DL650 czy DL1000
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: DL650 czy DL1000
tak się zastanawiam czy są jakieś testy porównujące drogę hamowania powiedzmy ze 100 km do 0 km dla 650 i 1000 ?
czy robi sie takie testy dla motocykli ?
czy robi sie takie testy dla motocykli ?
- Ocena: 5.88235%
Re: DL650 czy DL1000
Z prostej przyczyny - DL-650 był sporo tańszy, kosztował 29'500 zł. a Honda NC750X DCT 36'000 zł.merc pisze:Iżu
Tak się zastanawiam dlaczego swego czasu kupiłeś małego DLa?
Przecież w sieci było już wtedy info, że ma słabe hamulce i nie ma świateł ledowych?
Przecież za te pieniądze mogłeś np kupić hondę nc 750x , którą to polecileś niedawno swojemu znajomemu.
Bardzo żałuję że nie miałem więcej grosza, bo wtedy można było wyrwać DL-1000 za około 44'000 zł, motocykl który fajnie przyśpiesza i ma normalne hamulce a nie spowalniacze

Iżu
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: DL650 czy DL1000
będziesz miał problemy przy sprzedażyIżu pisze: Z prostej przyczyny - DL-650 był sporo tańszy, kosztował 29'500 zł.
Bardzo żałuję że nie miałem więcej grosza, bo wtedy można było wyrwać DL-1000 za około 44'000 zł, motocykl który fajnie przyśpiesza i ma normalne hamulce a nie spowalniacze
kto kupi Twój motocykl skoro on nie hamuje i ma tylko spowalniacze

- Ocena: 5.88235%
Re: DL650 czy DL1000
Jak nie sprzedam to na pewno pójdą - stalowe oploty, klocki by PyxisOld Donkey pisze:będziesz miał problemy przy sprzedaży
kto kupi Twój motocykl skoro on nie hamuje i ma tylko spowalniacze?

Raczej nie przewiduję problemów ze sprzedażą zważywszy na udokumentowany na filmach przebieg, serwisy itd. mam już dwóch chętnych, więc nie bój żaby

Iżu
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: DL650 czy DL1000

piszesz, że hamulce 650 są słabe a 1000 super
mnie się wydaje, że mój 650 2018 hamuje bardzo dobrze
ale doświadczenie mam niewielkie i nie mam porównania
no i piszemy o subiektywnych odczuciach a nie faktach
dlatego ciekaw jestem porównania drogi hamowania małego i dużego
zakładając te same warunki. np te same kapcie itp.
są takie dane ?
Re: DL650 czy DL1000
Wg mnie jest różnica w hamulcach 650'ki między rocznikiem 2015 a 2018, nie jest to może poziom tysiąca ale hamuje wyraźnie szybciej, nie trzeba wciskać klamki do połowy. Ogólnie nowym małym jechało mi się bardzo przyjemnie, dla jednej osoby bym się nie zastanawiał ani chwili.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: DL650 czy DL1000
@Iżu, niewątpliwie masz porównanie swojego Dla z innymi motocyklami, bo testuje ich sporo. Tylko czy masz porównanie z innymi DLami?
Może twój jest felerny, a może wymagania masz większe od innych kierowników.
No i po co się z nim męczysz, czy wręcz ryzykujesz życiem skoro moto nie hamuje.
Może twój jest felerny, a może wymagania masz większe od innych kierowników.
No i po co się z nim męczysz, czy wręcz ryzykujesz życiem skoro moto nie hamuje.
- Ocena: 5.88235%
Szerszeń DL 650A L7 - to już historia
Re: DL650 czy DL1000
Iżu mijasz się z prawdą , Jak kupowałem swego w 2016 to honda nc 750x w manualu kosztowała nawet mniej.Iżu pisze:Z prostej przyczyny - DL-650 był sporo tańszy, kosztował 29'500 zł. a Honda NC750X DCT 36'000 zł.merc pisze:Iżu
Tak się zastanawiam dlaczego swego czasu kupiłeś małego DLa?
Przecież w sieci było już wtedy info, że ma słabe hamulce i nie ma świateł ledowych?
Przecież za te pieniądze mogłeś np kupić hondę nc 750x , którą to polecileś niedawno swojemu znajomemu.
Bardzo żałuję że nie miałem więcej grosza, bo wtedy można było wyrwać DL-1000 za około 44'000 zł, motocykl który fajnie przyśpiesza i ma normalne hamulce a nie spowalniacze
DL 650 XT 2016 i honda CB 1300 2013
Re: DL650 czy DL1000
akurat jeździłem i to dużo obydwoma zanim kupiłem, i hamulce powtarzam są bardzo dobre do wagi in klasy 650, więc nie pisz głupot bo wprowadzasz w błąd ludzi którzy dopiero zaczynają przygodę. Natomiast wiadomo, wyjeżdżając z salonu muszą się ułożyć trochę, podobnie jak opony, też swoja droga bardzo dobre w nowym 650. przy okazji własnie sprzedałem hondę nc750x po ponad 50k km, tam są hamulce marne i tylko poprawne do tego moto.Iżu pisze:motif pisze: ..różnicy nie zauważył
Proponuję - przejedź się nowym DL-1000 a potem porównaj hamulce z DL-650 gdzie dalej stosują kilkunastoletnie zaciski Tokico, które powinny się znaleźć w muzeum na równi z silnikiem parowym
Podsumowując z dl 1000xt jedyne akcesoria które chciałbym mieć w moim 650x jest zawieszenie i fat bar kierownica, nic więcej. No może też trochę więcej momentu z dołu.

p.s.
i jak kolega się przymierzał do DCT to już w ogóle nie mamy o czym rozmawiać LOL
- Ocena: 5.88235%
Re: DL650 czy DL1000
Ja na czarnym hamuję zawsze przednim i tylnym.
PS
Motif , z Iżem nie ma co dyskutować, gdyż dla niego super trenera 1200 miała słabe przyspieszenie z niskich obrotów , w BMW f850gs silnik jest chiński ( zapewne sam używa wielu przedmiotów zrobionych w Chinach.) , ktm 790 też słabo wypadł, Tiger 800 też nie zachwycił.
PS
Motif , z Iżem nie ma co dyskutować, gdyż dla niego super trenera 1200 miała słabe przyspieszenie z niskich obrotów , w BMW f850gs silnik jest chiński ( zapewne sam używa wielu przedmiotów zrobionych w Chinach.) , ktm 790 też słabo wypadł, Tiger 800 też nie zachwycił.
- Ocena: 5.88235%
DL 650 XT 2016 i honda CB 1300 2013
Re: DL650 czy DL1000
Nie no padnę.. jeśli Twoim zdaniem fabryczne opony w DL-650 są bardzo dobre to życzę powodzenia..motif pisze:akurat jeździłem i to dużo obydwoma zanim kupiłem, i hamulce powtarzam są bardzo dobre do wagi in klasy 650, więc nie pisz głupot bo wprowadzasz w błąd ludzi którzy dopiero zaczynają przygodę. Natomiast wiadomo, wyjeżdżając z salonu muszą się ułożyć trochę, podobnie jak opony, też swoja droga bardzo dobre w nowym 650.

Praktycznie każdy na tym forum kto użytkował to badziewie - Bridgestone Trail Wing - wie że są śliskie zwłaszcza na deszczu, ale Ty twierdzisz że są świetne.. no chyba dla kogoś komu zależy by opona się nie zużywała, gdyż jest tak twarda i ma mizerną przyczepność na mokrym

Hamulce w DL-650 są kiepskie i to nie jest tylko moje zdanie, w porównaniu do DL-1000 to są spowalniacze, wiem co mówię bo miałem okazję też kilka razy hamować awaryjnie przy dużej prędkości na autostradzie, ale rozumiem że masz małe wymagania i Tobie takie coś wystarcza..
Gdybyś pojeździł czasem motocyklami innych marek, to byś miał porównanie i może zrozumiał o czym mówię..
Ostatnio zmieniony 27 lip 2019, 07:43 przez Iżu, łącznie zmieniany 2 razy.
Iżu
Re: DL650 czy DL1000
Hej Człowiecze, opinia jest jak dupa każdy ma swojąmerc pisze: Motif , z Iżem nie ma co dyskutować, gdyż dla niego super trenera 1200 miała słabe przyspieszenie z niskich obrotów , w BMW f850gs silnik jest chiński ( zapewne sam używa wielu przedmiotów zrobionych w Chinach.) , ktm 790 też słabo wypadł, Tiger 800 też nie zachwycił.

W każdym z motocykli którymi jeździłem znalazłem zarówno zalety i wady, więc mi nie imputuj że tylko je krytykuję !
Tiger 800 akurat najbardziej mi spasował i kto wie może zmienię mojego Ursusa właśnie na Triumpha

Iżu
Re: DL650 czy DL1000
Nie jest felerny, jeździłem także wersją 2017 i nie widzę różnicy na plus (no może system kontroli trakcji), raczej na minus pod kątem ochrony przed wiatrem, hamulce mają taką samą przeciętną skuteczność w nowych jak w wersjach sprzed zmian, tak mam większe wymagania - oczekuję większego bezpieczeństwa w tym zakresie !pyra pisze:@iżu, niewątpliwie masz porównanie swojego Dla z innymi motocyklami, bo testuje ich sporo. Tylko czy masz porównanie z innymi DLami?
Może twój jest felerny, a może wymagania masz większe od innych kierowników.
No i po co się z nim męczysz, czy wręcz ryzykujesz życiem skoro moto nie hamuje.
Jeżdżę jeszcze DL-em 650 z prostej przyczyny - bo trzyma mnie leasing, na wiosnę motocykl wystawiam na sprzedaż

Iżu
Re: DL650 czy DL1000
Ludzie... nie ma co demonizować, ale i nie ma co się oszukiwać... DL 650 jest przeciętnym sprzętem, ale za RELATYWNIE niewielkie pieniądze ma się RELATYWNIE bardzo fajny sprzęt który zawiezie cie na koniec świata... kropka.
DL 650 bardzo mi się podobał i byłem z niego MEGA zadowolony, ale po dłuższej jeździe 1000 też muszę obiektywnie stwierdzić że hamulce w 650 są zwyczajnie słabe. Czy 1000 spełnia moje oczekiwania? W zakresie hamulców tak..., ale kilka innych rzeczy bym zmienił i pewnie DL 1000 będzie ostatnim z DLi, chyba że Suzuki wypuści coś nowego
DL 650 bardzo mi się podobał i byłem z niego MEGA zadowolony, ale po dłuższej jeździe 1000 też muszę obiektywnie stwierdzić że hamulce w 650 są zwyczajnie słabe. Czy 1000 spełnia moje oczekiwania? W zakresie hamulców tak..., ale kilka innych rzeczy bym zmienił i pewnie DL 1000 będzie ostatnim z DLi, chyba że Suzuki wypuści coś nowego

Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure
Ride Through Life
Ride Through Life
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: DL650 czy DL1000
proszę zwróć uwagę, że w nowych modelach montowane są inne oponyIżu pisze: fabryczne opony w DL-650 są bardzo dobre to życzę powodzenia..![]()
Praktycznie każdy na tym forum kto użytkował to badziewie - Bridgestone Trail Wing
trail wingi to już przeszłość czas się updatować

np. w 2018 XT są fabrycznie Bridgestone Battlax Adventure A40
mnie się na nich jeździ znakomicie
tu jest o A40, autorzy jeździli na V Stromach
https://www.scigacz.pl/Bridgestone,T30, ... 26284.html
https://www.motocykl-online.pl/testy/Te ... Evo,9752,1
Ostatnio zmieniony 27 lip 2019, 10:25 przez Old Donkey, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ocena: 5.88235%
Re: DL650 czy DL1000
U mnie w 1000 2018 - BW 501 i BW 502....
Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure
Ride Through Life
Ride Through Life
Re: DL650 czy DL1000
Dokładnie tak jest i każdy średnio rozgarnięty nabywca tego moto zdaje sobie sprawę, że ideału nie będzie miał za tą kasę.QraC pisze:Ludzie... nie ma co demonizować, ale i nie ma co się oszukiwać... DL 650 jest przeciętnym sprzętem, ale za RELATYWNIE niewielkie pieniądze ma się RELATYWNIE bardzo fajny sprzęt który zawiezie cie na koniec świata... kropka.
Więc zmienia np. kanapę , daje lepsze żarówki do lamp albo zakłada halogeny , wymienia opony pod swój styl jazdy, podnosi kierownicę , opuszcza podnożki, wymienia przewody i klocki hamulcowe.
Niestety są też tacy co kupią i męczą się jazdą nie robiąc nic, poza narzekaniem , aby poprawić fabrykę.
Można kupić np. GSa 1200 , który ma zapewne bardzo dobre hamulce, ale niestety bardzo słabe szprychy , które to nie nadążają za nimi.
DL 650 XT 2016 i honda CB 1300 2013
Re: DL650 czy DL1000
w tym sęk ze za ceną wcale nie idzie automatycznie jakość, a motocykle bez względu na cenę i tak zmieniamy pod siebie bo żadne nie robią w 100% jakbyśmy chcieli, więc im taniej kupisz tym lepiej. Np co z tego że dl1000 ma regulowane zawieszenie jak skoku prawie żadnego no bo jakby mógł mieć duży skok jak prześwit malutkimerc pisze:QraC pisze: Można kupić np. GSa 1200 , który ma zapewne bardzo dobre hamulce, ale niestety bardzo słabe szprychy , które to nie nadążają za nimi.


BTW moja mała tenerka co kosztowała tyle co dl650 ma w praktyce (nie w teorii) i zawieszenie i hamulce lepsze od dl1000
-
- AM
- Posty: 6
- Rejestracja: 22 lip 2019, 16:00
Re: DL650 czy DL1000
Co do dylematu nad motorem chciałem się zapytać co sądzicie o tej maszynie trochę daleko odemnie ale jak byście mogli się przyjrzeć czy warto kupić ten motor
https://www.otomoto.pl/oferta/suzuki-dl ... C6MsA.html
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
https://www.otomoto.pl/oferta/suzuki-dl ... C6MsA.html
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka