DL650 czy DL1000

Forum na tematy których nie ma w innych częściach forum
Awatar użytkownika
Old Donkey
A+B+C
Posty: 1825
Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
Lokalizacja: Katowice

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: Old Donkey »

tak się zastanawiam czy są jakieś testy porównujące drogę hamowania powiedzmy ze 100 km do 0 km dla 650 i 1000 ?
czy robi sie takie testy dla motocykli ?
Ocena: 5.88235%



Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2343
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: Iżu »

merc pisze:Iżu
Tak się zastanawiam dlaczego swego czasu kupiłeś małego DLa?
Przecież w sieci było już wtedy info, że ma słabe hamulce i nie ma świateł ledowych?
Przecież za te pieniądze mogłeś np kupić hondę nc 750x , którą to polecileś niedawno swojemu znajomemu.
Z prostej przyczyny - DL-650 był sporo tańszy, kosztował 29'500 zł. a Honda NC750X DCT 36'000 zł.
Bardzo żałuję że nie miałem więcej grosza, bo wtedy można było wyrwać DL-1000 za około 44'000 zł, motocykl który fajnie przyśpiesza i ma normalne hamulce a nie spowalniacze :lol:


Iżu

Awatar użytkownika
Old Donkey
A+B+C
Posty: 1825
Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
Lokalizacja: Katowice

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: Old Donkey »

Iżu pisze: Z prostej przyczyny - DL-650 był sporo tańszy, kosztował 29'500 zł.
Bardzo żałuję że nie miałem więcej grosza, bo wtedy można było wyrwać DL-1000 za około 44'000 zł, motocykl który fajnie przyśpiesza i ma normalne hamulce a nie spowalniacze :lol:
będziesz miał problemy przy sprzedaży
kto kupi Twój motocykl skoro on nie hamuje i ma tylko spowalniacze :lol: ?
Ocena: 5.88235%



Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2343
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: Iżu »

Old Donkey pisze:będziesz miał problemy przy sprzedaży
kto kupi Twój motocykl skoro on nie hamuje i ma tylko spowalniacze :lol: ?
Jak nie sprzedam to na pewno pójdą - stalowe oploty, klocki by Pyxis :mrgreen:
Raczej nie przewiduję problemów ze sprzedażą zważywszy na udokumentowany na filmach przebieg, serwisy itd. mam już dwóch chętnych, więc nie bój żaby 8-)


Iżu

Awatar użytkownika
Old Donkey
A+B+C
Posty: 1825
Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
Lokalizacja: Katowice

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: Old Donkey »

:D

piszesz, że hamulce 650 są słabe a 1000 super
mnie się wydaje, że mój 650 2018 hamuje bardzo dobrze
ale doświadczenie mam niewielkie i nie mam porównania

no i piszemy o subiektywnych odczuciach a nie faktach

dlatego ciekaw jestem porównania drogi hamowania małego i dużego
zakładając te same warunki. np te same kapcie itp.

są takie dane ?



Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3341
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: staszek_s »

Wg mnie jest różnica w hamulcach 650'ki między rocznikiem 2015 a 2018, nie jest to może poziom tysiąca ale hamuje wyraźnie szybciej, nie trzeba wciskać klamki do połowy. Ogólnie nowym małym jechało mi się bardzo przyjemnie, dla jednej osoby bym się nie zastanawiał ani chwili.


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

pyra
A+B
Posty: 735
Rejestracja: 07 lis 2017, 06:43

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: pyra »

@Iżu, niewątpliwie masz porównanie swojego Dla z innymi motocyklami, bo testuje ich sporo. Tylko czy masz porównanie z innymi DLami?
Może twój jest felerny, a może wymagania masz większe od innych kierowników.
No i po co się z nim męczysz, czy wręcz ryzykujesz życiem skoro moto nie hamuje.
Ocena: 5.88235%


Szerszeń DL 650A L7 - to już historia

merc
A
Posty: 418
Rejestracja: 05 paź 2016, 21:24

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: merc »

Iżu pisze:
merc pisze:Iżu
Tak się zastanawiam dlaczego swego czasu kupiłeś małego DLa?
Przecież w sieci było już wtedy info, że ma słabe hamulce i nie ma świateł ledowych?
Przecież za te pieniądze mogłeś np kupić hondę nc 750x , którą to polecileś niedawno swojemu znajomemu.
Z prostej przyczyny - DL-650 był sporo tańszy, kosztował 29'500 zł. a Honda NC750X DCT 36'000 zł.
Bardzo żałuję że nie miałem więcej grosza, bo wtedy można było wyrwać DL-1000 za około 44'000 zł, motocykl który fajnie przyśpiesza i ma normalne hamulce a nie spowalniacze :lol:
Iżu mijasz się z prawdą , Jak kupowałem swego w 2016 to honda nc 750x w manualu kosztowała nawet mniej.


DL 650 XT 2016 i honda CB 1300 2013

Awatar użytkownika
motif
A+B+C
Posty: 1203
Rejestracja: 05 cze 2019, 14:48
Lokalizacja: Kraków

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: motif »

Iżu pisze:
motif pisze: ..różnicy nie zauważył
Proponuję - przejedź się nowym DL-1000 a potem porównaj hamulce z DL-650 gdzie dalej stosują kilkunastoletnie zaciski Tokico, które powinny się znaleźć w muzeum na równi z silnikiem parowym :lol:
akurat jeździłem i to dużo obydwoma zanim kupiłem, i hamulce powtarzam są bardzo dobre do wagi in klasy 650, więc nie pisz głupot bo wprowadzasz w błąd ludzi którzy dopiero zaczynają przygodę. Natomiast wiadomo, wyjeżdżając z salonu muszą się ułożyć trochę, podobnie jak opony, też swoja droga bardzo dobre w nowym 650. przy okazji własnie sprzedałem hondę nc750x po ponad 50k km, tam są hamulce marne i tylko poprawne do tego moto.

Podsumowując z dl 1000xt jedyne akcesoria które chciałbym mieć w moim 650x jest zawieszenie i fat bar kierownica, nic więcej. No może też trochę więcej momentu z dołu.

Obrazek


p.s.
i jak kolega się przymierzał do DCT to już w ogóle nie mamy o czym rozmawiać LOL
Ocena: 5.88235%



merc
A
Posty: 418
Rejestracja: 05 paź 2016, 21:24

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: merc »

Ja na czarnym hamuję zawsze przednim i tylnym.


PS
Motif , z Iżem nie ma co dyskutować, gdyż dla niego super trenera 1200 miała słabe przyspieszenie z niskich obrotów , w BMW f850gs silnik jest chiński ( zapewne sam używa wielu przedmiotów zrobionych w Chinach.) , ktm 790 też słabo wypadł, Tiger 800 też nie zachwycił.
Ocena: 5.88235%


DL 650 XT 2016 i honda CB 1300 2013

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2343
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: Iżu »

motif pisze:akurat jeździłem i to dużo obydwoma zanim kupiłem, i hamulce powtarzam są bardzo dobre do wagi in klasy 650, więc nie pisz głupot bo wprowadzasz w błąd ludzi którzy dopiero zaczynają przygodę. Natomiast wiadomo, wyjeżdżając z salonu muszą się ułożyć trochę, podobnie jak opony, też swoja droga bardzo dobre w nowym 650.
Nie no padnę.. jeśli Twoim zdaniem fabryczne opony w DL-650 są bardzo dobre to życzę powodzenia.. :lol:
Praktycznie każdy na tym forum kto użytkował to badziewie - Bridgestone Trail Wing - wie że są śliskie zwłaszcza na deszczu, ale Ty twierdzisz że są świetne.. no chyba dla kogoś komu zależy by opona się nie zużywała, gdyż jest tak twarda i ma mizerną przyczepność na mokrym :mrgreen:
Hamulce w DL-650 są kiepskie i to nie jest tylko moje zdanie, w porównaniu do DL-1000 to są spowalniacze, wiem co mówię bo miałem okazję też kilka razy hamować awaryjnie przy dużej prędkości na autostradzie, ale rozumiem że masz małe wymagania i Tobie takie coś wystarcza..
Gdybyś pojeździł czasem motocyklami innych marek, to byś miał porównanie i może zrozumiał o czym mówię..
Ostatnio zmieniony 27 lip 2019, 07:43 przez Iżu, łącznie zmieniany 2 razy.


Iżu

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2343
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: Iżu »

merc pisze: Motif , z Iżem nie ma co dyskutować, gdyż dla niego super trenera 1200 miała słabe przyspieszenie z niskich obrotów , w BMW f850gs silnik jest chiński ( zapewne sam używa wielu przedmiotów zrobionych w Chinach.) , ktm 790 też słabo wypadł, Tiger 800 też nie zachwycił.
Hej Człowiecze, opinia jest jak dupa każdy ma swoją :lol:

W każdym z motocykli którymi jeździłem znalazłem zarówno zalety i wady, więc mi nie imputuj że tylko je krytykuję !
Tiger 800 akurat najbardziej mi spasował i kto wie może zmienię mojego Ursusa właśnie na Triumpha :D


Iżu

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2343
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: Iżu »

pyra pisze:@iżu, niewątpliwie masz porównanie swojego Dla z innymi motocyklami, bo testuje ich sporo. Tylko czy masz porównanie z innymi DLami?
Może twój jest felerny, a może wymagania masz większe od innych kierowników.
No i po co się z nim męczysz, czy wręcz ryzykujesz życiem skoro moto nie hamuje.
Nie jest felerny, jeździłem także wersją 2017 i nie widzę różnicy na plus (no może system kontroli trakcji), raczej na minus pod kątem ochrony przed wiatrem, hamulce mają taką samą przeciętną skuteczność w nowych jak w wersjach sprzed zmian, tak mam większe wymagania - oczekuję większego bezpieczeństwa w tym zakresie !
Jeżdżę jeszcze DL-em 650 z prostej przyczyny - bo trzyma mnie leasing, na wiosnę motocykl wystawiam na sprzedaż 8-)


Iżu

Awatar użytkownika
NIKT
A+B
Posty: 507
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: NIKT »

Przyatakowali ...

3maj się klapków bo pójdziesz boso



Boso, ale w ostrogach



Awatar użytkownika
QraC
A+B+C
Posty: 1894
Rejestracja: 29 wrz 2016, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: QraC »

Ludzie... nie ma co demonizować, ale i nie ma co się oszukiwać... DL 650 jest przeciętnym sprzętem, ale za RELATYWNIE niewielkie pieniądze ma się RELATYWNIE bardzo fajny sprzęt który zawiezie cie na koniec świata... kropka.

DL 650 bardzo mi się podobał i byłem z niego MEGA zadowolony, ale po dłuższej jeździe 1000 też muszę obiektywnie stwierdzić że hamulce w 650 są zwyczajnie słabe. Czy 1000 spełnia moje oczekiwania? W zakresie hamulców tak..., ale kilka innych rzeczy bym zmienił i pewnie DL 1000 będzie ostatnim z DLi, chyba że Suzuki wypuści coś nowego ;)


Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure


Ride Through Life

Awatar użytkownika
Old Donkey
A+B+C
Posty: 1825
Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
Lokalizacja: Katowice

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: Old Donkey »

Iżu pisze: fabryczne opony w DL-650 są bardzo dobre to życzę powodzenia.. :lol:
Praktycznie każdy na tym forum kto użytkował to badziewie - Bridgestone Trail Wing
proszę zwróć uwagę, że w nowych modelach montowane są inne opony
trail wingi to już przeszłość czas się updatować :D
np. w 2018 XT są fabrycznie Bridgestone Battlax Adventure A40
mnie się na nich jeździ znakomicie

tu jest o A40, autorzy jeździli na V Stromach
https://www.scigacz.pl/Bridgestone,T30, ... 26284.html
https://www.motocykl-online.pl/testy/Te ... Evo,9752,1
Ostatnio zmieniony 27 lip 2019, 10:25 przez Old Donkey, łącznie zmieniany 1 raz.
Ocena: 5.88235%



Awatar użytkownika
QraC
A+B+C
Posty: 1894
Rejestracja: 29 wrz 2016, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: QraC »

U mnie w 1000 2018 - BW 501 i BW 502....


Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure


Ride Through Life

merc
A
Posty: 418
Rejestracja: 05 paź 2016, 21:24

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: merc »

QraC pisze:Ludzie... nie ma co demonizować, ale i nie ma co się oszukiwać... DL 650 jest przeciętnym sprzętem, ale za RELATYWNIE niewielkie pieniądze ma się RELATYWNIE bardzo fajny sprzęt który zawiezie cie na koniec świata... kropka.
Dokładnie tak jest i każdy średnio rozgarnięty nabywca tego moto zdaje sobie sprawę, że ideału nie będzie miał za tą kasę.
Więc zmienia np. kanapę , daje lepsze żarówki do lamp albo zakłada halogeny , wymienia opony pod swój styl jazdy, podnosi kierownicę , opuszcza podnożki, wymienia przewody i klocki hamulcowe.

Niestety są też tacy co kupią i męczą się jazdą nie robiąc nic, poza narzekaniem , aby poprawić fabrykę.

Można kupić np. GSa 1200 , który ma zapewne bardzo dobre hamulce, ale niestety bardzo słabe szprychy , które to nie nadążają za nimi.


DL 650 XT 2016 i honda CB 1300 2013

Awatar użytkownika
motif
A+B+C
Posty: 1203
Rejestracja: 05 cze 2019, 14:48
Lokalizacja: Kraków

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: motif »

merc pisze:
QraC pisze: Można kupić np. GSa 1200 , który ma zapewne bardzo dobre hamulce, ale niestety bardzo słabe szprychy , które to nie nadążają za nimi.
w tym sęk ze za ceną wcale nie idzie automatycznie jakość, a motocykle bez względu na cenę i tak zmieniamy pod siebie bo żadne nie robią w 100% jakbyśmy chcieli, więc im taniej kupisz tym lepiej. Np co z tego że dl1000 ma regulowane zawieszenie jak skoku prawie żadnego no bo jakby mógł mieć duży skok jak prześwit malutki :roll: Poza tym hamulce są dla tchórzy podobno :mrgreen:

BTW moja mała tenerka co kosztowała tyle co dl650 ma w praktyce (nie w teorii) i zawieszenie i hamulce lepsze od dl1000



Wiedzmin13
AM
Posty: 6
Rejestracja: 22 lip 2019, 16:00

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: Wiedzmin13 »

Co do dylematu nad motorem chciałem się zapytać co sądzicie o tej maszynie trochę daleko odemnie ale jak byście mogli się przyjrzeć czy warto kupić ten motor

https://www.otomoto.pl/oferta/suzuki-dl ... C6MsA.html



Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka



ODPOWIEDZ

Wróć do „Tematy ogólne”