Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta
Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta
Pewnie słyszeliście o nowym motocyklu legendarnej włoskiej marki Moto Guzzi, modelu V85 TT, który ma wejść do sprzedaży na wiosnę 2019 roku.
Trzeba przyznać że sprzęt wygląda świetnie, ciekawy design, nowoczesny silnik chłodzony powietrzem i olejem, napęd wałem oraz zaawansowane rozwiązania elektroniczne mogą stanowić doskonałą propozycję w segmencie motocykli turystycznych, zwłaszcza że maszyna ma kosztować około 48-51 tysięcy złotych, producent zapewnia 4 lata gwarancji na swoje motocykle.
Mnie akurat podoba się bardzie stonowana kolorystyka taka jak na tych zdjęciach:
Ciekawie wygląda też kierownica z elementami sterowania i kolorowy wyświetlacz TFT:
Polecam szczegółowy artykuł na temat tego motocykla w j.angielskim:
https://www.totalmotorcycle.com/motorcy ... zzi-v85-tt
Reasumując - po tym co tam przeczytałem na tej stronie wydaje się iż będzie to ciekawa propozycja w kategorii turystycznych enduro, motocykl legendarnej włoskiej marki z prostym nieskomplikowanym silnikiem o mocy 80 KM i 80 Nm momentu obrotowego, lekki i o fajnym wyglądzie, napędzany wałem, którym spokojnie będzie można zjechać z asfaltu.
Włosi bardzo zachwalają tą maszynę licząc na sporą rzeszę nowym klientów, czy tak będzie przekonamy się w kolejnych latach.
Na pewno będę miał okazję jeździć tym motocyklem, bo już dogadywałem ten temat, a więc na moim kanale YT zobaczycie filmik z jazdy testowej nowym Moto Guzzi V85 TT
Trzeba przyznać że sprzęt wygląda świetnie, ciekawy design, nowoczesny silnik chłodzony powietrzem i olejem, napęd wałem oraz zaawansowane rozwiązania elektroniczne mogą stanowić doskonałą propozycję w segmencie motocykli turystycznych, zwłaszcza że maszyna ma kosztować około 48-51 tysięcy złotych, producent zapewnia 4 lata gwarancji na swoje motocykle.
Mnie akurat podoba się bardzie stonowana kolorystyka taka jak na tych zdjęciach:
Ciekawie wygląda też kierownica z elementami sterowania i kolorowy wyświetlacz TFT:
Polecam szczegółowy artykuł na temat tego motocykla w j.angielskim:
https://www.totalmotorcycle.com/motorcy ... zzi-v85-tt
Reasumując - po tym co tam przeczytałem na tej stronie wydaje się iż będzie to ciekawa propozycja w kategorii turystycznych enduro, motocykl legendarnej włoskiej marki z prostym nieskomplikowanym silnikiem o mocy 80 KM i 80 Nm momentu obrotowego, lekki i o fajnym wyglądzie, napędzany wałem, którym spokojnie będzie można zjechać z asfaltu.
Włosi bardzo zachwalają tą maszynę licząc na sporą rzeszę nowym klientów, czy tak będzie przekonamy się w kolejnych latach.
Na pewno będę miał okazję jeździć tym motocyklem, bo już dogadywałem ten temat, a więc na moim kanale YT zobaczycie filmik z jazdy testowej nowym Moto Guzzi V85 TT
Ostatnio zmieniony 24 gru 2018, 21:58 przez Iżu, łącznie zmieniany 2 razy.
Iżu
Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta
Ciekawy sprzęt. Stylowe detale ale i nowoczesne rozwiazania. Ze względu na małą czachę i niską szybę pewnie będzie dość wiało przy większych prędkościach.
DL 650 V-STROM => R1200GS => V-STROM 1000 XT => Tracer 900 GT => T12 Z => T12 ZE => Versys 1000 SE => R1250GS => SCRAMBLER 1200 XE => V-STROM 650 XT
Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta
Włosi już mają w zanadrzu sporo akcesoriów do tej maszyny, w tym dużą szybę, dodatkowe halogeny przeciwmgłowe, kufry itd.nie_ma_wała pisze:Ciekawy sprzęt. Stylowe detale ale i nowoczesne rozwiazania. Ze względu na małą czachę i niską szybę pewnie będzie dość wiało przy większych prędkościach.
Iżu
Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta
Coraz bardziej mi się podoba ten Gutek. Mają doświadczenie w produkcji takich motocykli. Choćby model Stelvio. Czy turystyczny Norge. Ciekawe jak ten silnik w konfrontacji np z dużym DLem . http://discoverv85.motoguzzi.com/en/
DL 650 V-STROM => R1200GS => V-STROM 1000 XT => Tracer 900 GT => T12 Z => T12 ZE => Versys 1000 SE => R1250GS => SCRAMBLER 1200 XE => V-STROM 650 XT
Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta
Nie ma wała, to moto mnie kręcinie_ma_wała pisze:Coraz bardziej mi się podoba ten Gutek. Mają doświadczenie w produkcji takich motocykli. Choćby model Stelvio. Czy turystyczny Norge. Ciekawe jak ten silnik w konfrontacji np z dużym DLem . http://discoverv85.motoguzzi.com/en/
Moto Guzzi raczej bym nie porównywał do Suzuki, to całkiem inna klasa motocykli, "olejaki" chłodzone powietrzem są specyficzne, albo się je kocha albo nienawidzi, zwłaszcza gdy stoimy w korkach podczas upalnego dnia w mieście
Mnie w tym motocyklu podoba się oryginalny design, w świecie przepełnionym GejeSami oryginalność ma swoich zwolenników i tu plusuje Gutek
Nie mogę się doczekać jazdy tym sprzętem.
Pozdrawiam świątecznie
Iżu
Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta
Jaki on tam nowoczesny, to konstrukcja stara jak świat, którą jedynie co jakiś czas odrobinę modernizują.Iżu pisze:nowoczesny silnik chłodzony powietrzem i olejem
Ciekawi mnie czy aby nie ma suchego sprzęgła, które specyficznie klekocze na jałowych
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta
Nowy Gutek ma suche sprzęgło jak wszystkie Gutki, osobną skrzynię biegów także.Struna pisze:Jaki on tam nowoczesny, to konstrukcja stara jak świat, którą jedynie co jakiś czas odrobinę modernizują.Iżu pisze:nowoczesny silnik chłodzony powietrzem i olejem
Ciekawi mnie czy aby nie ma suchego sprzęgła, które specyficznie klekocze na jałowych
Jak na Moto Guzzi silnik ma sporą moc do tej pojemności i kilka ciekawych rozwiązań jak choćby suchą miskę, czyli lepsze smarowanie czy ciekawą konstrukcję odmy, tytanowe zawory ssące i sporo innych modyfikacji także wału napędowego.
Iżu
Online
Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta
Dla pewności zapytam on jest na wale?
Ale chłodzenie powietrzem i mimo wszystko mała moc raczej nie przemawiają 'za'.
Ale chłodzenie powietrzem i mimo wszystko mała moc raczej nie przemawiają 'za'.
null
Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta
takprebenny pisze:Dla pewności zapytam on jest na wale?
a przy okazji podsmażanie kolanprebenny pisze:Ale chłodzenie powietrzem
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta
Miałem okazję dosiąść..... Ciekawe i kontrowersyjne.
"+"
żwawe nawet i fajnie się wkręca na obroty
dobra pozycja jak dla mnie i świetna manewrowość
czytelne i fajne zegary
fajny dźwięk
było zimno i w kolana fajnie ciepełko szło
"-"
Wygląd.... dość kontrowersyjny
słaba ochrona przed wiatrem
tylne zawieszenie "gumowate" miałem wrażenie że skacze
silnik ułożony poprzecznie i wibracje inne niż w Stromie.... może kwestia przyzwyczajenia.
Ja bym nie zamienił ale .... warto się przejechać. Na pewno to egzotyka na drogach.
"+"
żwawe nawet i fajnie się wkręca na obroty
dobra pozycja jak dla mnie i świetna manewrowość
czytelne i fajne zegary
fajny dźwięk
było zimno i w kolana fajnie ciepełko szło
"-"
Wygląd.... dość kontrowersyjny
słaba ochrona przed wiatrem
tylne zawieszenie "gumowate" miałem wrażenie że skacze
silnik ułożony poprzecznie i wibracje inne niż w Stromie.... może kwestia przyzwyczajenia.
Ja bym nie zamienił ale .... warto się przejechać. Na pewno to egzotyka na drogach.
Kawasaki KLV1000. Po to właśnie moto.
Online
Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta
Ciepełko to i plus i minus Jak jest chłodno to owszem ale jak jest +30...
Wygląd akurat dla mnie na plus. Wibracje silnika pytanie czy mocniejsze czy słabsze, bo na DL1000 wibracje były duże a w 650 prawie ich nie czuć.
Wygląd akurat dla mnie na plus. Wibracje silnika pytanie czy mocniejsze czy słabsze, bo na DL1000 wibracje były duże a w 650 prawie ich nie czuć.
null
Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta
Guciory znane są z momentu skręcającego przy przegazówce ( co jakby nie jest dziwne, bo cały układ korbowo-tłokowy jednak trochę waży )
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta
Pepo ale jakim konkretnie modelem jeździłeś ?Pepo pisze:Miałem okazję dosiąść..... Ciekawe i kontrowersyjne..
Ja na pewno będę chciał ogarnąć na testach nowe V7, V9 i także V85TT
Iżu
Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta
Całą młodość przelatałem ruskimi Harleyami, mowa oczywiście o M-72, K-750, Dniepr czy Ural, jakoś nigdy mi ten moment nie przeszkadzał, wały napędowe były bardzo trwałe poza - kołem talerzowym w przekładni i zabierakiem w piaście, te elementy często ulegały zmieleniu i sprzęt pozostawał bez napędu.Struna pisze:Guciory znane są z momentu skręcającego przy przegazówce ( co jakby nie jest dziwne, bo cały układ korbowo-tłokowy jednak trochę waży )
Nigdy mi nie przeszkadzało chłodzenie powietrzem, nawet w upalne dni dało się wytrzymać, a po jeździe w deszczu na odstających garach można było suszyć rękawiczki
A tak wyglądał jeden z moich sprzętów, niestety zdjęcia mają już swoje lata (sorki za jakość fotokopii), silnik, skrzynia, dyfer, piasta przedniego koła były polerowane do połysku, reszta chrom, lakier metalizowany ściągałem z zagranicy, remont silnika, instalacje elektryczną, montaż, wszystko robiłem sam poza lakierowaniem i chromowaniem części
Tak samo proste konstrukcyjnie są silniki Moto Guzzi i jest to największa zaleta motocykla V85TT jak i większości Gutków
Iżu
Online
Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta
Iżu bardziej bym się martwił trwałością silnika w wysokich temperaturach, korkach itp. (tak tak wiem ja już z ery gdzie silniki chłodzone powietrzem to tylko w muzem ). Mimo wszystko jednak martwiłbym się czy silnika nie ugotuje.
W dupę cieplej jak w Tigerze 1200 raczej nie będzie więc
W dupę cieplej jak w Tigerze 1200 raczej nie będzie więc
null
Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta
Dniepr, Ural itd to boksery, gucior nie - to robi różnicę, ale oczywiście to nie jest jakaś mega siła, że moto na bok wywala
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta
Iżu.To były piękne czasy,gdy się jeździło bez kierunkowskazówIżu pisze:A tak wyglądał jeden z moich sprzętów)
Ogar205>CZ175>MZ250Jaskółka z koszem>Junak M10>MZ ETZ250>IntruderVL800>IntruderC1500>Vstrom1000 2016>BENELLI IMPERIALE 400
Wszyscy mamy dwa życia. To drugie zaczyna się w chwili,gdy zdamy sobie sprawę,że mamy tylko jedno.
Wszyscy mamy dwa życia. To drugie zaczyna się w chwili,gdy zdamy sobie sprawę,że mamy tylko jedno.
Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta
Iżu, piękny sprzęcik - szkoda, że nie masz go w garażu obok Suzi
DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS
Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta
Prebuś okrutnie się mylisz, nasz kolega Emilian śmigał Suzuki Bandit - gdzie silnik jest chłodzony powietrzem i olejem w totalnych upałach i nie było żadnego problemu także w korkach, takie samo rozwiązanie masz w Moto Guzzi, a nawet w BMW choćby serii Heritage:prebenny pisze:Iżu bardziej bym się martwił trwałością silnika w wysokich temperaturach, korkach itp. (tak tak wiem ja już z ery gdzie silniki chłodzone powietrzem to tylko w muzem
https://www.bmw-motorrad.pl/pl/models/m ... r-heritage
Wszystkie te modele są napędzane silnikami z takim chłodzeniem i uchodzą za bezawaryjne w przeciwieństwie do "wodniaków"
Iżu
Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta
Też żałuję, zwłaszcza że włożyłem w ten motocykl sporo pracy i serca, upalaliśmy na nim z moją Małżowiną jeszcze przed ślubemcrimson111 pisze:Iżu, piękny sprzęcik - szkoda, że nie masz go w garażu obok Suzi
Iżu