Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Moze sie nie znam,ale uwazam ze zaden litr w taki teren sie nie nadaje;od 2ej minuty
www.youtube.com/watch?v=XxxxtKTf2vA&t=114s
www.youtube.com/watch?v=XxxxtKTf2vA&t=114s
Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.
Online
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
To oczywiste ale ja też się nie znam
1050 XT
- motostopem
- A2
- Posty: 237
- Rejestracja: 06 gru 2022, 09:03
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Aż wyciekło z rany
Swoją drogą nieźle, że pojechał bez płynu
Swoją drogą nieźle, że pojechał bez płynu
Najczęściej w roli głównej DL650
https://www.youtube.com/channel/UCpp6Ux ... irmation=1
Online
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Trafi do Polski jako igła panie niepalone. Jak będzie żłopał oliwę, to panie ten typ tak ma
1050 XT
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Siem zastanawiam, co by tu mniejsza pojemność pomogła...?!addamlca pisze: ↑23 lip 2023, 11:10Moze sie nie znam,ale uwazam ze zaden litr w taki teren sie nie nadaje;od 2ej minuty
www.youtube.com/watch?v=XxxxtKTf2vA&t=114s
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Teren to żaden, droga gruntowa którą niejedna osobówka przejechałaby bez zająknięcia. Poziom trudności mocno podnosi fakt, że jest mokro i na drodze zrobiło się błoto, ale gość wciąż radził sobie zupełnie dobrze, a że zgarnął gmolem niewidoczne w tym błocie drzewo leżące na poboczu - cóż, pech który się zdarza. Jak się zjeżdża z twardego to ze stratami trzeba się zawsze liczyć
Zastanawiam się tylko, czy czujnik temperatury ma szanse wskazać przegrzewanie się silnika po tym, jak cały płyn mu zszedł. Bo jednak jest to czujnik temperatury płynu chłodzącego, wydaje mi się, że na sucho to może mocno zaniżać wskazania...
Zastanawiam się tylko, czy czujnik temperatury ma szanse wskazać przegrzewanie się silnika po tym, jak cały płyn mu zszedł. Bo jednak jest to czujnik temperatury płynu chłodzącego, wydaje mi się, że na sucho to może mocno zaniżać wskazania...
Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Na nowy sezon marzy mi się nowy sprzęt. Widzę że Triumph odświeżył na 2024 Tiger 900 i sprzęt wygląda kusząco. Objechać motor testowy i naoglodać się dziennikarskich relacji to nie problem. Prośba do osób, które użytkowały obecny model. Jakie są wasze doświadczenia z jego eksploatacji. Nie interesowałem się wcześniej tą marką. Nie wiem na ile to jeszcze jest egzotyk w PL i czy dostępność serwisu i cześci w PL jest akceptowalna.
DL650
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Od przyszlego sezonu 108kucy.
www.motogen.pl/triumph-tiger-900-gt-ral ... ecia-film/
www.motogen.pl/triumph-tiger-900-gt-ral ... ecia-film/
Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Zapraszam Was na krótką prezentację nowego modelu motocykla - Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports ES 2024, oraz nieco dłuższą - Triumpha Tigera 900 GT Pro / Rally Pro, dlatego link do mojego filmu umieszczam w tym wątku:
W nowej Hondzie CRF1100L ATAS ES zmieniono poza nieco zmodyfikowaną jednostką napędową przednie koło, ma ono teraz rozmiar - 19” co miało według producenta poprawić przyczepność motocykla w zakrętach podczas jazdy po asfalcie, wygodniejsze ma być także siedzenie kierowcy. Dwucylindrowy rzędowy silnik Hondy o pojemności - 1084 cm3 SOHC generuje maksymalną moc - 102 KM (7'500 obr/min), oraz maksymalny moment obrotowy - 112 Nm (5'500 obr/min).
Maszyna posiada elektronicznie regulowane półaktywne zawieszenie oraz skoki kół - 210 / 200 mm (przód / tył), prześwit wynosi - 220 mm, a motocykl gotowy do jazdy waży - 243 kg.
Oczywiście w dalszym ciągu można kupić "Afrę" z większym - 21” kołem z przodu, ale tylko w zwykłej wersji która jest - lżejsza, ma mniejszą szybę i większy prześwit (250 mm) od wersji Adventure Sports, kosztuje także nieco mniej czyli - 65'900 zł.
Prezentowana na filmie Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports ES 2024 kosztuje - 85'900 zł. (grudzień 2023). Maszynę wyposażono właściwie w większość udogodnień potrzebnych do podróżowania, brakuje jedynie ochronnych gmoli i kompletu kufrów.
Dużą zaletą tego modelu jest powiększony do - 24,8 litra zbiornik paliwa dający duży zasięg, a także możliwość zakupu motocykla ze znakomitą dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów DCT. Maszynę obejrzeliśmy w salonie Honda Kolaczek:
https://hondakolaczek.pl/pl/motocykle...
W nagraniach uczestniczył nasz kolega Artur (@peppers), który obecnie szuka dla siebie kolejnego motocykla po Suzuki V-Strom 650 2020.
Po oglądnięciu Hondy udaliśmy się do salonu Triumph Kraków:
http://krakow.triumphpolska.pl/
Właśnie tam miała się odbyć oficjalna premiera nowych modeli Triumph Tiger 900 GT Pro i Rally Pro. Nie ukrywam że największe wrażenie robi właśnie ta ostatnia bardziej uterenowiona wersja.
Nowe motocykle Triumph Tiger 900 - GT / GT Pro / Rally Pro - wyposażono w przeprojektowany trzycylindrowy silnik o pojemności - 888 cm3 DOHC, który generuje teraz maksymalną moc - 108 KM (9'500 obr/min), oraz maksymalny moment obrotowy - 90 Nm (6'850 obr/min).
W silniku zmieniono - głowicę, tłoki, wałki rozrządu, miskę olejową, kolektor wydechowy, jest także pojedynczy katalizator i inny tłumik podobny do tego z Tigera 1200.
Obie ramy - główna stalowa i pomocnicza aluminiowa pozostały takie same, tak samo jak elementy zawieszenia, w wersji Rally Pro dostajemy bardzo duże skoki kół rzędu - 240 / 230 mm. (przód / tył).
Zmodyfikowano także układ hamulcowy który jest obecnie zespolony, zastosowano tu inny tylny zacisk Brembo ze znaczkiem Triumpha i oczywiście zakrętowy ABS.
Na plus także nowy wygląd w tym lakierowanie, poszerzony dziób, inne mocowanie halogenów, kierownica przesunięta w stronę kierowcy z amortyzowanymi podkładkami pod riserami, regulacja wysokości dźwigni hamulca tylnego, powiększona osłona silnika, dolne gmole, podnóżek centralny, inne wyloty z chłodnic, czy ogrzewane siedzenia w standardzie wersji GT Pro i Rally Pro.
Poprawiono i tak dobrze działający quick-shifter w poprzedniej wersji, oraz zmieniono wyświetlacz na - 7” TFT z grafiką modelu Tiger 1200.
Dodano także gniazdo ładowania USB-C z lewej strony wyświetlacza, warto wspomnieć o tym że wszystkie wersje mają już podświetlane przyciski na kierownicy.
Teraz przednie kierunkowskazy tak jak w Hondach pełnią rolę świateł obrysowych, a tylne przy gwałtownym hamowaniu załączają się informując innych użytkowników dróg o niebezpieczeństwie.
Szkoda że pozostawiono „dziurę” w tylnej części błotnika, przez którą cały syf z drogi podczas jazdy w deszczu brudzi lampę od góry, a także paskudny „zbiorniczek na mocz” czyli płyn hamulcowy na kierownicy.
Oczywiście na wiosnę będę się chciał przejechać zarówno nową Hondą CRF1100L ATAS ES 2024 jak i nowym Triumphem Tigerem Rally Pro 2024 by ocenić przydatność wprowadzonych zmian, które niewątpliwie zaszły.
W związku z nadchodzącymi Świętami Bożego Narodzenia i Nowym Rokiem pragnę złożyć Wam szanowni Koledzy - serdeczne życzenia świąteczne, dużo zdrowia, radości, wspaniałej Wigilii, prezentów pod choinką, a w Nowym 2024 Roku - realizacji wszelkich planów wyjazdowych i zakupowych, najlepiej nowej maszyny, no i byście zawsze po każdej jeździe bezpiecznie wracali do garażu.
Pozdrawiam świątecznie
W nowej Hondzie CRF1100L ATAS ES zmieniono poza nieco zmodyfikowaną jednostką napędową przednie koło, ma ono teraz rozmiar - 19” co miało według producenta poprawić przyczepność motocykla w zakrętach podczas jazdy po asfalcie, wygodniejsze ma być także siedzenie kierowcy. Dwucylindrowy rzędowy silnik Hondy o pojemności - 1084 cm3 SOHC generuje maksymalną moc - 102 KM (7'500 obr/min), oraz maksymalny moment obrotowy - 112 Nm (5'500 obr/min).
Maszyna posiada elektronicznie regulowane półaktywne zawieszenie oraz skoki kół - 210 / 200 mm (przód / tył), prześwit wynosi - 220 mm, a motocykl gotowy do jazdy waży - 243 kg.
Oczywiście w dalszym ciągu można kupić "Afrę" z większym - 21” kołem z przodu, ale tylko w zwykłej wersji która jest - lżejsza, ma mniejszą szybę i większy prześwit (250 mm) od wersji Adventure Sports, kosztuje także nieco mniej czyli - 65'900 zł.
Prezentowana na filmie Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports ES 2024 kosztuje - 85'900 zł. (grudzień 2023). Maszynę wyposażono właściwie w większość udogodnień potrzebnych do podróżowania, brakuje jedynie ochronnych gmoli i kompletu kufrów.
Dużą zaletą tego modelu jest powiększony do - 24,8 litra zbiornik paliwa dający duży zasięg, a także możliwość zakupu motocykla ze znakomitą dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów DCT. Maszynę obejrzeliśmy w salonie Honda Kolaczek:
https://hondakolaczek.pl/pl/motocykle...
W nagraniach uczestniczył nasz kolega Artur (@peppers), który obecnie szuka dla siebie kolejnego motocykla po Suzuki V-Strom 650 2020.
Po oglądnięciu Hondy udaliśmy się do salonu Triumph Kraków:
http://krakow.triumphpolska.pl/
Właśnie tam miała się odbyć oficjalna premiera nowych modeli Triumph Tiger 900 GT Pro i Rally Pro. Nie ukrywam że największe wrażenie robi właśnie ta ostatnia bardziej uterenowiona wersja.
Nowe motocykle Triumph Tiger 900 - GT / GT Pro / Rally Pro - wyposażono w przeprojektowany trzycylindrowy silnik o pojemności - 888 cm3 DOHC, który generuje teraz maksymalną moc - 108 KM (9'500 obr/min), oraz maksymalny moment obrotowy - 90 Nm (6'850 obr/min).
W silniku zmieniono - głowicę, tłoki, wałki rozrządu, miskę olejową, kolektor wydechowy, jest także pojedynczy katalizator i inny tłumik podobny do tego z Tigera 1200.
Obie ramy - główna stalowa i pomocnicza aluminiowa pozostały takie same, tak samo jak elementy zawieszenia, w wersji Rally Pro dostajemy bardzo duże skoki kół rzędu - 240 / 230 mm. (przód / tył).
Zmodyfikowano także układ hamulcowy który jest obecnie zespolony, zastosowano tu inny tylny zacisk Brembo ze znaczkiem Triumpha i oczywiście zakrętowy ABS.
Na plus także nowy wygląd w tym lakierowanie, poszerzony dziób, inne mocowanie halogenów, kierownica przesunięta w stronę kierowcy z amortyzowanymi podkładkami pod riserami, regulacja wysokości dźwigni hamulca tylnego, powiększona osłona silnika, dolne gmole, podnóżek centralny, inne wyloty z chłodnic, czy ogrzewane siedzenia w standardzie wersji GT Pro i Rally Pro.
Poprawiono i tak dobrze działający quick-shifter w poprzedniej wersji, oraz zmieniono wyświetlacz na - 7” TFT z grafiką modelu Tiger 1200.
Dodano także gniazdo ładowania USB-C z lewej strony wyświetlacza, warto wspomnieć o tym że wszystkie wersje mają już podświetlane przyciski na kierownicy.
Teraz przednie kierunkowskazy tak jak w Hondach pełnią rolę świateł obrysowych, a tylne przy gwałtownym hamowaniu załączają się informując innych użytkowników dróg o niebezpieczeństwie.
Szkoda że pozostawiono „dziurę” w tylnej części błotnika, przez którą cały syf z drogi podczas jazdy w deszczu brudzi lampę od góry, a także paskudny „zbiorniczek na mocz” czyli płyn hamulcowy na kierownicy.
Oczywiście na wiosnę będę się chciał przejechać zarówno nową Hondą CRF1100L ATAS ES 2024 jak i nowym Triumphem Tigerem Rally Pro 2024 by ocenić przydatność wprowadzonych zmian, które niewątpliwie zaszły.
W związku z nadchodzącymi Świętami Bożego Narodzenia i Nowym Rokiem pragnę złożyć Wam szanowni Koledzy - serdeczne życzenia świąteczne, dużo zdrowia, radości, wspaniałej Wigilii, prezentów pod choinką, a w Nowym 2024 Roku - realizacji wszelkich planów wyjazdowych i zakupowych, najlepiej nowej maszyny, no i byście zawsze po każdej jeździe bezpiecznie wracali do garażu.
Pozdrawiam świątecznie
Iżu
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Mam ten sam dylemat co kolega Artur. Planuje zmianę moto na następny sezon. Afryka bardzo mi się podoba, jeździłem wersją Adventure Sports DCT z kołem 21 cali, było w porządku. Teraz liczę, że na 19 calowym kole będzie dużo lepiej (nie jeżdże w off'ie).
Triumph po pierwszych recenzjach wygląda bardzo zachęcająco (rozmyślam o wersji GT Pro).
Afryka ma niżej położony max moment obrotowy i w pełni elektroniczny zawias, Tigera trzeba kręcić wyżej na obrotach i elektronika zawiasu jest tylko na tylnym kole.
Afrykę rozpatruje ze skrzynią DCT, ale Tiger z quickshifterem też jest super opcją.
Dla mnie ważną rzeczą jest dostępność serwisów w trasie.
Co roku jeżdże na jakieś tam wyprawy, ten sezon zrobiłem z ekipą Turcję i Gruzję, w kolejnym planujemy Chorwację i Albanię.
O ile z serwisami Hondy nie ma problemów, o tyle z Triumph'em jest większy kłopot.
Dodatkowo do Afryki akcesoriów nieorginalnych jest do wyboru do koloru, do Triumph'a już nie jest tak wesoło.
No nic, trzeba się przejechać jednym i drugim, jak pogoda na to pozwoli i podjąc decyzję.
Wesołych, Zdrowych Świąt dla Was.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Triumph po pierwszych recenzjach wygląda bardzo zachęcająco (rozmyślam o wersji GT Pro).
Afryka ma niżej położony max moment obrotowy i w pełni elektroniczny zawias, Tigera trzeba kręcić wyżej na obrotach i elektronika zawiasu jest tylko na tylnym kole.
Afrykę rozpatruje ze skrzynią DCT, ale Tiger z quickshifterem też jest super opcją.
Dla mnie ważną rzeczą jest dostępność serwisów w trasie.
Co roku jeżdże na jakieś tam wyprawy, ten sezon zrobiłem z ekipą Turcję i Gruzję, w kolejnym planujemy Chorwację i Albanię.
O ile z serwisami Hondy nie ma problemów, o tyle z Triumph'em jest większy kłopot.
Dodatkowo do Afryki akcesoriów nieorginalnych jest do wyboru do koloru, do Triumph'a już nie jest tak wesoło.
No nic, trzeba się przejechać jednym i drugim, jak pogoda na to pozwoli i podjąc decyzję.
Wesołych, Zdrowych Świąt dla Was.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
- Ocena: 5.88235%
Pozdrawiam,
Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)
Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Witajcie, zapraszam na zaległy materiał z jazdy testowej motocyklem - Triumph Tiger 900 Rally Pro 2022, którą odbyłem w dniu - 07.06.2022.
Mimo upływu czasu i tego że w 2024 roku zadebiutowały już najnowsze wersje tego motocykla ze zmodyfikowanym silnikiem o mocy 108 KM, układem hamulcowym czy wyglądem, to wersje „Aragon” z poprzednią wersją silnika dalej są oferowane w sprzedaży, a model Tiger 900 Rally Pro jest bardzo popularny również w gamie motocykli używanych.
Właśnie dlatego stwierdziłem iż warto pokazać maszynę którą miałem zamiar kupić na początku 2021 roku i tylko z braku funduszy nabyłem Triumpha Tigera 850 Sport.
W filmie porównuję Triumpha Tigera 900 Rally Pro 2022 właśnie do mojego motocykla, ale także do Hondy CRF1100 L Africa Twin Adventure Sports (poprzedniej wersji z 21” kołem z przodu).
Pod koniec filmu jak zawsze pokusiłem się o podsumowania wad i zalet tego motocykla, miłego oglądania
P.S. - Oczywiście testowałem już najnowszą wersję motocykla Triumph Tiger 900 Rally Pro 2024 i wkrótce zacznę montaż materiału o nim, więc będzie to ciekawe porównanie
Mimo upływu czasu i tego że w 2024 roku zadebiutowały już najnowsze wersje tego motocykla ze zmodyfikowanym silnikiem o mocy 108 KM, układem hamulcowym czy wyglądem, to wersje „Aragon” z poprzednią wersją silnika dalej są oferowane w sprzedaży, a model Tiger 900 Rally Pro jest bardzo popularny również w gamie motocykli używanych.
Właśnie dlatego stwierdziłem iż warto pokazać maszynę którą miałem zamiar kupić na początku 2021 roku i tylko z braku funduszy nabyłem Triumpha Tigera 850 Sport.
W filmie porównuję Triumpha Tigera 900 Rally Pro 2022 właśnie do mojego motocykla, ale także do Hondy CRF1100 L Africa Twin Adventure Sports (poprzedniej wersji z 21” kołem z przodu).
Pod koniec filmu jak zawsze pokusiłem się o podsumowania wad i zalet tego motocykla, miłego oglądania
P.S. - Oczywiście testowałem już najnowszą wersję motocykla Triumph Tiger 900 Rally Pro 2024 i wkrótce zacznę montaż materiału o nim, więc będzie to ciekawe porównanie
- Ocena: 5.88235%
Iżu