki GSX-S1000 GX - pierwsze wrażenia z.. szalonego upalania wspaniałej maszyny

Post autor: addamlca »



Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.

dfg2
AM
Posty: 15
Rejestracja: 03 kwie 2024, 10:43

Re: Suzuki GSX-S1000 GX - pierwsze wrażenia z.. szalonego upalania wspaniałej maszyny

Post autor: dfg2 »

Ciekawy film, w okolicach 14 minuty mówi o wężykowaniu przy 170 km/h. Pisałem już o podejrzeniu wad konstrukcyjnych w mojej recenzji po jeździe testowej w drugim temacie:

"Niestety z informacji dostępnych w sieci wynika, że motocykl ma założoną blokadę w okolicach 210 km/h. Diler nie był w stanie udzielić mi żadnych informacji na ten temat. Jest to bardzo słabe, podejrzewam, że motocykl może mieć problemy ze stabilnością przy szybszej jeździe."
post136386.html#p136386

Gruba sprawa, można życie stracić. Internetowy mem "remember - no preorders" zawsze aktualny. Polecam poczekać kilka lat z nowymi modelami i nie płacić za bycie beta testerem z opcją na bycie trupem. BTW, SXR ma amortyzator w standardzie ale nie wężykuje, konstrukcja sprawdzana od 10 lat.



addamlca
A+B
Posty: 596
Rejestracja: 21 maja 2019, 18:26

Re: Suzuki GSX-S1000 GX - pierwsze wrażenia z.. szalonego upalania wspaniałej maszyny

Post autor: addamlca »

dfg2 pisze:
04 kwie 2025, 13:09
Ciekawy film, w okolicach 14 minuty mówi o wężykowaniu przy 170 km/h. Pisałem już o podejrzeniu wad konstrukcyjnych w mojej recenzji po jeździe testowej w drugim temacie:

"Niestety z informacji dostępnych w sieci wynika, że motocykl ma założoną blokadę w okolicach 210 km/h. Diler nie był w stanie udzielić mi żadnych informacji na ten temat. Jest to bardzo słabe, podejrzewam, że motocykl może mieć problemy ze stabilnością przy szybszej jeździe."
post136386.html#p136386

Gruba sprawa, można życie stracić. Internetowy mem "remember - no preorders" zawsze aktualny. Polecam poczekać kilka lat z nowymi modelami i nie płacić za bycie beta testerem z opcją na bycie trupem. BTW, SXR ma amortyzator w standardzie ale nie wężykuje, konstrukcja sprawdzana od 10 lat.
Wynika z filmu ze amortyzator skretu w tym moto jest konieczny i trzeba go wliczac w koszty.Przymierzajac sie do tego moto a potem odrazu na GT przy wzroscie 176cm jest zaskakujaco mala roznica w pozycji.I tak jest czlek troche pochylony..Z drugiej strony GX od czasu premiery wyraznie potanial.Na otomoto stoja sztuki po 65tys zl i jest to do utargowania.Niemniej uwazam ze Suzuki zmarnowalo potecjal tego modelu.Moze poprawia bo sprzedaz nie idzie.


Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.

Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2718
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: Suzuki GSX-S1000 GX - pierwsze wrażenia z.. szalonego upalania wspaniałej maszyny

Post autor: Smerfciamajda »

Sytuacja podobno jak z pierwszym Tracerem 900 i krótkim wahaczem. Kto kupił ten miał problem sprzedać a Yamaha szybko wypuściła model poprawiony olewając poprzednich klientów.



addamlca
A+B
Posty: 596
Rejestracja: 21 maja 2019, 18:26

Re: Suzuki GSX-S1000 GX - pierwsze wrażenia z.. szalonego upalania wspaniałej maszyny

Post autor: addamlca »

Czy wszyscy znaja towarzysza Schaafa?:)
www.youtube.com/watch?v=YP9wSEpHKi4


Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”