
Jeśli planujesz rzucać swoim motocyklem, albo wybierasz się na szutry i obawiasz się o połamane klamki, rozważ Barkbusters.
Zestaw który zakupiłem to pałąki i osłonki (szalki) Storm. W końcu Storm i V-Strom są sobie najbliższe

Szalki VPS cieszą oko i wyglądają sztosowo, ale nie licz na osłonę przed deszczem - albo będzie ładnie albo praktycznie - wybrałem praktycznie.
Jeżeli zakupiłeś motocykl z zamontowanymi osłonami dłoni Suzuki i nie masz oryginalnych śrub do klamek, niestety czekają Cię dodatkowe koszty.
Tak było i w moim przypadku. Konieczny był zakup dwóch śrub do klamek sprzęgła i hamulca oraz nakrętek z blokadą. Dokupiłem też osłonę linki sprzęgła.
No to zaczynamy

Na początek demontaż OEM-owych osłon dłoni.
Po zdemontowaniu osłony, demontażowi ulega również klamka hamulca. Właśnie teraz przyda nam się zakupiona śruba i nakrętka.
Konieczne również będzie wymontowanie ciężarka. Niestety najczęściej wnętrze kierownicy jest na tyle skorodowane, że nie obędzie się bez impulsatora kinetycznego (bez młota to nie robota). Wyciągam ciężarki jak widać. Łapię śrubę obcęgami i obcęgi pobijam młotkiem. Mimo, że w ub roku instalowałem ogrzewane manetki i wyciągałem ciężarki, a wnętrze kierownicy otrzymało smar, bez młotka się nie obeszło.
Po kilku soczystych uderzeniach ciężarek kapituluje. Następnie szybki montaż zgodnie załączoną instrukcją i proszę. Naszym oczom ukazuje się taki oto widok

Następnie powtarzamy operację demontażu osłony OEM z drugiej strony wraz z ciężarkiem. I tutaj ważna sprawa. Zamieniamy osłonkę linki sprzęgła.
Chwilę później naszym oczom ukazuje się zamontowany pałąk

Teraz nie pozostaje nam nic więcej, jak zamontowanie plastikowych osłonek (szalek).
Serdeczności
Maarcel